Isnin, 27 Januari 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub


MUNKEEE MAIN TEATER

Posted: 27 Jan 2014 05:30 PM PST





Datuk Seri Noh Omar
SHAH ALAM - Pengerusi Umno Selangor,  Noh Omar mahu debat isu kalimah ALLAH diteruskan, malah bersedia.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... HEBAT MUNKEEE INI... kah kah kah..

kah kah...BILA DI AJAK  BERDEBAT... kah kah kah..

kah kah kah... SENYAP TAK BERSUARA... kah kah..

kah kah kah..BILA  DI BATAL... BARU NAK HEBOH... kah kah kah




-----------

KE RUMAH PASONG KE MAHKAMAH

Posted: 27 Jan 2014 05:00 PM PST




Protes Turun Dataran Merdeka: Rumah Chegubard dan Edy Noor Diserbu

Sekitar jam 8 malam, rumah Pengarah Propaganda SAMM, Edy Noor Reduan di Setia Alam dan rumah Pengasas SAMM, che'GuBard di Bukit Chedang telah didatangi pihak polis dari IPK Kuala Lumpur bagi tujuan menghantar sapina. Pihak polis hadir dengan kekuatan lebih kurang 10 anggota dengan tiga kenderaan polis hampir serentak di kedua-dua rumah pimpinan SAMM.

Menjadi persoalan, mengapa begitu ramai anggota polis yang diguna untuk menghantar sapina? Lebih 20 anggota polis untuk hantar sapina di dua lokasi adalah pembaziran sumber tenaga, sepatutnya boleh mengekang lebih banyak jenayah malam ini.

che'GuBard dan Edy Noor yang berada di rumah masing-masing menerima sapina tersebut, telah diminta hadir ke Mahkamah Jalan Duta pada 29 Januari 2014 pada jam 8 pagi bagi menjawab pertuduhan kononnya telah menganjurkan sebuah himpunan di Dataran Merdeka pada malam 31 Disember. 

Menurut sapina yang dikemukakan, ia bersangkutan perlanggaran seksyen 9(1) Akta Perhimpunan Aman 2012, kesalahan seksyen 9(5) dibaca bersama seksyen 34 kanun kesiksaan. 

SAMM sekali lagi menegaskan bahawa himpunan protes Turun pada malam ambang tahun baru adalah anjuran rakyat yang terkesan dengan kenaikan berangkai kos sara hidup, mengapa ini sukar difahami?

Perhimpunan pada malam tersebut juga berlangsung dengan aman, tidak seperti yang digambarkan secara melampau oleh pihak polis kononnya ada kerajaan yang bakal terguling, kononnya terdapat bom tangan. SAMM minggu lalu telah membuat laporan polis terhadap Timbalan Ketua Polis KL yang menabur tomahan dan telah mendesak supaya PDRM mendedahkan hasil siasatan 'himpunan guling kerajaan' tetapi sehingga hari ini pihak polis masih berdiam diri.

Justeru itu, che'GuBard dan Edy Noor juga telah menyatakan kesediaan untuk hadir perbicaraan Rabu ini di Mahkamah Jalan Duta. Pengamal media dijemput hadir bagi membuat liputan.

Rakyat yang menyokong penurunan kos sara hidup juga diminta untuk terus bersama dalam perjuangan membebaskan tanahair ini dari segala bentuk penindasan. 

Sekian

Isamuddin Sanusi
Pengarah Sekretariat
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)


 DEMO KINI JADI BUDAYA

-----------

GEREJA DI SERANG

Posted: 27 Jan 2014 06:30 AM PST




Kecam Serangan ke Atas Gereja dan Saranan Menerima Konsensus Nasional

AMK Pulau Pinang mengecam tindakan mereka yang cuba menimbulkan keresahan kaum dan menganggu-gugat keharmonian kaum di negeri Pulau Pinang. Tindakan menaikkan kain rentang hasutan dan melemparkan molotov ke Gereja di Pulau Pinang adalah satu perubatan keji dan wajar dikecam semua pihak.

AMK Pulau Pinang menggesa PDRM dan pihak keselamatan untuk mengambil tindakan tegas dan segera ke atas mereka yang jahat dan tidak bertanggungjawab ini. Tindakan mereka ini bakal menimbulkan huru-hara dan keadaan tidak aman di Pulau Pinang. 

AMK Pulau Pinang juga berharap, setiap lapisan masyarakat, baik Melayu, Cina, India, Islam, Kristin, Buddha, Hindu atau apa saja agama dan etnik - untuk terus kekal tenang dan sama - sama menyeru kepada toleransi dan hormat di antara pelbagai kaum dan agama. 

AMK Pulau Pinang juga akan mula mengerahkan anggota AMK untuk memantau situasi dan turut sama menyebabkan mesej anti-perkauman dan menggesa supaya Kerajaan Pusat Barisan Nasional untuk menimbangkan tawaran Dato' Seri Anwar Ibrahim, Ketua Pembangkang Malaysia dan Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk memulakan konsensus nasional demi mengekalkan keamanan negara ini

Dr AFIF BAHARDIN
Ketua AMK Pulau Pinang 


Cubaan bakar gereja: Najib gesa semua pihak bertenang

OLEH EILEEN NG
Putrajaya menggesa semua pihak bertenang bagi mengelakkan isu kaum dan agama terus dimainkan selepas satu cubaan membakar gereja awal hari... SELANJUTNYA






------------

KHALID BAWA MASUK SPRM

Posted: 27 Jan 2014 04:30 AM PST






KOMENTAR TUKAR TIUB
persolaan hakiki 
yang perlu diterangkan kepada orang ramai
terutama pengudi di selangor ialah

apa penting sangat jadi ahli lembaga pengarah pkns?
ada apa dibelakang ahli lembaga pengarah ini?
ada lubuk apa kalau jadi lembaga pengarah?
ada dapat gaji besar ke?
ada projek besar ke?
ada dapat beri kontrek ke?

kalau tak jadi lembaga pengarah
apakah tidak dapat membantu orang ramai?

semua ini soalan hakiki yang semakin merebak
hasil dari kecoh antara
khalid dan azmin

KUALA LUMPUR:Pertelagahan politik antara Abdul Khalid dengan Azmin tidak membawa kebaikan kepada rakyat Selangor bahkan memberi gambaran negatif terhadap imej politik Pakatan Rakyat.

GAPURA

kah kah kah
nota
kepala bana apa gapura ni?
kah kah kah



-----------

TUKAR TIUB TEPAT LAGI

Posted: 27 Jan 2014 02:10 AM PST





TUKAR TIUB
telah memecah berita 
makan satay di kajang
berita sah dan tepat

siapa calon pkr?

nanti dan tunggu

jeng jeng jeng



MAKAN SATAY

KAJANG


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH


KAH KAH KAH


-----------

MEMECAH BERITA SEDUNIA - WORLD BREAKING NEWS

Posted: 27 Jan 2014 12:46 AM PST



TUKAR TIUB
SEKALI LAGI
 PECAH BERITA SEDUNIA
WORLD BREAKING NEWS




MAKAN SATAY

KAJANG


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH


KAH KAH KAH


--------

TURUN TURUN TURUN

Posted: 26 Jan 2014 11:00 PM PST





KOMENTAR TUKAR TIUB
jika ttpa di tanda tangani
jika gst di teruskan
maka orang ramai akan turun ke jalan raya


TURUN TURUN
 

Tetap berhimpun jika harga tak turun

BUTTERWORTH - Bantahan aman akan diadakan di lokasi-lokasi terpilih setiap bulan sehingga 1 Mei hadapan sebagai tanda protes selagi harga barang masih tidak turun.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata, bantahan itu akan berterusan selagi Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) tidak dihapuskan dan harga barangan keperluan rakyat tidak diturunkan.

"Satu perhimpunan besar-besaran akan dibuat di ibu negara pada 1 Mei dan semua rakyat diminta turun berikan sokongan bagi memastikan suara kita didengari pemimpin.

"Perhimpunan ini tidak ada kena mengena dengan peristiwa 13 Mei seperti yang didakwa sesetengah pihak, malah berjalan lancar dengan kerjasama semua pihak," katanya ketika menghadiri Himpunan Turun 2.0 di hadapan pintu masuk pusat beli-belah Sunway Carnival, semalam.

ANAK ANAK MUDA

BERSEDIA

KE JALAN RAYA

1 MEI 2014

------------

TAKADA DUIT DALAM BANK

Posted: 26 Jan 2014 09:12 PM PST






SISTEM EKONOMI KAPITALIS 
SEDANG NAZAK

sekali lagi krisis ekonomi muncul

berita terkini
hsbc 
bank beribu pejabat di london
kini tidak  ada duit
hsbc  melarang pelanggan 
bawa keluar duit
ini sedang berlaku di uk
ini sedang berlaku di new york

kuala lumpur?
siapa ada akoun sila keluarkan duit
sebelum bank ini lingkup

di china pekara sama sedang belaku
bank negara china
beri arahan bank bank
 agar hentikan keluar duit


HSBC Bank 

on Verge of Collapse:

 Second Major 

Banking Crash Imminent

ars are growing that HSBC bank is insolvent, after the Bank refused cash withdrawals and has an $80bn blackhole in their balance sheet.  Today, China itself has suspended cash transfers amid fears that it is not just HSBC but the Chinese state that has run out of cash.
A variety of sources including ForbesMax Keiser, and FXstreet (Forex) have are reporting a Bank of China announcement suspending all cash transfers for the next several days.  The Forbes report states:
"The People's Bank of China , the central bank, has just ordered commercial banks to halt cash transfers.
In short, there will be a three-day suspension of domestic renminbi transfers.  There will also be a suspension, spanning nine calendar days, of conversions of renminbi to foreign currency.
This from the Telegraph:
Forensic Asia on Tuesday began its coverage of Britain's largest banking group with a 'sell' recommendation, warning the lender had between $63.6bn (£38.7bn) and $92.3bn of "questionable assets" on its balance sheet, ranging from loan loss reserves and accrued interest to deferred tax assets, defined benefit pension schemes and opaque Level 3 assets.
----------

NAJIB DISERANG PEMUDA PERKASA

Posted: 26 Jan 2014 08:30 PM PST






KOMENTAR TUKAR TIUB
persoalan hakiki 
adakah najib akan selamat
kelihatan serangan
datang bertalu talu

nafas najib semakin sesak
najib  sedang bernafas dalam lumpur


Najib lemah, gagal pertahan kalimah Allah, kata Pemuda Perkasa

Sayap pemuda Pertubuhan Pribumi Perkasa Kebangsaan (Perkasa) menyelar Perdana Menteri Najib Razak yang dilihat "membisu" terhadap isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.
Ketua Wira Perkasa Irwan Fahmi Ideris  dalam blog miliknya berkata, Najib dilihat "tidak bijak" menangani isu berkenaan apabila gagal mempertahankan kalimah yang dianggap sebagai eksklusif kepada umat Islam di negara ini.
"Kita dapat melihat kepimpinan negara amat lemah sehinggakan tidak dapat mempertahankan kalimah ini lalu menjualnya kepada agama lain pada April 2011," kata Irwan merujuk kepada penyelesaian 10 perkara yang ditawarkan Putrajaya dengan membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Al-Kitab dan upacara keagamaan lain menjelang pilihan raya negeri Sarawak.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... LAGI MAT KANG KONG KENA TIBAI... kah kah kah..

kah kah kah...LAGI MAT KANG KONG KENA TEKAN.... kah kah kah...


------------

SATU PENCERAHAN

Posted: 26 Jan 2014 07:40 PM PST





BANI KETUANAN MELAYU 
DAH PANDAI BERDEMO
PECAH UNTUK PERENTAH
saya percaya semua kita tau siapa yang akan menguntungkan diri dengan isu kalimah allah nie, isu ini sengaja dimainkan demi politik, tiada sebab lain, harapan agar pas akan menjauhi dap, melayu akan memusuhi kristian, cina, india. real politik sini ialah kepincangan yang sedang berlaku dalam Negara, tadbir urus yang lemah, pemimpin yang bodoh dan bangang, ekonomi yang merundum, kos sara hidup yang semakin meningkat, semua ini ditenggelamkan dengan isu-isu sensasi yang sengaja ditimbulkan

ini lah cara mentadbir Malaysia dengan berkesan, cuba sedaya upaya agar semua kaum tidak bersatu, pecah perintah perlu diteruskan untuk kekalkan kuasa hagemoni yang selama ini memerintah, kalau ada penganut bergaduh, bermusuh dan berbunuhan tidak menjadi kerugian asal kuasa politik terus dikekalkan, jadi sedarlah wahai bani yang berada di bumi ini, segala harta dirompak depan mata dibiarkan, bergaduh pasal isu yang mungkin dianggap penting, tapi percayalah Tuhan tahu menjaga diri dan tak perlukan on KONSENSUS NASIONAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 1/27/14

---------

Tiada ulasan: