Sabtu, 6 September 2014

Komentar Kini

Komentar Kini


Pengkhianatkah dua ADUN

Posted: 06 Sep 2014 03:27 AM PDT


Penulis berasa hairan mengatakan dua ADUN PAS yang menyokong Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai pengkhianat.

Jika dua ADUN itu sebagai pengkhianat bagaimana pula dengan timbalan presiden PAS dan rakan rakan awal awal menyokong PKR dan DAP berkenaan isu menteri besar Selangor itu.

Apakah timbalan presiden PAS dan rakan rakan yang jelas dan nyata tidak beradab dalam Jemaah itu bukan pengkhianat namanya.

 Mengapa dua ADUn itu dijadikan isu, sedangkan timbalan presiden dan rakan rakan telah melanggar adab adab berjemaah.

Apakah mereka bukan pengkhianat. Dua adun yang menyokong PKR dan DAP berkenaan isu menteri besar ini bertindak kemudian 
berbanding dengan timbalan pressiden dan rakan rakan.

Pada penulis timbalan presiden dan rakan bukan setakat melanggar adab adab berjemaah, bahkan itulah pengkhianatan sebenar parti.

Tindakan seumpama itu tidak wajar boleh berlaku dalam PAS, kerana presiden parti berpihak kepada Tan Sri Khalid Ibrahim sebelum di pecat parti.

Membelakangkan presiden sendiri adalah merupakan suatu pengkhianatan yang wajar di kenakan tindakan jawatankuasa tata tertib parti.

Sejarah telah membuktikan 12 orang ahli jawatankuasa pusat di gantung keahlian kerana melanggar adab adab berjemaah suatu masa dahulu.

Inilah yang membuat penulis berasa hairan. Dua ADUN yang menyokong PKR dan DAP isu menteri Selangor di anggap pengkhianat, manakala GROUP timbalan presiden terang terangan menyokong PKR dan DAP isu menteri besar Tan Sri Khalid Ibrahim bukan pengkhianat.

Pasti ada yang tidak kena dengan pentadbiran PAS pusat.dan macam ada usaha untuk jatuhkan presiden.





Tiada ulasan: