Rabu, 23 Julai 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


BEKAS PANGLIMA AL-QAEDA: ISIS BEKERJA UNTUK CIA

Posted: 22 Jul 2014 07:30 PM PDT

oleh KURT NIMMO | INFOWARS.COM | 12 JULAI 2014

Nabil Na'eem, pengasas Jihad Demokratik Parti Islam dan bekas komander atas al-Qaeda, memberitahu pan-Arab stesen TV yang berpangkalan di Beirut al-Maydeen semua sekutu al-Qaeda semasa, termasuk ISIS, bekerja untuk CIA.

 "Apa yang saya ingin memberitahu anda, usaha semua negara-negara Islam, Sunni dan Syiah, mesti bergabung untuk menghapuskan kumpulan-kumpulan ini kerana kumpulan-kumpulan ini adalah kuku penjajahan di rantau ini," kata Na'eem.

 Na'eem berkata ISIS, kini IS atau Negara Islam, adalah sebahagian daripada neocon dan Israel "Clean Break" rancangan untuk balkanize Arab dan Islam Timur Tengah.

 Konflik ini direka untuk menjadikan "perang yang tidak berkesudahan" bahawa "menghabiskan sumber Arab dan wang, dan ia menghabiskan sumber Iran dan wangnya, seperti apa yang mereka lakukan semasa hari-hari Saddam di Iraq (dengan Iran)."

 Konflik ini akan merebak ke Arab Saudi dan monarki Teluk yang lain pada 2016, Na'eem meramalkan.

 Pada Jun ISIS berkata ia akan menyerang Arab Saudi. Beratus-ratus remaja Saudi telah berikrar untuk melancarkan jihad di tanah air mereka .


 "Insya Allah, kami akan membunuh mereka yang menyembah batu-batu di Mekah dan memusnahkan Kaabah. Orang pergi ke Mekah untuk menyentuh batu-batu, bukan untuk Allah," kata seorang ahli ISIS menulis  tweet pada 30 Jun.

 Kaabah adalah bangunan yang terletak di tengah-tengah masjid Islam yang paling suci, al-Masjid al-Haram, di Mekah, Arab Saudi.

 Na'eem berkata ia tidak sesuai untuk mencirikan IS dan kumpulan al-Qaeda sebagai orang Islam. Beliau berkata mereka adalah Takfiri, atau orang-orang kafir, yang tidak beragama.

 Pada tahun 2013, selepas al-Nusra di Syria berjanji setia kepada pemimpin al-Qaeda Ayman al-Zawahiri, Na'eem berkata kumpulan itu bekerja untuk CIA .

 "Saya secara peribadi percaya bahawa pemimpin Nusra Tentera (Mohammed al-Jawlani), yang menyatakan sokongan beliau untuk Ayman Al Zawahiri, adalah operatif CIA," katanya.

 Beliau mengenal pasti al-Zawahiri sebagai ejen berganda yang mengambil "arahan dari Amerika."

 Lihat wawancara TV al-Maydeen di bawah. Ia dijalankan dalam bahasa Arab dengan sarikata bahasa Inggeris.~Sumber


Tiada ulasan: