Rabu, 25 Jun 2014

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Cina DAP Hancurkan Melayu?

Posted: 25 Jun 2014 04:22 AM PDT



Macai oh macai!

Rombakan Kabinet? Najib Kelihatan Lemah!

Posted: 25 Jun 2014 01:24 AM PDT



Mohammad Agus Yusoff

ROMBAKAN KABINET

Senarai baru kabinet telah diumumkan. Antara reaksi segera ramai penganalisis ialah ini bukan rombakan, tetapi penambahan ahli kabinet yang membolehkah negara kita masuk dalam senarai mempunyai ahli kabinet teramai di dunia.

Pertanyaan lain ialah tidak membazirkah kita dengan mempunyai ahli kabinet yang ramai itu? Apakah perlu kita mempunyai ramai menteri di Jabatan Perdana Menteri? Apakah bidang tugas mereka?

Dari sudut lain pula, ada yang menyatakan ini merupakan tindakan strategik PM kerana tidak merubah kedudukan kabinet yang ada. Bila menteri kekal, maka tidak tergoncangkan kedudukan politik kerajaan.

Saya pula mengharapkan rombakan kabinet, bukannya penambahan ahli kabinet. Saya melihat sudah sampai masanya beberapa menteri ditukar ke kementerian lain atau digugurkan, tetapi itu tidak berlaku.

Dan dengan pengumuman tadi, tentunya menteri yang sejak seminggu dua ini tidak lena tidur boleh bernafas lega. Harapan saya, setelah nafasnya tidak lelah lagi, tengoklah rakyat dan bekerjalah untuk rakyat.

Tengoklah jalan sesak dan jam, tetapi tol terpaksa dibayar. Tengoklah tarif lektrik naik, tetapi bekalannya terputus, tengoklah nasib orang miskin dan OKU yang terbiar, tengoklah sekolah yang dimuatkan anak murid seramai 45 orang di dalamnya dengan kerusi bangku yang semakin tidak bermutu, tengoklah keresahan rakyat ini. Dengarlah rintihan mereka..

Pesan saya pada menteri, bertindaklah dengan visi dan misi yang baru. Janganlah selepas kabinet hendak dirombak lagi, baru perasaan mula resah semula.

Kabinet Baru Najib? Tidak Ada Ummp!

Posted: 25 Jun 2014 01:19 AM PDT



Ramai yang mengatakan kabinet menampilkan muka yang lama dan tidak proaktif.

Hanya segelintir sahaja yang betul-betul buat kerja.

Kebanyakkan yang baru dilantik ialah muka tua dan ditolak oleh pengundi.

Enam dari MCA dan Gerakan dilantik menteri kabinet baru

Posted: 24 Jun 2014 11:03 PM PDT



KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pelantikan enam menteri baru dalam barisan kabinet dalam satu sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat kabinet hari ini.

Datuk Seri Liow Tiong Lai diumumkan sebagai Menteri Pengangkutan manakala Datuk Mah Siew Keong dan Datuk Seri Dr Wee Ka Siong dilantik menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Sementara itu, Senator Lee Chee Leong bakal memegang jawatan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Chua Tee Yong selaku Timbalan Menteri Kewangan, Senator Datin Paduka Chew Mei Fun sebagai Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Perdana Menteri menyifatkan perubahan dalam kabinet ini diperlukan untuk memantapkan Barisan Nasional (BN) dan beliau gembira parti MCA dan Gerakan kembali ke dalam kabinet.

Ia juga sejajar hasrat kerajaan untuk membentuk pasukan jitu dalam pentadbiran dan kepimpinan rakyat.

Pelantikan tersebut telah mendapat perkenan Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong dan istiadat mengangkat sumpah jawatan akan diadakan Jumaat ini di Istana Negara.

Sidang media Najib 12.30 tengah hari, dipercayai berkaitan rombakan Kabinet

Posted: 24 Jun 2014 08:46 PM PDT



KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akan mengadakan sidang media di pejabatnya di Putrajaya jam 12.30 tengah hari ini.

Bagaimanapun, tiada butiran lanjut mengenai sidang media berkenaan namun dipercayai berkaitan rombakan Kabinet.

Tiada ulasan: