Nuffnang

Pengikut

ALHUSSEYN

sumber :-

ALHUSSEYN


Pejuang Islam ini macamkah?

Posted: 28 Sep 2014 02:00 AM PDT

Aku suka dengan status sahabat saya ini, Hj Anuar Hashim :


Fakta: Pas kalah di PENGKALAN KUBUR kerana dikatakan tanpa 
sokongn Dap dan PKR. Ok je.. Jangan lak buat lupa di Telok Intan... 


 Pengkalan kubor Pas tewas tapi bukan sbg penyandang. Tempat tersebut memang kubu kuat Umno. Bermula PRU 2004 sehingga sekarang kerusi itu kekal di tangan BN.

Walaupun Pengkalan Kubor sebelum ini ditandingi oleh calon PKR, tetapi kerana PAS berhajat sangat tempat itu, maka PKR dengan rasa berat menyerahkannya kepada PAS.

Kalau PKR bertanding pun, sudah pasti kalah juga sebab PAS akan memboikot calon PKR sebagaimana PAS pernah lakukan kepada calon DAP , Dyana yang tidak bertudung dan cakap tidak sokong Hudud....

Ketika kempen PRK Pengkalan Kubur berlangsung, PAS mengecam segelintir pemimpin PAS yang dituduh terlalu mengikut telunjuk PKR dan DAP. Dah macam Perhimpunan Agong Umno bunyinya siap memaki hamun pimpinan sendiri yang tidak sehaluan dan menempelak PKR dan DAP.

Hj Hadi dalam ucapan penggulungan di muktamar berkata: 
"Ahli-ahli PAS dan pemimpin-pemimpin PAS mesti tahu kita ada perbezaan ideologi dan matlamat perjuangan. Ini mesti faham. PAS berdasarkan kepada Islam, PKR berdasarkan kepada sekular pragmatik, DAP berdasarkan kepada sekular sosialis. Kita bukan satu parti. Ini arah kita tahaluf macam satu parti, nak tidur sama, nak makan sama. Ini silap."
Siapa yang nak tidur sama, nak makan sama? DAP dan PKR ajak sama-sama bermesyuarat. Putuskan perbezaan melalui mesyuarat. Tapi Hj Hadi selalu ponteng.Tau-tau, dia buat keputusan sendiri! Alahai.



Jangan lupa, depa ada duk mai sama-sama sewaktu penamaan calon untuk memberi semangat kepada calon PAS. Tapi hang dah kalut duk gasak rakan tahaluf sendiri, kau nak harapkan depa mai tolong? Silap hang sendiri tidak tahu menghargai rakan tahaluf. Kalut betuilah hang! Depa pun dah hilang semangat, macam mana nak mai tolong bantu bagi semangat kat hang?

Walau bagaimana pun, komposisi pengundi Cina di Pengkalan Kubur hanyalah 0.96 %, 231 orang sahaja.Tidak memberi kesan jika Cina situ memboikot PAS. Paparan berikut menunjukan perlunya PAS muhasabah diri. Jangan hanya pandai mendabik dada bangga diri: 


PAS merosot banyak berbanding BN

Undi DAP jauh merosot.Mana pergi undi DAP? 
BN tak bertambah pun...

Betui lah apa yang sahabat saya kata : Janganlah buat lupa kat Teluk Intan....Cer bandingkan betapa jauhnya merosot undi DAP sebagai penyandang yg penah memenanginya dgn majoriti besar di situ, tetapi gara-gara kawan tahaluf siasi main tikam belakang....DAP kecundang. Undi BN tidak bertambah banyak mana pun. Lihat rajah atas.Kemana pergi undi DAP sebelum ini?

Rupa-rupanya depa memerap undi kat rumah....korang bacalah sendiri analisa keputusan PRK Teluk Intan oleh Mazlan Aliman berikut:



(Penjelasan : Saya telah cuba susuli status asal di Fbook Mazlan Aliman, tapi nampaknya dia dah delete ... Saya semak  statusnya selepas May 30 dan hanya menulis pada 10 Jun 2014. Hanya Mazlan Aliman sahaja tahu kenapa. Mujurlah aku masih ada menyimpan status bekas Ketua Pemuda Tambun nih!)

Ada tak dengor DAP melenting kata PAS Barua atau pengkhianat bagai? Depa pun manusia juga, bukan plastik, itu pinjam kata-kata Mat Sabu...

Walaupun depa tu kapiak, sosialis sekular bagai... mereka tak seperti sesetengah orang kita yang pakai lebai dan berjanggut berjurai, maki seranah ikut nafsu serakah....pejuang Islam ini macamkah?

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT