Selasa, 3 Jun 2014

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


PERTUKARAN MENTERI KABINET DALAM MASA TERDEKAT

Posted: 03 Jun 2014 05:19 PM PDT




Kuala Lumpur -sebuah  berbahasa Inggeris hari ini melaporkan  terdapat perubahan dalam 3 kementerian utama dan pertukaran 2 orang menteri kabinet yang sedang berkhidmat.Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Datuk Mah Siew keong  masing -masing sebagai Pengerusi MCA dan Gerakan akan di serap dalam kementerian tertentu.

Selain itu akan terdapat juga perjawatan baru dan tombalan kementerian kewangan,Timbalan Menteri pelancongan dan timbalan menteri dijabatan perdana menteri. Ianya dijangka akan dilaksanakan sebelum Ramadahan nanti,

Ini berikutan kejayaan njib yang mengatakan bahawa hubungan dengan Negara China amat baik dan amat berjaya. maka ketrana itu dua menteri berbangsa Cina di bawa masuk. Siapa yang akan digantikan tidak diketahui...


 Hassan malik kot.....menteri cap ayam...cuba lihat komen beliau...macam siot...terbaru pengerusi Bank Rakyat....SAH DIA NI KENA TUKAR.PEGANG SIAP-SIAP PENGERUSI BANK RAKYAT










jangan makan ayam








komen macam budak sekolah menengah


341 × 258 - pingje.org 

JANJI HIPOKRASI KEMENTERIAN PENDIDIKAN-TENGKU ADNAN PELAWA GURU-KALAMANTHAN KATA JANGAN AKTIF

Posted: 03 Jun 2014 04:30 PM PDT

"Bagaimana seorang pegawai peringkat atasan mengenali seorang guru yang menggunakan FB jika tidak menjadi rakan FB. Ada pegawai atasan yang terbabait dengan skandal semasa menjalankan tugas luar dan berhubungan dengan kaum guru terutamanya yang masih bujang atau bergelar status janda.Ini harus kementerian pendidikan siasat dan bukannya mengarahkan kaum guru melakukan tindakan yang tidak bersalah diluar sebagai seorang guru."







Lim (centre) with Dyana Sofya (left) and her mother Yammy Samat during a press conference last week in Teluk Intan. - The Malaysian Insider pic by Afif Abf Halim, June 3, 2014.

Kementerian Pendidikan Malaysia tak ubah sebagai satu puppet  yang hanya menjalankan kerja- kerja rutin yang biasanya dilakukan oleh sebuah jentera yang diprogramkan berjalan terus sejak zaman berzaman.

Tidak ada daya usaha untuk menggerakkan sekolah kebangsaan berbanding sekolah kebagsaan cina yang nampaknya bergerak secara berasingan dan menampakkan kemajuan yang lebih cemerlang berbanding sekolah kebangsaan dan tercorot sekali sekolah kenangsaan tamil.berbanding sekolah jenis kebangsaan cina yang mempmuai kemudahan fasiliti yang lebih baik dari sekolah kabngsaan dan sekolah jeniskebangsaan tamil.

semalam satu lagi helah hipokarasi muncul dalam arena politik negara pabila salah seorang pegawai kementerian berpangkat pengarah bahagian tertentu yang mengarahkan seorang guru wanita untuk mengubah atau memadamkan facebook guru berkenaan, EDntah bagaimana pengarah tersebut mengenali guru dan menjadi rakan kepada guru terbabit,Bagaimana hanya beliau seorang sahaja yang dapat berkomunikasi dengan guu wanita tersebut?

Kedengaran juga banyak diantara pengarah dan timbalan pengarak kementerian pendidikan mempunyai isteri lebih dari seorang kerana hubungan mereka dengan kaunm pendidik dan pihak kementerian boleh menyiasat dengan terperinci pegawai pegawai mereka di kementerian. Malah ada timbalan ketuia pengolong pengarah yang menggunakan kelebihan dilaman sosial untuk berkenalan dengan kaum pendidik dan menjalinkan hubungan dengan laum pendidik, Pihak kemneterian di minta menyiasat akan perkara ini.Jangan dengan menggunakan pangkat dan kelebihan menghentam kaum pendidik dan melebelkan secara berbeza antara guru yang pro Umno dan pro pembangkang.

Mnurut Lim Kit Siang pengerusi DAP , tindakan Tengku Adana Mansor yang mengajak kaum pendidik menyertai Umno dan parti yang seangkatan dengan nya dalam Bn adalah satu tindakan hipokrit kerana ianya bukan sahaja mendedahkan akan betapa Umno dalam kelemahan , malahan ianya menjadi satu tindakan hipkrit apabila di satu pihak lain menekan kaum pendidik , manakala di pihak yang lain pula mengajak kaum pendidik menyertainya.

Ini amat berbeza dengan keazaman PM Najib Razak yang menagatakan bahawa tindakan yang lebih demokratik terhadap isu isu politik yang akan di ketengahkan dalam sistem pentadbiran negara tanpa mengira fahaman politik.

Menurut guru berkenaan salah seorang pegawai berpangkat tinggi sentiasa mengawasi FB beliau dan mengarahkan beliau membuang gambar Dyana kerana dianggap sebagai anti kerajaan, Menurut beliau lagi, ada guru yang terbabit dengan skandal sex, tidak hadir ke kelas tetapi pegawai sendiri yang sibuk mahu mengawasi FB ., Terdapat beberapa pegawai di perinbgkat atasan menjalinkan hubungan dengan kaum pendidik dalam urusan  kerja mereka di luar kawasan pejabat terutamanya yang berpangkat.Mereka ini menggunakan pangkat untuk memikat kaum guru. Adakah mereka mampu untuk beristeri lebih dari seorang dari memikirkan tanggungjawab mereka di Kementerian Pendidikan?

 Ketakutan Bn terhadap calon muda seperti Dyana bukan sahaja akan menjadi fenomena arena politik negara malahan orang seperti dyana ini akan muncul dengan lebih banyak dan ramai diluar sana yang memahami erti demokrasi tanpa megira ras dan bangsa dalam membentuk sebuah negara yang berbilang kaum.

Umno/Bn kerapkali mengunakan cara kotor dalam kempen politik mereka . Ianya bukan sahaja berlaku di Teluk Intan malahan berlaku di kebanyakkan tempat. Selain mengunakan gambar artisFilipina yang berbikini, mereka juga memalukan ibu nya dengan mengatakan adanya skandal sex. Inilah cara Umno dalam setiap kempen pilihanraya mereka untuk menjatuhkan lawan.

Akan tiba masanya nanti , Umno akan kehilangan sokongan dikalangan pendidik sebagaimana yang sedang mereka alami sekarang.


Oleh:WRLR

Tiada ulasan: