Rabu, 19 Mac 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Sidang akhbar gempar : Dua keluarga penumpang hilang sabar

Posted: 19 Mar 2014 08:33 AM PDT

Sidang akhbar petang tadi hampir bertukar menjadi gempar apabila dua wanita yang dipercayai saudara-mara penumpang dari China telah cuba memasuki bilik persidangan yang sedang berlangsung untuk mengadakan protes.

"Sudah 12 hari,  ... aku tak tahu di mana kesayanganku …
Sudah 12 hari, Mana anak aku? Kenapa tidak bagi saya jawapan?"
Mereka membantah dan menyatakan rasa tidak puas hati mereka, "Kami menyeru kepada kerajaan Malaysia untuk memberikan maklumat yang segera. Tidak ada maklumat, hanya mencari yang tidak berkesudahan..."

Dua wanita yg tidak berpuas hati dibawa keluar anggota keselamatan
  Kedua-dua wanita tersebut kemudian dibawa keluar oleh polis, naik eskalator dan ke bilik lain sebelum dibawa keluar dari hotel.

Sekumpulan wartawan menunggu di luar bilik 
untuk menemui 2 wanita tersebut
Tetapi polis yang mengawal  tidak membenarkan mereka.

 Ketika diiringi keluar dari hotel berhampiran Lapangan Terbang Kuala Lumpur, salah seorang wanita berkata, "Kita tidak tahu berapa lama kita akan perlu lagi menunggu."

"Di manakah mereka? ....... Di manakah mereka?"
 Berikut dua rakaman video oleh Skynews :

Pesawat MH370 sudah ditemui melalui imej satelite

Posted: 18 Mar 2014 07:26 PM PDT

Photo ehsan melalui Newscom (EyePress / Tomnod)
Imej satelit yang disediakan oleh Tomnod, laman peta dalam talian yang digunakan oleh berjuta-juta netizens untuk mencari pesawat Malaysia Airlines MH370 yg hilang, menunjukkan pesawat penumpang itu di bawah awan berada dalam hutan. 

Gambar hasil carian oleh seorang pelajar sains gunaan dari Nan Kai University of Technology di Taiwan pada 18 Mac 2014, mengikut Taiwan China Times. 

Imej peta bilangan Map654342, telah dihantar kepada Tomnod untuk mendapatkan maklumat lokasi. 

Tomnod, laman web imej satelit dalam talian, telah menjemput berjuta-juta orang di seluruh dunia untuk membuat carian pada imej mereka untuk mencari pesawat MH370 yang hilang.SUMBER

Sementara itu syarikat Tomnod telah mengenal pasti imej sebenar apa yang dikatakan kemungkinan pesawat MH370 oleh Courtney Love sebelum ini. Lihat disini .  Tomnod telah memberikan versi imej yang lebih jelas dari yang terdahulu.  Imej tersebut adalah sebuah bot.

Is it a plane? ..... No!    Is it a boat?....Kah Kah!kah! 

Dia tidak pernah mengaku sebagai seorang pakar pun

Tiada ulasan: