Sabtu, 11 Januari 2014

Komentar Kini

Komentar Kini


Tun Mahathir rasa dia yang betul

Posted: 11 Jan 2014 04:14 PM PST


Bercakap pasal Tun Mahahtir kata dia tidak takut "hantu" teringat kisah yang dikisah oleh Allah dalam Al Quran.

Kisah yang di kisahkan itu tidak lain dan tidak bukan ialah mengenai arah Allah supaya "menghormati" kepada Adam AS.

Demikian apabila kita merasa diri kita betul yang menjadi punca "Iblis" derhaka kepada Allah Subha nahu wataala.

Manakala semua malaikat mengikut perintah Allah lalu akur dan menghormati Adam AS miskipun dicipta darpada saripati tanah  berbanding dengan cahaya dan api.

Oleh itu, tidak hairan jika Tun Mahathir kata dia tidak takut hantu (iblis) kerana hatu tidak ada kuasa untuk memurdaratkan manusia.

Fikir punya fikir betul juga hujah Tun Mahahtir itu, kerana Allah menyatakan tiada sesiapa yang boleh memurdaratkan manusia kecuali dengan izin Nya.

Lojik juga ya, tetapi lojik juga apabila mereka merasa diri mereka yang betul macam iblis yang engkar dengan perintah Allah punca dia jadi kafir.

Hal tersebut dinyatakan Allah bahawa Iblis dibenar mengoda dan memperdayakan manusia dengan hujah yang lemah hak iblis dan yang kuat hakl Allah.

Penulis yakin kebanyakan manusia yang merasa dirinya betul fikiranya dikuasai oleh iblis dan segala tindakannya berdasarkan bisikan iblis.

Sebab itu Tun Mahathir tidak takut hantu, kerana hantu sudah jadi kawan. Iblis bukan setakat jadai kawan yang akrab , malah iblis meminpin manusia yang lemah agama.

Tun Mahathir pada hemat penulis bukan sahaja tidak takut pada hantu malah Allah pun beliau tidak pernah takut.

Kalau Tun takut akan Allah, mana mungkin ketika jadi perdana menteri selama 22 tahun dulu pernah mempersenda sendakan undang undang Islam.

Sesungguhnya manusia yang ada diatas muka bumi ini telah dua pimpin. Yang merasa dirinya betul telah di pimpin oleh iblis manakala yang tidak sombong dan memdabik dada di pimpin oleh malaikat.

Bersesuaian dengan apa yang disediakan Allah di akhirat nanti iaitu "syurga" dan "Neraka". Mereka yang di pimpin oleh "malaikat" akan di masukkan ke dalam syurga dan yang di pimpin oleh "iblis" akan dihumbangkan ke dalam neraka.




Tiada ulasan: