Ahad, 18 Mei 2014

Biaqpila

Biaqpila


PANAS!!!! BLOGGER UMNO MEROYAN DENGAN KEANGGUNAN DYANA SOFYA

Posted: 18 May 2014 10:02 AM PDT




SAKSIKAN BLOGGER UMNO MEROYAN
AKIBAT TAK SANGGUP TENGOK AWEK CUN
AKAN BERTANDING UNTUK PARTI DAP
SAMPAI BERMIMPI DYANA AKAN MASUK UMNO
KAH! KAH! KAH!

BUKAN SAJA BLOGGER UMNO MEROYAN
NAK HABAQ KAT HANGPA
PAK MENTERI UMNO PUN JADI BIUL
SEMUA DAH HILANG AKAI 
BILA TENGOK AWEK CUN NAK BERTANDING
ATAS KERUSI DAP

KAH! KAH! KAH!





'DAP calon Dyana untuk perangkap Melayu'


Pemilihan peguam muda Dyana Sofya Mohd Daud, 27, yang juga setiausaha politik Anggota Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang, sebagai calon DAP bagi pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan merupakan satu perangkap minda kepada pengundi, terutama orang Melayu.

Ketua Penerangan Umno Malaysia Datuk Ahmad Maslan berkata pengundi di Teluk Intan diminta tidak terpedaya dengan taktik pembangkang yang meletak calon Melayu di kawasan itu sedangkan perkara berkenaan tidak pernah dilakukan sebelum ini.

"DAP bukan sahaja pilih calon Melayu malah mereka meletakkan individu yang masih mentah dan tidak mempunyai apa-apa jasa kepada rakyat di Teluk Intan.

"Saya yakin kelebihan memihak kepada Barisan Nasional yang mempertaruhkan Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong sebagai calon PRK Parlimen Teluk Intan kerana beliau pernah menjadi wakil rakyat dan sudah menabur bakti sebelum ini selain mempunyai banyak pengalaman," katanya.

Beliau mengulas pemilihan calon DAP itu selepas melancarkan Biro Penerangan, Media Baru dan IT Umno Bahagian Jerantut.

Ahmad berkata konsep 'Malaysian Malaysia' yang ditonjol DAP dengan memilih calon wanita Melayu sudah lama diguna pakai BN.

"Pengundi kaum Cina lebih ramai di kawasan Parlimen Teluk Intan, jadi pemilihan Siew Keong merupakan langkah paling tepat," katanya.

Sementara itu di Muar, Johor, Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Razali Ibrahim mencabar Dyana Sofya menegur tindakan pemimpin DAP yang sering mempersoal hak istimewa orang Melayu yang dipersetujui dalam kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan.

"Jika dia (DAP) sanggup mempersoal dasar Universiti Teknologi MARA (UiTM) yang mengutamakan pengambilan pelajar Melayu, kenapa dia tak suruh Universiti Tunku Abdul Rahman yang dimonopoli satu kaum bukan Melayu ditutup?" katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan sambutan ulang tahun ke-68 Umno dan Hari Keluarga Umno Bahagian Muar di Dewan Serbaguna Sungai Balang hari ini.

- Bernama


BERANIKAH KERAJAAN HARAMKAN PENJUALAN TINTED GELAP?

Posted: 18 May 2014 07:17 AM PDT

KUALA LUMPUR - Aktivis sosial Tan Sri Lee Lam Thye hari ini menyarankan kepada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) agar mengambil tindakan tegas terhadap peniaga yang menjual produk cermin gelap menyalahi spesifikasi ditetapkan oleh agensi itu.

Ini kerana kata Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia itu ada peniaga yang menipu pelanggan dengan mendakwa produk mereka diluluskan oleh JPJ.

Tindakan penguatkuasaan perlu dibuat secara menyeluruh, bukan sahaja terhadap pengguna tetapi juga kepada pembekal dan peniaga, katanya ketika dihubungi Bernama, di sini.

Selain itu, Lam Thye berkata siasatan juga perlu dilakukan ke atas kereta import terpakai yang telah siap dipasang cermin gelap dan lulus pemeriksaan Pusat Kenderaan Berkomputer (Puspakom) untuk tujuan pendaftaran.

Bagaimana kenderaan ini boleh diluluskan jika cermin gelap yang dipasang itu melanggar undang-undang, katanya.

LAWAK AHAD: LUDAH (18SX)

Posted: 17 May 2014 06:00 PM PDT


Pada suatu malam,seorang anak tengah study untuk menduduki peperiksaan upsr pada keesokan harinya.

Datang si ibu bertanya kepada anak sulongnya,"Boleh buat tak bang? ,lalu anaknya mengaguk-angukkan kepala,lalu ibu pun berlalu dari situ masuk ke bilik tidurnya.

Dalam keheningan malam itu,dari bilik tidur ibunya si abang tadi terdengar si ibu berkata sesuatu kepada ayahnya.

Kata-kata itu diamati dan diingati sehinggalah keesokan hari bila peperiksaan bermula.

Dalam dewan pepriksaan si abang tergaru-garu semasa menjawab soalan matematik lalu,dia teringatkan kata-kata 'azimat' ibunya semalam.

Dia pun segera meludah lalu disapukan ke atas kepala beberapa kali.Tanpa disangka kelakuan peliknya dilihat oleh pengawas peperiksaan.

Pengawas peperiksaan pun bertanya,"Kenapa kamu berbuat begitu?'

Si abang pun menjawab,"Malam tadi saya dengar mak saya cakap,bang kalau susah sangat,ludah letak kat kepala............".




Tiada ulasan: