Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

1
sumber :-

MIMPI SENJA


Agbimuddin dianggap ‘wira’ oleh umat Islam Filipina

Posted: 21 Mar 2013 10:26 PM PDT



TERKINI @ 12:17:31 PM 22-03-2013
OLEH CLARA CHOOI
PENOLONG PENGARANG BERITA
MARC
 22, 2013
Komentar kolumnis Neal H. Cruz.KUALA LUMPUR, 22 Mac — Agbimuddin Kiram dianggap sebagai lagenda dan wira di kalangan umat Islam Filipina kerana berjaya meloloskan diri dari ditangkap oleh pasukan keselamatan Malaysia, kata kolumnis The Philippine Daily Inquirer.
Dalam kolum "As I see it", wartawan veteran Neal H. Cruz mengatakan menyukai "raja muda" Sulu dan dakwaan keganasan yang dihadapi warga Filipina di Sabah sama seperti perjuangan kaum Indian dan Afrika di Amerika, yang ditindas oleh pendatang imigran dari Eropah.
Cruz berkata jika Agbimuddin ditemui mati, ketua militan itu akan disanjung lebih hebat.  
Beliau berkata Presiden Filipina Benigno Aquino III perlu dipersalahkan, kerana sikapnya mengenai krisis Sabah "mengundang kemarahan".
"Beberapa tahun dari sekarang, cerita Kesultanan Sulu dan wira-wiranya akan tersebar, tentang bagaimana mereka ditindas oleh kerajaan Malaysia dan FIlipina dan cerita itu akan berterusan zaman berzaman," kata kolumnis itu dalam tulisannya.
"Sebuah buku akan ditulis tentang mereka, sebuah filem akan difilemkan tentang mereka, sama seperti sejarah Indian dan Afrika di Amerika pada masa lalu."
Agbimuddin dan 235 pengikutnya dikepung dalam pertempuran ganas dengan ribuan anggota keselamatan Malaysia yang mempunyai senjata berat, jet pejuang, kereta kebal dan bom dalam 18 hari selepas Ops Daulat dilancarkan pada 5 Mac lalu.
Agbimuddin, "raja muda" dan adik kepada Jamalul Kiram III yang mengaku dirinya sebagai Sultan Sulu, mendarat di Sabah untuk merampas semula negeri yang didakwa miliknya empat abad lalu, berjaya melarikan diri walaupun dikepung hebat oleh pasukan keselamatan Malaysia.
Menurut laporan dari sumber risikan Malaysia semalam, pemimpin puak bersenjata itu berjaya melarikan diri dari Sabah pada 11 Mac dan ke satu pulau di selatan Filipina untuk melarikan diri dari ditangkap pihak berkuasa Filipina.
Laporan menunjukkan 63 pengikut Agbimuddin dibunuh, dan yang lain sama ada melarikan diri pulang ke Filipina atau menyembunyikan diri di Lahad Datu.
Cruz berkata pertempuran harus ditamatkan, dan Putrajaya serta Manila harus bertemu dengan Sultan Sulu untuk menamatkan krisis ini.
"Membunuh dan mempenjarakan pengikut Sultan tidak akan menyelesaikan masalah tetapi memburukkan keadaan, jadi mereka perlu berbincang," katanya lagi.
Beliau berkata pentadbiran Aquino tidak mengendahkan keluarga Kiram dari mula walaupun presiden itu berkata beliau sudi untuk berbincang dengan keluarga tersebut.
Cruz mengingatkan mengenai surat yang dihantar oleh keluarga Kiram kepada Aquino apabila beliau mula-mula memegang jawatan presiden pada 2010, dan meminta Aquino membantunya tentang tuntutan Sabah. "Tetapi Malacanang mendakwa surat tersebut 'hilang'," katanya lagi.
"Hilang atau tak ambil peduli? Pegawai kerajaan tidak mahu bercakap dengan beliau (Sultan), sebaliknya bercakap dengan adiknya, yang tidak boleh membuat apa-apa keputusan.
"Jika tidak mahu ke rumahnya di Taguig, kenapa tak berikan mereka tambang teksi ke Malacanang supaya mereka boleh berbincang?"
Cruz menyambung dengan berkata walaupun presiden mengatakan keinginan untuk "berbincang", tetapi pihak berkuasa Filipina menahan pengikut Kiram dan mendakwanya di mahkamah.
Cruz berkata penahanan 36 individu di bot ketika di pesisiran pantai Filipina, dan mendakwa lapan warga Filipina kerana keganasan di Sabah.
"Warga Filipina, dibawah pemerintahan Presiden Aquino, kini tersepit antara dua pihak," katanya yang berkata jika mereka terus tinggal di Sabah atau pulang, mereka akan ditahan dan dihukum.
"Jadi, apa yang mereka boleh buat? Ada yang akan terus tinggal di situ dan mati dalam pertempuran, membunuh beberapa rakyat Malaysia, dan bertemu bidadari di alam barzakh," katanya lagi.

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


VIDEO TERBARU - KALI INI AKU YAKIN ITU ADALAH DS ANWAR, TETAPI......

Posted: 21 Mar 2013 01:39 PM PDT

SEKALI lagi kita dihidangkan dengan video 'episod pertama' buah tangan dari Papagomo.  Video pendek itu menunjukkan wajah yang dikatakan 'DS Anwar' seorang sedang 'berbual mesra' dengan seorang lelaki lain yang dikatakan seorang 'mahasiswa'.

Aku menonton video pendek tersebut, pertamanya watak yang kelihatan di dalam video berkenaan boleh meyakini aku wajah itu adalah DS Anwar.  Aku tidak taksub tetapi aku juga tidak lah bodoh sangat.  Aku ulang sebanyak tiga kali kerana aku ingin mendengar apa yang diperbualkan.  Setakat video yang ditunjukkan itu, pertamanya aku tidak mendengar satu patah perkataan pun yang ganjil atau mempunyai unsur-unsur pelik atau seksis.  Keduanya, aku hairan mengapa suara 'DS Anwar' tenggelam timbul dan perkataan yang keluar dari mulut beliau tidak sama dengan pergerakan bibir atau mulutnya?  Ketiga, walaupun wajahnya aku yakin itu adalah wajah DS Anwar, namun suaranya aku tidak pasti mungkin kerana kedengaran tenggelam timbul atau 'rakaman' yang tidak sempurna atau mungkin juga bukan suara DS
Anwar.



Apa pun, kita harap dengan keluarnya video ini kita mahu DS Anwar sendiri memberikan jawapan dan pengesahan siapakah 'watak' di dalam video itu dan jika beliau mengaku itu memang wajah beliau, kita juga mahu DS Anwar terangkan apakah yang berlaku sewaktu itu.  Ada rakan-rakan yang pelik mengapa kali ini tiada tarikh atau masa rakaman video itu dibuat, tetapi bagi aku itu tidak penting.  Apa yang penting adalah DS Anwar mesti menjawab persoalan utama tadi iaitu 'apakah benar itu beliau' dan JIKA BENAR, 'apakah yang berlaku ketika itu', samada satu perbualan kosong atau apa sahaja.  

Bagi aku, adalah lebih baik jika Papagomo atau sesiapa sahaja yang mahu membuktikan 'salah laku' DS Anwar untuk membuat laporan kepada pihak berkuasa agar ianya boleh disiasat.  Tetapi oleh kerana ianya telah disebarkan secara umum, kita mahu DS Anwar memberi penjelasan terbuka tentang video tersebut.  Beliau harus memberi respon terhadap video berkenaan dan terpulanglah kepada rakyat untuk menilai kembali respon beliau kerana rakyat sekarang sudah matang untuk membuat penilaian.  

Suka kita ingatkan kepada pemimpin Umno, apa pun yang berlaku terhadap DS Anwar rakyat tetap akan menolak Umno/Bn kerana kebangkitan rakyat kini bukan kerana batang tubuh DS Anwar tetapi kerana rakyat mahukan perubahan di dalam negara ini.  Bahkan, jika DS Anwar ditakdirkan ke penjara mahu pun mati, rakyat tetap bangkit kerana Umno/Bn wajib ditumbangkan di dalam PRU ke 13 tidak beberapa hari lagi.

Untuk dikongsikan bersama anda, aku copy apa yang Blogger Anak Sungai Derhaka komen tentang video tersebut:

Cuba korang ulang balik pada part Anwar kata "Daripada rumah I la" dan cuba cakap sendiri dan tengok gerak mulut Anwar, perkataan tu kalau nak disebut memerlukan kita tutup mulut dua kali, iaitu "daripada" dan "rumah", tapi anwar tutup mulut sekali saja...
Kemudia dengar betul-betul pada 0:49 "Apa bende ni semua" ... "tapi kadang kadang, walaupun akhirnya .... tweet banyak masuk tau" ...

Kah..kah.. kah.. siapa tulis skrip ni Gomo woiii?

Orang penang tak cakap macam tu la.. agak-agak le nak buat dubbing suara pun...

Kononnya kata PapaGomo "Ianya bukan soal wang kerana walaupun RM10 juta atau RM1 billion Anwar cuba tawarkan hakikatnya apa yang dilakukan Gomo adalah untuk rakyat agama, bangsa dan negara."

Tapi rasuah RM400 pun dia kedarah.. kah.. kah.. kah..

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


PRU13 : Rafizi kagum dengan keberanian Tee Keat tapi...

Posted: 21 Mar 2013 09:35 PM PDT




Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata beliau mengagumi keberanian Datuk Seri Ong Tee Keat ketika mendedahkan skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), namun masanya sudah tiba untuk bekas bos MCA itu menjadi lebih berani.

Menurutnya, Ong kini perlu memandang ke hadapan melangkaui keberaniannya membongkar skandal PKFZ.

"Keberanian yang paling besar sekarang untuk kita menuju perubahan. Perubahan kali ini antara BN atau Pakatan Rakyat.

"Harapnya beliau cukup berani untuk bersama Pakatan dalam pilihan raya umum akan datang," katanya kepada Malaysiakini semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Salahkan Pakatan isu Lahad Datu tunjuk zaman edan Umno BN – Izzah

Posted: 21 Mar 2013 09:08 PM PDT

IzzahKUALA LUMPUR 22 MAC: Meletakkan kesalahan kepada Pakatan Rakyat setelah gagal tangani krisis pencerobohan di Lahad Datu, Sabah tunjuk Umno BN amal pemerintahan 'gila', kata Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar.
"Kita sedang mengalami zaman edan (gila), perilaku manusia yang tidak sempurna. Malangnya usaha (Pakatan) untuk tegakkan kebenaran tiada.
"Kita kritik Hishammuddin (Hussein), tidak bermaksud (kita) kritik PDRM ataupun ATM. Kalau Umno gagal, yang dipersalahkan Pakatan Rakyat," katanya.
Izzah berkata pada Ceramah Perdana Pakatan Harapan Rakyat peringkat Parlimen Titiwangsa, di Padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, malam tadi.
Dalam rintik-rintik hujan, Ahli Parlimen Lembah Pantai itu berkata, sikap suka menyalahkan Pakatan dalam segala hal menyedarkan rakyat tentang permainan Umno BN untuk menjatuhkan pemimpin Pakatan.
Memberi contoh, kata Izzah tuduhan bertalu-talu dikenakan ke atas bapanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Sudah berbelas tahun Datuk Seri Anwar dipersalahkan jadi ejen Yahudi, Amerika dan ejen pengganas. Sekarang pula Sulu ditambah dalam senarai ejen.
Read More / Baca Lagi >>

PAS ada 7 dosa, Umno macam mana?

Posted: 21 Mar 2013 09:07 PM PDT

Mohamed Hanipa Maidin,
(Papan tanda yang dipasang di Kota Bharu selepas Najib dakwa PAS ada 7 dosa)

Setelah bertahun-tahun berpolitik tanpa mengira isu dosa dan pahala, Presiden Umno tiba-tiba bercakap tentang dosa. Maka dituduhnya PAS membuat 7 dosa. Kerana dosa-dosa itu maka mengikut logik Najib PAS wajar ditolak oleh rakyat. Komen saya terimakasih Alfadhil Ustaz Najib. Walau apa pun niat anda, mengingatkan tentang dosa dan pahala suatu yang baik.

Saya tidak bercadang untuk ulas satu persatu 7 dosa yang Najib tuduh itu. Cukuplah saya ulas satu atau dua dosa yang Najib katakan itu. Saya pun pelik bukan sahaja PAS dituduh berdosa malahan YB Tian Chua pun dituduh berdosa.  Bagi kita orang Islam dosa dan pahala ada kaitan dengan aqidah.

Jika orang Islam bersyahadah dan beriman dengan Allah yang Esa dan Hari Akhirat maka setiap kehidupannya tidak boleh lari dari dosa dan pahala. Adakah perlu kita 'mendosakan' orang bukan Islam jika syirik itu sendiri  mengharamkan mereka untuk mendapat pahala.

Maka adakah perlu Najib mendosakan Tian Chua? Tidakkah beliau terfikir Tian Chua mungkin mempunyai banyak lagi dalil untuk menuduh Najib dan Umno melakukan dosa ..mungkin lebih dari 7 sama ada 77 atau 777 atau 7, 777 dosa...Mana lebih teruk orang Islam tuduh orang bukan Islam berdosa atau orang bukan Islam tuduh orang Islam berdosa?

Dalil pertama Najib bagi menyokong teori beliau bahawa PAS berdosa adalah pendirian PAS bahawa tidak salah orang Islam menggunakan kalimah Allah. Bagi Najib pendirian PAS ini satu dosa. Apa dalilnya? Malangnya tiada sebarang dalil diberikan. Dengan lain perkataan ianya satu tuduhan kosong.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13 : Tan Sri lawan Tan Sri di Johor Baharu?

Posted: 21 Mar 2013 09:06 PM PDT


 
Selepas mengumumkan tokoh parlimen DAP Lim Kit Siang bertanding di Gelang Patah Isnin lalu, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal mengumumkan calon yang akan bertanding di kerusi Johor Bahru pada pilihan raya umum ke-13.

Pengumuman itu dijadual dibuat oleh Anwar yang juga ketua pembangkang esok di Johor Bahru.

azlanDesas desus kini bertiup kencang apabila bekas panglima tentera darat Malaysia, Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein - yang baru menyertai PKR pada 6 Mac lalu - dikatakan akan bertanding di kerusi itu.

Md Hashim dijangka bertanding menentang penyandangnya Tan Sri Shahrir Abdul Samad. Johor Baharu merupakan kubu kuat Shahrir sejak sekian lama dan beliau pernah bertanding atas tiket bebas dan menang dengan majoriti besar pada pilihan raya kecil akhir 1980-an.

Pada pilihan raya umum 2008, Shahrir - tokoh Umno yang berpengalaman dan pernah menjadi menteri kabinet - menewaskan calon Parti Rakyat Malaysia (PRM) Hassan Karim dengan majoriti 25,349 undi.

Sementara itu sumber-sumber memberitahu Malaysiakini beberapa lagi tokoh baru dalam PKR disebut-sebut akan bertanding kerusi parlimen di negeri selatan Semananjung Malaysia itu.


 
Read More / Baca Lagi >>

Dewan Ulamak PAS kutuk pembunuhan Syeikh al-Buti

Posted: 21 Mar 2013 09:05 PM PDT


KUALA LUMPUR: Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP) mengucapkan takziah kepada keluarga tokoh ulama terkenal Syria, al-Syeikh al-Allamah Dr. Said Ramadhan al-Buti atas pembunuhan beliau menerusi  serangan bom semalam.


Serangan itu disasarkan kepada beliau ketika sedang menyampaikan kuliah mingguan di Masjid Iman, Damsyik, Syria.

"Moga Allah menempatkan beliau di kalangan syuhada," ujar Setiusaha DUPP, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali.

Tegasnya, DUPP mengutuk sekeras-kerasnya pihak yang terlibat dalam serangan tersebut dan menuntut satu siasatan dibuat untuk mencari dalang di sebalik pembunuhan tidak bertamadun tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Bekas Pengarah SB: Tukar k'jaan, pulihkan wibawa polis

Posted: 21 Mar 2013 09:04 PM PDT


 
Kerajaan sedia ada perlu ditukar jika rakyat benar-benar serius mahu mengembalikan kewibawaan pasukan polis, kata seorang bekas pegawai kanan polis, malam tadi.

Mantan pengarah polis Cawangan Khas Sabah Mohd Yousoff Babjee berkata, pasukan polis kini menerima terlalu banyak campur tangan politik sehingga mengganggu tugas-tugas mereka.

NONE"Untuk memulihkannya saya rasa kita tukarlah kerajaan. Saya rasa jangan (ada) masuk campur tangan politik (dalam polis).

"Kalau campur tangan politik jadi susah kita nak laksanakan (tugas). (Ada arahan) Orang ini boleh tangkap, orang ini tak boleh tangkap. Orang ini boleh tuduh, orang ini tak boleh tuduh," kata dalam forum "Bicara Kedaulatan dan Keselamatan Negara" di Kuala Lumpur malam tadi.

Forum melibatkan 700 peserta itu dimudah cara oleh Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli dan dianjurkan oleh Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Sementara itu, beliau turut menyatakan rasa kesalnya dengan pasukan polis yang kini dilihat bersikap pilih kasih dalam menjalankan tanggung jawab mereka.

'Kenapa bacul bertindak?'

Menurutnya, polis dilengkapi latihan secukupnya namun menjadi bacul kerana "menerima arahan" sehingga gagal bertindak terhadap keganasan pada ceramah politik dan serangan terhadap ibu pejabat parti politik.
Read More / Baca Lagi >>

Agbimuddin dianggap ‘wira’ oleh umat Islam Filipina, kata kolumnis

Posted: 21 Mar 2013 09:03 PM PDT

KUALA LUMPUR, 22 Mac — Agbimuddin Kiram dianggap sebagai lagenda dan wira di kalangan umat Islam Filipina kerana berjaya meloloskan diri dari ditangkap oleh pasukan keselamatan Malaysia, kata kolumnis The Philippine Daily Inquirer.
Dalam kolum "As I see it", wartawan veteran Neal H. Cruz mengatakan menyukai "raja muda" Sulu dan dakwaan keganasan yang dihadapi warga Filipina di Sabah sama seperti perjuangan kaum Indian dan Afrika di Amerika, yang ditindas oleh pendatang imigran dari Eropah.
Cruz berkata jika Agbimuddin ditemui mati, ketua militan itu akan disanjung lebih hebat. 
Beliau berkata Presiden Filipina Benigno Aquino III perlu dipersalahkan, kerana sikapnya mengenai krisis Sabah "mengundang kemarahan".
"Beberapa tahun dari sekarang, cerita Kesultanan Sulu dan wira-wiranya akan tersebar, tentang bagaimana mereka ditindas oleh kerajaan Malaysia dan FIlipina dan cerita itu akan berterusan zaman berzaman," kata kolumnis itu dalam tulisannya.
"Sebuah buku akan ditulis tentang mereka, sebuah filem akan difilemkan tentang mereka, sama seperti sejarah Indian dan Afrika di Amerika pada masa lalu."

Kirams to tighten security amid 'kill plot'

Posted: 21 Mar 2013 09:01 PM PDT

MANILA - A spokesperson for the family of Sulu Sultan Jamalul Kiram III said they will tighten security in the residence of the Kirams in Taguig in response to an alleged assassination plot on clan members by Malaysian special forces in Manila.
Abraham Idjirani said they plan to install CCTV cameras throughout the compound and produce IDs for members of the media who regularly go to the house of the Kirams.
Idjirani said the Palace has let them down once again by dismissing the plot as nothing more than a "tall tale".
"Di kailangan mag conclude agad, hindi pa nga naiimbestigahan ng maayos. Parang premature naman yon. That is not consistent with the policy of the national government to protect its citizens. Parang sinasabi we do not want to protect the members of the sultanate," he said.
He added that they also plan to file charges against the Malaysian government at the International Court of Justice for their continuing "occupation" of Sabah.
Idjirani revealed that among the cases they are preparing are "usurpation of authority" and " illegal development of natural wealth."
They did not give a time table for their legal action.

Aquino: PH to provide legal aid to 8 Filipinos facing terror raps in Sabah

Posted: 21 Mar 2013 09:00 PM PDT

By


President Benigno Aquino III. AP FILE PHOTO
MANILA, Philippines—The Philippine government will provide lawyers to the eight Filipinos charged with terrorism on Wednesday in Lahad Datu, Sabah in Malaysia.
In an ambush interview Thursday in Naga City, President Aquino said he had an "obligation" to ensure that the Filipinos would be accorded due process under Malaysian laws.
"It's automatic for us to provide legal assistance to any of our countrymen facing charges regardless if we believe or not in their cause," said the President.
"But we have obligation to safeguard their rights," said Mr. Aquino.
The President disclosed that he had already tasked the Department of Foreign Affairs, with the help of the Department of Justice, to extend legal assistance to the group.

R

‘Sabah raps terroristic’

Posted: 21 Mar 2013 08:59 PM PDT

Sulu sultan says charges against his followers illegal

By ,


Malaysia's filing of terrorism and waging war charges against eight Filipinos is "illegal," the sultanate of Sulu and North Borneo said Thursday.
Abraham Idjirani, spokesman for the sultanate, told reporters that Malaysia's move was tantamount to "usurpation" of the powers of Sulu Sultan Jamalul Kiram III.
Idjirani said the sultanate would file a complaint in the International Court of Justice against the Malaysian officials responsible for the filing of charges against the eight Filipinos.
"We condemn this terroristic act of Malaysia because they do not own Sabah. They are only occupants. In fact, Malaysia is still paying rent to the sultanate of Sulu," Idjirani said.
"We are concerned that eight fellow Filipinos are now being accused of an offense that carries a penalty of death. That's illegal because Sabah belongs to the sultanate of Sulu," he added.
President Aquino said Thursday that he had directed the Department of Foreign Affairs (DFA) to retain lawyers to defend the Filipinos in the Sabah court.
The government plans to prosecute the followers of Sultan Jamalul for causing the Sabah crisis when they return to the Philippines.
Aquino said, however, that he had an "obligation" to ensure that the eight Filipinos got due process in Malaysia.
"It's automatic for us to provide legal assistance to any of our countrymen facing charges (in other countries) regardless of whether we believe or not in their cause," Aquino told reporters in Naga City.
Aquino was in Naga to proclaim the Liberal Party candidates for local offices in Camarines Sur.
He said the DFA and the Department of Justice (DOJ) were focused on the Sabah crisis.
Access to detainees
Read More / Baca Lagi >>

Sabah 'intruder' admits he was paid: report

Posted: 21 Mar 2013 08:58 PM PDT

MANILA – One of the eight supporters of self-proclaimed Sulu Sultan Jamalul Kiram III who was charged before a Malaysian court over the Sabah incursion admitted to being paid by someone, a Malaysian state news agency reported.
Bernama reported that Hooland Kalbi admitted he was paid by someone in exchange for going to Sabah to press the ownership claim of the Kirams to the resource-rich territory.
Hooland and 7 others faced a Malaysian court on Thursday. The men, aged between 17 and 66, were charged with terrorism and waging war against Malaysia's king after appearing in a heavily guarded court in the coastal town of Lahad Datu, site of most of the fighting.
The report quoted Hooland as saying that he felt "foolish" for joining the incursion, but judge P. Ravinthran said the admission was unnecessary "as his plea would only be recorded after he had obtained a lawyer."
Waging war against Malaysia's king carries a possible death penalty while they could face life imprisonment if found guilty of terrorism.
Aside from Hooland, the report also identified the rest of the accused as Timhar Hadir, Habil Suhali, Atik Hussin Abu Bakar, Lin Mad Salleh, Basad Manuel, Kadir Uyung, and Lating Tiong.
All of the accused, except for Habil, wore straitjackets during the hearing. Habil, believed to be in his 60s, denied the charges against him.
Read More / Baca Lagi >>

8 Pinoys may face execution in Sabah

Posted: 21 Mar 2013 08:57 PM PDT


Haji Husam Musa: Gambaran Sebenar & Kad Laporan Dari Negeri Kelantan

Posted: 21 Mar 2013 08:54 PM PDT

Sidang Media Ops Daulat (22 Mac 2013, 11.15am)

Posted: 21 Mar 2013 08:52 PM PDT

'Top pro-regime cleric killed' in Syria blast

Posted: 21 Mar 2013 04:48 PM PDT

Help get us to Putrajaya, GE14 may be too late - Nurul Pt 3

Posted: 21 Mar 2013 04:47 PM PDT

There's no such thing as Revenge - Nurul Pt 2

Posted: 21 Mar 2013 04:47 PM PDT

Why BN created FT and Geng Rosmah - Nurul Pt 1

Posted: 21 Mar 2013 04:46 PM PDT

Nizar Jamaluddin: Making PR States The Preferred Place To Live, Work, Invest & Play

Posted: 21 Mar 2013 04:45 PM PDT

USTAZ AZHAR & USTAZ HASLIM : BERSAMA ANAK MUDA DI STADIUM KOTA BHARU

Posted: 21 Mar 2013 10:50 AM PDT

 

Lim Guan Eng: Making PR States The Preferred Place To Live, Work, Invest & Play

Posted: 21 Mar 2013 10:17 AM PDT

Dr Wan Azizah: We Must Do Better, We Can Do Better

Posted: 21 Mar 2013 08:12 AM PDT

PRU-13: Keperluan melaksanakan Pilihan Raya secara serentak

Posted: 21 Mar 2013 08:10 AM PDT

21 MAC – Kelmarin kecoh kononnya Dewan Rakyat telah dibubarkan. Akhirnya ramai yang hampa apabila ia tidak berlaku. Ternyata ramai yang menunggu bila pilihan raya akan berlangsung. Penantian ini telah kedengaran sejak dua tahun lalu kerana lazimnya apabila seorang Perdana Menteri diganti semasa pertengahan penggal, Perdana Menteri baru akan mengadakan pilihan raya tidak lama kemudian untuk mendapatkan mandatnya.
Selain kekecohan semalam, maklumat awal yang mengatakan Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor akan terbubar dengan sendirinya pada hari ini juga tidak tepat. Ya, untuk yang tidak tahu, pembubaran DUN tidak semestinya berlangsung serentak dengan Dewan Rakyat. Ini adalah satu terjemahan sistem federalisme yang diamalkan di Malaysia. Rakyat Malaysia perlu tahu tentang hal ini kerana ia penting dalam konteks sejarah dan keseluruhan urustadbir negara.
Bila pilihan raya akan diadakan?
Di bawah Bab 2, Badan Eksekutif, Perkara 55 Perlembagaan Persekutuan menetapkan tempoh sah parlimen berlangsung ialah selama lima tahun, bermula daripada mesyuarat pertama. Melainkan ia dibubarkan lebih awal, Parlimen akan berlangsung sehingga lima tahun dan terbubar sendiri selepas itu. Dengan terbubarnya Parlimen, pilihan raya umum perlu dibuat dalam tempoh enam puluh hari selepas itu.
DUN juga begitu. Ia akan terbubar selepas lima tahun bermula daripada sidang mesyuarat pertama. Dalam realiti kemajuan teknologi semasa, cubaan menyemak tarikh sidang mesyuarat pertama ini melalui hansard DUN agak sukar, kecuali negeri Selangor. Saya fikir hal ini perlu diperbaiki. Adalah wajar untuk memudahkan orang ramai mengakses hansard Dewan sebagai satu cara meningkatkan nilai ketelusan, pertanggungjawaban dan urustadbir kerajaan yang baik.
Read More / Baca Lagi >>

Kit Siang, Salahuddin tanding di Johor bukan 'langkah bunuh diri'

Posted: 21 Mar 2013 08:03 AM PDT


Lim Kit Siang
Lim Kit Siang
Salahuddin Ayub
Salahuddin Ayub
SHAH ALAM – Keputusan dua tokoh politik pembangkang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub bertanding di Johor bukannya dilakukan secara terburu-buru malah ia dilakukan dengan teliti dan strategi baru susulan wujudnya kecenderungan untuk menang sekali gus mampu menawan sebahagian besar kubu kuat Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.

Walaupun banyak persepsi negatif cuba ditimbulkan pihak tertentu untuk menakut-nakutkan dua tokoh terbabit boleh tewas dan menyifatkan mereka tidak menghargai pengundi kerusi semasa, namun dengan mengambil kira komposisi pengundi khususnya kaum Cina, Kit Siang dan Salahuddin yakin dapat menarik sokongan untuk memenangkan Pakatan Rakyat (PR).

"Saya fikir mereka masuk bertanding di tempat baru ada strategi terbaru, ada kecenderungan untuk menang, bukan masuk (Johor) buta saja.

"... dua tokoh itu dah buat percaturan dan kira tahap sokongan mungkin ada peluang menang, saya tak fikir mereka masuk bertanding ke sana untuk bunuh diri," kata Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Majlis Profesor Negara, Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak.
Read More / Baca Lagi >>

Pakatan: 'Pemimpin korup tak boleh lari'

Posted: 21 Mar 2013 07:56 AM PDT


PUCHONG – "Sebaik sahaja kita tawan Putrajaya, 'Perdana Menteri' baru,Datuk Seri Anwar Ibrahim akan keluar arahan pertama kepada semua lapangan terbang supaya jet peribadi tidak dibenarkan membuat penerbangan,"demikian tegas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.
Arahan itu menurut Guan Eng akan dikeluarkan malam ketika keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) diumum dan beliau yakin besar ia berpihak kepada Pakatan Rakyat (PR).
Lim Guan Eng Beliau berkata, ia berikutan PR tidak mahu pemimpin yang didakwa kuat 'curi' harta rakyat sebelum ini melarikan diri apabila mereka diumum kalah.
Katanya, 'pemimpin' dimaksudkan memang pandai kerana jika menang mereka akan tinggal di negara ini tetapi jika kalah akan pakai jet peribadi dan terbang ke luar negara.
"Kita tidak mahu 'mereka-mereka' ini bawa  lari dan bakar fail, PM baru akan keluar arahan pertama kepada semua lapangan terbang, jet peribadi tidak boleh terbang sebaik sahaja PR diumum dapat tawan Putrajaya.
"Arahan akan keluar juga di sebuah daerah di Sarawak kerana di sana banyak jet peribadi, tidak boleh terbang kecuali  dapat kebenaran 'kerajaan baru' Malaysia,"katanya ketika berucap sebelum merasmikan Pusat Perkhidmatan Pilihanraya PR Puchong, di sini lewat malam tadi.
Read More / Baca Lagi >>

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Tak jadi barua, tak dapat lah kerusi !

Posted: 21 Mar 2013 07:00 AM PDT


Orang ini teringin nak jadi YB, dan sedang mencari kerusi. Barua pun barua lah, janji dapat satu kerusi

dollah yankee -
Semua orang nak jadi YB, semua orang juga dok cari kawasan selamat

Semua orang sudah lariiii !!!

Posted: 21 Mar 2013 03:30 AM PDT



Aikkk?? Tak kan kot? Kalau begitu apa makna nya video klip ini? Kenapa boleh jadi macam ni? Apa kah sudah buang tebiat? Atau sudah di 'brain-wash' olih Sultan Muhhammad ke-4? Atau pun sudah 'Buang yang keruh,ambil yang jernih aja'?  

Dengar dan tengoklah  Di-sini

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..
betul lah tukartiub kata, semua orang sedang beli insuran !

Justice For All

2
sumber :-

Justice For All


PRU13: Selatan Perak atau utara Selangor pilihan Anwar?

Posted: 21 Mar 2013 08:03 PM PDT

Anwar Ibrahim ketika ditemui pada satu wawancara eksklusif di pejabatnya. - Foto Sinar Harian oleh SAFWAN MANSOR SHAH ALAM: Selepas membuat pengumuman terbuka mengisytiharkan Pengerusi PKR Negeri sebagai calon Parlimen Bagan Serai, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat kejutan memilih Perak sebagai salah satu negeri untuk ditandingi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Pengumuman itu menimbulkan tanda tanya baru terutama dalam kalangan Pakatan Rakyat (PR) Perak, kerusi mana yang akan menjadi pilihan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu. Berdasarkan keputusan PRU lalu, PKR menang di tiga kerusi daripada 10 kawasan Parlimen yang ditandingi iaitu Bagan Serai (Muhsin Fadzil Samsuri), Sungai Siput (Dr D Jeyakumar) dan Gopeng (Lee Boon Chye). Muhsin mengalahkan penyandang kerusi berkenaan, Datuk Zainal Abidin Zin (Umno) dengan majoriti 3,413, namun beliau kemudiannya mengambil keputusan untuk menjadi wakil rakyat Bebas. Jeyakumar mewakili Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang bertanding atas tiket PKR pula membuat kejutan dalam persaingan tiga penjuru apabila mewaskan penyandang tetap, Datuk Seri S Samy Vellu (MIC) dengan majoriti 1,821. Sementara Boon Chye dengan majoriti 7,368 mengenepikan calon MCA, Ling Hee Leong. Selepas mengumumkan sendiri calon Bagan Serai, Anwar dilihat agak mustahil untuk bertanding di kerusi berkenaan. Begitu juga dengan kerusi Sungai Siput dan Gopeng apabila penyandangnya dilihat selesa dan diterima baik oleh masyarakat di kawasan itu. Tidak hanya bersandar kepada kerusi menang sahaja, tujuh lagi kuota PKR juga dilihat kemungkinan menjadi pilihan Anwar sebagai gelanggang tanding. Meskipun tewas, namun kerusi Parlimen Padang Rengas, Tambun, Tapah, Pasir Salak, Lumut, Bagan Datoh dan Tanjung Malim dilihat punya potensi untuk dimenangi parti itu berikutan penyusutan jumlah majoriti yang ketara meskipun enam daripadanya ditanding menteri Kabinet. Padang Rengas yang disandang Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz yang sebelum ini menang dengan majoriti 4,772 berjaya mengekalkan kerusinya dengan 1,749. Di Tambun, majoriti undi untuk Menteri kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkurang daripada 17,360 kepada 5,386. Keadaan sama turut berlaku di Tapah apabila Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk M Saravanan menang di kerusi berkenaan dengan majoriti 3,020 berbanding PRU sebelumnya 9,586 undi. Di Lumut, calon PKR, Suwardi Sapuan hanya kalah tipis dengan Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha yang menang dengan majoriti 298 berbanding jumlah sebelumnya, 11,614. Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi pula mendapat majoriti 2,692 berbanding 12,539 untuk mengekalkan kerusi di Bagan Datoh. Di Tanjung Malim, bekas Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Ong Ka Chuan pula menewaskan Mohamad Azman Marjohan dengan majoriti 5,422 berbading yang diperolehi penyandangnya, Datuk Loke Yuen Yow 14,536. Situasi sama turut berlaku di Pasir Salak apabila Datuk Tajuddin Abd Rahman yang juga Pengerusi Felcra memperoleh 2,688 majoriti undi berbanding 8,547 undi pada PRU sebelumnya. Bagaimanapun, Pengerusi PKR Perak, Dr Muhammad Nur Manuty menyifatkan kesediaan Anwar bertanding di Perak adalah hak beliau selaku Ketua Umum parti. Beliau yakin, setiap keputusan yang dibuat adalah berdasarkan ketelitian dan idea baru dalam mengatur strategi politik bagi menghadapi PRU. Menurutnya, tiada apa yang perlu dipersoalkan kerana setiap calon boleh bertanding pada mana-mana kerusi selagi ia mematuhi hak demokrasi berparlimen. "PKR Negeri sentiasa mengalu-alukan mana-mana pemimpin tertinggi parti untuk bertanding mewakili PKR di negeri ini," katanya. Mengenai sasaran PRU kali ini, Dr Muhammad Nur Manuty berkata, PKR mahu mengekalkan tiga kerusi Parlimen dimenangi PRU 2008 selain menambah kemenangan di empat kerusi Parlimen lain. Dalam pada itu, seorang pemimpin kanan peringkat pusat PKR memberitahu Sinar Harian Online bahawa Anwar kemungkinan akan bertanding di mana-mana kerusi Parlimen di bahagian selatan Perak ataupun utara Selangor. "Selatan Perak atau utara Selangor pilihan Anwar jika beliau mahu keluar dari Permatang Pauh... saya pun terkejut apabila Anwar kata sedang timbang untuk tanding di Perak atau Selangor," kata beliau yang enggan namanya dipetik. Katanya, antara kerusi yang boleh dipilih Anwar ialah Lumut, Bagan Datoh, Telok Intan atau Tanjong Malim. "Ataupun Hulu Selangor di Selangor... Sabak Bernam sudah diumumkan akan ditanding Dr Abdul Aziz Bari," katanya lagi. Katanya, apapun Anwar kemungkinan akan kekal bertanding di Permatang Pauh. Calon PKR memenangi kerusi Hulu Selangor pada PRU13 tetapi parti itu kehilangan kerusi tersebut kepada BN ketika pilihan raya kecil tahun 2010.

EDISI MACAM-MACAM ADA!!!!...KERANA CERAMAH PR SERING DIGANGGU KACAU OLEH PARA SAMSENG UPAHAN UMNO, MAKA SUDAH ADA PENDENGAR YANG HADIR CERAMAH PR MEMAKAI TOPI KESELAMATAN!!!!!!

Posted: 21 Mar 2013 08:01 PM PDT

Sejak kebelakangan ini perlakuan samseng-samseng upahan UMNO menganggu kacau ceramah Pakatan Rakyat semakin menjadi-jadi dan ganas sehingga ada yang mendapat cedera. Paling menyedihkan ada pemimpin UMNO bertaraf Ketua Menteri mengetuai sendiri kerja jijik, jahat, biadap, kurang ajar melampau dan tidak bertamadun itu. Demi keselamatan diri, sudah ada warga yang bertindak sediakan payung sebelum hujan atau lebih tepat sediakan topi keselamatan sebelum batu singgah di kepala, apabila pergi ke ceramah Pakatan Rakyat. Menunjukkan betapa negara kita dibawah pemerintahan UMNO sudah tidak selamat untuk mendengar ceramah yang mendedahkan kebanaran mengenai betapa teruknya UMNO. Sewajarnya politik hujah lawan hujah tetapi UMNO mengambil jalan mudah iaitu hujah lawan terjah.

[VIDEO] Pakatan Mahu Najib Jawab Isu Video Keluarga Taib Mahmud

Posted: 21 Mar 2013 06:17 PM PDT


Pakatan Rakyat (PR) menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjawab pendedahan sebuah pertubuhan bukan kerajaan antarabangsa, melalui video, yang mendakwa ahli keluarga Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan rakannya berkenaan industri pembalakan di negeri itu.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, sebagai seorang pemimpin yang berwibawa dalam memimpin sebuah kerajaan yang bertanggungjawab, adalah mustahil bagi Najib boleh berdiam diri dalam isu ini.

"Beliau mesti memberi ulasan mengapa perkara ini dibiarkan ataupun tidak mengambil beberapa tindakan segera.

"Kami berharap perdana menteri memberi respons segera mengenai perkara ini," kata beliau pada sidang media selepas mesyuarat Majlis Pimpinan PR di sini, sebentar tadi.

Mengulas lanjut, Anwar mendakwa, perkara itu adalah serius memandangkan badan antarabangsa telah meneliti akaun, beberapa penyalahgunaan kuasa dan jumlah dana yang dikumpulkan oleh Taib serta keluarganya.

"Najib tidak boleh diam diri selepas beliau banyak mendiamkan diri terutamanya selepas beliau mendiamkan diri berkaitan penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berhubung pencerobohan di Lahad Datu.

"Ini adalah isu yang akan membuatkan pihak pembangkang akan terus ketengahkan," katanya.

Sementara itu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang pula membidas kerana Najib tidak mengotakan janji untuk menukar Ketua Menteri Sarawak selepas pilihan raya negeri 2011.

"Kegagalan Najib berbuat demikian membuktikan beliau seorang pemimpin yang gagal mengotakan janji.

"Apa yang berlaku sekarang, menunjukkan Taib lebih berkuasa daripada perdana menteri termasuk bekas perdana menteri yang pernah perintah negara selama 22 tahun," katanya. -SH

[BERGAMBAR & VIDEO] Puluhan Ribu Banjiri Kuliah TGNA & Ust Azhar Idrus Di Kota Bharu

Posted: 21 Mar 2013 06:13 PM PDT


Puluhan ribu membanjiri Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, Kelantan untuk mengikuti Kuliah Perdana Tok Guru Nik Aziz dan Bual Bicara bersama Ustaz Azhar Idrus.

Turut serta penampilan istimewa dari Ustaz Syed Norhisham dan Ustaz Haslin Bollywood. Foto di bawah ini menceritakan betapa hebatnya sambutan rakyat Kelantan. Semuga Pas terus memerintah Kelantan selepas PRU 13 nanti.


Gambar : Berbagai sumber di FB/Kompilasi: malaysiaberih

Lawyers in Taib video expose to face police probe, answer misconduct charges

Posted: 21 Mar 2013 05:40 PM PDT

London-based activist group Global Witness' video appears to implicate the state's chief minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud (above) and his family, with parts of the clip aired on the Al-Jazeera news channel.KUALA LUMPUR, March 21 – Two lawyers secretly recorded in a covert video on shady land deals involving cousins of Tan Sri Abdul Taib Mahmud will face an inquiry and a criminal investigation for possible misconduct after the Advocates' Association of Sarawak (AAS) lodged a complaint with the police in Kuching today. The duo, identified as Alvin Chong and Huang Lung Ong, were shown separately in a video released by London-based activist group Global Witness as proof of shady land deals in Sarawak that appeared to implicate the state's chief minister and his family, with parts of the clip aired on the Al-Jazeera news channel on Tuesday. In a covert investigation, Global Witness (GW) captured on video dealings with Taib's cousins and several other intermediaries to acquire thousands of hectares of forest land that the London-based activist said revealed the systematic corruption and illegality that lay at the heart of Malaysia's biggest state. In a 16-minute video clip, GW investigators, who posed as foreign investors, recorded snippets of their conversation with Taib's cousins and lawyers, to purchase the land for hefty profit and which the environmental campaigner said would displace thousands of the indigenous people living there. "The AAS lodged a police report this afternoon in respect of the video for the purpose of enabling the police to investigate its contents and to take further action in the event there is basis to allege criminal infractions," the AAS said in a four-paragraph statement signed by its president Khairil Azmi Mohd Hasbie. AAS said the association's Central Committee had met yesterday to discuss "serious questions" arising from the video titled "Inside Malaysia's Shadow State". The association noted that the lawyers had spoke on what it described as issues "ranging from illegal means to circumvent the operation of Malaysian laws to allegations of corruption and kickbacks to high officials within the state administration." AAS also said it will refer the two lawyers to the Inquiry Committee, that will then conduct an inquiry for possible cases of professional misconduct. The Inquiry Committee, which is a disciplinary body independent and separate from AAS, is also a statutory body with a panel of senior lawyers appointed by the Chief Judge of Sabah and Sarawak. Lawyers in Sarawak and Sabah are represented by the AAS and Sabah Law Association respectively and are not under the jurisdiction of the Malaysian Bar, which only represents lawyers in peninsular Malaysia. AAS also advised the public not to speculate on the matter, saying that the authorities are now handling it. "Until the investigations are concluded and more facts come to light, the AAS advises the public at large to allow the law to take its course and to refrain from speculation." Chong, one of the lawyers in the clip, was recorded giving details of how foreign investors could evade real property gains taxes (RPGT) and circumvent the 51 per cent Bumiputera equity requirement. He had allegedly represented two of Taib's cousins, sisters Fatimah Abdul Rahman and Norlia Abdul Rahman, who were recorded describing potentially illegal land deals. But the lawyer's firm, Alvin Chong and Partners had issued a statement to GW, denying that he had "acted as a legal spokesperson for the alleged party." "We deny any discussions to allegedly evade tax and if there were any purported discussions these were strictly hypothetical," the Kuching-based firm said. The other lawyer, Huang, had appeared to talk of a possible kickback given by a company purportedly owned partly by an individual named Datuk Hii Yii Peng in exchange for a licence in the state. But he told The Malay Mail yesterday that he was "trapped" and "pressured" by a man posing as a foreign investor, saying that the discussion in the video was merely "coffeeshop" talk. "I will not rule out the possibility of lodging a report with the authorities and sue Global Witness if I have the means," Huang was quoted saying by the English-language paper, after having said that the video had tarnished his reputation. Huang had previously responded to GW, saying: "I have never been appointed by Hii Yii Peng as his solicitors... I have no knowledge how Hii Yii Peng obtained the asset or that there is a kickback." "Your allegations are untrue and not within my knowledge to answer," he said in the statement that was carried in the GW video. On Tuesday, Taib had suggested that his cousins – daughters of former Sarawak Chief Minister Tun Abdul Rahman Ya'akub – and others implicated in the video were promoting themselves to be his agents in order to solicit favours. "OK I saw the so-called proof. Could it not be someone who tried to promote themselves to be an agent to get favours from me? "It has nothing to do with me. I think it is a bit naughty of them. They are using their big powers to blacken my name," the Sarawak chief minister said when approached by reporters in the state capital Kuching.

Akhirnya doa pemfitnah tegar ini termakbul [Saksikan...]

Posted: 21 Mar 2013 05:36 PM PDT

Saman RM 100 Juta - Akhirnya cita-cita PapaGomo untuk disaman tercapai jua..

Dua hari yang lalu para Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menghantar notis permintaan menuntut supaya blogger Papa Gomo menarik balik tuduhan berniat  meminta maaf dalam tempoh 48 jam mulai dari hari itu, dan membayar ganti rugi dalam jumlah sebanyak RM 100 juta.

Namun begitu merasakan dirinya dilindungi oleh para pemimpin UMNO, PapaGomo menunjukkan sifat angkuh, bongkak dan takbur bila mana beliau mempermainkan notis tersebut dalam satu artikel yang disiarkannya..

Namun Papa Gomo dilihat bertegas dengan pendedahannya itu dan menegaskan apa yang dilakukannya hanyalah untuk menyedarkan masyarakat bahawa Anwar tidak layak menjadi pemimpin serta mencabar Anwar Ibrahim menyamannya.

Akhirnya doa pemfitnah tegar ini termakbul [Saksikan...]

Posted: 21 Mar 2013 05:36 PM PDT

Setelah tempoh yang diberikan berakhir.. Doa PapaGomo untuk disaman akhirnya dimakbulkan oleh Allah.. KUALA LUMPUR 21 MAC: Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan saman RM100 juta ke atas Papa Gomo berikutan gambar fitnah lucah disiar blogger pro Umno itu yang menyerupai Ketua Umum KEADILAN. Saman itu difailkan jam 10.30 pagi ini di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melalui peguam N Surendran. Anwar menamakan Wan Muhammad Azri Wan Deris, pemilik blog Papa Gomo, sebagai individu bertanggungjawab menyebar tuduhan liar yang mengaitkan beliau dengan video seks palsu. Penyebaran gambar fitnah itu diterbitkan blog tersebut pada 16 Mac lalu. Selasa lalu, Surendran menghantar surat tuntutan supaya Papa Gomo menarik balik tuduhan berniat jahat, meminta maaf dalam tempoh 48 jam mulai hari itu, dan membayar ganti rugi sebanyak RM100 juta. Bagaimanapun, beliau gagal berbuat demikian, menyebabkan Anwar meneruskan saman. Fitnah terbaru itu disebar kira-kira seminggu selepas Azlan Md Lazim, bapa kepada Saiful Bukhari membuat pengakuan betapa kes Fitnah II hanya konspirasi politik untuk memenjarakan Anwar. Bagaimanapun, individu dalam gambar berkenaan kelihatan tegap dan terlalu muda tanpa kedutan berbanding susuk lelaki berusia 65 tahun seperti Anwar. Ia mungkin cubaan blogger pro-Umno untuk membaiki kesilapan pada rakaman video yang direka trio Datuk T, diketuai ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay pada 2011 yang memapar individu berperut buncit ~ Keadilandaily Kali ini mungkin nasib tak akan menyebelahi dia.. sebab walaupun dia tak akan mengaku bahawa dia adalah PapaGomo video yang merakamkan pengakuan dia sendiri yang mengatakan dia adalah PapaGomo telah diperolehi.. Dalam video tersebut Wan Muhammad Azri Wan Deris mengaku dirinya adalah PapaGomo dan beliau juga mengaku beliau akan menulis apa saja biarpun ianya adalah fitnah asalkan upahnya lumayan.. Disamping video.. sepupunya dan juga bekas isterinya sendiri dipercayai akan turut menjadi saksi pendakwaan... Itu adalah jawapan kenapa dulu Anwar tak saman PapaGomo?

Deepak Jaikishan Tawarkan RM 2 Juta Untuk Fitnah Rosmah Mansor

Posted: 21 Mar 2013 05:21 PM PDT


Deepak Jaikishan yang sebelum ini cukup hebat melemparkan Fitnah dan rekayasa keatas Perdana Menteri Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor nampaknya semakin ketakutan apabila Bala mati akibat sakit jantung tempoh hari. Maklumat yang Gomo perolehi semalam Deepak Jaikishan mahu baki bayaran dari pihak PKR yang dijanjikan Anwar Ibrahim sebelum ini.

Deepak Jaikishan takut dengan kematian Bala kerana mengikut kepercayaan agama Hindu sendiri bahawa Bala mati kerana termakan sumpahnya dan Deepak Jaikishan amat takut dengan kejadian yang menimpa Bala.

Minggu lalu sebelum kematian Balasubramanian, Deepak Jaikishan cuba mengatur satu lagi plot untuk merakayasakan Fitnah jahat ke atas Najib Razak dan Rosmah Mansor dengan seorang kenalannya dari Kelantan. Maklumat tersebut diperolehi bukan sahaja melalui pesanan SMS malah PERBUALAN TALIFON diantara Deepak dan kenalanya di Kelantan itu berada ditangan Gomo.

Amaun nya adalah RM 2 juta dan Gomo yakin Deepak tahu akan apa yang terkandung didalam perbualan talifon tersebut yang mana menjelaskan bahawa Deepak jaikishan cuba membayar seseorang dengan amaun RM 2 juta bagi menjalankan rekayasa jahat ke atas Najib Razak dan Rosmah Mansor.

Gomo siap sedia untuk mendedahkan segala yang ada ini jika Deepak Jaikishan terus menerus cuba menfitnah Najib Razak dan Rosmah Mansor dan Gomo juga tidak teragak agak untuk memberikan kesakitan yang paling MAKSIMUN kepada Deepak dengan mengeluarkan video individu yang Deepak jaikishan sayang yang mana selama ini menjaga beliau sewaktu beliau berhadapan dengan tuntutan wang dengan Raja Ropiah.

Pesanan Gomo buat Deepak Jaikishan agar hentikan dari melakukan pekara jijik dengan membuat kenyataan palsu memburukkan nama Perdana Menteri dan Isteri atau menerima BALA yang akan datang dengan pendedahan tersebut.

(Gambar) Shila Amzah Sudah Bertudung Sepenuhnya

Posted: 21 Mar 2013 05:16 PM PDT



Jikalau para pembaca sekalian mengikuti perkembangan Shila Amzah melalui Twitter beliau, pasti kalian perasan yang penyanyi dan pelakon ini sudah pun mula mengenakan tudung hampir sebulan yang lalu khususnya di bulan Ramadhan.

Melihat perkembangan positif terbaru Shila Amzah ini, ramai peminat mula mendoakan yang pelantun lagu 'Patah Seribu' ini untuk mengekalkan imej bertudung beliau.

Shila Amzah sendiri sebelum ini pernah menyuarakan hasrat beliau untuk kekal bertudung dan ibu serta kekasih hati, Sharnaaz Ahmad antara penyokong terkuat hasrat beliau itu.

"Siapa yang tidak mahu bertudung. Dalam jiwa mana-mana wanita sekalipun, pasti akan mempunyai impian seperti ini dan cuma menunggu masanya saja. Masanya akan sampai juga", kata Shila Amzah

Shila Amzah yang bakal menyambut ulangtahun kelahiran ke 22 pada 13 Ogos ini juga menjawab beberapa soalan peminat di Twitter seperti mengiyakan penhijrahan beliau.

 

Puteri Sarah Liyana Dalam Proses Memakai Tudung Sepenuhnya

Posted: 21 Mar 2013 05:13 PM PDT

Setelah putus dengan kekasih hatinya iaitu Ammar Alfian, Puteri Sarah Liyana kini di dalam proses untuk menutup aurat sepenuhnya mengikut kehendak Islam. Langkah pertama yang telah dilakukan oleh Puteri Sarah ialah menukar gambar "profile" Twitternya kepada gambar bertudung. Comel kan? Kalau sebelum ini Puteri Sarah memang terkenal dengan imej seksi dan gaya hidup yang agak sosial, semoga usaha murni ini akan mengubah peribadi Puteri Sarah. Lagi molek sekiranya bertemu kekasih yang dapat membimbing Puteri Sarah di segi agama. Semoga proses bertudung ini akan dipermudahkan buat Siti Sarah.

Malay:Chef Wan goes global with Fox TV’s new culinary series

Posted: 21 Mar 2013 05:10 PM PDT

PETALING JAYA: Homegrown culinary celebrity Chef Wan has added yet another feather to his cap by clinching a lucrative deal with Fox TV to star in a 13-series syndicated cookery programme. Fox TV, which will be opening its own food channel soon, has chosen Chef Wan as its first international chef to be featured in its maiden culinary extravaganza. "I am very excited as I have been looking for a platform to share the essence of true Asian cuisine internationally," said Chef Wan. Called East Bites West, the programme sees Chef Wan travelling in a caravan all over the United Kingdom and teaching the local community about the nuances of Asian cooking. "The whole idea of the programme is to show people there how they can eat Asian cuisine in an affordable and easy way and I will be teaching them to prepare simple yet nutritious dishes," said Chef Wan. The celebrity chef, whose real name is Datuk Redzuawan Ismail, said he had already completed the pilot series, which was wholly shot in Plymouth, England.

PENGGANAS AMAL ILMU HITAM, MAYAT CEPAT REPUT

Posted: 21 Mar 2013 08:34 AM PDT

Lahad Datu, 21 Mac - Kumpulan militan dari selatan Filipina yang menceroboh persisir pantai Lahad Datu mendakwa mereka adalah pejuang Islam, tetapi berdasarkan tanda-tanda yang ditemui pada mayat pengganas itu, mereka menggunakan ilmu kebatinan yang berunsur syirik. Antara benda-benda berunsur syirik yang ditemui pada mayat pengganas ialah tangkal yang mereka percayai boleh menjadikan anggota militan kebal dan takwim bagi meramal hari yang sesuai untuk menyerang pasukan keselamatan. Menurut sumber pasukan keselamatan, terdapat pengganas yang mati ditembak memakai tangkal dan mempunyai tatu ayat al-Quran di badan. "Mereka mungkin kebal dengan peluru tetapi tidak setiap masa. Malah jika kulit mereka tidak lut namun letupan mortar mampu membunuh mereka," katanya. Beliau berkata ada satu mayat pengganas yang mempunyai kesan hitam dipercayai kesan peluru namun kemungkinan kematian pengganas itu disebabkan luka dalaman akibat bunyi dan letupan mortar. "Peliknya pengamal ilmu batin ini, mayat pengganas cepat busuk dan dihurungi ulat dalam tempoh sejam. Jika manusia biasa ulat akan hurungi mayat itu jika dibiarkan lebih dari dua atau tiga hari," katanya. Pegawai Kor Agama Angkatan Tentera (Kagat) Sabah Mej Anuar Mat Zin berkata Islam melarang menggunakan ilmu kebatinan yang boleh menyekutukan Allah dalam menegakkan sesuatu perjuangan kerana ia lari daripada landasan agama. Beliau berkata perbuatan itu boleh merosakkan akidah sekaligus menjadikan perjuangan mereka adalah perbuatan sia-sia. "Perbuatan memuja sesuatu ilmu seperti untuk kebal adalah salah di sisi Islam, Islam tidak menerima perjuangan seperti itu biar apapun niat dan matlamatnya," katanya yang turut terlibat dalam Operasi Daulat dalam membanteras kumpulan pengganas itu. Beliau berkata soal ajal dan maut adalah di tangan Allah dan tiada siapa atau kuasa yang dapat mengubahnya. Pengganas yang didakwa menggunakan ilmu batin untuk kebal turut memakai tangkal dan kad meramal hari, iaitu ilmu Kutika yang dipelajari daripada buku Tajul Muluk dan perkara itu disahkan Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar. "Itu mungkin kepercayaan mereka," katanya selepas ditemui pemberita di markas operasi Felda Sahabat 16, dekat sini semalam. Anggota Parlimen Silam Salleh Kalbi pula menyifatkan amalan kebatinan pengganas tidak melambangkan mereka seorang pejuang jihad seperti yang cuba digembar-gemburkan pihak tertentu di negara ini. "Menurut Islam adalah haram bagi mana-mana pihak yang ingin mengganggu-gugat negara yang berdaulat, iaitu pemimpinnya dipilih oleh rakyat dengan kerelaan hati mereka. "Tetapi ia dibenarkan jika kedaulatan negara terancam seperti Palestin kerana ia demi mempertahankan kedaulatan negara itu yang telah dirampas," katanya yang menyifatkan pengorbanan pasukan keselamatan adalah satu jihad kerana mempertahankan negara berdaulat. - BERNAMA

BN masih halusi senarai calon, Soi Lek dijangka tidak tanding PRU13

Posted: 21 Mar 2013 07:46 AM PDT


PRU13
PRU13
 
SHAH ALAM - Ekoran kekalahan teruk pada pilihan raya umum lalu, rombakan besar-besaran dipercayai telah dilakukan dalam senarai calon Barisan Nasional (BN) kali ini.
Dua tokoh utama parti komponen BN juga dikatakan tidak tersenarai sebagai calon pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Menurut sumber, hanya tiga presiden parti komponen utama BN di Semenanjung Malaysia iaitu Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak; Presiden MIC, Datuk Seri G. Palanivel dan Presiden PPP, Datuk Seri M. Kayveas yang akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Mesyuarat kelmarin masih belum ada keputusan lagi. Masih ada pembahagian, parti mana ambil berapa kerusi," kata seorang sumber yang mahu namanya dirahsiakan kepada Sinar Harian Online.

Keputusan itu dicapai dalam pertemuan perdana menteri bersama ketua-ketua komponen BN kelmarin.

Dengan itu, nama-nama besar seperti Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon tidak akan bertanding dalam pilihan raya umum kali ini.

Soi Lek merupakan Presiden MCA dan Tsu Koon mengetuai parti Gerakan. BN terdiri daripada 13 parti komponen semuanya.

Tsu Koon yang merupakan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang turut kalah pada pilihan raya umum yang lalu.  Beliau telah pun mengumumkan tidak akan bertanding PRU13.

Menurut sumber itu lagi, mesyuarat bersama Najib akan bersambung lagi hari ini dan beliau yakin akan ada beberapa pertemuan lagi bagi memuktamadkan pembahagian kerusi BN.

"Tak akan selesai esok (hari ini). Ada banyak perubahan sebab kalah dulu," katanya.

Laporan Bernama semalam menyebut bahawa Soi Lek enggan menafi atau mengesahkan dakwaan yang beliau akan meletak jawatan jika Datuk Seri Ong Tee Keat dipilih sebagai calon Barisan Nasional (BN).

Soi Lek berkata, tindakan berkenaan bagi menghormati segala maklumat perbincangan antara beliau dan Perdana Menteri kerana ia sepatutnya tidak dikongsi dengan pihak lain.

Alamak.!! Media PENJILAT tersilap jilat daa [Saksikan...]

Posted: 21 Mar 2013 07:41 AM PDT

Lagi Media Tunggangan UMNO disahkan menabur fitnah oleh Mahkamah..

ALOR SETAR: Mahkamah Tinggi Kedah hari ini memutuskan Radio Televisyen Malaysia (RTM) milik kerajaan membayar tuntutan saman fitnah sebanyak RM150,000 kepada Adun Rotan (PAS) Mohd Nasir Mustafa.

Pesuruhjaya Kehakiman See Mee Chun ketika di dalam penghakiman hari ini mengarahkan dua defendan Mohd Hanafiah Hanafi dan Zakri Suid dari RTM untuk membayar ganti rugi sebanyak RM50,000.

Sementara itu, penerbit rancangan RTM 'Titik Sentuhan' Hartini Haris dan ketua pengarah Jabatan Penyiaran Malaysia Datuk Norhayati Ismail pula di arah membayar sejumlah RM70,000, selain pihak defendan juga diarahkan membayar kos guaman RM30,000.

Mohd Nasir diringi penguamnnya Aminuddin Zulkifli.

Mohd Nasir telah memfailkan saman pada Mei tahun lalu ekoran rancangan "Titik Sentuhan" yang disiarkan pihak RTM pada 18 November 2011 kerana menfitnah beliau gagal menjalankan tanggungjawab dan tugas sebagai Adun di Kubang

Dalam writ saman yang dikemukakan juga, Mohd Nasir juga menolak tuduhan mengatakan beliau mengamalkan diskriminasi pembangunan dikawasan undangannya dan mendakwa ia telah mencemarkan imejnya serta kredibilitinya.

Mohd Nasir menewaskan calon Umno, Nordin Salleh pada Pilihan Raya 2008 dengan majoriti 1,387.

IVE UAI di KELANTAN- Bicara Anak Muda Kelatan Bermaruah

Posted: 21 Mar 2013 07:33 AM PDT


Selamat menonton, tggukan iklan 10saat kemudian siaran bermula.

RM 100 Juta - Demi Agama Bangsa Dan Negara Perilaku Anwar Ibrahim Didedahkan

Posted: 21 Mar 2013 07:09 AM PDT




Gomo seorang yang berugama Islam dan masih lagi tahu adap adap dalam menyampaikan kebenaran buat rakyat Malaysia. Walaupun ramai pihak pembangkang menyatakan Papa Gomo ini seorang yang jahil dan sebagainya namun Gomo hari ini dengan jelas nak menyatakan bahawa dalam diri Gomo ini masih lagi ada perasaan kasihan terutama pada keluarga Dato Sri Anwar Bin Ibrahim.

Saksikan video dibawah ini dan anda boleh nilaikannya sendiri apakah lelaki dalam video tersebut Anwar Ibrahim calon yang kononya nak menjadi Perdana Menteri ataupun sebaliknya. Rakaman asal BERWARNA dan AUDIO yang jelas untuk tatapan rakyat Malaysia.

Saman Homoseksual RM 100 Juta - Permohonan Maaf Papa Gomo Kepada Anwar Ibrahim

Posted: 21 Mar 2013 07:08 AM PDT




Untuk makluman Dato Sri Anwar Ibrahim hari ini saya telah pun terpancut kerana sekian lama air saya tertunggak menantikan saman dari Dato Sri. Tak disangka hari ini ianya keluar terpancut melimpah limpah dengan amaun RM 100 juta dari Anwar Ibrahim.

"Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan saman ke atas blogger pro-Umno, Papagomo yang menyebar gambar lucah menyerupai Ketua Umum KEADILAN di rangkaian media sosial.

Anwar"Saya telah arah pasukan peguam saya untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas blogger pemfitnah yang mempunyai kaitan rapat dengan Umno," kata Anwar di twitter hari ini."

In the letter of demand sent today, Dato' Seri Anwar's solicitors have demanded that the blogger Papa Gomo withdraw his malicious allegations, apologize within 48 hours from today, and pay damages in the sum of RM 100 million."

Permohonan Maaf saya :

Salam sejahtera kepada Dato Sri Anwar Bin Ibrahim Ketua Umum Pakatan Rakyat. Saya dengan ini memohon maaf diatas ketelanjuran saya yang menyebarkan gambar gambar berbentuk separa lucah kepada rakyat. Saya benar benar memohon maaf diatas kebiadapan saya ini yang mencerca Dato Sri dan melabelkan Dato Sri sebagai pengamal Homoseksual.

Dengan permohonaan Maaf ini saya harap agar Dato Sri dapat balik menarik saman RM 100 juta yang difailkan keatas saya kerana saya orang susah, tidak ada duit sebanyak itu untuk membayar saman Dato Sri. Lagipun saya terpaksa menanggung 5 orang adik adik saya yang masih lagi bersekolah manakala ibu saya tidak sihat dan bapa saya pula tidak berkerja.

Apa sekalipun Dato Sri, saya juga dengan ini memberikan amaran buat Dato Sri untuk menarik balik saman tersebut dalam masa 48 Jam kerana jika Dato Sri tidak menarik balik saman tersebut serta membuat permohonan Maaf kepada saya maka saya dengan ini tidak akan teragak agak untuk mendedahkan lebih banyak paparan video Homoseksual Dato Sri untuk tatapan rakyat.

RM 100 Juta - Demi Agama Bangsa Dan Negara Perilaku Anwar Ibrahim Didedahkan

Posted: 21 Mar 2013 05:44 AM PDT



Gomo seorang yang berugama Islam dan masih lagi tahu adap adap dalam menyampaikan kebenaran buat rakyat Malaysia. Walaupun ramai pihak pembangkang menyatakan Papa Gomo ini seorang yang jahil dan sebagainya namun Gomo hari ini dengan jelas nak menyatakan bahawa dalam diri Gomo ini masih lagi ada perasaan kasihan terutama pada keluarga Dato Sri Anwar Bin Ibrahim.

Saksikan video dibawah ini dan anda boleh nilaikannya sendiri apakah lelaki dalam video tersebut Anwar Ibrahim calon yang kononya nak menjadi Perdana Menteri ataupun sebaliknya. Rakaman asal BERWARNA dan AUDIO yang jelas untuk tatapan rakyat Malaysia.

[BONGKAR] Papagomo, Bekas Koperal Polis Yang Pernah Dipenjara Kerana Rasuah

Posted: 21 Mar 2013 05:14 AM PDT


KEADILAN: Fitnah lucah blogger BN papar wajah sebenar Umno

KEADILAN menempelak pentadbiran Perdana Menteri menyebar fitnah jahat menggunakan blogger upahan bagi menjatuhkan lawan politik mereka, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden, N Surendran percaya, serangan itu kerana Umno BN sedar mereka gagal meraih sokongan rakyat menjelang pilihan raya.

"Umno BN memperalat blogger mereka untuk sebar fitnah seperti dilakukan Papa Gomo terhadap Anwar dengan harapan sokongan kepada Pakatan Rakyat dapat disekat.

"Saya yakin, blogger fitnah ini mendapat kedudukan istimewa daripada Umno BN untuk melakukan perkara keji kerana sehingga hari ini belum ada apa-apa tindakan undang-undang diambil ke atas beliau," kata Surendran di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, hari ini.

Sidang media tersebut selepas peguam Anwar itu memfailkan saman fitnah Ketua Umum KEADILAN berjumlah RM100 juta ke atas blogger Papa Gomo atau nama sebenarnya, Wan Muhammad Azri Wan Deris.

Saman itu setelah notis 48 jam untuknya memohon maaf dan menarik balik gambar fitnah lucah menyerupai Anwar dari blog itu gagal dilakukan.

Surendran berkata, antara bukti Umno BN begitu mesra dengan blogger tersebut apabila berpeluang menaiki kapal selam KD Tun Razak pada Disember 2011.

"Kita harus tahu bahawa bukan semua orang dibenarkan menaiki kapal selam kerana kaitannya dengan aspek rahsia keselamatan negara.

"Pemilihan blogger itu untuk menaiki kapal selam tersebut menunjukkan keselamatan negara ketika ini boleh dikompromi dengan mudah," kata Surendran
.

Dalam samannya, Anwar yang turut diwakili peguam Latheefa Koya menuntut ganti rugi am, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan.

Tegas Surendran, nilai saman yang difailkan sebenarnya ditanggung Umno BN kerana segala fitnah Papa Gomo itu direstui Umno BN. – NS/KD

มิน-พีชญา วัฒนามนตรี

Posted: 21 Mar 2013 05:05 AM PDT


"วันนั้นเราไปทำงานค่ะ แล้วมีผู้ใหญ่ไปเยอะมากเกือบ 50-60 คน ในทีมเราก็มีน้อง ๆ ที่อยู่ในโมเดลลิ่งเดียวกับผู้จัดการเรา หนึ่งในนั้นก็มีมิกซ์ด้วย ซึ่งมิกซ์ก็เป็นพระเอกใหม่ของช่อง 7 ยังไงก็ฝากด้วย จริง ๆ ก็ยังไม่รู้จักกัน รู้แค่ว่าอยู่ในสังกัดเดียวกันค่ะ เขาไม่ใช่หวานใจตัวจริงแน่นอนร้อยเปอร์เซ็นต์ อยากจะบอกทุกคนเหมือนกันว่า ไม่ใช่ว่าอยู่ใกล้ใครก็เป็นข่าว ก็ขอบคุณที่ทำให้มีข่าว พอมีข่าวก็แก้ตัวกันไป เรื่องข่าวมินไม่เคยซีเรียสเลยนะ ขอแค่มีอะไรให้มาถามมิน อย่าลือไปเอง อย่าตัดสินไปเองเพราะคำพูดของคนอื่นก็แล้วกันค่ะ ที่บ้านก็ค่อนข้างเป็นห่วง มินก็ให้เกียรติพี่ ๆ ทุกคน เวลามีข่าวอะไรมาก็ขำ ๆ เหมือนน้ำพึ่งเรือ เสือพึ่งป่า แต่บางครั้งคุณพ่อก็รู้สึกว่าเล่นกันแรง ก็ปราม ๆ กันหน่อย ออกมาแก้ข่าวบ้างนะลูก แค่นี้ค่ะ มินก็พูดชัดเจนทุกครั้ง แต่ก็ไม่ซีเรียสค่ะ โดนข่าวเยอะ แต่ทุกคนก็ให้ความสนใจ เราก็ไม่ซีเรียส ไม่เบื่อที่จะตอบ แต่มินก็จะพูดเหมือนกันทุกครั้ง ที่บ้านมินก็เข้าใจท่านไม่ว่าอะไรเลยค่ะ".

Dedah & Lapor Penyelewengan Tidak Beretika, Rompak Harta Rakyat Itu Beretika!

Posted: 21 Mar 2013 04:41 AM PDT

Kuching - Tindakan kumpulan aktivis antarabangsa, Global Witness cuba menyerang Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud melalui penghasilan video bertajuk 'Inside Malaysia's Shadow State' adalah tindakan tidak beretika, kata Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar.

Beliau berkata lebih buruk, tindakan kumpulan berpangkalan di London itu dilihat satu cubaan pihak asing untuk campur tangan dalam hal politik tanah air.

"Apa yang mereka lakukan tidak sesuai, satu tipu helah, tidak gentleman, tidak beretika dan tindakan tidak bertamadun... politik sedemikian tidak sepatutnya ada di Sarawak.

"Apa yang mereka lakukan juga jelas cubaan campur tangan pihak asing, sedangkan Malaysia tidak pernah campur tangan dalam soal politik mana-mana negara," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata umum juga sudah mengetahui sejarah Taib dengan keluarga Norlia Abdul Rahman, bahkan kerajaan pernah menarik balik konsesi balak yang diberi kepada Norlia pada tahun 1987 atau 1988.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas video perbualan Norlia dan Fatimah Abdul Rahman, kedua-duanya anak perempuan Tun Abdul Rahman Yakub, bekas ketua menteri Sarawak yang juga bapa saudara Taib, dalam rakaman video Global Witness mengenai satu urusniaga tanah.

Video yang dirakamkan dengan kamera tersembunyi itu memaparkan seorang lelaki menyamar sebagai 'pelabur asing' yang ingin membeli tanah untuk mengusahakan ladang kelapa sawit. - Bernama

Ulasan GB

Ini dia pendirian dan mentaliti tipikal kebanyakan pemimpin UMNO BN.

Mendedah dan melaporkan salahlaku pemimpin itu perbuatan tidak bertamaddun, tidak beretika tetapi merompak harta rakyat dan kerajaan negeri itu bertamaddun dan beretika.

Ia wujud dalam kebanyakan kes salahlaku.

Sama seperti kes lembu NFC - mendedahkannya itu dikataka, satu perbuatan menyerang menteri dan keluarga menteri yang terlibat dan tidak beretika, tetapi perbuatan menyalahgunakan wang pinjaman RM250 juta itu beretika.

Penyelewengan di dalam pembelian kapal scorpene itu beretika dan bertamadun tetapi mendedahkan dan melaporkan penyelewengan dan salahlaku kementerian tidak beretika.

Itulah wajah sebenar UMNO BN, menterbalikkan kebenaran menjadi kebatilan dan kebatilan menjadi kebenaran

ADUN PAS Kedah Menang Saman RM150,000 Ke Atas RTM

Posted: 21 Mar 2013 04:40 AM PDT


RTM diarah bayar RM150,000 kepada Adun PAS

ALOR SETAR: Mahkamah Tinggi Kedah hari ini memutuskan Radio Televisyen Malaysia (RTM) milik kerajaan membayar tuntutan saman fitnah sebanyak RM150,000 kepada Adun Kubang Rotan (PAS) Mohd Nasir Mustafa.

Pesuruhjaya Kehakiman See Mee Chun ketika di dalam penghakiman hari ini mengarahkan dua defendan Mohd Hanafiah Hanafi dan Zakri Suid dari RTM untuk membayar ganti rugi sebanyak RM50,000.

Sementara itu, penerbit rancangan RTM 'Titik Sentuhan' Hartini Haris dan ketua pengarah Jabatan Penyiaran Malaysia Datuk Norhayati Ismail pula di arah membayar sejumlah RM70,000, selain pihak defendan juga diarahkan membayar kos guaman RM30,000.

Mohd Nasir diringi penguamnnya Aminuddin Zulkifli.

Mohd Nasir telah memfailkan saman pada Mei tahun lalu ekoran rancangan "Titik Sentuhan" yang disiarkan pihak RTM pada 18 November 2011 kerana menfitnah beliau gagal menjalankan tanggungjawab dan tugas sebagai Adun di Kubang Rotan.

Dalam writ saman yang dikemukakan juga, Mohd Nasir juga menolak tuduhan mengatakan beliau mengamalkan diskriminasi pembangunan dikawasan undangannya dan mendakwa ia telah mencemarkan imejnya serta kredibilitinya.

Mohd Nasir menewaskan calon Umno, Nordin Salleh pada Pilihan Raya 2008 dengan majoriti 1,387. -HD



LAPORAN SEBELUM INI

Adun Kubang Rotan lapor polis dakwa difitnah



KUALA KEDAH, 22 Dis: Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa tampil membuat laporan polis terhadap RTM yang didakwa memfitnahnya.

Nasir membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar dengan ditemani beberapa pegawai dan penyokongnya, semalam.

Beliau mendakwa RTM menerusi rancangan Titik Sentuhan pada 18 Disember lalu secara terancang telah melemparkan tuduhan tidak berasas terhadapnya dan kerajaan negeri berhubung isu jalan rosak di Kampung Hilir, Telok Talipon yang berada dalam Dun Kubang Rotan.

"Rancangan televisyen itu menyiarkan temubual penduduk yang menuduh saya tidak berperanan sebagai wakil rakyat serta meminggirkan mereka daripada arus pembangunan negeri.

"Bagi saya tuduhan itu adalah tidak berasas dan ianya merupakan fitnah yang terancang terhadap diri saya kerana jalan yang dimaksudkan itu telah dibaiki dengan inisiatif saya melalui kerajaan negeri,"
tegas beliau.

Menurut Nasir, pihaknya telah membuat permohonan secara bertulis kepada Unit Perancangan Ekonomi Negeri (UPEN) bagi menaik taraf dan penurapan jalan-jalan di kawasan Kubang Rotan termasuk jalan di Telok Talipon itu.

"Pada Januari yang lalu, saya telah mengajukan permohonan kepada UPEN apabila aduan dan permohonan kepada pihak Koridor Utara langsung tidak mendapat maklum balas positif.

"Berdasarkan permohonan tersebut, Pejabat Daerah Kota Setar pada Julai telah mengeluarkan tender bagi membaik pulih dan menurap jalan terbabit sepanjang 1.1 kilometer dan kerja tersebut siap sepenuhnya pada 27 Julai lalu.


"Dakwaan jalan tersebut dibaiki oleh agensi kerajaan pusat seperti dalam rancangan itu adalah tidak benar dan lebih kepada fitnah terhadap saya sebagai wakil rakyat di kawasan ini dan juga fitnah terhadap kerajaan negeri," jelasnya.

Nasir yang kesal dengan fitnah itu turut menimbangkan tindakan tegas jika pihak yang terbabit dengan rancangan tersebut.

Selain itu, beliau turut mengesyaki berlakunya tuntutan bertindih terhadap kerja pembaikan jalan tersebut berdasarkan kandungan rancangan tersebut.

Sejurus laporan polis itu, Nasir turut membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malayisa (SPRM) Negeri Kedah berkaitan tuntutan bertindih.

"Kerajaan negeri yang menurap jalan itu, tetapi mereka mendakwa pihak MADA pula yang telah melakukan kerja-kerja penurapan jalan tersebut.

"Memang jalan tersebut berada di bawah pengendalian MADA, tapi kerajaan negeri mengambil inisiatif melakukan penurapan sepenuhnya setelah tiada tindakan dari pihak yang berwajib.


"Berdasarkan apa yang terkandung dalam rancangan Titik Sentuhan di TV1 tempohari, seolah-olah merekalah yang melakukan kerja-kerja tersebut dan saya syak mungkin berlaku tuntutan bertindih ke atas kerja-kerja tersebut," ujarnya.
-HD

Papagomo Dedahkan Dirinya Dan Partinya "Syaitan Dikenali"

Posted: 21 Mar 2013 04:40 AM PDT


Papa Gomo pula mahu Anwar tarik balik kes

Enggan menarik balik tuduhan dan membuat permohonan maaf walaupun bakal berhadapan saman berjumlah RM100 juta, pemblog Papa Gomo sebaliknya mahu mendedahkan lebih banyak video membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menerusi sebuah entri di blognya semalam, Papa Gomo berkata, beliau ingin mengikut jejak langkah idolanya, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang enggan memohon maaf apabila menggelarkan Anwar sebagai homoseksual.

"Saya nak menyatakan bahawa saya memohon maaf kepada Datuk Seri kerana saya tidak ada pilihan lain selain daripada terus mendedahkan kegiatan tak bermoral Datuk Seri agar rakyat mengetahui kebenarannya," tulis blogger pro-Umno berkenaan.

Beliau juga memberi tempoh sama kepada Anwar iaitu 48 jam supaya pemimpin itu menarik balik saman terhadapnya jika tidak mahu lebih banyak pendedahan dibuat.

Anwar memulakan proses perundangan ekoran pendedahan gambar dan video lelaki mirip pemimpin utama pembangkang itu, semalam.

Ketua Umum PKR itu memberi masa 48 jam supaya Papa Gomo menarik balik tuduhan dan memohon maaf terhadapnya.

Namun Papa Gomo dilihat bertegas dengan pendedahannya itu.

Menurut Papa Gomo, apa yang dilakukannya hanyalah untuk menyedarkan masyarakat bahawa Anwar tidak layak menjadi pemimpin. -SH

Ulasan GB

Petikan:

"Saya nak menyatakan bahawa saya memohon maaf kepada Datuk Seri kerana saya tidak ada pilihan lain selain daripada terus mendedahkan kegiatan tak bermoral Datuk Seri agar rakyat mengetahui kebenarannya,"

Apa benda papagomo? Dedahkan kebenaran dengan mencipta video fitnah?

Ketara sangat beliau ini "syaitan dikenali" sepertimana ungkapan yang pernah dikeluarkan oleh idolanya sendiri Tun Dr Mahathir.

Tidak menghairankan sikap dajjal papagomo itu, kerana beliau mempunyai hubungan akrab dengan pemimpin UMNO (sila rujuk gambar di bawah ini) malah dengan PDRM sendiri sehinggakan sampai ketika ini polis lansung tidak bertindak ke atasnya.


GB sudah ulas sebelum ini. Petikan:

Keengganan beliau untuk mengakui blog itu kepunyaannya bukti awal kebinasaan papagomo! Beliau TAKUT untuk mengakui blog fitnah itu miliknya kerana tahu blog itu menyajikan berita palsu dan dusta.

Sepatutnya apabila beliau sudah tidak mengakui blog itu miliknya, pihak berkuasa sudah boleh menyiasat siapa pula yang mengemaskini blog tersebut selama ini kalau bukan papagomo sendiri, dan papagomo boleh pula didakwa kerana menipu jika sebenarnya beliau yang mengemaskinikan blog tersebut. Dusta di atas dusta!

Namun, kebal macamana pun papagomo yang dilindungi oleh polis, dengan hukum kebenaran dan hukum Tuhan, kita akan menyaksikan papagomo pasti hancur binasa!

Bukan saja papagomo, sekalian blogger pencacai UMNO yang menyebarkan dan menyemarakkan budaya fitnah, lucah dan porno. Termasuklah polis yang selama ini bersikap double standard!

อั้ม พัชราภา ในงานเปิดตัวFast Entertainment (Hiburan)

Posted: 21 Mar 2013 04:38 AM PDT


แฟชั่นโชว์ชุดพิเศษ ของเหล่านักแสดงพากันพาเหรดบนแคตวอล์กกลางลานไอซ์สเก็ต ไม่ว่าจะเป็น กอล์ฟ พิชญะ,ไมค์ พอรัชต์,เต๋อ ฉันทวิชญ์,พีช พชร,ณัฏฐ์ ทิวไผ่งาม,ไอซ์ ปรีชญา,มิน พีชญา... งานเปิดตัวนิตยสารน้องใหม่ "ฟาส เอนเตอร์เทนเมนต์" (Fast Entertainment) ฉบับแรก ได้ซุป'ตาร์"อั้ม-พัชราภา ไชยเชื้อ"เป็นแบบขึ้น
ปกกฐมฤกษ์ พร้อมแฟชั่นโชว์ชุดพิเศษ ของเหล่านักแสดงพากันพาเหรดบนแคตวอล์กกลางลานไอซ์สเก็ต ไม่ว่าจะเป็น กอล์ฟ พิชญะ,ไมค์ พิรัชต์,เต๋อ ฉันทวิชญ์,พีช พชร,ณัฏฐ์ ทิวไผ่งาม,ไอซ์ ปรีชญา,มิน พีชญา,ยิปซี คีรติ,ยิปโซ รมิตา และ แพตตี้ อังศุมาลิน โดยเปิดประเดิมกันที่ซับซีโร่ ไอซ์สเก็ต คลับ ชั้น 9 เมเจอร์ ซีนีเพล็กซ์ สุขุมวิท-เอกมัย

ABBY jual n*n*k pada VVIP tua di London

Posted: 21 Mar 2013 04:38 AM PDT




Abby dicerai dengan Norman Hakim sebab perbuatnnya. Padan Takiyuddin dan Tamrin Ghaffar tak berani melamar dan cuba.... masih tabiat artis menyundal

Saya ingin memberikan peringataan kepada Abby Abadi bahawa saya tahu apa yang berlaku di London baru-baru ini dan dengan siapa Abby ke sana.


Siapa VVIP yang menaja segala perbelanjaan?

Inikah private jet yang bawak pembawa watak Ustazah Abby Abady?
Abby  ke London yang pada mulanya hanya berbekalkan satu beg tetapi pulangnya ke Malaysia dengan enam beg  dan beg-begnya dibawa oleh private jet balik ke Malaysia.

Dan apa kerja yang Abby lakukan hingga dapat bayaran RM50,000 selama seminggu? Takkan menyanyi ataupun berceramah di London hingga dapat bayaran sedemikan besar jumlahnya.




Abby sedang dalam aksi munafik

Ini peringatan kepada Abby, 

Jika beliau tidak menghentikan keceluparannya mempermainkan agama, mengadu domba serta memberikan tafsiran agama yang bukan-bukan, saya akan menelanjangi satu persatu topeng-topeng munafik yang sedang dipakai oleh Abby ketika ini.




Kita tidak mahu mendedahkan pada setiap persembahan pentas sebelum ini beliau sering sebilik dengan teman lelakinya malah sering meminta penganjur menyediakan bilik bersebelahan bila mereka ada pertunjukan pentas secara bersama.

Tetapi kita juga ingin tahu wang siapa sebanyak RM20,000 yang Abby minta bagi menjayakan majlis harijadi anaknya. Tidak cukup RM50,000 di London!
Hanya gambar. Bukan kedai Abby
Rumah Kedai di Taman Melawati itu pun kita tahu datang daripada siapa? Jangan berselindung di sebalik penjualan jubah sedangkan hakikat sebenar ada yang tahu puncanya.



Ini juga akan didedahkan sekiranya Abby tidak bertaubat dan meminta maaf kepada rakan-rakan yang beliau kafir serta sesatkan selama ini. Jangan tunjuk baik sangat Abby!

Jangan selak kain orang lain kalau kain sendiri koyak rabak! Jangan satu jari menuding kepada orang lain sembilan jari lagi menuding ke diri sendiri..!

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT