Ahad, 23 Mac 2014

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


PRK Kajang : RASMI - PKR [DSWA] MENANG

Posted: 23 Mar 2014 04:13 AM PDT

Tahniah PKR Telah Menang PRK Dun Kajang

Official: BN 11,362 PKR 16,741 Majority 5379 Margin: 19.14% vot

Para penyokong mula memasuki perkarangan stadium Bangi bagi mendengar keputusan pada jam 8.00 malam.


#doauntukMH370


#dimana MH370 : 'Ya Allah' Kau tunjukkanlah

Posted: 23 Mar 2014 01:52 AM PDT

Oleh Hayati Ibrahim
Putrajaya: Ibu kepada seorang penumpang MH370 Kamariah Sharif, 55, tetap yakin anak dan menantunya masih selamat dan menunggu kepulangan mereka dengan sabar walaupun sudah 16 hari kejadian itu berlaku.
Katanya, walaupun ada pelbagai petunjuk baru ditemui tetapi ia tidak dapat membuktikan ia milik pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370.
Berdasarkan keyakinan itu, dia tetap menaruh harapan anaknya Mohd Razahan Zamani dan menantu Norli Akmar Hamid selamat, cuma tidak tahu di mana lokasi mereka sekarang.

"Mak cik selalu berdoa 'Ya Allah' Kau tunjukkanlah (jalan dan petunjuk). Dah lama menunggu... seksa rasanya menunggu, dah lama dia pergi.
Foto
IBU kepada Mohd Razahan Zamani, 23, sebak menceritakan perasaan rindu ketika ditemuramah wartawan di Lobby Hotel Everly Putrajaya. FOTO Fariz Iswadi Ismail.

"Ada petunjuk di sana sini, tetapi tak ada apa pun yang sahih, benda sama saja, macam-macam saya dengar ada kata jumpa beg bersepah... bukan, bukan dia, dia tetap selamat, cuma tak tahu di mana tempat berada," katanya ketika ditemui di lobi Hotel Everly, di sini.

MH370: Gambar Anak Pengubat Rindu Emak


PUTRAJAYA: Sekeping gambar di dalam dompet yang sering dibawa ke mana-mana menjadi pengubat rindu seorang ibu, Kamariah Sharif, terhadap anaknya, Mohd Razahan Zamani, seorang daripada penumpang pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang 8 Mac lepas.
Kamariah, 55, berkata gambar berukuran pasport anak sulungnya ketika berumur tujuh tahun itu yang diletak di dalam dompetnya memang sentiasa dibawa olehnya sejak dulu lagi.
"Sejak kehilangan Razahan, makcik setiap hari bercakap dengan gambar ini sebagai cara mengubat rindu makcik pada dia," katanya ketika ditemui media di lobi hotel The Everly, Ahad.
Mohd Razahan, 23, berlepas ke Beijing menaiki pesawat MH370 pada 8 Mac lalu bersama isterinya Norli Akmar Hamid, 33, untuk berbulan madu.
"Dia anak yang manja dan paling rapat dengan makcik berbanding tiga adiknya yang lain dan kami memang selalu berhubung," katanya sambil menahan sebak.
Kamariah berkata walaupun misi mencari dan menyelamat pesawat MH370 itu kini memasuki hari ke-16 namun dia tetap setia menanti kepulangan anaknya itu.
"Makcik akan tetap tunggu anak makcik tak kira apa sekalipun, makcik tetap akan tunggu dan makcik setiap hari terbayang wajah anak makcik tu," katanya.
Kamariah berkata dia reda dengan ketentuan Ilahi namun tetap mahu mengetahui keadaan dan nasib serta lokasi sebenar anaknya dan 238 lagi penumpang serta kru pesawat itu.
Dia tidak putus-putus mendoakan keselamatan anaknya dan yakin pesawat berkenaan masih selamat setelah lebih dua minggu usaha pencarian yang dibuat belum menemukan apa-apa kesan daripada pesawat itu.
"Macam-macam kata temui itu ini, tapi hati makcik tetap kata... bukan dia... bukan dia, dia tetap selamat cuma tidak tahu dia mana dia berada, itu sahaja," katanya

#dimana MH370 : Polis Nafi Laporan Juruterbang Terima Panggilan Misteri

Posted: 23 Mar 2014 12:29 AM PDT


Diterbitkan: Ahad, 23 Mac 2014 3:00 PM

Gambar Kapten Zaharie sedang menjalani pemeriksaan yang dirakam sebelum membuat pelepasan pada 8 Mac.

KUALA LUMPUR: Polis menafikan dakwaan akhbar tabloid asing bahawa Kapten Zaharie Ahmad Shah telah menerima panggilan dari nombor telefon yang berdaftar dengan identiti meragukan sebelum membuat penerbangan pada 8 Mac lalu.

Penolong Ketua Urus Setia Ketua Polis Negara (KPN) (Komunikasi Korporat), Ibu Pejabat PDRM Bukit Aman, ACP Datin Asmawati Ahmad berkata tabloid asing itu tidak mempunyai hak eksklusif untuk butiran siasatan.

"Ketua Polis tidak pernah mengeluarkan apa-apa kenyataan awam yang mengkategorikan siasatan MH370 di bawah tindakan keganasan.

"Perlu dimaklumkan bahawa Polis Diraja Malaysia tidak bertanggungjawab atas penyebaran maklumat, yang berasal daripada sumber-sumber yang tidak dinamakan dan tidak disahkan," katanya, sambil menambah berita dalam tabloid itu hanya spekulasi semata-mata.

Beliau merujuk laporan akhbar tabloid British, The Mail bahawa Kapten Zaharie menerima panggilan dari nombor telefon yang berdaftar dengan identiti meragukan sebelum berlepas pada 8 Mac.

Laporan itu mendakwa penyiasat telah membuat penelitian terhadap panggilan dua minit yang dibuat menggunakan kad sim prabayar yang didaftarkan di bawah nama wanita, tetapi dengan pengenalan palsu.

Ia juga menyatakan bahawa polis telah mengesan kedai menjual kad sim prabayar itu di Kuala Lumpur.

Laporan itu mendakwa spekulasi bahawa pesawat itu mungkin telah dirampas oleh pengganas muncul selepas Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengklasifikasikan kes kehilangan penerbangan MH370 sebagai tindakan keganasan, termasuk rampasan dan sabotaj. - mStar

Tiada ulasan: