Khamis, 2 Januari 2014

dollah yankee

dollah yankee


Bagi saja dekat Anwar !

Posted: 02 Jan 2014 06:24 AM PST

NAJIB..."Saya faham kebimbangan rakyat. I feel your pain...tapi... SAYA DENGAN ROSMAH NAK GI BERCUTI KAT SYDNEY DAN LOS ANGELES NI... nanti lepas balik lah saya 'pikiaq' noe?!".
Kah..Kah..Kah..

Masa mula2 dia ambil alih jadi PM dia berlagak cam bagus....Nak bayar hutang negara. Tapi terus melambakkan hutang...Nak jadi popular. Pakej rangsangan ekonomi RM 60 billion.....Akhirnya bersepah jadi "najis"....Nah sekarang sapa susah nak cuci "najis" tu? Kerajaan? Hentikan....marhaen juga yang susah.. 

Sedar2lah yang parti kalian tu adalah liabiliti kepada negara. Lebih lambat kalian sedar hakikat ini lebih teruklah negara. Kalian bolehlah teus bermewah. Bersultan di mata beraja di hati. Lihatlah menteri2 dan ex menteri2 kalian tu berapa punya kaya daa....Cuba susur kembali dari mana mereka dapat duit untuk maintain kekayaan terlampau mereka tuh....


Wahai Datuk najib, sudah2 lah beretorik. Bn telah pun gagal, sedang gagal & bakal terus gagal jika tetap nak memerentah negara. Kerana apa? kerana petunjuk data prestasi jelas menunjukkan sebegitu. Sejak tahun 1998 sehingga sekarang, hutang negara tidak pernah turun. Ia menjadi semakin teruk sejak anda menerajui negara. Data jumlah terkumpul hutang negara sekarang adalah 700 billion plus (ia sudah pun mencatat angka 53.4%, mendekat angka 55% iaitu yang dibenarkan pd mana-mana negara). 

Sudah suku abad, namun hutang negara tidak pernah nak turun. Ini adalah petunjuk yg nyata & jelas, umno/bn telah & bakal terus gagal dikemudian hari. Bukan saya sahaja yang berkata, bahkan pakar2 ekonomi pun nmpak, bahawa jalan untuk negara menjadi muflis adalah semakin hampir, jika bn terus menerajui negara. 

Jika umno/bn benar-benar berjuang untuk masa depan rakyat & negara, maka anda & mereka sudah tentu tahu apa yg patut dilakukan sekarang. Berikan & kembalikan mandat pemerentahan kepada pihak yang layak untuk menyelamatkan rakyat & negara, sebelum terlambat selama-lamanya. Pihak itulah yang telah pun dipilih rakyat secara bersepakat dalam PRU13, iaitu Pakatan Rakyat, namun dinafikan pihak anda & bn dek kerana kerakusan untuk berkuasa...


dollah yankee -
Turun saja lahhh ...

Tiada ulasan: