Ahad, 28 September 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub


PIPIT SUDAH TERBANG

Posted: 28 Sep 2014 06:39 PM PDT





Alvin Tan
JOHOR BAHRU - Pemuda Umno Bahagian Pulai bersama beberapa badan bukan kerajaan (NGO) membuat laporan polis terhadap Alvin Tan yang secara terang-terangan mengutuk dan mengaibkan Mohd Najib Tun Abdul Razak, Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar di akaun Facebook miliknya.

Exco Pemuda Umno, Sheikh Nafiq Alfirdaous Sheikh Abd Rahman berkata, tindakan blogger yang pernah mencetuskan beberapa isu sensitif dilihat semakin melampau dan biadab.


KAH KAH KAH

woit
ini kenyataan sexist
ini kenyataan macho
kenyataan macam ini
sudah expired
lagi pun tak perlu 
malaon ini tunjuk jantan
tengok klip video
dah nampak kulup yang kenit

burung pipit
sudah terbang

KAH KAH KAH




----------

CARI KALAU TAK TAHU

Posted: 28 Sep 2014 06:08 PM PDT







Polis akan cari Alvin Tan hingga ke 'lubang cacing', kata Khalid

29 Sep — Polis akan terus mencari penulis blog seks Alvin Tan sehingga ke lubang cacing, kata Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar. 
Khalid berkata, tindakan Tan yang semakin biadab memuat naik status dan gambar di laman sosial Facebook miliknya yang dilihat cuba memalukan beberapa pemimpin negara tidak boleh dimaafkan.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/polis-akan-cari-alvin-tan-hingga-ke-lubang-cacing-kata-khalid#sthash.PGMrwxZt.dpuf

KAH KAH KAH

woit
ini contoh ayat semantik
ketua polis kata
akan cari ke lubang cacing
ertinya cari sampai dapat

cari maknanya tak tahu dimana berada
mencari kerana kerana tak tahu
dimana malaon ini berada
tapi satu dunia tahu
malaoan ini berada di amerika
nak cari buat apa

kenyataan cari ini hanya sandiwara
kenyataan cari ini hanya teater
nak jaga imej polis
yang ditibai oleh malaoan ini

yang wajib dilakukan bukan cari
tapi bawa pulang malaon ini
kah kah kah







--------

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN

Posted: 28 Sep 2014 05:00 PM PDT






SALUT ANAK MUDA 
HONG KONG 
AKHIRNYA DUNIA INI
MILIK KAMU











------------

PROGRAM MELAWAN DAN MENGHASUT

Posted: 28 Sep 2014 07:14 AM PDT

 
 
 

 
 
PROGRAM MELAWAN
 DAN
MENGHASUT
JOHOR BAHRU

Diskusi Ujong Tanah dengan kerjasama PKR Cabang Johor Bahru membawakan "Forum Ulang Tahun Ke-40 Tragedi Tasek Utara"
Panelis :

Hishamuddin Rais
Hassan Karim
Syed Hamid Ali

Tarikh : Jumaat, 3 Oktober 2014
Masa : 8.00 malam
Tempat : Pejabat KEADILAN Johor Bahru, Jalan Padi 1, Bandar Baru Uda, Johor Bahru
 
 

---------

BERITA SEDIH LAGI PILU

Posted: 28 Sep 2014 07:07 AM PDT





Dulu dibuli Umno, kini dibuli PKR dan DAP, kata anak Nik Aziz

Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz mengakui PAS mangsa buli rakan sendiri DAP dan PKR rentetan krisis di Selangor dan pemecatan ahli majlis di Pulau Pinang baru-baru ini.

Anak Mursyidul Am PAS itu berkata jika dahulu PAS mangsa buli Umno, sekarang mereka dibuli rakan sendiri dalam Pakatan Rakyat (PR).

 "Hari ini, selain umno, PKR dan DAP mula hendak buli PAS.


KAH KAH KAH

woit
ini berita sedih
ini berita sayu
ini berita mengusik jiwa
ini berita amat pilu
ini berita mengoyak hati

kesian meleleh air mata
bergantang gantang air mata meleleh
tak sanggup baca berita ini
kah kah kah



-----------

HOTT TERNOWW TERKINI

Posted: 28 Sep 2014 06:35 AM PDT





PasMa dilancarkan di Terengganu esok ketika PAS melarang penyertaan

Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) akan tetap dilancarkan di Terengganu walaupun mendapat tentangan sengit dari PAS negeri itu yang memberikan amaran agar ahlinya jangan menyertai NGO pelobi Pakatan Rakyat itu. "Rasanya sebagai NGO berdaftar kami tidak salah. Yang salahnya pemimpin PAS di Terengganu yang menyerang rakan dalam Pakatan sehingga melemahkannya.

 "Padahal PAS membuat keputusan memperkukuhkan kerjasama dalam Pakatan," kata Setiausaha PasMa Mohd Taib Ahmad.

 Mulai hari ini PasMa memulakan programnya di negeri pantai timur bermula di Pahang petang ini (Ahad) di Raub. Taib mendakwa 300,000 pendengar radio Internet mendengar sesi forum itu melalui DPedas.fm.


 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pasma-dilancarkan-di-terengganu-esok-ketika-pas-melarang-penyertaan#sthash.pR4sY8Uj.dpuf

KAH KAH KAH




gwa tak ada apa nak cakap
gwa tak ada apa nak tambah
kah kah kah

SARAWAK SUDAH MERDEKA

Posted: 28 Sep 2014 01:30 AM PDT









KENAPA DULU PAKAI PASPOT
saja nak tanya... kalau sabah sarawak ni malaysia.kenapa zaman mak pak kita kena pakai pasport pi sana? la ni memang dah mansuh. dah tu duduk sabah serawak tak leh lebih masa. kata kita ni malaysia...kenapa ada had masa pulak. kena buat pas kerja kalau nak duduk lebih masa. dan bila dah lebih masa nak keluar dicadangkan keluar ikut labuan. apa semua ini??? apa... tolong la... on TAHNIAH SARAWAK!
Publish | Delete | Spam
underBear
on 9/28/14
ZAMAN SEKARANG
Salam...knp manusia zaman skrg lebih suka berpecah belah dan memporakperandakan negara sendiri..apa motif sebenar yang ingin di capai agknya. jangan kerana segelintir individu ini negara akan dipandang serong dan akhirnya musnah.itu ke yang saudara inginkan..apa kemahuan saudara isham sebenarnya??

cuba tunjukkan teladan yang elok sikit pada lapis2 yang baru.kalaulah dari muda dah disemai sifat begini memang malaysia ni tak jadi apa rakyatnya.takkan disbbkan politik kita berpecah??demokrasi sbnrnya mmg alat utk memecahkan ummah. on TAHNIAH SARAWAK!
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/28/14
BANGANG
Negara paling bangang dalam dunia, sarawak! Dah lama merdeka tapi sanggup jadi hamba pada malaya. Apa punya turrr daaaa on TAHNIAH SARAWAK!
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/27/14





-----------

JANGAN HINA BEROK

Posted: 28 Sep 2014 12:50 AM PDT




INI BUKAN ROAD BLOK
INI MONYET DI JALAN RAYA

INI MATA MATA 
BUKAN MONYET
BUAT ROAD BLOK

Perkara yang tidak boleh dilakukan 

di Malaysia

Kini apabila kita tahu menjadi satu kesalahan kerana mengeji polis sebagai monyet dalam tulisan komen Facebook dan Twitter, di bawah adalah beberapa senarai garis panduan kepada rakyat Malaysia dan pelawat ke Malaysia, Yang Benar-benar Menghasut.

*Jangan lepaskan kemarahan anda dalam laman sosial terhadap anggota polis yang menahan kamu kerana memandu laju dan meminta wang untuk lepaskan kamu.

Mengapa? Kerana ia menjadi kesalahan untuk memanggil pegawai beruniform dengan gelaran tidak senonoh daripada bercakap mengenai rasuah.


-
SATU 

INGATAN
tolong jangan hina berok
tolong jangan hina monyet
tolong jangan samakan
polis dengan monyet
tolong jangan hina binatang 

KAH KAH KAH

----------

NAIK KERETA MINI COOPER

Posted: 28 Sep 2014 12:33 AM PDT








Jangan cakap soal gabung PAS - Umno 

selagi Nik Aziz ada, kata penganalisis

Ketika isu penggabungan Umno dan PAS hangat dibincangkan semula ekoran krisis di Selangor, seorang penganalisis politik mencadangkan lebih baik ia tidak dibincangkan kerana ia termasuk dalam perkara mustahil terutama selagi Mursyidul Am PAS  Nik Aziz Nik Mat masih ada.

Pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Profesor Dr Ahmad Sunawari Long (gambar bawah) berkata, lebih baik isu penggabungan ini tidak dibincangkan kerana ia perkara mustahil terutama kepada Nik Aziz.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jangan-cakap-soal-gabung-pas-umno-selagi-nik-aziz-hidup-kata-penganalisis#sthash.DXhfyqEp.dpuf

KAH KAH KAH


woit
ini cakap bahaya
apa jadi
kalau nik aziz
meninggalkan dunia?

KAH KAH KAH
woit
apakah maknanya
akan u-turn 
dengan naik kereta
mini cooper



KAH KAH KAH





-----------

SALUT ANAK MUDA

Posted: 27 Sep 2014 07:30 PM PDT






KOMENTAR
salut anak muda
salut anak muda yang berani
akhirnya dunia ini
adalah milik kamu


Sahabat Adam Adli ambil alih tugas, ikrar bermatian demi hak asasi manusia

Tidak terjejas dengan sabitan bersalah dan hukuman penjara yang dikenakan terhadap aktivis pelajar Adam Adli Abd Halim dalam dakwaan hasutan besar-besaran Putrajaya, rakan seperjuangannya berjanji untuk meneruskan pertempuran menegakkan hak asasi manusia walaupun diancam pendakwaan mengikut undang-undang zaman penjajah itu.

Ashraf Zulkifli dan Seth, kedua-duanya pelajar di universiti awam tidak akan berganjak daripada perjuangan mendapatkan hak asasi manusia lebih baik di Malaysia walaupun Adam dipenjarakan.

"Kami tidak akan berhenti. Kami tidak akan mudah berputus asa dan tunduk kerana takut kepada pihak berkuasa," kata Ashraf kepada The Malaysian Insider.

Kedua-duanya menyertai dengan kumpulan aktivis yang menggunakan nama "Budak-Budak Bangsar", yang menjalankan kelas falsafah dan politik, serta menganjurkan dapur jalanan dan tuisyen untuk kanak-kanak di kawasan kejiranan itu sebagai sebahagian aktiviti mereka.
"Apa yang kami lakukan sekarang ialah menyedarkan masyarakat. Kita mahu masyarakat di mana mereka tahu hak masing-masing dan ia memerlukan pendidikan," kata Ashraf, 22.

- BACA DI SINI: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sahabat-adam-adli-ambil-alih-tugas-ikrar-bermatian-demi-hak-asasi-manusia#sthash.c70uI87m.dpuf

-----------

Tiada ulasan: