Selasa, 17 Jun 2014

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Adik beradik baham duit

Posted: 17 Jun 2014 05:09 AM PDT



Kalau betul apa yang didedahkan. Memang hangus macam tu la. Perangai umno.

Neymar beri peringatan

Posted: 16 Jun 2014 07:38 PM PDT

http://www.stadiumastro.com/DesktopModules/PackFlashPublish/Resources/handlers/imageResize.ashx?image=~/Portals/0/International%20Football/130614NeymarXL.jpg&height=580&portalID=0


Brazil bertemu Mexico awal pagi Rabu ini dengan kedua-dua pasukan sedar kemenangan hampir pasti akan memastikan mereka layak ke peringkat seterusnya.

Pasukan tuan rumah memenangi perlawanan pembukaan mereka walaupun mengakui tekanan ke atas mereka amat tinggi selepas mengalahkan Croatia 3-1 di dalam perlawanan yang dilanda kontroversi.

Dihadiahkan sepakan penalti yang semasa kedudukan 1-1, Brazil menerajui perlawanan buat pertama kali dan kemudian melihat jaringan Croatia diketepikan kerana Ivica Olic dipersalahkan kerana mengasari penjaga gol Julio Cesar.

Mexico pula mendapat manfaat dari ketabahan mereka apabila pasukan kendalian Miguel Herrera apabila dua gol jaringan Giovani dos Santos dibatalkan walaupun ulangan aksi itu jelas menunjukan pemain tersebut tidak ofsaid semasa dia melakukan sentuhan penyudah.

Oribe Peralta akhirnya memastikan mereka menang tipis 1-0 keatas Cameroon.

Brazil yang akan bertemu Cameroon pada perlawanan terakhir Kumpulan A minggu depan, boleh menempah tempat teratas jike berjaya menang di Fortaleza.

Mexico pada masa yang sama mempunyai perlawanan yang agak rumit menentang Croatia dalam aksi akhir peringkat kumpulan dan akan yakin mencipta sesuatu dari Estadio Castelao untuk memastikan mereka sampai ke peringkat kalah mati buat Piala Dunia keenam berturut-turut.

Penyokong Brazil akan menaruh harapan yang pasukan mereka akan lebih mendominasi lawan selepas Croatia mendedahkan beberapa masalah pada barisan pertahanan mereka.

Terutama sekali selepas Marcelo menjaringkan gol sendiri untuk memberi pasukan Niko Kovac gol pendahuluan.

Pengendali Luiz Felipe Scolari masih bimbang dengan kecergasan Hulk selepas pemain itu meninggalkan sesi latihan Ahad lepas dengan masalah paha.

Pemain harapan Neymar yang menjaringkan dua gol menentang Croatia, pasti mengintai menambahkan jumlah golnya untuk Brazil dan kapten Mexico Rafael Marquez telah memberi amaran pada rakan sepasukannya supaya tidak memandang rendah penyerang muda Barcelona itu.

Herrera tidak mempunyai masalah kecederaan pada pemainnya dan akan menyasarkan ulangan aksi final Olimpik 2012 di mana mereka mengejutkan Brazil 2-1 di Wembley hasil jaringan gol-gol Peralta.

Dendam AS terbalas

Posted: 16 Jun 2014 07:37 PM PDT

http://www.stadiumastro.com/DesktopModules/PackFlashPublish/Resources/handlers/imageResize.ashx?image=~/Portals/0/International%20Football/170614dempsey.jpg&height=580&portalID=0


Amerika Syarikat (AS) berjaya memadam luka dua edisi lalu apabila John Brooks muncul wira untuk jaringan kemenangan 2-1 ke atas Ghana.

Clint Dempsey hanya memerlukan 10.89 saat untuk menembusi pintu gol Black Stars, gol terpantas kelima Piala Dunia serta turut mencipta sejarah baru sebagai pemain AS pertama yang menjaringkan gol dalam tiga temasya berbeza.

Pada minit ke-21, malang menimpa penyerang sasa AS, Jozy Altidore yang terbaring di atas padang ekoran masalah hamstring dan terpaksa ditukarkan dengan Aron Johannsson.

Sejurus selepas itu, Dempsey terpaksa mendapatkan rawatan di luar akibat pendarahan hidung akibat disepak John Boye.

Di akhir separuh masa pertama, Sulley Muntari dan Jermaine Jones sempat bercakaran tetapi situasi kembali reda tanpa layangan kad.

Anak buah Kwesi Appiah memperkemaskan permainan mereka dan mula melakukan hantaran lebih berbahaya ke dalam kotak penalti lawan pada babak kedua.

Ghana tidak pernah bangkit dalam perlawanan Piala Dunia selepas ketinggalan, namun mereka keras untuk memadamkan rekod buruk itu apabila melancarkan serangan bertali arus yang diketuai Asamoah Gyan.

Walaupun bahagian tengah mereka tidak cukup begitu kreatif, Ghana merekodkan 25 dalam perjalanan untuk ke Brazil.

Tetapi tonggak yang diharapkan, Gyan membazir beberapa peluang menarik.

Wakil Afrika itu kemudian menukar percaturan dengan memasukkan Kevin Prince-Boateng dan pemain paling berpengalaman, Michael Essien namun masih belum cukup untuk melepasi halangan terakhir AS, Tim Howard.

Penantian Ghana akhir berakhir dengan penyudah kencang Andre Ayew pada m82.

Perlawanan menjadi lebih rancak selepas itu kerana kedua pasukan sedar, hanya tiga mata akan mencerahkan peluang mereka dalam Kumpulan G yang turut dihuni Jerman dan Portugal.

Bagaimanapun pada m86, John Brooks meremukkan hati penyokong Ghana apabila lonjakan tinggi lalu tandukkannya menggegar gawang gol lawan.

Maksiat Banyak Di Kelantan? Kurma Berbuah?

Posted: 16 Jun 2014 04:49 PM PDT



Apabila seorang prof membuat kajian beliau.

Fuh!

Nasihat untuk penceramah PAS

Posted: 16 Jun 2014 04:44 PM PDT

Nazhi Naina Mohamad

Para penceramah PAS perlu memahami bahawa dakwah mereka mesti membawa ummah mengenali Islam terlebih dahulu. Bukan mengenali parti PAS. Bukan cerita tentang politik dan kuasa semata mata.
Jangan penuhkan minda ummah dengan kekalutan isu.

Penceramah dan pendakwah PAS mesti membawa ummah mengenali Islam terlebih dahulu. Kenalkan ummah dengan wahyu dan syariat. Pamerkan sunnah dan keindahan akhlak dan adab rasulullah kepada ummah. Pasakkan dalam minda ummah, bahawa matlamat agung kita adalah keredhaan Allah dan kebahagiaan di akhirat. Dunia dan kuasa politik hanyalah check point untuk melihat kesungguhan usaha. Bukannya kemuncak kehendak.

Jika ummah semata mata diisi dengan politik, parti, kuasa, isu dan pelbagai perkara lain, maka lahirlah ummah yang matlamatnya kuasa dan dunia. Bukan keredhaan Allah.

Kita sudah dapat melihat sekarang betapa terdapat segelintir ahli PAS yang sudah terpesong dari ketulinan matlamat perjuangan PAS. Sanggup membelakangi jamaah, ingkar keputusan presiden dan parti bahkan menyanggah keputusan parti. Ada juga jenis yang kecewa bila tidak mendapat jawatan. Lalu mencipta onar dalam jamaah.

Sungguh, kembalilah kepada ketulinan manhaj Islam dan jamaah ini. Pacakkan dalam minda semua, matlamat agung kita adalah keredhaan Allah dan keselesaan di akhirat.

Tiada ulasan: