Ahad, 2 Mac 2014

dollah yankee

dollah yankee


UMNO P.Pinang boikot Najib

Posted: 02 Mar 2014 05:42 AM PST

Ketika semua rakyat diseluruh negara kita tidak sabar untuk menunggu peresmian jambatan kedua Pulau Pinang, 'ular-ular' besar dalam umno pulau pinang tidak pula kelihatan disana. Gurkah-gurkah politik di'port' tak nampak pun kelibat Dato' Non 'panjang'. Tak nampak pun muka mamak Musa Sheikh Fadir, Jahara Radi yang merupakan Ketua Pembangkang. Lan Saidin, Dr.Hilmi Yahya, Shahidan Ayub pun tak ada juga. Yang gurkah-gurkah ini nampak cuma muka-muka 'ikan bilis' dalam cawangan-cawangan umno saja.

Apa sudah jadi?

Betul lah cerita-cerita yang didengar sebelum ini bahawa 'ular-ular' besar dalam umno pulau pinang ini merancang mahu memboikot peresmian jambatan kedua pulau pinang olih Najib kelmarin malam.

'Hantu-hantu' untuk gurkah-gurkah politik yang bekerja di airport penang juga ada memberitahu yang 'ular-ular' besar umno pulau pinang ini tidak kelihatan di airport pada sabtu pagi untuk menyambut ketibaan Najib seperti mana sebelum-sebelum ini. Jika sebelum-sebelum ini  kalau jadual najib nak tiba jam 2 petang di airport, jam 11 pagi dah terpacak 'ular-ular' besar ini disana disamping mengangkut 'ikan-ikan biblis' dalam umno dengan dua,tiga biji bas, tapi sabtu pagi kelmarin semasa Najib tiba suasana nya sangat muram.

Semua rakyat Pulau Pinang tahu sejak kerajaan Pakatan Rakyat ambil negeri ini dari tangan umno/BN, umno/BN yang menjadi pembangkang dalam dewan undangan negeri sentiasa saja menghentam dan berkonfrantasi dengan Guan Eng dan wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat yang lain.

Jadi apakah sebab mereka telah mendapat tahu bahawa 'Atur cara majlis' peresmian jambatan kedua ini yang dijadual dilakukan bersama olih Guan Eng dan Najib yang menyebabkan 'ular-ular' besar dalam umno pulau pinang telah memboikotnya?!

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..


Tiada ulasan: