Nuffnang

Pengikut

Kelab Greenboc

sumber :-

Kelab Greenboc


Bayi Ajaib Gaza Meninggal Dunia Selepas 6 Hari

Posted: 31 Jul 2014 12:34 AM PDT

Seorang bayi yang dilahirkan dari rahim seorang ibu yang terbunuh akibat serangan Israel di Gaza disahkan meninggal dunia setelah enam hari dia disambut oleh dosktor di Hospital Gaza, demikian lapor Al-Jazeera.

Bayi pramatang itu lahir melalui pembedahan.

Sebelum ini doktor telah pun menjangkakan bayi itu hanya mempunyai peluang hidup 50 peratus.

Serangan udara yang menyebabkan ibu bayi itu maut berlaku di kawasan perumahan orang awam, lapor media tempatan.

Ibu perempuan tersebut berusia 23 tahun bernama Shayma Al-Sheikh Qanan sedang hamil lapan bulan ketika kereta kebal penjajah zionis 'Israel' menembak rumahnya di pusat Bandar Gaza. Rumah Shayma hancur dan Shayma cedera parah. Suami Shayma, seorang wartawan radio tempatan juga cedera parah dalam serangan tersebut.

"Jenazah Shayma dibawa ke hospital setelah serangan 'Israel' pada awal pagi Jumaat," kata Doktor Fadi Al-Kharti bertugas di hospital Deir Al-Balah. "Kami cuba menyelamatkan nyawanya, tetapi dia meninggal dunia dalam perjalanan menuju ke hospital," kata Doktor Al-Kharti.

Usaha menyelamat nyawa Shayma semakin sukar kerana dia telah terperangkap di bawah runtuhan rumahnya selama satu jam.

"Kami menyedari terdapat gerakan di perutnya dan menganggarkan bahawa dia hamil 36 minggu," kata Doktor yang melakukan operasi caesar kecemasan untuk menyelamatkan sang bayi. Bayi yang lahir kemudian diberi nama Shayma juga untuk mengenang ibunya.

Menurut ketua unit bersalin hospital Deir Al-Balah, Doktor Abdel Karim Al-bawab, "Bayi ini dalam keadaan tidak stabil dan perlu dibantu dengan mesin pernafasan kerana dia kekurangan oksigen sewaktu ibunya meninggal. Telah menunjukkan tanda-tanda positif, akan tetapi bayi ini masih perlu tinggal di wad sekurang-kurangnya untuk tiga minggu lagi."

Ibu kepada Shayma Qanan, menangis dan berkata, "Apa salah anakku sehingga dia harus diserang tanpa amaran? Dia berada di bawah runtuhan rumahnya selama satu jam sebelum berjaya ditemui. Dia hanya seorang isteri yang baru berkahwin setahun dan sangat menantikan kelahiran anaknya. Akan tetapi, Allah telah melindungi bayi ini. Anakku Shayma meninggal dunia, namun cucuku selamat."










IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI




Astaghfirullah, Tergamak Dia Membuang Bayi Ke Lubang Tandas....

Posted: 30 Jul 2014 10:01 PM PDT

Mayat bayi dalam lubang tandas

KUALA KANGSAR - Sadis dan kejam, seorang bayi perempuan dibuang ke dalam lubang tandas Pasar Awam Kuala Kangsar sejurus selepas dilahirkan.

Gambar: Mayat seorang bayi perempuan tersangkut dalam lubang tandas Pasar Awam Kuala Kangsar. Mayat seorang bayi perempuan tersangkut dalam lubang tandas Pasar Awam Kuala Kangsar.

Lebih menyedihkan, mayat bayi malang tersebut dijumpai orang awam sehari sebelum menyambut Hari Raya Aidilfitri.

Seorang saksi yang enggan dikenali berkata, ketika masuk ke dalam tandas terbabit, dia ternampak banyak darah di atas lantai.

"Pada mulanya saya nampak ada darah banyak di depan tandas. Saya ingatkan itu darah haid, tak sangka pula itu darah orang yang membuang bayi," katanya ketika ditemui di sini.

Wanita itu berkata, ketika berada dalam tandas, dia melihat satu tandas berkunci sebelum terdengar bunyi sesuatu terjatuh.

"Saya terdengar bunyi seperti ada benda jatuh dalam tandas itu disusuli orang menjirus air dengan banyak dan ada darah banyak juga," katanya.

Dia yang berkunjung ke pasar tersebut untuk membeli kelengkapan menyambut lebaran berkata, beberapa minit selepas keluar dari tandas terbabit, dia nampak orang ramai mengerumuni kemudahan awam tersebut.

Katanya, dia yang kembali meninjau keadaan di tandas itu dimaklumkan mengenai penemuan mayat bayi dalam lubang tandas di situ.

"Saya pasti kejadian yang saya lihat tadi adalah waktu ketika wanita itu sedang cuba untuk membuang bayi.

"Jika saya tahu pada waktu itu ada orang buang bayi, saya akan ketuk pintu kuat-kuat dan paksa wanita itu keluar dari tandas itu," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Asisten Komisioner Ghuzlan Salleh ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian.

Menurutnya, bayi perempuan cukup sifat yang baru lahir itu dijumpai dalam tandas terbabit pada kira-kira jam 10 pagi pada 28 Julai lalu.

"Berat bayi itu mungkin dalam lingkungan tiga kilogram dan ketika dijumpai, tali pusat masih melekat pada badannya.

"Kes ini masih dalam siasatan dan kita sedang cuba untuk mengesan orang yang membuang bayi itu.

"Maklumat kes telah dimaklumkan kepada pihak hospital dan ketua kampung untuk menjejaki individu terbabit," katanya. ~SH









IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI




Dia Pergi Mengadap Ilahi Dalam Keadaan Sujud Sejak 4 Hari Yang Lepas

Posted: 30 Jul 2014 06:02 PM PDT


Temui bapa saudara meninggal sujud di sejadah

DUNGUN - Kemeriahan sanak saudara untuk berkunjung dan menziarahi bapa saudara pada 1 Syawal bertukar duka apabila menemui warga emas itu sudah tidak bernyawa di dalam biliknya di Jalan Teluk Lipat, di sini, semalam.

Mangsa Ambak Mohamad, 82, seorang pesara Majlis Perbandaran Dungun ditemui mati di dalam biliknya oleh anak saudaranya yang datang untuk melawatnya sempena hari lebaran pada pukul 5 petang.

Mayat mangsa ditemui dalam keadaan sujud di atas tikar sembahyang di dalam biliknya dan mangsa dipercayai sudah meninggal dunia empat hari lepas berdasarkan mayat yang sudah berbau dan hampir reput.

Anak saudara mangsa Zulkifli Harun, 58, berkata sebaik menerima panggilan daripada kakaknya, beliau terus bergegas ke rumah mangsa dan sebaik membuka pintu bilik itu beliau terkejut mendapati keadaan mangsa yang hampir reput dan berbau busuk.

"Saya sangat terkejut dan sayu hati saya bila tengok keadaan mayat bapa saudara saya dalam keadaan begitu.

Saya bertanyakan kepada isterinya kenapa tak sedar yang suaminya dah meninggal lama. Isteri dia cakap yang ingatkan mangsa tidur dalam bilik," katanya ketika ditemui pemberita di rumah mayat Hospital Dungun di sini awal pagi tadi.

Mangsa dipercayai diserang sakit jantung di mana beliau tinggal bersama isteri yang dikenali sebagai Che Ngah yang menghadapi masalah mental dan anak ngkatnya juga mempunyai masalah yang sama.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Supt Ahmad Zailani Yaacub ketika dihubungi mengesahkan perkara tersebut dan berkata mangsa telah dibawa ke Unit Forensik Hospital Dungun untuk dibedah siasat dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut. - Bernama









IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI




Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT