Isnin, 31 Mac 2014

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Cerita 'Philip Wood' tak lojik dan hanya memburukkan Malaysia..

Posted: 31 Mar 2014 09:00 AM PDT


Dua atau tiga hari yang lepas terbaca juga aku beberapa artikel tentang kononnya salah seorang dari penumpang MH370 yang bernama Philip Wood ini..

Beliau dikatakan telah menghantar mesej secara rahsia mendakwa pesawat itu dirampas pihak tertentu dan dia kini ditahan di sebuah pangkalan tentera..

Jalan ceritannya nampak macam betul kerana banyak fakta-fakta yang disertakan bersama..cuma aku tertanya-tanya bagaimana Philip Wood boleh menyembunyikan telefon di dalam dubur?

Kalau telefon itu kecil mungkin ada logiknya tapi dalam jalan cerita itu telefon yang dimaksudkan itu ialah iPhone 5.. bukannya kecik tu.. nak sumbat kot mana???

Lagipun bateri iPhone tu boleh ke bertahan sampai lebih dari 20 hari?

Rupa-rupanya cerita ini menurut Geostrategis Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Prof Dr Azmi Hassan, hanya satu usaha memburukkan Malaysia oleh pihak yang mahu masyarakat antarabangsa mempercayai bahawa kerajaan negara ini menyembunyikan maklumat..

Laporan berkaitan..

SHAH ALAM – Cerita Philip Wood, seorang eksekutif syarikat komputer IBM yang juga penumpang MH370, yang dikatakan telah menghantar mesej secara rahsia mendakwa pesawat itu dirampas pihak tertentu dan dia kini ditahan di sebuah pangkalan tentera, tidak harus dipercayai.

Geostrategis Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Prof Dr Azmi Hassan berkata, dakwaan itu hanya satu usaha memburukkan Malaysia oleh pihak yang mahu masyarakat antarabangsa mempercayai bahawa kerajaan negara ini menyembunyikan maklumat apa yang didakwa sebagai fakta sebenar di sebalik kehilangan MH370.

"Mesej itu dibuat oleh orang. Mustahil dalam tempoh 22 hari, dengan begitu banyak negara terlibat dalam usaha mencari secara besar-besaran, perkara ini boleh disimpan sebagai rahsia. Bagi saya, ini tidak logik. Media asing sengaja membesarkannya sebagai berita sensasi untuk memburukkan imej Malaysia," katanya.

Dalam mesej internet bertarikh 19 Mac lalu, pengirim yang mengaku dirinya 'Philip Wood' itu mendakwa mereka ditahan sepasukan anggota tentera selepas pesawat MH370 dirampas.

'Wood' mendakwa ketika rampasan itu, matanya ditutup dan dia percaya, telah diberikan dadah oleh perampas.

Apa yang lebih mengejutkan, pengirim mesej itu juga mendakwa dia dan penumpang lain ditahan di Pulau Diego Garcia di mana dia ditempatkan dalam sel yang berasingan daripada penumpang lain.

"Saya menyembunyikan telefon di dalam dubur, membolehkan saya menghantar mesej ini," tulis 'Wood'.

'Wood' yang nama itu sememangnya direkodkan sebagai seorang daripada 227 penumpang MH370, rakyat Amerika Syarikat dan merupakan eksekutif kanan IBM berpangkalan di Beijing sejak dua tahun lalu, menyertai penerbangan MH370 dalam perjalanan pulang selepas menyelesaikan urusan kerjanya di negara ini.

Dia juga memuat naik gambar profilnya yang setelah dikaji, menggunakan perisian tertentu dirakam di Diego Garcia bertarikh 18 Mac 2014.

Orang ramai turut memberi reaksi terhadap mesej yang diragui itu malah, ada yang menganggap tidak masuk akal ~ Sinar Harian

PM tak sebut MH370 terhempas kata Hishamuddin.. Tapi apa maksud Najib dengan kenyataannya ini?

Posted: 31 Mar 2014 06:50 AM PDT


Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Husein Onn menangkis tuntutan waris penumpang China supaya Malaysia memohon maaf kepada mereka berhubung berhubung nasib yang menimpa pesawat MH370.

Katanya, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam pengumuman pada 24 Mac lalu langsung tidak menyebut bahawa penerbangan itu "terhempas" atau "tiada yang terselamat".

"Dakwaan itu sangat tidak betul," katanya yang menjelaskan, perdana menteri hanya mengumumkan bahawa penerbangan tersebut berakhir di tengah Lautan Hindi, berdasarkan analisis ke atas data yang diperolehi.

Tambahnya, satu pertemuan peringkat tinggi dengan anggota keluarga tersebut akan diadakan tidak lama lagi, bertujuan untuk memberi taklimat dari pakar antarabangsa.

Jelasnya, kebanyakan daripada penyelidikan dalam kes tersebut dijalankan tenaga pakar antarabangsa dari banyak negara.

"Taklimat ini akan membolehkan mereka mendengar sendiri dari pakar ini," katanya. Beliau juga menyatakan rasa simpati kepada anggota keluarga berkenaan.

"Saya faham bahawa mereka mahu lihat bukti fizikal sebelum menerima bahawa MH370 berakhir di Lautan Hindi.

Katanya, beliau telah bertemu dengan anggota keluarga terbabit dan berjanji bahawa Malaysia tidak akan putus harapan.

"Kita tidak akan mengaku kalah sebelum kita mengetahui apa yang berlaku kepada MH370," katanya dalam sidang media hari ini ~ Malaysiakini

________________________________________________________

Patutlah imej-imej yang dicerap oleh satelit dari berbagai negara tu hanya sampah sarap.. dan tak hairanlah walaupun pesawat sehabis canggih diguna untuk mencari serpihannya langsung tak jumpa.. pesawat tak terhempas rupanya...

Kah.. kah.. kah...

Bagi aku ini adalah satu kenyataan untuk memperbodohkan 1Dunia.. malangnya hanya macai yang percaya apa kata Hishamuddin itu..

Memang Najib tidak menyebut pesawat MH370 itu tidak terhempas..

Tapi kalau beliau tidak maksudkan MH370 itu berakhir di Lautan Hindi dengan terhempas kenapa pula nak cari kotak hitam dan serpihan pesawat tu??

Lagi satu solat jenazah ghaib yang Najib cadangkan ini, dibuat untuk apa atau siapa?


Himpunan Derita Rakyat kerja tak berfaedah Mukhriz kata..

Posted: 31 Mar 2014 02:34 AM PDT


Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir menyifatkan Himpunan Derita Rakyat yang bakal dianjurkan PAS di Baling pada 5 April ini sebagai tidak membawa sebarang faedah bagi rakyat Kedah.

Menurut beliau, nama himpunan "Derita Rakyat" itu hanyalah helah gimik bagi menarik simpati rakyat dan sebaliknya penganjur himpunan tersebut sengaja memperguna alasan memperingati demonstrasi Baling 1974.

Justeru itu, Mukhriz menggesa agar tiada sesiapa pun dari kalangan rakyat di negeri Jelapang Padi yang hadir ke himpunan berkenaan dan memberi amaran agar tidak mudah diperdaya atau tertipu dengan taktik murahan parti politik pembangkang tersebut.

"Kita harap apabila ada pemimpin pembangkang datang ke Kedah, tidak perlulah rakyat hadir walaupun sekadar nak dengar apa yang mereka katakan.

"Kita pun sudah tahu apa yang mereka nak kata. Kononnya mereka mahu memperingat peristiwa Baling ke-40 tahun. Itu semua kerja yang tidak berguna," katanya di sini ketika merasmikan majlis penutup "Jasa Mu Dikenang JKKK" peringkat Negeri Kedah di sini, semalam.

Mukhriz berkata, sekiranya penganjur himpunan itu berhasrat untuk terus mempermainkan rakyat dengan isu kenaikan harga barang dan penurunan harga getah, beliau menegaskan bahawa perkara tersebut sedang diatasi oleh Kerajaan Negeri dengan bijaksana.

"Saya telah meminta Exco Industri dan Pelaburan, Perdagangan Dalam Negeri, Hal Ehwal Pengguna dan Koperasi, Datuk Ku Abdul Rahman dengan agensi kerajaan persekutuan khususnya yang terlibat dengan getah untuk memberi taklimat dan penjelasan mengenai situasi yang sedang berlaku dalam soal penurunan harga getah.

"Itu cara terbaik dan kaedah yang dilakukan oleh kerajaan yang bertanggungjawab. Berbeza dengan pembangkang, kerja mereka hanya untuk menimbulkan prasangka buruk rakyat terhadap kerajaan," kata Mukhriz lagi.

Katanya, Kerajaan Negeri Kedah sentiasa mencari jalan penyelesaian kepada masalah rakyat dan konsisten melaksanakan tindakan-tindakan yang mampu memberi kesan positif kepada masyarakat di negeri itu dalam menangani cabaran yang dihadapi.

"Pada ketika ini, kerajaan negeri sedang berusaha mencari cara meningkatkan pendapatan rakyat termasuk menjana sumber pendapatan," jelasnya dihadapan lebih 4,000 orang jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung (JKKK).

Selain itu, Exco Sains, Inovasi Sains, Teknologi Maklumat dan Teknologi Tinggi, YB Norsabrina Mohd Noor pula menegaskan bahawa pihak kerajaan sedang memantau perkembangan dan kesan dari masalah yang dihadapi rakyat melalui pengkalan data bersepadu dari seluruh negeri.

Justeru itu katanya, berdasarkan maklumat yang ada, pihak Kerajaan Negeri akan terus menerus mencari jalan membantu rakyat di Kedah dalam sebarang keadaan atau masalah yang dihadapi memandangkan rakyat di negeri itu merupakan "aset" yang tidak ternilai.

"Kita sangat menghargai dan mengambil berat tentang rakyat. Bukan sekadar membalas budi rakyat Kedah yang mengembalikan negeri ini ke pangkuan BN, kami akan cuba pastikan rakyat Kedah terbela dalam semua aspek kehidupan.

"Kami sedang membangunkan pengkalan data di mana setiap masalah yang terjadi di Kedah akan mendapat perhatian secara terus dari pihak kerajaan. Jadi, mudahlah nanti kami nak bantu dan bela rakyat di negeri kita ini," katanya ketika ditemui sejurus selepas majlis berkenaan berakhir.

Turut hadir di program berkenaan ialah Exco Penerangan, Pembasmian Kemiskinan dan Luar Bandar, Datuk Tajuddin Abdullah, Exco Perumahan dan Kerajaan Tempatan, YB Badrul Hisham Hashim dan Speaker Dewan Undangan Negeri, Datuk Md Rozai Shafian. - UtaraNews.com

Daily Mail fitnah Kapten Zaharie lagi rupanya...

Posted: 31 Mar 2014 12:37 AM PDT


Motifnya kurang jelas tapi apa yang jelas hingga ke hari ini ialah portal dari Britain ini berterusan menyiarkan artikel yang menimbulkan persepsi negatif masyarakat dunia terhadap Ketua Juruterbang MH370, Kapten Zaharie.

Artikel yang mula-mula disiarkan mereka mengenai Kapten Zahari ini menuduh beliau adalah seorang penyokong fanatik Anwar.

Portal ini melalui artikel tersebut juga membuat spekulasi kononnya MH370 yang hilang itu bermotifkan politik.

Kononnya Kapten Zaharie merampas pesawat MH370 itu sebagai tanda protes terhadap hukuman yang dikenakan terhadap Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Menariknya laporan atau artikel yang disiarkan tanpa sebarang fakta untuk menyokong laporan digunakan oleh Najib untuk pengumuman bahawa terdapat kemungkinan seseorang dalam pesawat itu sengaja mengubah haluan penerbangan kearah barat.

Semalam pula satu lagi artikel memburuk-burukkan Kapten Zaharie disiar mereka, kononnya isteri Kapten Zaharie, Faizah Khanum Mustafa Khan dikatakan memberitahu penyiasat suaminya menyepikan diri dan menghabiskan masa bersendirian di bilik tidur mereka.

Portal itu kelmarin menyebut Aishah dalam soal siasat itu sebagai berkata, ayahnya seolah-olah terganggu dan mudah marah serta bukan ayah yang dia kenali sebelum kehilangan pesawat berkenaan.

Aishah juga dilaporkan berkata, ayahnya juga ada bercakap mengenai masalah hubungan dengan ibunya.

Bagaimanapun, Aishah cuba memujuk ayahnya dengan menyarankannya merujuk kepada orang tua yang arif mengenai agama.

Laporan itu juga berkata, Aishah menjelaskan kepada pegawai penyiasat dia tidak tahu jika ayahnya mempunyai wanita lain namun menolak kemungkinan ayahnya sengaja membahayakan nyawa anak kapal dan penumpang.

Portal itu juga menyebut Zaharie dalam proses menceraikan isterinya dan banyak menghabiskan masa dengan simulator penerbangannya berbanding dengan keluarga.

Portal itu juga memetik isteri Zaharie, Faizah sebagai berkata, tiada sebarang nota bunuh diri dan motif yang ditemui dan pihak berkuasa masih meneruskan siasatan terhadap latar belakang juruterbang itu.

Dalam laporan itu juga, Faizah mendakwa Zaharie sudah berhenti bercakap dengannya pada minggu sebelum penerbangan berkenaan dan mengakui dia banyak menghabiskan masa bersendirian di dalam bilik simulator penerbangannya.

Portal itu berkata, Faizah menganggap adalah tidak adil menyalahkan suaminya.

Bagaimanapun, sepanjang soal siasat, dia memberitahu polis suaminya menjadi semakin terganggu beberapa bulan sebelum penerbangan malang berkenaan.

Sebelum ini media barat menyiarkan secara besar-besaran mengenai simulator milik juruterbang itu yang ada di sebuah bilik di rumahnya.

Bagaimanapun, selepas diperiksa Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) mendapati tiada data meragukan dan simulator Zaharie hanya sebagai hobi.

Malah kelmarin, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan tiada bukti atau data mencurigakan yang boleh mengaitkan Zaharie sebagai bertanggungjawab terhadap kehilangan pesawat itu.


Ini laporan dari Daily Mail itu

'He wasn't the father I knew. He was lost and disturbed':



The pilot of the missing Malaysia Airlines flight was in emotional turmoil over the break-up of his marriage, his family have revealed. 

Speaking about the mystery for the first time, the wife and daughter of Captain Zaharie Ahmad Shah said the 53-year-old pilot had been distracted and withdrawn in the weeks before the aircraft's disappearance – and refused pleas to attend some marriage counselling sessions. 

Three weeks after Flight MH370 went missing with 239 crew and passengers aboard, investigators in Malaysia believe that someone – possibly the captain – deliberately steered the Boeing 777 off course after communications were cut. 

The plane is thought to have flown hundreds of miles out over the southern Indian Ocean where it eventually ran out of fuel and plunged into the sea. 

No suicide note has been found and no motive established, but police are continuing to concentrate their inquiries on the pilot's background and whether his state of mind before the flight may be a factor. 

The Mail on Sunday can reveal that the pilot's wife, Faizah Khanum Mustafa Khan, has told investigators that he stopped speaking to her in the weeks before the fateful flight on March 8, and spent time alone in his room where he had built a flight simulator. 

'He just retreated into a shell,' she said. father, she barely recognised the man who used to dote on her. 

'He wasn't the father I knew. He seemed disturbed and lost in a world of his own,' she said. 

Last week, Faizah and Aishah, along with other family members, were interviewed in detail by police in Kuala Lumpur. The lengthy interviews, described in detail to The Mail on Sunday by a source close to the pilot's family, revealed that: 

- Zaharie was on the brink of divorcing his wife after nearly 30 years of marriage. 
- He refused to attend marriage counselling with Islamic elders. 
- He shunned family and spent hours alone on his flight simulator. 
- He expressed 'utter frustration' at the jailing of his political hero, Anwar Ibrahim, hours before the flight. 

Despite the pilot's behaviour, his family are convinced that he was not responsible for the plane's disappearance Faizah, who was just 16 when she first met Zaharie, broke down repeatedly during two lengthy interviews with police, the family source said. One of the interviews lasted more than four hours. 

She was initially reluctant to discuss the breakdown of her marriage, and refused to accept her husband might be involved in the flight's disappearance, protesting: 'It's unfair to blame my husband.' 

However, over the course of the interviews, she told police how her husband became increasingly distracted in the months leading up to the flight. 

'I found him distant and difficult to understand,' she said. She told investigators that although they continued to live in the same house, Zaharie spent his time alone. 

Faizah said her husband was so withdrawn he hardly spoke to his sons and was not close to them. 'He just retreated into a shell,' she said. When he wasn't working, Zaharie spent 'more time with friends than with family members'. 

She confirmed they had spoken of separating but had not taken any formal steps towards getting a divorce... please continue yours reading HERE


Berikut adalah jawapan dari anak Kapten Zaharie mengenai fitnah ini sepertimana yang telah disiarkan oleh myMetro..

MH370: 'CANTIK FITNAH KAMU' - Aishah 

"Fitnah itu lebih teruk daripada membunuh. Saya tidak akan memaafkan anda," kata Aishah, 28, anak sulung kepada Kapten Zaharie Ahmad Shah dalam facebooknya (FB) semalam.

Kata-kata itu jelas menunjukkan kemarahan dan kekecewaan selepas portal berita luar negara, Daily Mail menyiarkan kenyataan 35 perenggan penjelasan Aishah dan ibunya, Faizah Khanum Mustafa Khan ketika disoal pegawai penyiasat berikutan kehilangan penerbangan MH370.

Aishah juga menulis dalam FBnya: "Anda sepatutnya mempertimbangkan membuat filem kerana anda begitu baik dalam membuat cerita dan skrip. 
Semoga Tuhan merahmati kamu." Ini adalah kali pertama Aishah yang belajar di Australia itu membuat kenyataan terbuka selepas 23 hari pesawat berkenaan hilang.

Selain itu, laman Facebook 'Friends Of Captain Zaharie MH370' turut menyelar laporan Daily Mail itu.

Laman berkenaan mendakwa anak lelaki juruterbang berkenaan melahirkan rasa kecewa dan sedih dengan laporan yang dianggap tidak bertanggungjawab itu.

Laman itu juga mendakwa laporan terbabit adalah bohong dan mempertikaikan sumber kenyataan itu diperoleh.

Harian Metro mendapati FB itu menerima hampir 100 komen dan 200 likes yang hampir semuanya menyelar tindakan media berkenaan yang didakwa melaporkan berita palsu.

Mereka juga menyarankan Aishah mengheret portal berita Britain itu di mahkamah.


Tertanya-tanya juga aku.. selain dari undang-undang ciptaan manusia iaitu 'Lord Reid' yang telah diwariskan oleh penjajah British ini kepada kita...

Adakah fitnah melalui media juga diwariskan kepada kita?

Kenapa Terengganu beli bas 'Dua Alam' ini lebih mahal dari harga ditetapkan?

Posted: 30 Mar 2014 08:54 PM PDT


Biasanya apabila kita hendak membeli sesuatu barangan selain dari kualiti, harga adalah sesuatu yang akan kita pertimbangkan..

Jika produk itu bersesuaian dengan kehendak kita maka kita akan cuba menawar untuk mendapatkan harga yang serendah mungkin.

Tetapi apa yang diamalkan oleh kebanyakkan rakyat Malaysia itu nampaknya bukanlah sesuatu yang diparktikkan oleh Kerajaan Malaysia, baik Kerajaan Negeri mahupun Kerajaan Pusat.

Dalam hal Kerajaan Pusat, setiap tahun kita didedahkan oleh laporan Audit Negara mengenai harga-harga yang sukar untuk diterima akal.

Terutamanya bilamana ianya melibatkan aset pertahanan negara, kebanyakkan yang negara kita perolehi adalah jauh lebih tinggi harganya jika dibandingkan dengan apa yang negara luar perolehi, contohnya Helikopter Sikorsky dan berbagai lagi aset pertahana negara.

Itu apa yang diamalkan oleh Kerajaan Pusat, nampaknya amalan itu turut digunapakai oleh Kerajaan Negeri.

Dalam hal ini ianya melibatkan pembelian dua buah bas 'dua alam' oleh Kerajaan Negeri Terengganu, harga bagi sebuahAmphiCoach GTS-1 itu ditetapka pada harga £280,000 tetapi Kerajaan Negeri membayar £1,101,678.00 untuk dua unit.. Mengapa agaknya?


Dari Wikipedia tu mungkin boleh dipersoalkan.. tapi portal WorldCarFan ini juga mendedahkan harga yang sama..


Laporan berkaitan..

Bas dua alam 

Kuala Berang: Dua kenderaan 'amphicoach' (bas amfibia) yang dibeli kerajaan negeri Terengganu bukan setakat digunakan untuk merancakkan aktiviti pelancongan di Tasik Kenyir, malah akan dipakai bagi kemudahan memindahkan mangsa banjir di negeri ini setiap kali bencana itu melanda. 
Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata, kerajaan negeri bersetuju untuk membeli dua kenderaan terbabit yang bernilai RM6 juta kerana ia mempunyai pelbagai fungsi yang dapat memberi manfaat kepada rakyat. 
"Kerajaan negeri bersetuju membeli dua buah 'amphicoach' buatan Malta ini yang dapat digunakan di darat dan air. 
"Kenderaan berbentuk seperti bas ini mampu memuatkan 50 penumpang pada satu-satu masa dengan kelajuan mencecah lapan knot di dalam air. 
"Setibanya musim tengkujuh, ia akan digerakkan bagi membantu mangsa banjir kerana biasanya pengangkutan darat mengalami kesukaran kerana laluan terputus hubungan akibat banjir besar seperti di Kemaman, tahun lalu ~ myMetro

Mungkin Menteri Besar Terengganu boleh tolong jelaskan.. banyak beza harganya tu.. takkanlah spesifikasinya juga lebih advance kot?

Lagipun Kerajaan Negeri beli bukannya kena cukai.. kenapa bayar harga 4 buah untuk perolehi 2 buah saja AmphiCoach tu?

Pihak yang mengaut keuntungan dari kehilangan MH370 terdedah...

Posted: 30 Mar 2014 05:30 PM PDT


Aku pernah buat spekulasi mengenai kehilangan MH370 lebih kurang 10 hari yang lalu iaitu pada 21 Mac, ianya adalah berdasarkan apa yang telah terjadi kepada penerbangan JAL123.

Ianya untuk membuat kita berfikir diluar kotak selain menyalahkan Najib dan Anwar sahaja dalam hal ini..

Dalam penerbangan JAL123, 17 orang Jurutera terbunuh manakala dalam MH730 pula 20 orang yang punya pelbagai pengalaman dalam satu industri hilang..

Sila baca artikel tersebut di SINI

Ini pula satu lagi spekulasi yang menghala ke arah yang sama..

Rothschild owned Blackstone Group benefits from missing flight 370,

By Shepard Ambellas

AUSTIN  — New information, fact checked by Intellihub News, may shed some light on the missing Malaysian Airlines flight which was recently reported by Malaysian officials to have ended tragically in the Indian Ocean despite the lack of physical evidence.

While the disappearance of MH370 which had 239 people aboard is tragic, new bombshell information reveals that a Texas-based technology giant, Freescale Semiconductor Ltd., may have benefited in some way from the missing airliner which was reported to have been carrying 20 of Freescale's employees.
Although it's obvious the loss of human life likely saddened employees and co-workers of Freescale, the possibility still remains that higher-ups in the corporation may have benefitted from the event.

"Freescale previously confirmed that the 20 employees — 12 from Malaysia and eight from China — were among 239 people on flight MH370. The company has not released the names of those employees, and again declined to do so on Monday.", as reported by Brian Gaar, the American Statesman, Mar. 24.

It has also been mentioned in a statement by a company spokesperson that the employees who were aboard MH370, were extremely talented and valuable in the technological field.

Freescale Semiconductor Ltd. is primarily owned by the Blackstone Group, i.e. Lord Jacob Rothschild, the same group responsible for spraying the highly-toxic Corexit 500A into the waters of the Gulf of Mexico in the months following the BP oil spill as reported early on by Intelihub News. Shockingly, we also see the Carlyle Group listed as a secondary investor adding another layer of suspicion for investigators.

The official entry listed under Freescale Semiconductor's "financials" section on Wikipedia states:

On September 15, 2006, Freescale agreed to a $17.6 billion buyout by a consortium led by Blackstone Group and its co-investors, Carlyle Group, TPG Capital, and Permira. The buyout offer was accepted on November 13, 2006 following a vote by company shareholders. The purchase, which closed on December 1, 2006, was the largest private buyout of a technology company until the Dell buyout of 2013 and is one of the ten largest buyouts of all time.

As a journalist, I have to point out the vast amount of monies invested into this technology firm. It's not like $17.9B is a drop in the bucket by any means, likely signifying the true importance of this corporation. I also have to question why so many Freescale employees were on the same flight at the same time, as four of them were reported by several sources to have been U.S. patent holders of a new technology. This would likely have been a breach of protocol, but at the least a costly oversight.

In fact it's been reported that Peid Ong Wang, Suzhou, Zhijun Chen, Suzhou, Zhihong Cheng, Suzhou and Li Ying, Suzhou, Freescale employees from China who were said to have been onboard flight 370, were each 20% holders of U.S. Patent #US008671381B1.

Shockingly, the remaining 20% has been reported to be held by Freescale Semiconductor Ltd., which now after the disappearance of flight 370 becomes the sole patent holder. In laymen's terms, Lord Jacob Rothschild is now the patent holder by virtue of invested interest into Freescale Semiconductor Ltd.

To bring things further into perspective, putting the icing on the cake, the Rothschild dynasty owns the Malaysian Central Bank which in-turn is heavily invested into the Malaysian government and Malaysian Airlines ~ INTELLIHUB

Ini adalah dokumen mengenai 'Patent' tersebut..

   
Dalam kita sibuk menyalahkan sesama yang lain bak kata orang utara.. "Aku salahkan hang.. Hang salahkan aku..." .. Yahudi jugak yang untung....

Tiada ulasan: