Jumaat, 26 September 2014

dollah yankee

dollah yankee


Khalid Ibrahim kata "over to you, Azmin !"

Posted: 26 Sep 2014 07:17 AM PDT


Sifat positifMulia, menimbulkan rasa hormat, berkarisma, bersemangat, baik hati, ramah, berkuasa, yakin, berwarna-warni, pemaaf, aktif, menyeronokkan, terus terang, ceria, spontan, suka berseronok, serba boleh, petah, suka bergaul, berdikari, mencintai kebebasan
Sifat negatifTidak berhati perut, mengerah, gopoh, cerewet, angkuh, dogmatik, bongkak, zalim, tidak bertoleransi, tamak, egotis, suka bercakap besar, panas baran, tidak mudah puas hati, ganas, agresif, cuai, tidak peka
Kalau ikut 'feng-shui' cina, yang diatas ada lah sifat-sifat yang ada pada seseorang yang lahir pada tahun naga. Tak kira lah kalau orang itu cina atau india atau orang melayu. Sifat yang diatas juga adalah sifat Azmin Ali yang baru dilantik jadi MB Selangor.

Kalau dilihat pada Azmin, gurkah-gurkah politik disini amat bersetuju dengan kenyataan ini kerana Azmin ni budak grad dari US dan dia dapat Master Degree masa umur dia 24 tahun.

Tetapi semua mata kini  sedang melihat Azmin, bukan nak tengok Azmin tentang perkara diatas tetapi nak tengok macam mana dia nak  'tackle' dua isu besar dalam Selangor- Bekalan Air dan projek lebuhraya KIDEX. 

Sebelum ini Azmin lah orang yang paling lantang mengkeritik Khalid Ibrahim berhubung dengan pengstrukturan bekalan air di Selangor. Soalan nya kini ialah apa dia boleh buat dengan dasar dan polisi yang dibawa semasa menentang pengstrukturan bekalan air ini hari itu? sebab Khalid dah pun 'sign' perjanjian pengstrukturan bekalan air dengan Air Selangor Sdn.Bhd., yang akan mengambil alih perkhidmatan operasi rawatan dan pembekalan air.

Dalam hal projek KIDEX, semua penduduk di tempat yang terlibat telah melancarkan pembantahan dengan "Say NO to KIDEX". Azmin yang sebelum dilantik jadi MB antara orang yang bersama-sama dengan penduduk terbabit menyokong "Say NO to KIDEX" dan berkata bahawa projek itu tidak menepati manifesto Pakatan Rakyat.

dollah yankee -
Selamat bertugas !



Tiada ulasan: