Jumaat, 28 Februari 2014

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


TS Khalid akui musuh politik daripada kalangan PKR, tetapi ia ‘perkara biasa’

Posted: 28 Feb 2014 10:58 PM PST



Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim semasa di Majlis Seni Bela Diri, Senjata dan Warisan Negeri Selangor di Dataran Kemerdekaan Shah Alam hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 1 Mac, 2014. Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim semasa di Majlis Seni Bela Diri, Senjata dan Warisan Negeri Selangor di Dataran Kemerdekaan Shah Alam hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 1 Mac, 2014.Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim bersetuju dengan penasihat DAP, Lim Kit Siang yang berkata musuh sebenar calon PKR di Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, adalah daripada kalangan dalam PKR dan Pakatan Rakyat (PR) yang bercakaran sesama sendiri.
Khalid mengakui beliau juga turut mempunyai ramai musuh politik dalam PKR, tetapi menyifatkannya sebagai perkara biasa dalam arena politik, sama seperti parti politik lain di negara ini.

"Saya juga ramai musuh, tetapi kita patut terima hakikat politik bahawa ia bersifat dinamik, kalau kita melihat DAP, mereka juga mempunyai pergelutan dalaman.

"PAS juga sama, termasuk Umno dan komponen Barisan Nasional (BN) seperti MCA, mereka masih lagi berusaha dalam proses pemulihan, dan MIC kadang-kala berpecah kemudian bersatu, jadi semuanya sama," katanya kepada media selepas program seni silat di Shah Alam, Selangor hari ini.

Khalid, yang mengumumkan akan bertanding untuk jawatan timbalan presiden PKR menjelang pemilihan parti yang akan datang, berkata beliau tidak pernah mendengar mana-mana parti politik di dunia yang tidak mempunyai pergelutan dalaman dan yang stabil sepanjang masa.

Semalam, Lim, merujuk kepada perbalahan di kalangan pemimpin PKR, mengingatkan parti komponen PR untuk bersama-sama memastikan Anwar bukan sahaja memperoleh kemenangan, tetapi juga kemenangan besar.

"Musuh sebenar di Kajang bukanlah daripada MCA atau Umno, tetapi daripada dalam PKR dan Pakatan.
"Kemenangan 'simple majority' di Kajang adalah kekalahan. Kita perlu menyasarkan kemenangan besar untuk menyampaikan mesej Putrajaya menanti perubahan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14)," kata Ahli Parlimen Gelang Patah itu. - TMI

Pengawal keselamatan rogol adik dipenjara 16 tahun

Posted: 28 Feb 2014 06:45 PM PST

KUALA LUMPUR - Seorang pengawal keselamatan dihukum penjara 16 tahun dan dikenakan 20 sebatan oleh mahkamah sesyen semalam, selepas mengaku bersalah atas dua tuduhan merogol adik kandungnya, awal bulan lalu.

Hakim Manira Mohd Nor menjatuhkan hukuman lapan tahun penjara dan 10 sebatan ke atas lelaki berusia 28 tahun itu bagi setiap tuduhan, serta memerintahkan hukuman itu berjalan secara berturutan.

Dia didakwa merogol adiknya yang berusia 20 tahun sebanyak dua kali di rumah mereka di Taman Ukay Bestari, kira-kira jam 8 pagi pada 14 dan 16 Februari.

Ketika menjatuhkan hukuman itu, Manira berkata, sebagai abang sulung, tertuduh sepatutnya menjadi pelindung kepada adiknya, bukan alat pemuas nafsu.

Sebelum itu, Timbalan Pendakwa Raya Nor Fadzlin Abd Zawawi berkata, tindakan tertuduh merogol mangsa diibaratkan seperti 'harapkan pegar, pegar makan padi'.

Dalam kejadian pertama, pengawal keselamatan itu menarik mangsa ke dalam bilik sebelum memaksanya membuka tuala dan mangsa dipukul di perut.

Dua hari selepas itu, dia masuk ke bilik adiknya dan merogol mangsa sekali lagi.

Kali ini gadis berkenaan dipukul di muka dan kepala ketika cuba menjerit meminta tolong.- SH 1/3/14

Pemilihan PKR : Khalid akan tentang Azmin

Posted: 28 Feb 2014 07:14 AM PST

  • khalid ibrahim dan azmin ali
 1 / 1 
SHAH ALAM - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini mengumumkan akan bertanding dalam pemilihan PKR sebagai timbalan presiden parti sekaligus menentang Mohamed Azmin Ali.

Bagaimanapun, Abdul Khalid berkata, fokus utama perlu diberikan pada PRK Dun Kajang, 23 Mac ini sebagai salah satu langkah untuk memenangi jawatan tersebut.

"Saya akan terima amanah rakyat supaya saya bekerja dengan penuh tanggungjawab.

"Namun kita harus fokus kepada PRK Dun Kajang terlebih dahulu, jangan terlalu kempen saya untuk jawatan timbalan pre Ksiden.

"Kalau kita kalah di Kajang malulah saya, bagaimana harapan rakyat dan saya nak jadi timbalan presiden PKR," katanya pada Majlis Kasih Bertaut, di kediaman rasminya, malam ini.

Tambahnya, keputusan itu dilakukan berikutan menerima sokongan rakan dalam parti.


Dalam pada itu, Abdul Khalid yang juga Adun Pelabuhan Klang itu menasihatkan pengikutnya supaya menjadikan perkara itu sebagai fokus kedua.

"Saya sudah terangkan sebab menawarkan diri bertanding timbalan presiden PKR, saya harap rakyat menjadikan hal ini perkara kedua.

"Saya tak nak ada yang cakap menteri besar salah guna kuasa," katanya.

Selain itu, Abdul Khalid juga menyatakan keputusan yang dilakukannya tidak melibatkan spekulasi Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Ibrahim menarik diri daripada bertanding jawatan tersebut.

"Saya tak tahu pun Nurul Izzah nak bertanding atau menarik diri," katanya. - SH

Tiada ulasan: