Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Selamat merembat harta negara !

Posted: 13 Oct 2013 05:53 PM PDT

dollah yankee -
Kalau dapat ketua bangang manakala ahli-ahli semuanya pula cerdik, memang susah dan tak boleh nak buat apa kerja pun.
Tapi kalau dapat ketua yang cerdik, manakala ahli-ahli pula semuanya bangang. Memang cukup senang dan mudah nak buat kerja! sebab ahli-ahli semua hanya dok ter'nga-nga ...



Nasib baik dia tak londeh kain!

Posted: 12 Oct 2013 09:33 PM PDT

dollah yankee -
Insiden baling microfon ... ganas wanita ni, nasib baik dia baling microfon. Kalau dia londeh kain?!
Ini lah realiti sebenar dalam mana-mana juga mesyuarat umno.

Nota: Akibat tidak ada kerusi yang kosong untuk dibaling, maka microfon itu telah menjadi mangsa .. Kah..Kah..Kah..

GUA MUSANG, 12 Okt: Mesyuarat Perwakilan Wanita UMNO Bahagian Gua Musang di Bukit Chekati dicemari insiden kekecohan apabila empat perwakilan daripada Cawangan Sungai Paloh tidak dapat menahan emosi gara-gara senarai pencalonan ditolak.

Kekecohan bermula ketika mesyuarat itu sedang berlangsung dan salah seorang wakil bangun dan menyuarakan ketidakpuasan hatinya berikutan senarai barisan 21 calon ahli jawatankuasa Wanita UMNO bahagian ditolak.

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Pantun Lembu...!!!

Posted: 13 Oct 2013 07:45 PM PDT

PENCABAR KJ ENGGAN TERIMA HAKIKAT YANG BELIAU TIDAK MENDAPAT SOKONGAN LANGSUNG?

Posted: 13 Oct 2013 07:43 PM PDT




Inilah akibatnya apabila masuk terjun bertanding merebut jawatan langsung tidak mau mencermin diri terlebih dulu .. enggan ukur baju badan sendiri ... hajat tinggi nak pakai topi besar sedangkan kepala bersaiz kecil.

Tidak pernah dalam sejarah pertandingan merebut jawatan, bahagian sendiri tidak berikan sokongan dan undi.

Mustahil dia tidak tahu tahu dan dapat menghidu sama ada bahagian sendiri tidak sokong atau tidak.

Jadi amat jelas kemasukkan beliau bertanding mencabar KJ merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia seolah-olah didorong atas kononnya mendapat sokongan dan restu Tun Mahathir dan anak kepada bekas Setiausaha Agung UMNO yang terkenal satu dunia sebagai penyokong paling setia dan totok Tun M.

Lagi cukup menghairankan apabila beliau diberi sokongan padu dari kalangan ahli-ahli PERKASA.

Nampaknya suara PERKASA dalam Pemuda UMNO lebih teruk dari tong kosong .. bunyi berdentum dentam bukan main kuat lagi tapi habut pun tarak.

Yuran klinik naik lagi?

Posted: 13 Oct 2013 07:36 PM PDT

doktor
PADA Ogos tahun ini, golongan doktor klinik swasta dan hospital yang diwakili Presiden Persatuan Perubatan Malaysia (MMA), Datuk Dr N K S Tharmaseelan meminta yuran khidmat rundingan dinaikkan sebanyak 30 peratus. Langkah rayuan MMA ini berikutan langkah kerajaan yang hanya mencadangkan peningkatan 14 peratus pada tahun lepas.

Beliau tidak berpuas hati kerana orang ramai sanggup membayar khidmat menggunting rambut atau makan yang lebih tinggi daripada kos rawatan perubatan. Beliau juga membandingkan kos pemeriksaan tukang paip yang mengenakan caj antara RM50 hingga RM100 untuk setiap pemeriksaan yang didakwa melebihi caj pemeriksaan doktor ke atas pesakit.

Pada pandangan penulis, bukan semua orang pergi ke salon semata-mata untuk membayar kos menggunting rambut yang mahal. Jadi, menyatakan caj menggunting rambut adalah lebih mahal daripada yuran perkhidmatan perundingan (termasuk kos ubat-ubatan) pengamal perubatan am (general practitioner) adalah perbandingan yang tidak sesuai kerana ia adalah bentuk generalisasi (mengumumkan semua perkara). Realiti tidak begitu.

Nasib gulung tikar

Begitu juga apabila presiden MMA menyatakan caj harga makanan yang lebih mahal daripada caj perkhidmatan perundingan pegamal perubatan umum. Seperti pembaca sedia maklum, bukan semua orang mampu membayar lebih RM50 untuk seorang sekali makan.

Penulis tiada kena mengena dengan MMA. Namun penulis adalah antara pengguna yang peka dengan perkembangan ekonomi semasa. Penulis bersetuju dengan kenyataan Naib Presiden Persatuan Pentadbir Tuntutan Perubatan Pihak Ketiga Malaysia (TPA), Paul Cheok iaitu jumlah pesakit semakin bertambah.

Beliau menjelaskan realiti tersebut atas dasar ketidaksetujuannya terhadap permintaan presiden MMA untuk menaikkan caj pembedahan. Pertambahan bilangan pesakit berkunjung sama ada ke hospital/klinik awam atau swasta dipercayai bertambah secara berkadar terus dengan pertambahan bilangan penduduk negara.

Jadi, pada hemat penulis kenaikan caj perkhidmatan perundingan dicadangkan Kementerian Kesihatan sebanyak 14.5 peratus adalah wajar.

Read More / Baca Lagi >>

‘Phantom delegates’ in Gelang Patah, claims Khaled

Posted: 13 Oct 2013 07:33 PM PDT


MERSING: The Johor Umno liaison committee has handed over a report on claims of 'phantom delegates' at the Gelang Patah Youth division delegates meeting and elections to the Central Election Committee, said its chairman Mohamed Khaled Nordin today.
"We've sent a report to the Umno headquarters and I'm sure Umno Youth chief Khairy Jamaluddin will decide on the matter. It's up to the headquarters to decide on the validity of the meeting," he said when met after the launch of the East Coast Economic Region (ECER) empowerment programme, here.
Commenting on the trouble which had caused the Gelang Patah Umno Youth division meeting to be postponed, he said the 'phantom delegates' issue came up when the number of delegates announced by Permanent Chairman Sahid Amun did not tally with the number of votes.
"I was given to understand that after his announcement there were more delegates registered. He made the announcement early in order to start the meeting," he said.
The problem started when it was found that there were 194 delegates present but 205 ballot papers received. The former division chief Noorisham Ismail was also punched in the face by a candidate's supporter.
Read More / Baca Lagi >>

Tak Tipu Bukan Umno Ler: Along akan lapor kepada Lembaga Disiplin Umno hari ini

Posted: 13 Oct 2013 07:32 PM PDT

Beliau hairan bagaimana pengiraan undi dibuat di dua tempat yang berasingan.

KEMAMAN: Calon Ketua Pemuda Umno Bahagian Kemaman, Mohd Hazarul Ifdaz Mohamad Rahim (Along) yang tidak puas hati dengan kekalahannya di tangan Fikri Ibrahim (Bulat) semalam akan melaporkan kepada Lembaga Disiplin Umno hari ini mengenai kemungkinan berlakunya penipuan sewaktu mengira undi semalam.
Katanya, beliau hairan bagaimana  pengiraan undi dibuat di  dua tempat yang berasingan.
"Saya rasa ada unsur-unsur penipuan," katanya kepada FMT mengulas kekalahannya di tangan Setiausaha Kerja Umno Bahagian Kemaman, Bulat Sabtu lalu.
Bulat mendapat 302 undi manakala Along mendapat 67 undi. Bulat menang dengan majoriti 235 undi.
Mohd Fauzi Mat Adam menang tanpa bertanding bagi jawatan Naib Ketua Pemuda. Manakala 15 orang ahli jawatankuasa yang menang ialah  Amizu Mohd Noor ( 286 undi), Che Ku Mohd Sufian  Che Ku Long (285 undi),  Zaidi  Mat (277 undi),Zulkefli  Abu Bakar- (277 undi), Muhammad Faiz  Idris (270 undi).
Read More / Baca Lagi >>

Mahkamah Rayuan putuskan “Allah” hanya milik Islam

Posted: 13 Oct 2013 07:29 PM PDT


Gereja Katolik dihalang Mahkamah Rayuan dari menggunakan kalimah Allah dalam akhbar mingguan berbahasa Melayu Herald sebagai rujukan kepada tuhan bagi agama Kristian.
Keputusan diumumkan oleh panel tiga hakim yang dipengerusikan oleh Datuk Seri Mohamed Apandi Ali dalam keadaan mahkamah yang penuh padat.
Pihak gereja boleh mengemukakan rayuan ke Mahkamah Persekutuan sekiranya keputusan itu bercanggah dengan kepentingan umum.
Pada 10 September, panel mendengar hujah peguam kerajaan, Suzana Atan yang menyatakan keadaan akan menjadi tegang sekiranya kalimah Arab Allah dibenar untuk penerbitan mingguan Katolik Herald dalam bahasa Melayu.
Suzana memberi contoh selepas Mahkamah Tinggi membuat keputusan, terdapat beberapa insiden serangan ke atas beberapa rumah ibadat.
Katanya, kalimah Allah mengundang pelbagai kekeliruan kepada penganut agama Islam dan Kristian kerana kedua-dua agama mempunyai tafsiran berbeza mengenai kalimah itu.
Read More / Baca Lagi >>

Insiden baling mikrofon wanita Umno kes terpencil..ha.,ha..ha...kena kat dia dah..!!!

Posted: 13 Oct 2013 07:25 PM PDT

Pendedahan Eksklusif mengenai Lebuhraya Rakyat & Hasil Bumi Kelantan - Dato Husam Musa

Posted: 13 Oct 2013 04:48 PM PDT

Nasib baik Ku Li tak jadi lawan Najib…

Posted: 13 Oct 2013 04:47 PM PDT

Keputusan pemilihan bagi jawatan ketua sayap UMNO Sabtu lepas, yang menyaksikan Shahrizat Jalil, Khairy Jamaluddin dan Mas Ermieyati memenangi jawatan Ketua Wanita, Ketua Pemuda dan Ketua Puteri, bukanlah suatu keputusan yang memeranjatkan. Ia boleh dikatakan keputusan yang sudah diduga oleh kebanyakan orang dan bukan lagi suatu berita besar.

Sebab itu, kemenangan mereka tidak diraikan dengan meriah sebagaimana selayaknya. Berbanding kemenangan melalui sistem lama, ia lebih jauh nampak gahnya. Kemenangan mereka adalah umpama kita mengetahui berita seekor anjing yang didapati menggigit tuannya. Kemenangan mereka hanya dilaporkan sebagai berita biasa saja. Ia tidak seperti kita mendapat berita mengenai seorang pemilik anjing yang didapati mengggit anjing peliharaannya.

Kemenangan mereka bukanlah kerana mereka cukup bagus, terutama bagi Shahrizat yang begitu dipertikaikan dan merupakan beban bagi UMNO dan BN menghadapi pilihanraya akan datang. Kemenangan mereka adalah kerana sistem pemilihan "electoral college" dipilih kerana ia mampu memberi kelebihan kepada penyandang dan sesiapa yang ada jawatan.
Dalam sistem ini, walaupun lebih ramai yang diberi hak mengundi tetapi akhirnya undi hanya dikira berdasarkan 1 bahagian 1 undi. Ia tidak mengguna pakai undi popular dan ini memang memberi kelebihan kepada calon yang ada jawatan, terutama dalam persaingan jawatan yang memerlukan seorang saja pemenang seperti Presiden, Timbalan Presiden, Ketua Wanita, Ketua Pemuda atau Ketua Puteri.

Dengan 1 bahagian dikira 1 undi, tidak banyak bahagian yang bersedia menunjukkan sikap penentangan secara terbuka, lebih-lebih lagi kepada calon yang ada jawatan. Mereka tidak mahu dicop sebagai penentang kepada kepimpinan kerajaan, lalu ia menyebabkan pimpinan bahagian akan turut berusaha memainkan peranan agar keadaan itu tidak berlaku.
Dengannya juga menyebabkan calon yang ada jawatan lebih mudah menawarkan imbuhan, bantuan atau pemberian projek kepada pemimpin daripada bahagian yang diketahui memberikan undi kepada mereka saja. Kalau pun ada bahagian yang sedia melawan arus, bilangannya tersangat kecil dan mungkin didorong oleh faktor-faktor yang lain yang lebih kuat.
Read More / Baca Lagi >>

Keputusan pemilihan sayap Umno tidak beri kelebihan pada PRU14

Posted: 13 Oct 2013 04:38 PM PDT

Walaupun pemilihan Umno peringkat sayap Wanita, Pemuda dan Puteri melalui proses pemilihan demokratik pada Sabtu, ia bukanlah jaminan untuk parti itu selesa menghadapi pilihan raya umum ke-14 nanti (PRU14), kata penganalisis.

Mengambil perbandingan berdasarkan keputusan pilihan raya 5 Mei lalu, penganalisis melihat kemenangan status quo Ketua Pemuda Khairy Jamaluddin Abu Bakar dan Ketua Wanita Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak memberikan sebarang kelebihan kepada Umno dalam berdepan dengan Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya akan datang.

"Bagi saya, keputusan kali ini bukan satu lonjakan besar kepada Umno untuk menghadapi PRU14, memandangkan pemimpin yang memimpin kali ini masih sama seperti PRU13.

"Yang bergembira dengan keputusan ini adalah mereka di sebelah Pakatan Rakyat kerana sudah mengetahui kelemahan pesaing mereka... ini adalah lawan sama seperti PRU lalu," kata Prof Madya Dr Shaharuddin Badaruddin dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) kepada The Malaysian Insider.

Dalam PRU13 lalu, Barisan Nasional (BN) yang dipimpin Datuk Seri Najib Razak gagal merampas kembali penguasaan majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat dan mendapat keputusan lebih buruk daripada pilihan raya umum 2008 semasa di bawah pimpinan Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Read More / Baca Lagi >>

PR Perlu Belajar Cara Demokrasi Umno - Khairy

Posted: 13 Oct 2013 04:30 PM PDT

Kalah Pemilihan Pemuda Umno Kota Raja Sd Johari Kena Belasah ...!!!

Posted: 13 Oct 2013 04:25 PM PDT

BOLEH TAK KATA BODO - USTAZ AZHAR IDRUS

Posted: 13 Oct 2013 09:13 AM PDT

Tok Imam Rempit - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 13 Oct 2013 08:58 AM PDT

'RASUAH' DOKTOR TAKUT MATI -USTAZ AZHAR IDRUS.

Posted: 13 Oct 2013 08:53 AM PDT

JKKK ugut POK MAT "LAWAK" - USTAZ AZHAR IDRUS

Posted: 13 Oct 2013 08:45 AM PDT

Ustaz Azhar Idrus : Penyakit Umat Sekarang

Posted: 13 Oct 2013 08:43 AM PDT

Ustaz Azhar Idrus - Seksa Alam Barzakh

Posted: 13 Oct 2013 08:42 AM PDT

Ustaz Azhar Idrus - Dendam Iblis

Posted: 13 Oct 2013 08:38 AM PDT

Seri : Keputusan Naib Ketua Pemuda Umno diumum lepas Aidiladha - Undi Popular..??

Posted: 13 Oct 2013 08:18 AM PDT

KUALA LUMPUR - Keputusan jawatan Naib Ketua Pemuda Umno akan diketahui selepas Aidiladha berikutan dua calon mendapat keputusan seri.
Menurut Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Umno 2013, Tan Sri Tajol Rosli Ghazali berkata, susulan itu pihaknya akan membuat kiraan dengan menggunakan kaedah undi popular untuk tentukan kedudukan dua calon tersebut.
"Bagi jawatan Naib Ketua Pemuda, calonnya Jamawi Jaafar dan Khairul Azwan Harun masing-masing mendapat 73 undi.
"Jadi kaedah untuk tentukan kedudukan jawatan itu akan ditentukan dengan pengiraan semula jumlah undi berdasarlan undi popular yang diterima mereka," katanya ketika sidang media di bangunan Umno di sini, sebentar tadi.

Pemuda Pas: Nik Abduh sah berundur

Posted: 13 Oct 2013 08:14 AM PDT

Nik Abduh Nik Abdul Aziz 
SHAH ALAM – Timbalan Ketua Pemuda Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz mengesahkan undur diri daripada Dewan Pemuda Pas dalam pemilihan barisan kepimpinan parti, bulan hadapan.

Pengunduran itu, katanya, bagi memberi ruang kepada pemimpin lebih muda, berkaliber dan berkelayakan mengisi kekosongan tempat ditinggalkan beliau kelak.

"Tahun ini, genap 10 tahun penglibatan saya dalam Dewan Pemuda Pas. Dengan umur saya jauh melewati rakan-rakan lain dalam sayap parti yang gagah, saya fikir sudah tiba masanya untuk berundur.

"Saya sudah maklumkan (pengunduran) ini menerusi Facebook saya dan dalam satu program Pemuda Pas di Johor baru-baru ini," katanya ketika diminta mengulas sama ada beliau bakal mempertahan jawatan disandangnya kini.

Sebelum ini, beberapa blog hangat memperkatakan isu pengunduran Nik Abduh berdasarkan Facebook milik beliau.

Nik Abduh, yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas berkata, beliau 'meninggalkan' Pemuda Pas dalam keadaan baik.
Read More / Baca Lagi >>

Perjalanan rohani Pak Samad Said ...

Posted: 13 Oct 2013 08:07 AM PDT

BELIAU  boleh dianggap Sasterawan Negara satu-satunya awal kurun ke-21 ini yang sanggup berdepan tembakan gas pemedih mata meny...ertai denyut nadi gerakan rakyat. Bermula demonstrasi membantah dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) pada tahun 2009, beliau tegar meraikan suara dan perjuangan rakyat.

 Ikuti Interbiu Eksklusif bersama Sasterawan Negara, DATO' A. SAMAD SAID, 81, tentang penglibatannya dalam kesusasteraan, aktivisme rakyat dan perjalanan kerohaniannya oleh wartawan Harakah, ARIF ATAN dan HAZAYANI ZAKARIA daripada Harakahdaily di Bangsar baru-baru ini.


HARAKAH: Penglibatan awal dalam bidang sastera?

DATO' A SAMAD SAID:
Mula-mula masa muda dulu puisi cinta. Paling kurang ada 20 puisi tema cinta. Semua puisi itu memang benar berlaku bukan khayalan. Kalau ada orang tanya bila saya mahu tulis autobiografi. Saya jawab, semua yang saya tulis itu adalah autobiografi, kisah hidup saya. Baca saja karya saya untuk tahu cerita saya.
Cerpen, novel, puisi saya dibangunkan daripada pengalaman dan kisah hidup saya. Cerpen saya yang paling awal, "Hari Ini Hari Gembira" contohnya. Itu kekasih saya yang kahwin, saya luka tapi judulnya sengaja dibuat gembira. Saya hadir perkahwinan bekas kekasih saya itu.


Puisi Pak Samad mutakhir ini, macam mana?
Sajak saya, "Senandung Rumah Pusaka" contohnya dalam buku, "Di Atas Padang Sejarah", halaman 53 itu tentang usaha menyelamatkan khazanah macam bangunan lama. Ramai kita tidak peduli. Kita robohkan saja. Kita mahukan pembangunan yang dianggap lebih moden.
Kita lupa bangunan lama itu sejarah tetapi kita buang sejarah itu. Kita lebih berfikir tentang kebahagian segelintir orang pada masa kini. Jadi, kita kena memeliharanya sebagai bahan sejarah. Kita harus bangga dengan warisan itu. Kalau kita tidak menjadi contoh, orang lain akan ikut suka seperti apa berlaku pada Stadium Merdeka.
Seolah-olah bangunan warisan itu bukan rakyat yang punya. Mahu bangunkan setinggi-tingginya dan hilangkan nilai sejarah yang ada. Kita tidak tolak pembangunan tetapi tempat yang ada nilai sejarah harus diperelok biar kekal. Kita mesti banggakan sejarah kerana sejarah itu sendiri sejauhmana kita telah berjaya berubah.


Peranan kuasawan (pemerintah) dahulu dan sekarang...
Ada dua jenis mereka ini. Kalau kuasawan campur niagawan, dia jadi ahli perniagaan. Kerjanya tukang sambut projek saja. Tapi kalau kuasawan yang mendampingi badan bukan kerajaan (NGO) perjuangkan lapangan hidup bagi kebahagiaan murbawan (rakyat biasa), mereka itu kuasawan yang berjuang.
Rashid Maidin, Abdullah CD, Ahmad Boestamam, Ishak Haji Muhammad, Chin Peng, Dr Burhanuddin al-Helmy pejuang kemerdekaan sebenar. Mereka semua ini berjuang untuk kemerdekaan sementara bangsawan penikmat kemerdekaan.
Orang yang duduk di pejabat saja itu carma (cari makan). Saya namakan orang yang tidak berjuang tetapi mendapat hasil daripada perjuangan orang lain itu sebagai penikmat kemerdekaan. Golongan bangsawan misalnya penikmat kemerdekaan. Mereka tidak berjuang. Mereka menikmati hasil perjuangan orang lain.
Penting sekali kuasawan mengutamakan nasib murbawan. Yang menyediakan kebahagiaan untuk murbawan tetapi jika kuasawan yang hanya untuk diri sendiri, bergabung dengan niagawan untuk menghitung keuntungan sendiri bukan untuk kebahagiaan untuk murbawan. Kadang-kadang dari niagawan masuk menjadi kuasawan juga ada asalnya kuasawan menjalar masuk menjadi niagawan.


Bendera Sang Saka yang dihebohkan pemerintah sehingga Pak Samad turut terheret?
Read More / Baca Lagi >>

Kehangatan pemilihan beralih kepada PAS

Posted: 13 Oct 2013 08:06 AM PDT


Selepas pemilihan sayap Umno selesai semalam, kehangatan kempen kini mula membara dalam PAS, saingan utamanya dalam merebut undi Melayu.

Di peringkat sayap Pemuda parti Islam itu, persaingan untuk jawatan nombor satu dewan itu semakin jelas apabila akar umbi mula melobi secara terbuka untuk calon pilihan masing-masing.


Perkembangan ini amat berbeza dengan tahun-tahun sebelumnya apabila hasrat mereka tidak dinyatakan dengan jelas, atas kepercayaan tradisi dalam PAS bahawa "calon berkempen akan kalah".

Jika tahun lepas Nasruddin Hassan menghadapi laluan mudah selepas 'mewarisi' kerusi itu daripada Salahuddin Ayub yang beralih ke peringkat naib presiden, kali ini kemungkinan besar permainannya tidak sama.

NONEPerkembangan terbaru menunjukkan sekurang-kurangnya bakal berlaku persaingan tiga penjuru antara tiga tokoh penting dalam dewan itu antara penyandang, Ketua Pemuda Johor Suhaizan Kaiat dan aktivis anti Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) Zulhazmi Shariff.

Batu Pahat buka panggung

Seperti mahu membuka panggung, PAS Batu Pahat tampil menjadi pihak pertama 'berkempen' untuk Suhaizan, pemimpin muda paling berpotensi mencabar kedudukan Nasrudin yang juga anggota Parlimen Temerloh.

"Kami berpandangan, Suhaizan memiliki kewibawaan serta kemampuan untuk membawa Pemuda PAS ke pentas nasional dalam memperjuangkan pelbagai isu yang timbul hari ini.

"Ini bukan cakap kosong...," katanya ketuanya Mohd Salleh Tamjis dalam kenyataan medianya yang memberikan pencalonan kawasannya kepada Suhaizan.Read More / Baca Lagi >>

Kenapa Dato Husam tidak tegur kerajaan semasa menjadi Exco?

Posted: 13 Oct 2013 07:56 AM PDT

Forum Audit Negara 2012: Apa Hubungkait Ahli Politik Dan Pemodal?

Posted: 13 Oct 2013 07:24 AM PDT


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


CEKAI - BAYARLAH

Posted: 13 Oct 2013 06:25 PM PDT



WOIT 
KALAU NAK JADI GENGSTER  BAYARLAH

INI PERANGAI GENGSTER CIPUT
lepas bunuh altantuya - tak nak bayar 
lepas arah bala tarik kenyatan  - tak nak bayar
lepas arah deepak buat kerja - tak nak bayar
kalau bayar duit teksi yang altantuya naik
sampai hari ini kes altantuya tak akan sampai ke paris

WOIT
nak jadi mafia
buat cara mafia
ini perangai  kontrektor bumiputera kelas f
mat bangla dah siap buat kerja
kontrektor cabut lari 
tak nak bayar

KLIP INI 
satu lagi bukti gengster ciput
kalau dah beli undi
bayarlaaa
kah kah kah
--------------

INI PILIHAN APA NAMA NYA?

Posted: 13 Oct 2013 06:00 PM PDT


HINA PEMIMPIN MELAYU
Kemenangan KJ dan Shahrizat bukan kerana "undi popular", kata blogger Umno
Kemenangan yang diraih oleh Shahrizat Abdul Jalil dan Khary Jamaluddin Abu Bakar bukanlah kemenangan mutlak kerana dalam sistem baru "electoral college" bagi pemilihan Umno, tidak kira berapa banyak undi dibuang, ia hanya dianggap sebagai satu undi bagi peringkat bahagian kata penulis blog pro Umno Syed Akhbar Ali (gambar).

INI KEPUTUSAN PEMUDA
    
Ketua Pemuda:

1. Khairy Jamaluddin                                   : 97 undi (115)
2. Syed Rosli Syed Harman                          : 0 undi
3. Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi     : 0 undi
4. Irwan Ambak Khalid Izhar                        : 0 undi
5. Abd Karim Ali                                          : 0 undi
    
Naib Ketua Pemuda:
1. Khairul Azwan Harun          : 14 undi (64)
2. Mohamad Iruan Zulkefli      : 6 undi (10)
3. Jamawi Jaafar                    : 8 undi (22)
4. Lokman Noor Adam            : 3 undi (4)

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.. ADA RIBU RIBU MENGUNDI.... kah kah kah..

kah kah kah..TAPI AKRAMSYAH LANSUNG TAK ADA UNDI... kah ..

kah kah kah..KATA RIBU RIBU MENGUNDI... kah kah kah..

 kah...MUSTAHIL... TAK SEORANG PUN YANG SOKONG... kah..

woit... MUSTAHIL LOKMAN ADAM DAPAT 3 UNDI.... kah kah kah..


Keputusan Naib Ketua Pemuda diumum lepas Aidiladha
KUALA LUMPUR - Keputusan jawatan Naib Ketua Pemuda Umno akan diketahui selepas Aidiladha berikutan dua calon mendapat keputusan seri.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Umno 2013,  Tajol Rosli Ghazali berkata, susulan itu pihaknya akan membuat kiraan dengan menggunakan kaedah undi popular untuk tentukan kedudukan dua calon tersebut.

"Bagi jawatan Naib Ketua Pemuda, calonnya Jamawi Jaafar dan Khairul Azwan Harun masing-masing mendapat 73 undi.

"Jadi kaedah untuk tentukan kedudukan jawatan itu akan ditentukan dengan pengiraan semula jumlah undi berdasarlan undi popular yang diterima mereka," katanya ketika sidang media di bangunan Umno di sini, sebentar tadi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...YANG INI LAGI PELIK.... kah kahk kah...

 kah...KENPA NAK KIRA SEKALI LAGI KENA TUNNGU LEPAS RAYA.... kah

kah kah kah...NI MACAM TRIK SPR SAJE... kah kah kah..

kah kah kah...NAK TAMBAH KERTAS UNDI... kah kah kah..

kah kah kah... ATAU NAK KURANGKAN KERTAS UNDI... kah kah kah


        

----------

CHINA UNTUK NASIONAL TRANSFORMASI

Posted: 13 Oct 2013 02:00 AM PDT





 SEBUAH PARTI POLITIK BARU


3 parti Cina BN bergabung

KUALA LUMPUR 20 Julai - Gerakan, MCA dan Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) akan mengadakan perbincangan rasmi tentang pembentukan satu parti baharu yang berasaskan kaum Cina selepas kesemuanya selesai mengadakan pemilihan.

Pemangku Presiden Gerakan, Chang Ko Youn berkata, perbincangan yang julung kali akan diadakan itu menjurus kepada kepentingan untuk mewujudkan satu entiti parti kaum Cina yang menggabungkan kesemua parti Cina dalam Barisan Nasional (BN).

''Saya bersama Presiden MCA,  Chua Soi Lek dan Presiden SUPP,  Peter Chin Fah Kui telah berbincang tentang perkara ini beberapa kali sebelum ini. Bagaimanapun keputusan tentangnya perlu dicapai hanya selepas semua parti memilih barisan kepimpinan yang baharu, mungkin selepas Oktober.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...  3 PARTI CUKONG NAK BERSATU... kah kah kah..

kah kah kah...INI BERITA LAWAK PAGI AHAD... kah kah kah..

kah kah kah... MEREKA AKAN TUBUH PARTI CHINA BARU.... kah kah kah..

kah kah... NAMA:  CHINA UNTUK NASIONAL TRANSFORMASI... kah kah 

 kah... DALAM BI :  CHINESE UNITY NATIONAL TRANSFORMATION... kah .

kah kah kah...ATAU SINGAKT NYA : CUNT.... kah kah kah



--------

SATU PENCERAHAN DARI PEMBACA

Posted: 13 Oct 2013 12:30 AM PDT





KENAPA SHAHRIZAT MENANG
Assalam. pemilihan Umno ni terutamanya pemilihan ketua wanitanya telah membuktikan beberapa fakta tentang UMNO yg selama ini menjadi andaian dan tanggapan umum. Pertamanya, rupa2nya org2 umno khususnya wanita tidak langsung sensetif dgn salahlaku, salahguna wang atau salahguna kuasa.

Bukankah keluarga shahrizat (suaminya) terbukti terlibat dgn skandal lembu? patutlah umno tidak pernah mengambil serius tentang laporan ketua audit negara yg setiap tahun memaparkan penyalahgunaan dan pembaziran wang jabatan dan kementerian - wang rakyat.

Keduanya, umno, terutamanya wanita sudah ketandusan tokoh, sudah kekeringan pemimpin yg berwibawa dan bersih utk memimpin sayap parti yg penting itu di peringkat kebangsaan. Ketiganya, nampak sangat ahli2 umno ni terutama wanitanya ikut dan patuh membuta tuli terhadap ketua mereka. Bukankah dua tiga bulan yg lepas sebelum pemilihan umno ini, Najib Razak, presiden umno tiba2 melantik shahrizat kembali menjadi menteri padahal sebelum ni dia tidak dilantik on BERAPA HARGA SEKILO UNDI
Anonymous

on 10/13/13
---------

SHAHRIZAT LEMBU DENGAN LEMBUNYA

Posted: 12 Oct 2013 09:31 PM PDT



KOMENTAR TUKAR TIUB
kalau dulu shahrizat 3 kali
 jadi tamu allah
kini dapat rahmat allah
lalu timbul persoalan
apakah allah bersetuju dengan rasuah


Shahrizat Abdul Jalil
KUALA LUMPUR - "Kemenangan ini satu rahmat yang diberikan oleh ALLAH untuk saya berjuang dalam Pergerakan Wanita Umno", kata Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... HANG INGAT APA?.... kah kah kah..

kah kah kah... MUNKEE NI  SUDAH DAPAT REKRUT ALLAH... kah kah kah

kah kah kah... LEMBU INI  DAPAT ONLINE DENGAN ALLAH ... kah kah kah...

kah kah kah....  DULU MUNKEE NI  JADI TAMU ALLAH..kah kah kah..

kah kah kah...  YANG PELIKNYA... ALLAH TAK MENAFIKAN PULAK... kah kah kah


TIGA KALI 
JADI TAMU ALLAH


NOTA
beli tiket naik kapal terbang ke saudi
pakai duit lembu  
allah tak marah ke
kah kah kah

------

LIDAH KONTOT AKAN SELAMAT

Posted: 12 Oct 2013 09:00 PM PDT



SHAHRIZAT LEMBU 


Umno: Kemenangan Khairy, Shahrizat indikasi Hishammuddin kekal naib presiden
Kemenangan Khairy dan Shahrizat juga memberikan indikasi Hishammuddin Hussein yang turut berada dalam "Team Najib" mempunyai peluang cerah untuk mengekalkan jawatannya minggu hadapan walaupun ramai penganalisis politik meramalkan beliau sebagai salah seorang calon paling lemah bagi jawatan tertinggi dipertandingkan Umno itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH 
KAH KAH KAH

woit... INI BERITA AMAT AMAT BAIK... kah kah kah...

kah kah kah... CUCU LELAKI KUTTY KEMPEN BAWA ABAH.. kah kah kah..

kah kah kah...KALAU KALAH... kah kah kah..

kah kah kah...ABAH AKAN MENGAMUK.... kah kah kah..

kah kah kah...TERBAIK.. TERBAIK ...AMAT BAIK... kah kah kah



---------

KURSUS TIDAK ILMIAH

Posted: 12 Oct 2013 07:59 PM PDT




 ISLAM DENGAN PANTAS
ooi apa pasal puak2 dunggu ni tak ngji sirah - tt gua pasti ngji,cuma aliran dan jalur yg berbeza. Nabi Ibrahim ada dua isteri, yg tua bernama Siti Sarah merajuk lari ke baitul muqqadis setelah N.Ibrahim kahwin isteri kedua bernama Siti Hajar seorang hamba keturunan afrika . N.Ibrahim mngikuti S.Sarah ke baitul muqqadis ketika S.Hajar sarat mengandung.

 Dgn segala kepahitan S.Hajar melahirkan anak bernama Nabi Ismail di Mekah dgn ketiadaan N.Ibrahim. Tawaf, saai dan telaga zam zam adalah hasil kerja S.Hajar. S.Sarah berumur 80 tahun ketika itu telah dikurniakan anak - Nabi Yaakub setelah lama berdoa kpd Allah di baitul muqqadis. Bani Israel ( Yahudi ) bernasabkan dari Nabi Yaakub .

Allah tak pilih Melayu jadi nabi ooi ! jagan melayu perasan lebih2 ooi ! Hadith Nabi Muhammad saww : Umatku ini berpecah kpd 73 golongan , 72 golongan pasti ke neraka hanya satu ke surga . ( ahli sunnah wal jamaah ada 4 golongan - safie, maliki,hanafi n hanbali ) Manakala yahudi ada 72 golongan on YAHUDI - 24 ORANG NABI YAHUDI
Publish | Delete | Spam
Barak Hussiyn

on 10/13/13

---------

Komentar Kini

0
sumber :-

Komentar Kini


Jangan buat mudah dengan PRK Sungai Limau

Posted: 13 Oct 2013 05:37 PM PDT

Penulis sungguh sungguh setuju dengan pandangan bekas Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dua tiga hari ini pasal DUN Sungai Limau.

Sememangnya betul tidak boleh ambil mudah atau buat mudah dengan Pilihanraya kecil DUN Sungai Limau yang akan diadakan pada 4 November depan.

Mengapa? Kerana pilihanraya kecil merupakan peluang bagi umno/BN menyerang habis habisan untuk robohkan kubu kuat PAS itu, macam  Dun Manik Urai, Kuala Krai Kelantan dahulu.

Bayangkan majority Pak Su Wail sebanyak dua ribu undi hilang begitu teruk dan hampir hampir kalah pada pilihanraya kecil tersebut.

Penulis melihat Dun Sungai Limau, Jerai Kedah lebih kurang sama dengan DUN Manik Urai Kuala Krai Kelantan.

Pak Su Wail bukan calang calang wakil rakyat Pas Kelantan. Pendek kata beliau merupakan wakil rakyat mesra rakyat, miskipun tidak ada ijazah macam lain lain wakil rakyat.

Demikian juga ustaz Azizan Razak yang menang lima penggal di Dun Sungai Limau yang menjadi kubu kuat PAS dan dikatakan sangat sukar untuk dirobohkan.

Dan tidak mustahil Dun Sungai Limau dapat dirobohkan pada pilihanraya kecil yang akan diadakan 4 November depan jika calonnya tidak setanding dengan ustaz Azizan Razak.

Atas sebab itulah presiden PAS Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang, mahu calon yang dipilih dan bertanding nanti mestilah orangnya setanding dengan ustaz Azizan wakil rakyat mesra rakyat yang pandai jaga hati pengundi.

Pada penulis ustaz Azizan Razak pengaruhnya lebih tinggi berbanding ustaz Fadhil Mohd Nor dalam arena politik Negara.

Beliau sangat disegani dan digeruni oleh umno/BN yang merupakan musuh politik asasi disamping ada musuh dalaman sepanjnag menjadi menteri besar Kedah dalam masa singkat telah di anugerahkan gelaran Tan Sri.

Oleh itu, faktor calon harus diutamakan oleh PAS miskipun sesetengah pendapat mengatakan umno masih belum boleh menang lagi pada pilihanraya kecil nanti jika calonnya setanding dengan ustaz Azizan.

Macam juga DUN Manik Urai, Kuala Krai Kelantan yang masih kekal di tangan PAS walapun dengan majority yang sangat tipis pada pilihanraya kecil tersebut.

Lihat pilihanraya kecil DUN Kuala Besut yang mana umno sangat kecewa, kerana dengan pelaburan sebanyak RM250 juta dan tawaran seribu buah rumah percuma kepada rakyat tempatan, hanya 156 orang sahaja yang memberi undi Kepada calon umno.

Berdasarkan keputusan pilihanraya kecil Dun Kuala Besut ini, maka DUN Sungai Limau Insya Allah masih kekal milik PAS dengan majority sikit susuk. Maklumlah semua tenaga dan jentera pilihanraya umno turun habis habisan bagi mempastikan kerusi Dun tersebut roboh.







BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT