Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Artis Bertudung : Azza Elite - Bidang lakonan menyedarkan saya kepada sebuah penghijrahan yang indah dalam hidup ini.

Posted: 28 Jan 2013 06:14 PM PST


Permulaan tahun 2013 menjadi satu titik tolak penghijrahan buat Azza Elite. Kalau selama ini Azza  "free hair", kini dia telah pun membuat keputusan untuk tampil dengan imej bertudung. Comel jugak Abang Nara tengok.
azza elite bertudung
Berkata kepada Mstar Online, Azza menyatakan wataknya di dalam drama Mujahid sebagai wanita muslimah bertudung membuka hatinya untuk terus menutup aurat. Kata Azza:-
Itulah, orang kata, rahmat yang Allah berikan kepada setiap manusia berbeza-beza dan apabila sudah sampai waktunya, apa salahnya kita berhijrah terus. Sebenarnya, sebelum Mujahid, saya dah mula berselendang sepanjang penggambaran drama Kiah Pekasam bersama Rozita Che Wan di Jepun, tahun lalu. Alhamdulillah, menerusi bidang lakonan yang menjadi punca rezeki utama juga menyedarkan saya kepada sebuah penghijrahan yang indah dalam hidup ini.
azza elite bertudung
Tahniah kepada Azza Elite atas penghijrahan ini. Pasti suami anda akan bertambah-tambah sayang selepas ini. Untuk anda yang tidak tahu, tahun ini umur Azza sudah pun mencecah 35 tahun. Jadi orang kata memang molek benarlah untuk melakukan perubahan di dalam hidup.
azza elite bertudung
Semoga dengan perubahan ini, rezeki Azza akan dimurahkan dan Azza mendapat apa yang diinginkan oleh pasangan suami isteri iaitu cahaya mata sendiri. Semoga dipermudahkan. Sama-samalah kita doakan.

ABU - AMARAN Rakyat Malaysia kepada Pendatang Asing

Posted: 28 Jan 2013 07:20 AM PST



Siulan Apadianie

0
sumber :-

Siulan Apadianie


Pendidikan : Perniagaan TERBESAR KAPITALIS

Posted: 28 Jan 2013 06:25 PM PST


Manusia kini di era DUNIA KAPITALIS telah dididik untuk "BEKERJA" bukan untuk MEMAHAMI DIRI MEREKA SENDIRI ataupun HAKIKAT KEJADIAN...Malah majoriti manusia yang mengajar dalam sistem pendidikan KAPITALIS tidak mempunyai pengetahuan yang sebenar iaitu pengetahuan mengenai ALLAH.

PENGETAHUAN yang sebenar adalah "PERCUMA"...Sebaliknya apabila bayaran dikenakan ..anda hanya akan memperolehi maklumat apabila anda ada wang sahaja..tetapi kebanyakan pengetahuan tersebut tidak berguna langsung.Maklumat yang berguna ditakrif sebagai maklumat yang membawa kepada pengetahuan sebenar.Yang sebaliknya pula adalah pengetahuan yang tidak berguna atau sia-sia.

Mereka yang memiliki pengetahuan sebenar akan sama-sama berkongsi tanpa mengenakan sebarang bayaran kerana mereka tahu pengetahuan itu bukan milik mereka yang boleh dijual beli.Mereka juga sedar bahawa pengetahuan mereka adalah anugerah Ilahi yang telah diberikan kepada mereka kerana mereka mahukanya dan ALLAH memberikannya...bukan kerana mereka membelinya.Bayaran yang diperlukan untuk mendapatkan ilmu pengetahuan yang sebenar ialah dengan menyembah ALLAH ,bertakwa kepadaNYA dan bertawakkal kepadaNya.Sebenarnya pengetahuan itu diberi dengan sifat Maha Pemurah ALLAH jika itu yang ALLAH mahukan...Manusia tidak akan memperolehi ilmu tersebut dengan mencarinya ..tetapi hanya dengan mecari seseorang akan mendapatkanya..

Firman ALLAH didalam Al-Qur'an:

"Bertawakalah kepadaKu dan Aku akan memberikanmu pengetahuan"

dan;

"Ingatilah Aku dan Aku akan mengingatimu"

dan;

"Bertanyalah dan Aku akan menjawab"

Sistem universiti KAPITALIS yang kita ketahui hari ini adalah kemuncak kepada sistem pendididkan KAPITALIS yang merupakan perniagaan yang besar.Ia bukan hanya melengkapkan asuhan terhadap mereka yang diberi kawalan proses pengeluar-pengguna dan sistem yang mengawal serta menentukan fungsinya dan menjadikan kemungkinan kewujudanya tetapi juga memastikan keuntungan yang besar diperolehi semasa ia dilakukan .Ia juga memastikan pentadbir masa depan bagi negara-negara yang telah berjaya dijajah oleh pencipta proses pengeluar-pengguna supaya boleh diprogramkan untuk mempertahankan kemerdekaan kononya ...yang jelas dilepaskan daripada kawalan bekas ketuanan penjajah KAPITALIS mereka.Antara helah mereka ialah apabila penjajah kelihatan seolah-olah melepaskan kawalan tetapi hakikatnya mereka masih menjajahnya yang juga dipanggil neo-kolonialisme.

50 tahun dulu universiti amat sukar ditemui.Yang ada hanya sebilangan kecil pelajar yang mana objektif utama mereka ialah pengetahuan ,walaupun sebenarnya ianya hanya untuk pengajian anak-anak gologang elit pemerintah yang dididik untuk mengambil alih kuasa apabila saudara mereka meninggal.Dengan kemunculan universiti-universiti ibarat cendawan tumbuh pada mulanya meeka mengekalkan ciri-ciri dan matlamat seperti universiti terdahulu ataupun sekurang-kurangnya cba meniru mereka.

10 tahun selepas berakhirnya perang dunia ke2..perubahan yang amat ketara dalam polisi adalah jelas sekali.Bilamana pada masa lepas pencarian pengetahuan yang selalunya merupakan cadangan yang sia-sia bagi mana-mana institusi yang kebanyakan tenaga pengajarnya tidak mempunyai perhubungan terus dengan petunjuk kerasulan yang hidup dan utuh serta menjadi pertimbangan utama dan kini dua objektif baru pula muncul.
Objek pertama ialah untuk berkembang secepat mungkin bagi mendapatkan seramai mana pelajar yang akan dikenakan yuran ,meskipun dengan fakta bahawa perhubungan yang rapat di antara pengajar dan pelajar tidak lagi mungkin terjadi.
Objektif kedua ialah untuk meyalurkan lebih ramai individu kepada bidang sains dan memberi kurang penekanan dalam bidang sastera.
Tentunya objektif-objektif ini disertakan dengan istilah-istilah yang sesuai seperti semua orang berhak medapatkan pelajaran yang baik dan demi kepentingan dan keselamatan negara ,kajian kehidupan mesti diteruskan.

Realitinya apa yang kononya dipanggil pendidikan adalah jauh daripada baik,manakala metodologi asas yang digunakan oleh institusi pendidikan KAPITALIS kerap kali memastikan apa yang dikaji tidak akan ditemui.Kajian yang sia-sia digalakan di universiti KAPITALIS kerana ia mengekalkan kesibukan manusia dan menyediakan untuk segelintir yan bernasib baik peluang-peluang bagi membina reputasi dan pendapatan yang lumayan daripada tiada apa-apa.

Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


PADANG FUTSAL MBI

Posted: 27 Jan 2013 10:54 PM PST

 
 
Insya'Allah akan siap dalam masa 2 minggu dari sekarang. 

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


ada lori ada bas,Najib akan kena balas !

Posted: 28 Jan 2013 06:43 AM PST


Najib telah ambil alih jawatan Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 pada april 2009 selepas bersekongkol dengan Mahathir dan Mahyuddin untuk 'menendang' keluar Pak Lah Badawi zzz kerana menyebabkan BN/umno lemah pada keputusan PRU-12 pada tahun 2008.

'Ada lori ada bas, ada hari akan terbalas', 'what goes arround,will come arround'. Macam mana yang terjadi kepada Pak Lah, macam tu lah pula yang akan jadi dekat Najib. Kali ini Mahathir dan Mahyuddin pula yang akan 'penerajang' Najib keluar dari pejabat PM dan Seri Perdana.

Ini bukan lagi rahsia ... Malaysia akan ada PM baru sebelum PRU.

dollah yankee -
Mana Rosmah? pasal apa tak ikut Najib balik sekali dari Swiss?

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


BINI AKU......JANGAN GELAK AH..!!!!

Posted: 28 Jan 2013 08:19 PM PST


Tamrin Tempelak Barua Umno

Posted: 28 Jan 2013 06:43 PM PST

Semalam anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Ghaffar Baba, Tamrin menempelak para barua Umno yang tidak habis menakut-nakut orang Melayu khasnya di kampung dengan menimbulkan cerita-cerita yang tidak masuk akal kerana terdesak untuk menang dalam pilihan raya.


Tamrin sedang menyampaikan ceramah.
Kata Tamrin, Umno menerusi agensinya sanggup memperbodoh-bodohkan orang Melayu sampai sanggup menengelamkan fakta yang ada di depan mata mereka.

Misal kata beliau, boleh agen Umno bercerita kepada orang Melayu kampung sekiranya Pakatan Rakyat menang lagi di Pulau Pinang negeri itu akan terus menjadi milik Cina, hari ini pun dakwa mereka DAP sudah berkuasa apabila Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri.

Dengan nada lelucoh Tamrin menyebut satu persatu bekas-bekas Ketua Menteri Pulau Pinang sebelum ini; katanya KM Pulau Pinang pertama ialah Wong Pow Nee (1957 - 1969) ialah seorang berbangsa Bugis, yang kedua Lim Chong Eu (1969 - 1990) soorang berbangsa Jawa, ketiga Koh Tsu Khoon (1990 - 2008) berbangsa Bajau.

"Hanya kini baru Lim Guan Eng baru berbangsa Cina," sinis Tamrin.


"Saya hairan dengan Umno dan agen-agennya ini masakan buta sejarah begitu teruk sekali," katanya sambil disorak oleh para hadirin. Tamrin membuat senikal itu semasa berceramah di Padang Bola Rejang Setapak malam tadi. Tambah beliau lagi memang patut kalau kita hantarkan mereka ini ke sekolah semula dari Tadika hingga ke IPTA untuk mengenalkan mereka dengan sejarah dan fakta-fakta yang direkod.

Tambah beliau lagi, Umno dan agennya boleh memberi tahu apa saja yang tak tersaul dek akal kepada orang ramai, tetapi orang tidak akan mempercayainya. "Umno boleh mengadu dombakan rakyat, membuat fitnah dan sebagainya, tetapi rakyat akan menolaknya, percayalah tuan-tuan, kerana rakyat sudah naik muak," kata Tamrin lagi.
Read More / Baca Lagi >>

Pendidikan : Perniagaan TERBESAR KAPITALIS

Posted: 28 Jan 2013 06:36 PM PST

Manusia kini di era DUNIA KAPITALIS telah dididik untuk "BEKERJA" bukan untuk MEMAHAMI DIRI MEREKA SENDIRI ataupun HAKIKAT KEJADIAN...Malah majoriti manusia yang mengajar dalam sistem pendidikan KAPITALIS tidak mempunyai pengetahuan yang sebenar iaitu pengetahuan mengenai ALLAH.

PENGETAHUAN yang sebenar adalah "PERCUMA"...Sebaliknya apabila bayaran dikenakan ..anda hanya akan memperolehi maklumat apabila anda ada wang sahaja..tetapi kebanyakan pengetahuan tersebut tidak berguna langsung.Maklumat yang berguna ditakrif sebagai maklumat yang membawa kepada pengetahuan sebenar.Yang sebaliknya pula adalah pengetahuan yang tidak berguna atau sia-sia.

Mereka yang memiliki pengetahuan sebenar akan sama-sama berkongsi tanpa mengenakan sebarang bayaran kerana mereka tahu pengetahuan itu bukan milik mereka yang boleh dijual beli.Mereka juga sedar bahawa pengetahuan mereka adalah anugerah Ilahi yang telah diberikan kepada mereka kerana mereka mahukanya dan ALLAH memberikannya...bukan kerana mereka membelinya.Bayaran yang diperlukan untuk mendapatkan ilmu pengetahuan yang sebenar ialah dengan menyembah ALLAH ,bertakwa kepadaNYA dan bertawakkal kepadaNya.Sebenarnya pengetahuan itu diberi dengan sifat Maha Pemurah ALLAH jika itu yang ALLAH mahukan...Manusia tidak akan memperolehi ilmu tersebut dengan mencarinya ..tetapi hanya dengan mecari seseorang akan mendapatkanya..

Firman ALLAH didalam Al-Qur'an:

"Bertawakalah kepadaKu dan Aku akan memberikanmu pengetahuan"

dan;

"Ingatilah Aku dan Aku akan mengingatimu"

dan;

"Bertanyalah dan Aku akan menjawab"
Read More / Baca Lagi >>

Anwar: UMNO@BN guna Islam, Melayu isu kempen PRU

Posted: 28 Jan 2013 06:34 PM PST


Anwar: Pihak lawan guna Islam, Melayu isu kempen PRU
Anwar (tengah) duduk dalam ribuan orang ramai yang hadir pada Program Jelajah Rakyat di Pekan Pasir Besar, malam kelmarin.
 
GEMAS – Isu agama Islam dan nasib orang Melayu menjadi bahan kempen yang kuat digunakan pihak lawan dalam usaha menghalang pemimpin Pakatan Rakyat (PR).

Justeru, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, barisan kepimpinan PR dengan dibantu penyokong perlu kuat melengkapkan diri dengan persiapan mental dan emosi sebagai menghadapi sebarang kemungkinan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Kita kena muafakat, kita ambil keputusan, kita berhimpun ikhtiar, kita kukuhkan jentera ikhtiar, kita pakat Keadilan, Pas, DAP kita ikhtiar, akhirnya kita bertawakal kepada ALLAH. Mudah-mudahan ALLAH beri kita ukhwah," katanya.

Menurutnya, sepanjang tempoh mesyuarat PR sebelum ini, tidak pernah terdengar suara-suara dari Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang untuk membalas dendam sekiranya menang dalam PRU13

Read More / Baca Lagi >>

Tentera berdisiplin mesti tolak amalan rasuah

Posted: 28 Jan 2013 06:33 PM PST

KUALA LUMPUR 29 Jan: Sebagai pasukan keselamatan berdisiplin, anggota tentera yang masih dalam perkhidmatan dan pencen pasti tidak suka amalan rasuah, kata Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
"Sebab itu kita (KEADILAN) menentang amalan rasuah kerajaan Umno BN. Semua orang tahu tentang rasuah kapal selam Scorpene.
"Anggota tentera adalah dari kalangan mereka yang berdisiplin. KEADILAN memang mahukan sokongan dan undi (tentera) kerana kita menentang rasuah untuk memperbetulkan keadaan.
"Kita yang mengundi dan memilih kerajaan. Pilihan di tangan kita. Moga diberikan kekuatan," katanya ketika menyampaikan ucapan ringkas pada Karnival KEADILAN Setiawangsa dengan kerjasama Pertubuhan Bekas Anggota Keselamatan Malaysia (Pahlawan), semalam.
Program itu dimeriahkan dengan persembahan kugiran dan pemeriksaan kesihatan secara percuma bermula sejak pagi.
Petang pula diadakan perlawanan bola sepak persahabatan antara veteran tentera, Pahlawan FC dengan Anjung Neo FC, terdiri anggota tentera yang masih berkhidmat dari Markas Besar Kementerian Pertahanan dan kem-kem sekitar ibu kota.
Penaung Pahlawan, Brig Jen (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab berkata, program yang julung kali diadakan Pahlawan itu akan terus dianjur ke seluruh negara.
Read More / Baca Lagi >>

Ahli tegar Umno masuk PAS kerana 'mulut' Haji Lah Genting

Posted: 28 Jan 2013 06:31 PM PST

Sesuatu itu terjadi atas sebab musabab.

Seorang wartawan bertanya Ali Lizon yang tinggal di desa Bendang Nyiur, Kemahang, Tanah Merah.

"Mengapa anda keluar Umno dan menyertai PAS?"

Jawab pria 40-an yang juga mantan Ketua Pemuda Umno desa tersebut, "kerana Haji Lah Geting".

Sang watawan terkejut, Haji Lah Geting yang juga mudir pondok pesantren terkenal itu adalah seorang pendukung tegar Umno di desa itu, masakan kerana dia Ali Lizon keluar Umno.

Maka terbongkarlah ceritanya. Suatu malam, tahun 2012,  Ali Lizon  hadir ceramah Umno bersebelahan dengan desanya. Di antara penceramah dijemput ialah Haji Lah Geting.

Siapa tak kenal dengan tok guru pondok yang paling lantang mengutuk, mencerca Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat setiap kali diberi peluang naik ke pentas Umno kalau tidak Haji Lah Geting dan seorang lagi Mad Nor Deris.


"Apa Haji Lah Geting  kata kepada Nik Aziz?" tanya wartawan.

"Tok Guru Nik Aziz sesat, kerana berkawan dengan DAP dan banyak lagi kata-kata yang tak masuk akal dihemburkan kepada Tuan Guru," ujar Ali Lizon.

Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Melayu akan selamat, kecuali Awang Selamat!

Posted: 28 Jan 2013 05:15 PM PST

Oleh LIM HONG SIANG 

MANUSIA ditakdirkan untuk berdepan dengan deadline, sekurang-kurangnya sekali seumur hidupnya.  Namun pengarang berdepan dengan deadline berkali-kali, bergantung kepada kala terbitannya.  Lebih-lebih lagi, zaman internet memaksa pengarang terbitan bercetak memetik berita sedekat deadline yang mungkin, kerana antara kandungan dengan pembaca, dijarakkan pula dengan tempoh pencetakan dan pengedaran

Kepantasan maklumat pada zaman sekarang ada kalanya membeliakkan mata kita.  Boleh jadi sesuatu isu itu telah dingin di ruang awam internet, apabila ia sampai ke tangan pembaca dalam keadaan kertas akhbar itu masih hangat. 
Situasi sedemikian bukan "jurang generasi" antara dua zaman, tetapi "jurang maklumat" yang mendalam antara dua komuniti dalam satu negara.

Sememangnya manusia tidak mahu ketinggalan.  Kalaupun gagal mendepani zaman, setidak-tidaknya kita cuba seiiring dengan zaman.  Ironinya kerajaan yang berslogankan "1Malaysia" sengaja "menstrukturkan" jurang maklumat tersebut, memisahkan 1Malaysia kepada dua dunia yang berbeza. 
Ia mudah difahami, kerana seandainya masyarakat Malaysia mendepani zaman, maka Mahathir Mohamad akan digulingkan sebelum Suharto.  Kalau Malaysia seiiring zaman maka Umno akan dilanda gelombang Arab Spring.  Hakikatnya, demi seorang individu bernama Mahathir dan sebuah parti politik bergelar Umno, 1Malaysia terus ketinggalan dalam arus perubahan yang menderas di merata-rata dunia.

Pengulangan isu = Masyarakat tidak maju
Maka Ahmad Lutfi Othman, selaku Ketua Pengarang Kumpulan Harakah, memikul tugas untuk merapatkan jurang maklumat yang sengaja distrukturkan dalam masyarakat kita. 
Bagi saya tugas ini terlalu berat untuk digalas dengan satu susuk badan yang sentiasa keuzuran.  Dan ini membuatkan saya mengkagumi kecekalan dan ketabahan beliau untuk mengharungi segala-galanya, dan beliau telah berjaya melakukannya.

Read More / Baca Lagi >>

Imagine no Ibrahim Ali

Posted: 28 Jan 2013 05:12 PM PST

The are some who appear to be on a sacrilegious crusade to drown this nation in bloodshed for what is hailed as a sacrosanct cause.

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace
Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people sharing all the world
The above are excerpts from John Lennon's masterpiece titled "Imagine". During his solo career, Lennon had strained his vocal chords to promote peace, making him an icon of the anti-war movement.
Ironically, Lennon met a violent end when he was shot four times on Dec 8, 1980. The next day, his wife issued a statement, which read: "…John loved and prayed for the human race. Please pray the
same for him."
Perhaps if he was still alive, Lennon might pray with extra zeal for Malaysians and even consider penning an additional verse for his song, which would read:
Imagine no Ibrahim Alis,
No Perkasas and no dementia
Without bigotry and bullies
Living peacefully in Malaysia…
There are some who appear to be on a sacrilegious crusade to drown this nation in bloodshed for what is hailed as a sacrosanct cause.
These are people, who, in the name of their religion, or rather the votes that it can entice, spew hatred and sow the seeds of discord, doing all that is antithetical to the teachings of their faith – peace, love, compassion and tolerance.
Under the guise of protecting their faith, these opportunists are in fact doing a disservice to their respective beliefs.
Being a witness to these unravelling shenanigans, one cannot be faulted for thinking that this nation is regressing fast in terms of race-relations.
Read More / Baca Lagi >>

Police marching to BN beat

Posted: 28 Jan 2013 05:11 PM PST

The public perception is growing that the authorities are all 'partners in crime' by concealing the truth about the many deaths in police custody.
 
 
Prime Minister Najib Tun Razak reaffirmed at the World Economic Forum in Davos, Switzerland, recently that Malaysia is committed towards becoming a developed nation by 2020.
Painting a cosy picture of a progressive nation, the premier conveniently swept the alarming truth under the carpet – that of police brutality having reached pandemic status in the country.
The rakyat, meanwhile, is worried, angry and frustrated because the federal government continues to belittle the importance of the Independent Police Complaints and Misconduct Commission (IPCMC).
Eight years ago, a 634-page report by the Royal Commission of Inquiry into the police force, headed by a former judge, revealed that the police were brutal, inept and the most corrupt among the government departments.
Between 1999 and 2003, there were 5,726 formal complaints of corruption involving the police force and it was recommended that the police force be monitored by an independent watchdog.
Read More / Baca Lagi >>

SAMM Dakwa Syarikat Menteri Monopoli Kontrak Petronas Punca Syarikat Bumi Mati?

Posted: 28 Jan 2013 05:10 PM PST

Chegubard
SHAH ALAM, 29 JAN: Kontraktor pengangkutan kepada syarikat Petronas Dagang Berhad (PDB) memberitahu Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) perniagaan mereka terjejas teruk disebabkan kontrak pengangkutan syarikat itu kini dimonopoli oleh syarikat Shaziman Transport Sdn Bhd.
Shaziman Transport Sdn Bhd (STSB) yang didakwa milik seorang Menteri Kabinet dikatakan memonopoli lebih 90 peratus kontrak pengangkutan di sesetengah tempat menyebabkan beberapa syarikat bumiputra lain gulung tikar dan menanggung kerugian.
Menurut pengusaha pengangkutan lori yang ditemui Penyelaras SMMM, Chegu Bard atau nama sebenarnya Badrul Hisham Shaharin, semua syarikat kontraktor lori lain tidak diberikan 'trip' perjalanan tanpa notis awal dengan alasan kononnya untuk menguji kemampuan STSB.
Justeru, Chegu Bard dalam sepucuk suratnya yang dihantar kepada PDB, 26 Januari lalu, menuntut agar PDB dapat menjelaskan isu ini.
"Sebuah syarikat di Melaka yang berurusan dengan PDB sebelum ini memiliki 12 buah lori, menjadi 3 lori sahaja kerana lorinya ada yang dijual dan ada ditarik bank kerana masalah kewangan ekoran penurunan 'trip' mendadak oleh PDB yang memberi laluan kepada STSB.
"Ini menyebabkan rata-rata syarikat bumiputra lain di Melaka bukan sahaja hilang pendapatan tetapi terpaksa menanggung kerugian RM50,000 ke RM60,000 bulan lepas untuk membayar gaji pokok pemandu lori dan kos berkaitan.
Read More / Baca Lagi >>

Perangkap pendapatan pertengahan menjadikan memiliki rumah hampir mustahil

Posted: 28 Jan 2013 05:08 PM PST

GEORGE TOWN, 29 Jan — Bagi yang miskin, mereka mempunyai rumah kos rendah dikawal kerajaan, yang kaya pula boleh memilih apa sahaja hartanah mereka sukai, akan tetapi, golongan berpendapatan pertengahan tertinggal untuk menyewa, ataupun membeli rumah di kawasan jauh, jika ingin memiliki rumah.
Laporan Pasaran Hartanah 2012 menunjukkan, harga hartanah di bandar-bandar utama seperti Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Johor Bharu dan Kota Kinabalu berada di luar kemampuan golongan berpendapatan pertengahan yang menerima RM4,000 ke bawah, mendorong kerajaan persekutuan untuk tampil dengan beberapa skim perumahan berpatutan.
Harga hartanah di bandar-bandar utama berada di luar kemampuan golongan berpendapatan pertengahan yang menerima RM4,000 ke bawah. — Gambar fail
Di Kuala Lumpur, rumah setingkat di Taman Tun Dr Ismail atau Lucky Garden berharga di atas RM730,000 akan tetapi jenis sama di daerah Petaling yang berdekatan berharga di bawah RM378,000. Penyelesaiannya, menurut ejen hartanah dan ahli jawatankuasa International Real Estate Federation (Fiabci) Michael Geh, adalah untuk pembeli rumah berpotensi melihat lebih jauh ke pinggir.
"Apa yang kita ada sekarang adalah perangkap pendapatan pertengahan bagi yang mendapat gaji purata di mana mereka tidak layak untuk perumahan kos rendah dan tidak mampu memiliki sebuah rumah selesa dalam kawasan bandar," katanya.
Harga hartanah kukuh dalam tahun-tahun kebelakangan ini dengan banyak kawasan bandar mengalami kenaikan harga hartanah manakala harga hartanah yang baru dilancarkan berharga melebihi tanda setengah juta, menurut Statistik Laporan Pasaran Hartanah.
Read More / Baca Lagi >>

Khalid Samad: Pakatan tetap pertahan kuasa politik orang Melayu

Posted: 28 Jan 2013 05:07 PM PST


Khalid Samad
HULU SELANGOR - Walaupun terdapat dakwaan bahawa kaum Melayu berpecah kebelakangan ini khususnya sejak 2008, Pakatan Rakyat (PR) memberi jaminan kuasa Melayu tidak akan terhakis sama sekali jika perikatan muda itu menguasai Kerajaan Pusat.

Timbalan Pesuruhjaya Pas III Selangor, Khalid Samad berkata, pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) nanti, sebahagian kerusi Melayu ditandingi oleh Pas dan sebahagiannya PKR, tetapi hanya sebilangan dimiliki DAP.

"Sebenarnya kerusi Melayu (dalam PR) tetap sama.

"Kerusi Melayu yang Umno tandingi (dalam kerusi Parlimen) lebih kurang 132. Jumlah kerusi Melayu dalam PR tetap sama. Maka, walaupun tidak dikuasai oleh satu parti jumlah kerusi Melayu tetap sama," katanya.

Menurutnya, jika bilangan kerusi Melayu terbahagi dua maka, tidak wujud penguasaan diktator seperti yang didakwa berlaku dalam Umno.
Read More / Baca Lagi >>

Pengundi luar: Pakatan mahu SPR gugur syarat 30 hari

Posted: 28 Jan 2013 04:46 PM PST


Anthony Loke SHAH ALAM - Syarat tidak kurang 30 hari tinggal di Malaysia yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) ke atas pengundi tinggal di luar negara perlu digugurkan atas alasan ia tidak dibincangkan oleh Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) Mengenai Penambahbaikan Sistem Pilihan Raya.

Setiausaha Pengelola DAP, Anthony Loke berkata, SPR perlu menghormati keputusan yang telah dibuat oleh PSC dan perkara yang telah dipersetujui sebelum ini.

Beliau berkata, syarat tinggal tidak kurang 30 hari akan menyukarkan proses pilihan raya.

"Syarat tambahan baru (tinggal tidak kurang 30 hari) itu, perlu digugurkan.

"... lagipun syarat itu tak pernah dibincangkan sebelum ini pada mesyuarat PSC, memanglah SPR ada kuasa, tapi mereka perlu hormat keputusan PSC.

"Syarat baru ini juga akan menyukarkan proses mengundi (membabitkan) pengundi luar tersebut," katanya kepada Sinar Harian Online.
Read More / Baca Lagi >>

'Tindakan Majlis Syura Pas sudah dijangka dan tepat tapi kelewatan'

Posted: 28 Jan 2013 04:38 PM PST


Prof Dr Jayum Jawan SHAH ALAM – Penganalis politik berpendapat keputusan Majlis Syura Pas menggugurkan keanggotaan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa sebagai satu keputusan yang tepat, namun agak kelewatan.

Timbalan Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Majlis Profesor Negara, Profesor Dr Jayum Jawan berkata, kemungkinan Majlis Syura sudah tidak nampak sebarang jalan lalu mengambil langkah untuk memecat Nasharuddin sebagai jalan terbaik.

"Mana-mana parti politik di Malaysia pun, kalau mempunyai ahli yang sudah tidak lagi sealiran, mereka pastinya tidak mempunyai pilihan lain selain menyingkirkan ahlinya itu.

"Cuma dalam hal ini, Majlis Syura bertindak lewat, itu sahaja dan keputusan itu juga sudah boleh dijangkakan malah tidaklah mengejutkan," katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online, hari ini.

Kelmarin, Sinar Harian Online melaporkan Majlis Syura Pas mengesahkan telah menggugurkan keanggotaan Nasharudin Mat Isa yang pernah disebut akan diambil tindakan disiplin tahun lalu, atas alasan telah melanggar beberapa peraturan badan tertinggi parti itu.
Read More / Baca Lagi >>

Pertemuan TG Nik Aziz, Bishop buktikan dua agama boleh berbincang

Posted: 28 Jan 2013 04:16 PM PST


BAYAN BARU: Pertemuan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan Bishop Wilayah Utara bagi Negeri Perak, Pulau Pinang, Kedah, Perlis dan Kelantan, Sebastian Josef di sebuah hotel semalam membuktikan dua agama boleh duduk berbincang dan berdialog.

Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS, Datuk Mujahid Yusuf Rawa berpendapat, kesediaan Tuan Guru Nik Aziz dan Sebastian Josef bertentang mata, berbual mengenai pengunaan kalimah Allah dan sebagainya merupakan permulaan sessi untuk pengenalan dialog sekiranya ada pihak ingin melaksanakan kerja mulia itu.

"Itulah kerja Rassullulah s.a.w untuk berdakwah bukan bersikap keras sehingga orang bukan Islam pandang serong terhadap keindahan yang ada dalam Islam.

"Saya juga harap selepas ini ada pertemuan yang lebih erat di mana jua termasuk dalam gereja sekalipun," katanya yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar.

Walaupun pertemuan itu terlalu ringkas namun katanya, kedua-duanya begitu teruja kerana masing-masing pertama kali bertemu serta berharap ianya akan berulang lagi demi memastikan kehidupan di dunia ini berada dalam keamanan dan kemakmuran.
Read More / Baca Lagi >>

Jentera kerajaan, termasuk SB, melilau masuk kampung kempen BN

Posted: 28 Jan 2013 04:15 PM PST


Penampilan Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir tetap tidak berubah, sama seperti gayanya semasa  menteri kabinet dahulu; kemas dan rapi, masih dengan bow tie, ramah dan ceria.

Ketika berkunjung ke Jabatan Pengarang Harakah, petang 21 Januari lalu, tujuan asalnya hanya untuk "melawat rakan-rakan wartawan", selain bertemu Salahudin Ayub, Naib Presiden PAS selepas itu.

"Boleh saya melawat pejabat Harakah, nak tengok kawan-kawan di sana bekerja?" suaranya jelas di hujung talian semasa saya makan tengahari Khamis 17 Januari. Tentunya hajat beliau amat saya alu-alukan.

Kadir ternyata cukup mesra, mudah diajak berbicara dan menunjukkan minat yang tinggi terhadap media, khususnya akhbar alternatif seperti Harakah. Tidak lama berada di dalam bilik saya, dia mahu melihat lebih dekat karyawan Harakah bertugas.

Agak segan saya menunjukkan bilik operasi kami yang tidak tersusun, apatah lagi ramai bercuti dan bertugas di luar pejabat, tetapi Kadir tetap bersemangat, dan saya kira ia mampu untuk memberi galakan dan dorongan kepada teman-teman yang lain. Baginya, Harakah mempunyai peranan dan tanggungjawab besar-kritikal berdepan PRU13.

"Sepanjang menjelajah seluruh negara dan turut berceramah di atas pentas PAS, saya terharu melihat komitmen tinggi penyokong dan aktivis akar umbinya. Dah lama mereka terseksa. Saya bertemu dengan ramai pemimpin PAS yang berbakat besar, berketrampilan dan berkebolehan," katanya sambil menjamah "jemput-jemput" yang disifatkannya paling enak pernah ditemuinya.
Read More / Baca Lagi >>

Bongkar Rahsia UMNO part 4 ( ada cerita Dato Hamidah)

Posted: 28 Jan 2013 04:08 PM PST

Bongkar Rahsia UMNO part 3 ( ada cerita Dato Hamidah)

Posted: 28 Jan 2013 04:08 PM PST

Bongkar Rahsia UMNO part 2 ( ada cerita Dato Hamidah)

Posted: 28 Jan 2013 04:07 PM PST

Bongkar Rahsia UMNO part 1

Posted: 28 Jan 2013 04:06 PM PST

Anwar Ibrahim: Kami Menang Untuk Tadbir Dengan Adil Bela Nasib Rakyat

Posted: 28 Jan 2013 03:41 PM PST

Anwar Ibrahim: Saya Tidak Sekali-Kali Akan Korbankan Kepentingan Melayu & Islam Di Negara Ini

Posted: 28 Jan 2013 03:38 PM PST

Perjuangan DSAI Untuk Mempertahankan Rakyat & Memerdekakan Rakyat

Posted: 28 Jan 2013 03:36 PM PST

AMARAN Rakyat Malaysia kepada Pendatang Asing

Posted: 28 Jan 2013 07:59 AM PST

Menjawab isu 'perang saraf' Umno mengenai DAP

Posted: 28 Jan 2013 06:32 AM PST

Oleh Zulkifli Yahaya
ADA beberapa persoalan menarik dicetuskan Umno di kalangan masyarakat Melayu dalam usaha mengelirukan mereka agar tidak menyokong PAS. Persoalan dilontarkan isu semenangnya isu perang saraf yang dijalankan oleh Umno secara berperancangan. Ia dikatakan strategi yang diatur oleh Biro Tata Negara, hasil rumusan meja bulat para pemikir mereka; bagaimana mahu menguasai minda orang Melayu agar terus menyokong Umno-BN dalam PRU13.

Isu tersebut dianggap berkesan kerana agak dekat di hati orang Melayu Islam. Orang Melayu luar bandar atau kalangan mereka yang tidak terdedah dengan maklumat kedua, tidak pelik jika termakan dengan propaganda perang saraf yang bersifat rasis itu. Peliknya segelintir yang berpendidikan seperti guru dan pensyarah juga boleh termakan dakyah songsang Umno dan golongan ini antara yang turut berkempen memanjangkannya. Maka ia perlu diberi penjelasan. 1.PAS sanggup berkawan dengan DAP kafir harbi tapi tak mahu kerjasama dengan Umno yang sebangsa seagama
Read More / Baca Lagi >>

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


VIDEO cybertrooper Umno MAKAN DUIT

Posted: 28 Jan 2013 04:01 PM PST








PAIP AIR ADA, AIR TIADA...INI KALILAH

Posted: 28 Jan 2013 03:11 PM PST





KULIAH

Posted: 28 Jan 2013 08:27 AM PST


Rafizi gempur Parlimen Zahid Hamidi, dedah penyelewengan LTAT

Posted: 28 Jan 2013 08:09 AM PST

Rafizi gempur Parlimen Zahid Hamidi, dedah penyelewengan LTAT

(Oleh Arif Juhani)
KUALA LUMPUR 28 Jan: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli bakal gempur Bagan Datoh, Parlimen Datuk Zahid Hamidi Februari ini bagi menerangkan isu salahguna dan penyelewengan dana Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) di bawah pentadbiran Menteri Pertahanan itu.
"Saya bersetuju beberapa tarikh untuk turun ke Bagan Datoh dalam bulan Februari.
"Saya juga masih menunggu saman Zahid Hamidi yang belum dihantar kepada saya. Tapi saya dah setuju turun habis-habisan gempur Bagan Datoh," tulis Rafizi pada twitternya hari ini.

Zahid 25 Januari lalu memfailkan saman fitnah terhadap Rafizi berhubung satu artikel di dalam laman blognya.
Tegas Rafizi, saman Zahid akan dijawab di mahkamah kerana isu salahguna dan penyelewengan dana LTAT dan kebajikan anggota tentera yang diabai tidak boleh dipadam dengan tipu helah teknologi.
Rafizi semalam turut menolak keras laporan mendakwa beliau memohon maaf kepada Zahid dalam laman facebooknya.

"Kenyataan palsu dan berniat jahat itu dirancang laman pro-Umno dengan tujuan memfitnah saya dan mengelirukan rakyat.

"Saya menafikan sepenuhnya kenyataan maaf dan tetap dengan pendirian membawa perkara ini ke mahkamah.
"Saya tidak akan berganjak membawa isu salahguna dana Angkatan Tentera Malaysia," katanya pada kenyataan.


Rafizi berkata, tindakan menggodam akaun dan laman pro-Pakatan Rakyat, termasuk laman web dan facebook pimpinan Pakatan berpunca kegagalan Umno BN berdepan pendedahan memalukan.
"Ini kejadian kedua dalam tempoh dua hari selepas laman facebook Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali.
"Saya mengutuk muslihat dan tipu helah yang digunakan cybertrooper Umno kerana tidak beretika," tegasnya.


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


NAJIB BUKAN SAJE TAKUT PADA ROSMAH - NAJIB JUGA BANGANG

Posted: 28 Jan 2013 05:00 PM PST




Pengguguran Nasharuddin 


Bermotif Politik - PMTerkini


KUALA LUMPUR: 
Tindakan PAS menggugurkan 
bekas timbalan   presiden parti itu, 
Nasharuddin Mat Isa daripada
Majlis Syura dilihat bermotif politik, 
kata  Najib  Razak.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit... BANGANG MAT MONGOL INI... kah kah kah..
kah kah kah..MEMANG BERMOTIFKAN POLITIK... kah kah kah..
woit..INGAT BERMOTIFKAN TETEK ROSMAH KE?... kah kah kah
kah kah kah..INGAT BERMOTIFKAN LEMBU SAHARIZAT?... kah kah kah..
woit... BODOH... NASHA KENA BUANG KERANA DIA NAK BUAT KERAJAAN PERPADUANG...kah kah kah

-----

LAGI KUTUKAN TERHADAP FAK WA FAK WEE

Posted: 28 Jan 2013 06:12 AM PST



TUHAN BULAN

PENCERAHAN PEMBACA MENOLAK FAK WA FAK WEE

Mufti Huruharasanasini, kalau nak berpetua...agak-agakla! Aku tak pernah jumpa pulak Islam atau syahadah seseorang boleh gugur kerana kata orang kafir boleh guna nama Allah! 

Kalau bagi kebenaran secara bertulis kepada kristian guna nama Allah seperti di Sabah oleh Menteri dan semua pegawai KDN tu tak jatuh Kafir ke? Ke guane? Tak yah jadi muftilah....kalau petua macam ni, buat penat je ngko kena lutu dek penjengok blog!

 Takde Klas la lu! Kalau nak jadi mufti, biarlah dengan harga diri dan keikhlasan yang tidak dijual beli atau berpilih-pilih! Baru je ngko suruh TGHadiAwang tari balik amanat kafir, dan sekarang ngko pulak yang kafirkan orang? Pening betul mufti ni! on ONLINE DENGAN ALLAH
Publish | Delete | Spam
sizzly7761
on 1/28/13

 ADA PATONG DALAM KAABAH
Alahahai... Aku sokong sangat kenyataan Haramsani ini. Maka semua arab2 ditimur tengah itu, semenjak zaman nabi lagi, adalah KAFIR kerana membiarkan pihak lain guna kalimah Allah sampai sekarang! Betul tak Haramsani?

 Bapa nabi adalah Abdullah ('Hamba Allah') Ibni Ab Mutalib. Nama "Allah" telah digunakan sebelum kedatangan nabi lagi, iaitu gelaran untuk 'Tuhan Bulan' ("Moon God") kepada arab2 jahilliah, yg mempunyai tiga 'anak perempuan' iaitu 'al Laat', 'al Uzza' & 'Al Manaat' yg mana patung2 berhala mereka terletak di dalam Kaabah pada waktu itu. 

"(Setelah kamu - wahai kaum musyrik Makkah - mendengar keterangan yang membuktikan kekuasaan dan keagungan Allah) maka adakah kamu nampak bahawa "Al-Laat" dan "Al-Uzza" [53:19] "Serta "Manaat" yang ketiga, yang bertaraf rendah lagi hina itu (layak disembah dan dianggap sebagai anak-anak perempuan Allah)?" [53:20] Jgn buta sejarah, wahai kaum melayuku yg telah ditololkan oleh haramjadah2 ini. Maka, ~ "Berwaspadalah dengan yang selalu on ONLINE DENGAN ALLAH
Anonymous
on 1/27/13

 DIA BUKAN TUHAN
Sapa Harus Sanasini nak menghukum orang lain kafir? Dia bukan Tuhan. Dia belum tentu masuk syurga kalau terus mengkafir orang lain. Kenapa dia tidak mengkafir Penyimpan Botol Besar yang sah manusia yang munafiq dan Fasiq? 

Dei, Tok peti!janganlah perangai macam ular dalam semak, kalau RajaGopal melaga-laga pipi dengan betina kafir kau buat senyap je! Celaka lu punya manusia!!!!!! Inilah contoh manusia yang kononya menjaga islam tapi sebenarnya menjual agama untuk kepentingan dunia.Porahlah lu. cakap bahasa arab pun tak pandai, berlagak nak jadi mufti.Podah!!!!! on ONLINE DENGAN ALLAH
December 07, 2012

----------

GAMBAR GAMBAR EROTIK MERUNTUN JIWA

Posted: 28 Jan 2013 05:00 AM PST



LIHAT DAN DENGAR
dan 
ketawalah 
KAH KAH KAH
melihat gambar gambar erotik ini
kah kah kah
GAMBAR NAJIB DI KLIA
berita telah gempar
najib telah meninggalkan
suaminya rosmah
dirumah sakit luzzane switzerland
pasal itu tak ada muka dalan gambar
kah kah kah

NAK BUAT MACAM MANA
sudah nasib badan
kah kah kah

KESAH KESAH DARI SANDAKAN

Posted: 27 Jan 2013 10:00 PM PST


 KOTA INDAH 
DI KELILINGI OLEH
WARGA MISKIN 
PAGI INI
awal pagi telah sarapan
terus menapak ke pasar

aku beli tuna udang bawal puteh
ampai ampai belacan 
juga sandakan ini terkenal
dengan udnag kering
maka aku beli udang kering dan bilios kering
dipasar ada juga bilis basah

ditepi pasar aku di hampiri anak muda
mereka mahu menjual rokok seludup
kemudian mereka berbisik yang mereka
ada jual telor penyu - 2.50 sebutir
aku rasa harganya terlalu mahal - aku menolak

kemudian aku dihampiri seoang anak muda
membawa majalah porno
dibahu aku barangan pasar
dan mata aku sedang merayau rayau
mencari yang pelik dari sandakan
pasti aku TIDAK tertarik dengan majalah porno
hairan jam belum lagi 9:00 pagi
telah ada yang cuba nasib menjual majalh porno
mereka kurang arif
air mani malam tadi masih belum kering kah kah kah

KELMARIN GAGAL KE PULAU
kelmarin tak jadi ke pulau
angin dan pmbak besar
kecewa kerana gagal menghasut
orang pulau

petang pergi menghasut
kampong bahagia
tepi laut tepi kilang minyak sawit
tak jauuh dari tempat simpanan gas
kerana sebelum kampong bahagia ialah kampong gas

disni warga pilipina tinggal
mereka datang zaman perang
mereka pelarian asal
tak sangkut paut denan kes tipu kad pengenalan

mereka telah hampir 40 tahun tinggal di sabah

KAMPONG BAHAGIA

KAMPONG BAHAGIA
sesiapa yang sampai ke kampong ini
jika tidak merasa simpati
kepada keadaan kehidupan mereka disini
maka sosk itu adalah  bukan manusia
atau penyokong  tegar united malays national organisation

tidak ada perkataan
yang dapat menggambar
apa yang saya lihat
yang muncul di hati
hanya kemarahan

maka INI KALI LAAAH
slogan dari sabah cukup tepat

INI KALI LAH
TUKAR

PETANG INI PULANG
petang ini akan pulang 
haha hahah
sandakan adalah satu kota 
yang wajib dilawati dalam satu kehidupan
cantik bersih dan tepi laut

kota di tepi lereng bukit
kota pelabuhan ini
20 atau 30 tahun dari hari ini
pasti akan hilang kekampongan  nya
hilang badi tarikan

atau jika ditinggal oleh pembangunan 
makan koat ini akan terus menjadi
kota daya tarikan
bukit yang memagari sandakan
adalah penyelamat kota ini

MAKANAN
saya berikan C- untuk kota ini
malam tadi mencari restoran china dalam bandar TAK ADA
yang ada restoran india
gagal gagal


MENUNGGU GAMBAR 10,000 - MENUNGGU TURHAN

Posted: 27 Jan 2013 09:00 PM PST




ANEE INI ADA DATANG TAK?
kalau tak ada di klia
maknanya sambutan
tak jadi
kah kah kah
10,000 berhimpun sambut Najib di KLIA


Lebih 10,000 rakyat berbilang kaum termasuk menteri Kabinet dan orang kenamaan hari ini membanjiri Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) bagi menyambut kepulangan Najib  Razak.

Kehadiran mereka bagi menunjukkan sokongan kepada Perdana Menteri yang  mengadakan lawatan ke Semenanjung Gaza Selasa lalu sebelum menghadiri mesyuarat tahunan Forum Ekonomi Dunia (WEF) 2013 di Davos, Switzerland.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... ADA LAGI BENDA NI... kah kah kah..

kah kah kah... MESTI MAHAL BELANJA KUMPUL ORANG.... kah kah kah..

woit... HARI SENIN TAK KERJA KE?.... kah kah kah

kah kah kah... INI MACAM TRIK MADEY... kah kah kah

kah kah kah...SURUH KAKI BODEK BUAT KERJA...kah kah kah...

kah kah kah ...SAMBUT  MADEY PULANG DARI AFRIKA....kah kah kah...

kah kah kah...JADI WIRA DUNIA KETIGA.... kah kah kah...

kah kah kah... LEPAS ITU MADEY KENA TIBAI....kah kah kah...

kah kah kah..KALI INI  MAT MONGOL PULAK.... kah kah kah...

woit.... MANA GAMBAR 10,000 ITU.... kah kah kah


ADA 10,000
MACAM INI TAK?
kah kah kah




-------

PEMBACA KELIHATAN LEBIH CERAH DARI MUFTI

Posted: 27 Jan 2013 08:30 PM PST


APA FATWA MUFTI 
TEHADAP RAIS YATIM
SEORANG PEROGOL



 HARAM SANI ATAU HARUS SANI
Harussani ni sudah melampau dan murtad daripada agama Islam. Rasul Allah (saw) sendiri tidak melarang orang-orang Kristian dan Yahudi daripada menggunakan kalimah Allah. 

Jadi dengan mengeluarkan fatwa yang bodoh macam ini Harussani telah mendakwa Rasul Allah murtad kerana didalam Al Quran kita dapat baca bagaimana orang-orang Yahudi dan Kristian juga menggunakan kalimah Allah dan Rasul Allah tidak menghalang mereka kerana mereka menggunakan kalimah ini sebelum Rasul Allah dilahirkan. 

Sila baca Surah At-Tauba 9:30 didalam bahasa Arab: وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَقَالَتِ النَّصَارَى الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ ۖ ذَٰلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْوَاهِهِمْ ۖ يُضَاهِئُونَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ ۚ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ ۚ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ on ANAK YANG HILANG - HATI YANG LUKA
Bukti Harussani Murtad
on 1/27/13

ZAKAR RIA IALAH HAPPY PENIS
Kalau Mufti Perak Harussani Zakaria ini seorang Islam, mengapakah ayahnya menggunakan nama Yahudi? Adakah bapa Harussani seorang Yahudi? Zakaria bukan nama Arab.

 Kalau tak percaya cuba tanya semua pakar bahasa Arab. Nama Zakaria tidak ada makna didalam bahasa Arab kerana ia adalah kalimah Hebrew atau Ibrani iaitu bahasa orang-orang Israel dan bukannya kalimah Arab.

Maksud Zakaria didalam bahasa orang Yahudi ialah "YAHweh has remembered." Tak percaya sila soal lebai Google atau lebai Wikipedia yang jauh lebih pandai daripada Mufti Berak cangkung makan free ini. on ONLINE DENGAN ALLAH
TAN SRI HARUS INSANE
on 1/27/13

KALIMAH TUHAN DARI AGAMA HINDU
T(uh)an Sri Harussani ini adalah seekor penjual agama dirajah Gopal yang amat bangang, kejam, pengacau, samseng, pengganas & sukakan huru-hara. Kononnya dialah yang paling baik, paling Islam. Orang lain yang berbeza pendapat semuanya tidak Islam. 

Kalimah T(uh)an Sri adalah kalimah agama Hindu. Gelaran Sri digunakan untuk dewa-dewi agama Hindu. Contoh: Tuhan Sri Devi, Tuhan Sri Lakshmi, Tuhan Sri Vishnu, Tuan Sri Krishna. Jadi terbuktilah orang yang gila pangkat macam Harussani ini sudah murtad daripada Islam.

 Kerana lebih cintakan Rajah Gopal daripada Allah SWT, Harussani sanggup menggunakan kalimah-kalimah agama Hindu dan menyembah Rajah Gopal sebagai Tuhan Yang Maha Mulia dan Maha Agong. Kesimpulan: Harussani adalah seorang Sami agama Hindu. on ONLINE DENGAN ALLAH


--------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT