Rabu, 5 Mac 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Khalid didesak tidak tergesa-gesa ...

Posted: 05 Mar 2014 05:20 AM PST


KUALA LUMPUR, 5 Mac - Pakatan Rakyat (PR) hari ini meminta   Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk menangguhkan pelaksanaan perjanjian penstrukturan semula air negeri yang ditandatangani dengan Putrajaya sehingga perjanjian itu difahami sepenuhnya.

 Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR,  Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pentadbiran kerajaan perlu memberi taklimat kepada pemimpin-pemimpin PR untuk menghapuskan kekeliruan yang berpunca daripada menandatangani memorandum persefahaman (MoU) yang tidak dijangka  dengan Putrajaya minggu lepas.

 Anwar berkata  Naib Presiden DAP, Tan Kok Wai, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat  Dzulkefly Ahmad dan Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution telah diamanahkan untuk menyampaikan mesej majlis kepimpinan kepada Khalid hari ini sebab ianya  dijadualkan untuk menjelaskan MoU tersebut kepada  ahli eksekutif majlis dan Ahli Parlimen Selangor hari ini.

 "Tugas mereka terutamanya adalah untuk menarik perhatiannya bahawa ia adalah penting untuk memastikan para pemimpin dimaklumkan supaya kita boleh menjelaskan dan mempertahankan perjanjian itu apabila kita membawanya kepada rakyat," Anwar memberitahu pemberita selepas mesyuarat majlis kepimpinan PR di ibu pejabat PAS hari ini.

 Beliau berkata demikian sebagai respons kepada pengumuman Khalid hari ini bahawa kerajaan akan menggubal perjanjian lain dengan Putrajaya termasuk maklumat terperinci mengenai MoU itu, selepas perbincangan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

 Perjanjian, yang akan disediakan bersama oleh Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air dan milik Kumpulan Darul Ehsan Sdn Bhd (KDEB), dijangka akan ditandatangani oleh kedua-dua pihak tidak lama lagi.

 Anwar, yang muncul bersama-sama dengan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan setiausaha penganjur DAP Anthony Loke, menyatakan kebimbangan bahawa tergesa-gesa ke dalam perjanjian baru boleh menjejaskan kepentingan negeri.

 "Pendapat perundangan bebas mesti dicari, tidak seperti pengalaman pertama di mana perjanjian MoU  Langat 2," kata Anwar.

 Beliau kemudian menggesa para pemimpin untuk memaparkan rendah hati dan untuk berunding dengan orang lain sebelum melakukan perjanjian seperti perjanjian air.

 Mustafa kemudian berkata bahawa PR tidak berniat untuk campur tangan dengan urusan kerajaan negeri tetapi parti-parti PR mempunyai "tanggungjawab bersama" bagi memastikan kepentingan Selangor terpelihara.

 Minggu lalu, Khalid tidak disangka-sangka telah menandatangani MoU dengan Putrajaya yang membenarkan negeri untuk mengambil alih infrastruktur utiliti air sebagai balasan untuk memberikan kelulusan diperlukan untuk kilang rawatan air kontroversi Langat 2 .

 Sehari selepas menandatangani minggu lalu, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengeluarkan amaran yang perjanjian itu adalah "tidak boleh ditarik balik".

 Pada Isnin, pengarah strategi PKR Rafizi Ramli mendakwa perjanjian air tergesa-gesa yang ditandatangani antara Selangor dan Putrajaya bukan sahaja berat sebelah dan mungkin menyalahi undang-undang, tetapi akan membawa kepada kenaikan tidak dapat dielakkan dalam tarif air di negeri ini, dan juga di seluruh Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya.  SUMBER

Rahsia Mat Sabu menang Timbalan Presiden terbongkar!

Posted: 04 Mar 2014 09:38 PM PST

Lepas ni Mat Sabu akan jadi OKB lah....Aku kopipes sebahagian sahaja saja. Kalau nak baca seluruhnya, sila klik di sini 

Dalam satu ceramah yang telah diadakan pada 2 Mac 2014 lalu di Taman Melati, Kajang seorang penceramah dari BN, Ustaz Datuk Shamsul Najmi Shamsuddin telah mendakwa Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu adalah pembekal pemuas nafsu dalam muktamar PAS.

 Berikut adalah catatan dari sebuah Blog otai yang membekalkan info dari Barisan Nasional dan juga Pakatan Rakyat yang dikenali dengan nama Minaq Jinggo ..

 Nota ringkas :

 1. Normah wanita yang ditangkap khalwat dengan Mat Sabu pada 31/1/1995 di Hotel Perdana, Kota Baru mengaku telah bertaubat nasuha. Ketika ditangkap beliau langsung tidak rasa bersalah kerana yakin beliau berjuang kerana Allah.

2. Normah mendakwa Mat Sabu dan Mahfuz Omar telah menyakinkan beliau bahawa .."perempuan solehah, mana-mana perempuan baik yang melepaskan keletihan mana-mana pemimpin Islam yang berjuang Fisabilillah maka dia mendapat pahala Fisabilillah dari Allah SWT"

 3. Malah suami yang mengzinkan perbuatan isteri tersebut juga mendapat pahala Fisabilillah.

 4. Fahaman bahaya ini telah menular di dalam PAS sebagaimana Normah mendakwa Mat Sabu telah menggunakan wanita-wanita pelayan nafsu untuk melayan nafsu serakah perwakilan yang menghadiri Muktamar PAS pada tahun 2011 sebagai habuan untuk mendapatkan undi menjadi Timbalan Presiden PAS, menewaskan Ust Nasharudin Mat Isa.

 Dan ini adalah video ucapan penceramah itu... -ASD

Tiada ulasan: