Isnin, 21 Julai 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


ISIS pelindung entiti Zionis

Posted: 21 Jul 2014 03:19 PM PDT

Baghdadi  dilatih Mossad
WASHINGTON:Bekas pekerja Agensi Keselamatan Negara (NSA),Amerika Syarikat Edward Snowden, telah mendedahkan bahawa perisikan Britain dan Amerika Syarikat dan Mossad bekerjasama untuk mewujudkan Negara Islam Iraq dan Syria (ISIS).

 Snowden berkata perkhidmatan perisikan tiga negara mencipta sebuah organisasi pengganas yang mampu menarik semua pelampau di dunia untuk satu tempat, dengan menggunakan strategi yang dikenali sebagai "sarang tebuan".

 Dokumen NSA merujuk kepada pelaksanaan baru-baru ini sarang tebuan untuk melindungi entiti Zionis dengan mencipta slogan-slogan agama dan Islam.

 Menurut dokumen yang dikeluarkan oleh Snowden, "Satu-satunya penyelesaian untuk melindungi negara Yahudi" adalah untuk mewujudkan musuh berhampiran sempadannya ".

 Kebocoran mendedahkan bahawa pemimpin ISIS dan Abu Bakar Al Baghdadi mengambil latihan intensif ketenteraan  selama satu tahun di tangan Mossad, di samping kursus-kursus dalam teologi dan seni bersuara SUMBER




Pada 18 June lalu Mejar Jeneral Firouzabadi membuat kenyataan bahawa Isil dicipta oleh Amerika Syarikat dan Israel untuk meningkatkan keselamatan rejim Zionis di rantau ini.

 Beliau menambah bahawa serangan Isil di Iraq sebenarnya reaksi kepada kemenangan Bashar al-Assad pada pilihan raya presiden Syria. Syria mengadakan pilihan raya presiden pada 3 Jun di mana pemimpin penyandang Assad memenangi 88.7 peratus undi.

 Firouzabadi menyatakan bahawa Isil menggunakan media untuk menyebarkan rasa takut di kalangan rakyat.

 Rakyat Iraq perlu rohani kuat untuk berdiri menentang langkah ini yang disokong oleh Amerika Syarikat dan Israel, katanya.

 Beliau seterusnya berkata bahawa Iran tidak akan hantar mana-mana angkatan ke Iraq dan tidak ada keperluan untuk berbuat demikian.

Peristiwa awal pagi Ahad di mana 13 tentera Israel terbunuh di Gaza.

Posted: 21 Jul 2014 03:00 AM PDT

IDF telah mengeluarkan satu video pendek mengenai operasi Briged Golani di Gaza.



Oleh Gil RonenPertama Publish: 2014/07/20, 09:19 

 IDF telah mengeluarkan satu garis-masa peristiwa-peristiwa pada awal pagi hari Ahad di mana 13 tentera dari Briged Golani terbunuh di Gaza.

 Dalam kejadian pertama, pada 01:05, seorang kakitangan pembawa kereta perisai terbakar selepas bahan letupan di bawahnya meletop. Tujuh tentera terbunuh.

 Pada 1:30 pagi, seorang tentera terbunuh apabila dua tentera terlibat dalam pertempuran dengan pejuang Hamas.

Pada 05:45, Briged Golani terlibat lagi ke dalam pertempuran dengan pejuang. Dua anggota tentera terbunuh.

 Pada 08:50, tiga anggota tentera terbunuh apabila skuad Golani terperangkap di dalam bangunan yang terbakar. SUMBER

Misi mereka mensasarkan terowong Hamas

Posted: 21 Jul 2014 12:00 AM PDT

IDF, blog tentera Israel melaporkan, berikutan sepuluh hari serangan Hamas menentang Israel dan selepas ditolak berulang kali tawaran untuk deescalate keadaan, IDF telah memulakan fasa baru bagi Operasi Perlindungan Edge.

 Satu pasukan IDF besar memasuki Semenanjung Gaza. Misi mereka adalah untuk mensasarkan terowong Hamas yang merentasi di bawah sempadan Israel-Gaza dan membolehkan pengganas menyusup Israel dan melancarkan serangan.

 IDF berniat untuk menjejaskan keupayaan Hamas menyerang Israel. Sejak awal Operasi Perlindungan Edge lebih daripada 1,790 roket telah dilancarkan dari Gaza di Israel.

 Isnin 20 julai

00:15: Malam tadi, 13 orang askar dari Briged Infantri Golani gugur melindungi rakyat Israel. Antaranya: 

Maj.Tzafrir Baror, 32, 
Cpt.Tsvi Kaplan, 28, 
Max Steinberg, 24, (American)
Sgt.Nissim Sean Carmeli, 21,(Ameriacn)
Sgt.Gilad Rozenthal Yacoby, 21, 
Sgt.Oz Mendelovich, 21, 
Sgt.Nissim Sean Carmeli, 21.

 AHAD 20 Julai

 Ringkasan hari: Lebih daripada 87 roket telah dilancarkan dari Gaza ke arah Israel.


 Sekurang-kurangnya 70 roket melanda Israel.
 16 roket telah dipintas oleh Iron Dome sistem pertahanan peluru berpandu.
  187 sasaran serangan melanda IDF di Semenanjung Gaza.
 13 terowong HAMAS telah terbongkar oleh tentera IDF sejak 17 Julai. 
Sumber IDF

HAMAS berjaya bunuh 13 Askar Israel dalam pertempuran terbaru

Posted: 20 Jul 2014 10:32 PM PDT

Penyokong Pro-Palestin berdemo membantah keganasan di Semenanjung Gaza 
di bangunan federal Los Angeles pada 20 Julai, 2014. Reuters/Jonathan Alcorn
Associated Press melaporkan, dua rakyat Amerika adalah antara 13 tentera Israel terbunuh Ahad di Gaza, kata Jabatan Negara Amerika pada hari konflik paling berdarah , di mana kira-kira 100 rakyat Palestin juga dibunuh.

 Max Steinberg, 24, yang keluarganya tinggal di San Fernando Valley of Southern California , dan Nissim Sean Carmeli, 21, Pulau Padre Selatan, Texas, gugur dalam  serangan darat  terhadap Hamas.

 Steinberg adalah seorang penembak tepat untuk Briged Golani. Carmeli adalah seorang sarjan dalam pasukan itu.

 Stuart Steinberg berkata kali terakhir beliau bercakap dengan anaknya di 04:00 PDT Sabtu. Steinberg berkata anaknya menalipon untuk memberitahukan bahwa ia mengalami terseliuh dalam perlanggaran tangki sebelumnya.

 Tentera Israel mengenal pasti empat lain yang terkorban:  

Maj Tzafrir Bar-Atau, 32, dari Holon.
Kapten Tzvika Kaplan, 28, dari Kdomim.
Sgt. Gilad Ya'akovi, 21, dari Kiryat Ono,
Sgt. Oz Mandelovich, daripada Avtalion. 

 Tujuh daripada tentera mati ketika mereka memandu kereta kebal ke atas bahan letupan dan terbakar, seoprang mati dalam satu pertempuran senjata dengan Hamas, dua terbunuh dalam pertempuran lain beberapa jam kemudian dan tiga telah terbunuh oleh api di bangunan yang sedang mereka periksa.SUMBER

Tiada ulasan: