Ahad, 2 Februari 2014

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Mais dan Jais balaci bangsat UMNO yang pertama halang kempen Anwar

Posted: 02 Feb 2014 10:42 AM PST
















Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berucap di Masjid Kariah Batu 10, Cheras yang turut dihadiri Datuk Seri Anwar Ibrahim, Jumaat lalu.

Program kempen Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kajang mendapat halangan sejak hari pertama lagi daripada pihak berkuasa agama negeri iaitu Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Halangan ini membayangkan kesukaran untuk Anwar bergerak ke kerusi menteri besar Selangor.

Ia dilakukan dengan cara menyekat Anwar menemui penduduk Kajang menggunakan masjid yang terletak di bawah pentadbiran Mais.

Mais didakwa mengugut akan menangkap Anwar jika dia memberikan tazkirah di sebuah masjid di Selangor pada hari pertama kempen.

Ia berlaku apabila pasukan kempen Anwar merancang untuk membolehkan Anwar menyampaikan tazkirah sebelum solat Jumaat di Masjid Batu 10, Cheras pada Jumaat lalu.

"Pada pagi Jumaat kami mendapat panggilan bahawa Mais dan Jais akan menangkap Anwar dan Dr Muhd Nur Manuty sekiranya membaca khutbah dengan alasan tidak ada tauliah," kata sumber daripada pasukan kempen Anwar melalui Facebooknya.

Anwar dan Ketua Penerangan PKR, Dr Muhd Nur Manuty dijadualkan bertemu penduduk Kajang di Masjid Batu 10 pada Jumaat lalu.

Berdasarkan perbincangan dengan pengurusan masjid, Anwar dijadualkan memberikan tazkirah di situ manakala Muhd Nur menyampaikan khutbah Jumaat.

Akibat halangan itu, Anwar tidak boleh memberikan tazkirah dan Muhd Nur juga tidak boleh membaca khutbah di masjid berkenaan.

Sebelum itu, pasukan kempen Anwar merancang untuk berbuat demikian di Masjid Impian Saujana, Kajang namun dihalang oleh Mais.

"Awalnya masjid bersetuju namun selepas subuh 30 Januari, pihak nazir memberitahu mereka menerima tekanan daripada Mais. Mereka tidak berani melaksanakan program kami. Kami lantas mencari masjid lain," kata sumber itu.

Kerusi DUN Kajang kosong susulan peletakan jawatan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Lee Chin Cheah daripada PKR. Sehubungan itu, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengumumkan PKR memilih Anwar sebagai calonnya di situ.

Pengumuman itu turut disertai oleh pemimpin PAS dan DAP yang menyokong keputusan itu.

Mengikut perancangannya, Anwar dijangka dilantik menjadi menteri besar Selangor bagi menggantikan Abdul Khalid.

Bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd Noor Abdullah sebelum ini berkata Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah mempunyai kuasa mutlak dalam menentukan pelantikan individu yang layak menjadi menteri besar negeri itu.

Beliau berkata, kuasa itu diperuntukkan dalam Artikel 51, Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959.

"Sultan Selangor mempunyai kuasa mutlak dalam dua perkara dan boleh membuat keputusan tanpa perlu nasihat iaitu yang pertama dalam hal pemilihan menteri besar dan kedua, pembubaran Dewan Undangan Negeri.

"Dalam membuat keputusan menyentuh kedua-dua perkara itu, sultan tidak perlu bertindak atas nasihat sesiapa," katanya




penyapu sial



sepatutnya  dua dua jabatan agama islam  ini di halau keluar dari negeri selangor...dan  sewajar  di larang beroperasi dalam negeri selangor...selagi bercanggah dan sentiasa sabotaj kerajaan negeri selangor...dua dua jabatan haramjadah ini wajib di haramkan ...tiada manafaat kepada umat islam  selagi UMNO menjadi tulang belakangnya...

apa taknya  sepatutnya jabatan agama negeri menjalankan tugas  memelihara kesucian agama dan menunai hak  penerima zakat asnaf yang 8...tapi yang yang dia  buat...mensabotaj kerajaan negeri selangor dengan tindakan melulu  merampas bible di gereja...dan menyeleweng wang zakat...

Halang la mcm manapun tp hati rakyat Malaysia seperti saya tetap dgn parti PAKATAN dan menolak kepimpinan PM sekarang kerana pemerintahan dan kerajaannya yg tersgt korup

Selagi PR tidak menguasai pusat beginilah jadinya..Insyaallah selepas PRU 14 Anwar akan bebas memberi khutbah di mana-mana masjid di Malaysia..

taktik kotor UMNO keatas Anwar di Kajang menjelaskan lagi rancangan UMNO memporakperandakan kerajaan Selangor dan kemudian merampas kuasa seperti yang di lakukan di Perak tempoh hari....!!!

Posted: 02 Feb 2014 10:10 AM PST



janji UMNO....di tepati....politik kotor mainan hari hari...!!!


Dalam kesibukan orang ramai membahaskan tindakan betul atau salah Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding kerusi DUN Kajang, terdengar amaran keras dari dalam Umno. Umno dan kononnya pertubuhan bukan kerajaan (NGO ) memulakan kempen mereka untuk menyekat Anwar daripada mendapat akses kepada para pengundi – bukti yang menunjukkan kebimbangan mereka yang sangat nyata. Dari Perlis ke Johor, setiap muslihat telah dijalankan terhadap pembangkang.

Pada masa tertentu, pengaruh istana digunakan dan kadang- kala bekerjasama dengan pihak berkuasa agama. Taktik undang-undang yang sering digunakan oleh Umno. Jelas  yang nampaknya terjadi kepada kejadian di Kajang di mana Anwar dihalang daripada memberi tazkirah di sebuah masjid di Impian Saujana, Kajang yang dikatakan atas arahan daripada Majlis Agama Islam Selangor (Mais).

Datuk Seri Anwar Ibrahim sepatutnya memberikan tazkirah sebelum Jumaat manakala Ketua Peneraangan PKR, Dr Muhd Nur Manuty sepatutnya memberi khutbah Jumaat. "Tetapi selepas solat subuh pada 30 Januari, pihak masjid memberitahu kami bahawa mereka telah ditekan oleh Mais untuk menghentikan acara tersebut. Justeru, ahli jawatankuasa masjid tidak berani untuk meneruskan perancangan awal itu. "Jadi kami terpaksa cepat mencari masjid lain," kata sumber itu, yang juga adalah sebahagian daripada pasukan Anwar, menjelaskan bagaimana program ini kemudiannya berpindah dari masjid Impian Saujana ke masjid kariah di Batu 10 Cheras, yang merupakan sebahagian daripada kawasan Kajang. Ini juga bagaimanapun turut disekat oleh Mais di saat-saat akhir.

Sumber itu berkata, Mais dan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) mengancam untuk menangkap Anwar jika beliau menyampaikan tazkirah sambil menekankan bahawa beliau tidak mempunyai tauliah untuk memberi kan ceramah atau khutbah di masjid-masjid di Selangor.

Disebabkan halangan itu, Anwar, Muhd Nur, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan para pemimpin Pakatan Rakyat yang hadir, solat di Masjid Kariah. Mereka kemudian bercakap kepada jemaah selepas solat . Sudah tentu, terdapat undang-undang negeri yang mengatakan ucapan tersebut tidak dibenarkan. Tetapi jelas menunjukkan ia hanya terpakai kepada pihak atau mereka yang tidak diingini. Ini juga telah berlaku kepada pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain dan pendakwah atau pensyarah yang tidak selari dengan Umno atau kumpulannya yang sekali gus mencerminkan betapa penghormatan diinstitusikan dan feudal dicemari sebuah parti nasional Melayu.

Apapun, ia terpulang kepada Anwar dan sekutunya yang mengatakan pencalonan beliau adalah bagi menghalang senario tersebut daripada berlaku – bahawa semua agensi dan jabatan akan digunakan oleh Umno untuk menawan semula negeri terkaya di Malaysia daripada PR. Dalam erti kata lain, ia adalah tindakan bahawa kerajaan Selangor diancam dan beberapa jabatan bertindak sabotaj apabila mereka bertindak tidak selari dengan kerajaan negeri.

Ia menjelaskan mengapa banyak agensi dan jabatan yang menegaskan bahawa mereka bebas daripada mana-mana pihak politik, sebenarnya melakukan yang sebaliknya sehingga menjejaskan pihak lain dan juga rakyat Selangor dengan restu UMNO Keadaan tidak mudah bagi Anwar atau pembangkang tetapi pihak berkuasa terbabit perlu tahu bahawa tindakan mereka hanya akan membuatkan masyarakat menyalahkan Umno dan  semakin  menyokongpembangkang



penyapu sial



Umno boleh peralatkan Mais dan Jais tapi tidak akan mampu memperalatkan perjuangan rakyat dan kesedaran rakyat....UMNO lebih teruk dari syaitan  sampai syaitan  boleh pengsan  bila UMNO bersabda yang tindakan jijiknya di makbul tuhan...

jantan gelap zahida rafik bertaraf menteri kulup ugut teresa kok....aiyaaa manyak besar lu punya buah maa....!!!

Posted: 02 Feb 2014 02:08 AM PST

Shafie Apdal: Teresa Kok perlu dikenakan tindakan berhubung video Tahun Baru Cina


































woiii...mangkuk...yang ini punya skandal kasi abis siasat laa...

Tindakan perlu diambil ke atas Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok berhubung video berbaur sindiran sempena Tahun Baru Cina yang diterbitkannya baru-baru ini, kata Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.( gambar dia bersama bini gelapnya)

Sambil melahirkan rasa kesal terhadap tindakan ahli Parlimen itu, Mohd Shafie berkata, video bertajuk 'Onederful Malaysia' itu turut memaparkan seorang tetamu yang mempersendakan masyarakat Lahad Datu, khususnya dalam menarik pelancong ke negara ini sempena Tahun Melawat Malaysia 2014.



ini video tak der  isu  yang  menimbul perasaan sensitif masyarakkat sabah....yang sensitif  adfalah macammana kerabat sulu boleh jadi menteri dan buat hubungan gelap dengan artis....!!!

Beliau berkata, perasaan masyarakat di Sabah, khususnya di Lahad Datu, masih bersedih (berikutan insiden pencerobohan militan dari selatan Filipina di Kampung Tanduo tahun lalu).

"Saya berharap tindakan diambil tentang perkara ini. Keselamatan di negara ini antara perkara yang cukup penting," katanya kepada pemberita di majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran Parti Liberal Demokratik (LDP) di Kota Kinabalu, hari ini.

Beliau berkata, insiden pencerobohan militan itu, yang turut mengorbankan anggota keselamatan negara yang bukan sahaja berasal dari Sabah, tetapi juga dari Sarawak dan Semenanjung, tidak harus diperkecilkan dan dijadikan bahan gurauan.

Dalam video yang dimuat naik dalam laman sesawang Youtube berdurasi 11:39 minit, seorang daripada tetamu dikenali sebagai Master Yan Yan berkata:"You can travel to Sabah, where you get to see pirates, with a bonus show of kidnapping and scenes of open fire (anda boleh melancong ke Sabah dan berpeluang melihat lanun dengan pertunjukan bonus, penculikan dan babak tembakan)". - Bernama



penyapu sial


betul apa ...apa nak di heran ...bukan fitnah...apa ingat  pelancung taiwan yang mati tu  main main ke...banggang punya menteri skandal...puak puak dia yang jemput  dan bermain sandiwara kemudian tuduh orang lain pulak tak sensitif dengan isu masyarakat  sabah...

sudah la...jangan nak mengugut  rakyat yang prihatin dengan tindakan undang undang...besar sangatkah undang undang kamu...memang puak kamu yang jadi semua punca tragedi lahad datu...sampai pelancung yang datang pun dah takut nak ke sana....walaupun dah ada esscom...boleh jamin ke keselamatan pelancung...???

Memanglah Shafie dan macai2nya tak boleh tahan komedi tu. Lawak pasal orang2 BN dan boss dia. dah kecut teloq dengan komedi tu...sendiri bikin hal  apa mau takut maa...aiyaa...selamat tahun kuda ...shafie apdal...dengan  pertanyaan...sulah belapa kali bedal sama zahida rafik...kirim salam kat dia...ha ha ha

macai tua pendek akal kata pengundi cina perlu ajar PKR....woiittt....macai....pengundi cina dah lama cerdik depa tak perlu bergantung kepada BN daa...jangan harap depa nak nak dengar cakap kamu wahai macai tua bubuk duit haram.....hanya macai macai cibai melayu bodoh macam kamu yang masih menjilat BN demi duit haram...!!!

Posted: 02 Feb 2014 01:44 AM PST
















macai tua  bubuk duit haram....!!!

Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang perlu dijadikan medan penolakan pengundi Cina kepada PKR dan Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas tindakan menyebabkan PRK bukan kali pertama dilakukan parti itu, kata Tunku Abdul Aziz Ibrahim (gambar).

Bekas naib presiden DAP itu berkata, pengundi di kawasan Kajang terutamanya kaum Cina diselubungi kemarahan akibat tindakan PKR yang dilihat mengadakan PRK atas alasan peribadi dan menyusahkan pengundi di Kajang.

"Jika pengundi Cina tidak menolak PKR kali ini, sudah pasti mereka akan mengulangi tindakan sama pada masa akan datang.

"Saya fikir pengundi Cina perlu ajar PKR untuk elak mereka mengulangi tindakan sebegini. Rakyat tidak bodoh. Mereka perlu buat dengan cara betul, bukan dengan cara menipu rakyat," katanya seperti dilapor akhbar Sinar Harian.

Tunku Abdul Aziz berkata, pengundi Cina di Kajang perlu menunjukkan kepada rakyat Malaysia bahawa mereka satu kumpulan yang memahami erti demokrasi sebenar dengan menolak cara politik songsang yang dibawa PKR.

Anwar semalam mengakui parti dalam Pakatan Rakyat (PR) sememangnya membuat perancangan untuk mengosongkan kerusi DUN Kajang bagi memberi laluan kepadanya bertanding di kawasan itu.

Katanya, peletakan jawatan bekas Adun Kajang, Lee Chin Cheh pada Isnin dilakukan menerusi rundingan terlebih dahulu dan bukan secara mengejut.

Komposisi pengundi di Kajang membentuk 49% Melayu, 40% Cina, 10% India dan 0.91% lain-lain kaum.

Keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu menunjukkan kekalahan kerusi Barisan Nasional (BN) kebanyakannya disumbangkan oleh pengundi Cina yang membuat keputusan untuk tidak mengundi parti pemerintah.

Keputusan Anwar bertanding di kerusi itu juga dikatakan mengambil kira faktor komposisi majoriti pengundi Cina di Kajang.

Lee, 42, adalah seorang peguam dan bekas ahli parti Gerakan selama 10 tahun.

Bekas Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) itu menggantikan Lee Kim Sin yang popular sebagai Adun Kajang dalam pilihan raya sebelumnya.

Dalam PRU13, Lee mendapat 19,571 undi berbanding calon BN, Lee Ban Seng yang mendapat 12,747 undi.




penyapu sial



Usah jadi tukang karut...semua pengundi Melayu,Cina dan India diKajang adalah pengundi tegar PR....jangan harap BN/UMNO boleh menang...tumbangkan UMNO adalah hak rakyat bagi mengajar BN/UMNO dengan janji2 palsu semasa PRU ke 13 dulu.TAA bukan orang Kajang .Jadi minta tolong tutup mulut boleh tak?

Pengundi Cina di Kajang akan bijak mengundi PAKATAN RAKYAT melalui calon PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana perjuangan PAKATAN RAKYAT jauh lebih baik dari BN yg racist......lagi pun penduduk KAJANG akan berperanan penting utk menukar kerajaan di Putra Jaya pada pru14 dgn memenangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim di KAJANG...

Org tua ni giler talak...


Tiada ulasan: