Sabtu, 27 September 2014

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Respon awal Tulang Besi pada tulisan Din Ayam Isu ESOS dan Kereta

Posted: 27 Sep 2014 04:08 PM PDT

Respon awal Tulang Besi pada tulisan Din Ayam Isu ESOS dan Kereta-Ayuh Din Ayam..dah ramai pulak yang kata guna hadis  pulak nak jawab  bab yang sendiri untung.Sila Jawab Tulang Besi

Respon awal Tulang Besi pada tulisan Din Ayam:

1) Berkenaan dgn kereta BMW, Tulang Besi berterima kasih di atas penerangan beliau. Tulang Besi terpaksa menaikkan isu ni krana sudah ada dokumen berkenaan kereta tersebut. Eloklah Din Ayam dah terangkan semuanya.
Cumanya, nak tengok bukti samada Syarikat yang dinyatakan oleh Din Ayam itu bena-benar dalam nama beliau. Kurang-kurang cerita Din Ayam lebih logik dari cerita Vellfire. 

2) Juga, bolehkan Din Ayam mempunyai perniagaan lain dalam keadaan beliau memegang jawatan yang tinggi dalam sebuah syarikat public seperti Perangsang? Tidakkah berlaku conflict of interest?

Bagaimanakah dari segi pembahagian masa kerana bekerja di syarikat public di tahap tinggi biasanya memakan masa yang lebih dari jam 9 ke 5?

3) Berkenaan dgn isu ESOS, sila rujuk gambarajah di bawah.

4) Sepanjang perjelasan Din Ayam yang panjang itu tidak sekali pun dia menyatakan bahawa dia tidak exercise ESOS tersebut. Din Ayam hanya perlu menyatakan bahwa beliau TIDAK MENGGUNAKAN tawaran ESOS dan isu nya selesai. Tetapi tiada pernyataan sebegitu langsung.
5) Din Ayam kata waktu ESOS ditawarkan (17 Oct 2012) harga saham berada di tahap Rm1.00 per unit. Ini adalah betul. 
Namun sewaktu offer ESOS tersebut hampir tamat yakni akhir September 2013 harga saham Perangsang telah naik mencapai Rm1.90 per unit hasil dari penstrukturan air yang tengah hangat pada waktu itu. 
6) Walaupun pemberian ESOS diluluskan dalam AGM tetapi nama-nama mereka yang ditawarkan ESOS di calonkan melalui JK ESOS yg didalam nya duduk Raja Idris sendiri. Apakah hebatnya DIn Ayam sampai boleh dapat ESOS. Itu yang orang nak tau tu? Kena jawab soalan ni sebab sampai sekarang tak jawab 
7) Jadi, untuk menyelesaikan ESOS isu ini Din Ayam perlu menyatakan: 
a. Samada dia menggunakan tawaran ESOS ini atau tidak
b. Bilakah beliau telah menggunakan tawaran ini 
8) Seawal Julai 2013 lagi kesah kenaikkan saham syarikat-syarikat yang berkaitan penstrukturan air di Selangor kerana Perangsang mempunyai bisness berkaitan fasilitas air di Selangor melalui Konsortium Abbass, Aquaflo and Hydrovest. 
a. Kawan-kawan Tulang Besi yang terlibat dalam pasaran Saham pada waktu itu sudah pun ternanti-nanti berita supaya mereka dapat membeli saham Perangsang waktu murah dan menjualnya bila sudah jadi mahal.
Pokoknya ESOS ni datang pada masa cerita-cerita kenaikan harga Saham Perangsang sedang hebat diperkatakan.


Sekian.

MINTA MAAF PAS..ISU EXCO DAH SELESAI...WALA...WALA PADA MB BARU

Posted: 27 Sep 2014 05:07 AM PDT



Kalau Khalid Ibrahim boleh sokong ...tak kan Azmin tak boleh sokong? Kan itu namanya Tahalus Siyasi. Tahniah YB Azmin....Perlu diingatkan kepada PAS Selangor bahawa kamu telah derhaka kepada Duli Yang Maha Mulia Tuanku apabila kamu mempersoalkan bilangan exco yang diperuntukan kepada PAS.
Senarai exco telah pun di perkenan oleh Duli Yang Maha Mulia Tuanku seharusnya kamu PAS Selangor wajib patuh dan taat sepenuhnya.
Tindakan mempersoalkannya adalah tindakan derhaka yang cukup jijik.
Lain kali nak wala' biarlah pakai o....... Jgn wala' membabi buta. Yang untungnya Din Ayam sbb dapat ESOS. Apa yang PAS Selangor dapat?

Kata orang tua-tua  Sesal Dahulu Pendapatan. Sesal Kemudian Tiada Berguna.

TULANG BESI

Tiada ulasan: