Khamis, 12 Disember 2013

Tukar Tiub

Tukar Tiub


SIAPA SHIAH KAH KAH KAH

Posted: 12 Dec 2013 07:00 PM PST





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NAK BUAT MACAM MANA LAGI?... kah kah kah..

kah kah kah...KETAWA LAAAAA.... kah kah kah..

kah kah kah...KAH KAH KAH.... kah kah kah


Bukti KDN Mat Sabu "Syiah" jadi bahan lawak media sosial

Pendedahan Kementerian Dalam Negeri (KDN) semalam mengaitkan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dengan fahaman Islam Syiah menjadi "bahan lawak" di kalangan rata-rata pengguna media sosial.
Kebanyakan mereka tidak dapat menerima hujah Mohamad kagum kepada pemimpin besar Revolusi Islam Iran Ayatollah Ruhullah Musawi al Khomeini sebagai salah satu bukti beliau yang dikenali sebagai Mat Sabu menganut fahaman Syiah.
"KDN, adakah jika aku kagum kat John Lennon sejak di bangku sekolah sampai dah mati dia pun aku kagum, maka aku anuti fahaman John Lennon?" tulis seorang pengguna Twitter @AbdMalekHussin yang juga merupakan Ketua Staf di pejabat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Andai kagumi Khomeini jadi Syiah, aku Abdul Malek bin Hussin, KP 560814-06-5467 sejak 1979 kagumi Ayatullah Rohullah Mustafa Musawi al-Khomeini."
"Saya kagum Mandela, Che Guevara, Ghandi, Mother Theresa. Adakah bermakna saya Kristian, Komunis, Hindu?
"Saya juga kagum Khomeini. Adakah saya Syiah?" tulis bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah melalui akaun Twitter @saifuddinabd petang semalam.
"Zahid kata sapa kagum dengan Khomeini jadi Syiah - ada gambar Brahim Ali dengan Khomeini- Braheng jadi Shiah - kah kah kah. http://tukartiub.blogspot.com/2013/12/ibrahim-ali-shiah.html…," tulis Hishamuddin Rais yang menggendalikan blog Tukar Tiub di akaun Twitter @ishamrais.
"Siapa Syiah? KDN kata sapa hormat pada Ayatollah Khomeini ialah Syiah – habis semua bani Melayu jadi Syiah kah kah kah
baca disini:
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bukti-kdn-mat-sabu-syiah-jadi-bahan-lawak-media-sosial


------------

PUTAR DAN KELENTONG

Posted: 12 Dec 2013 06:30 PM PST







KOMENTAR TUKAR TIUB
lihat bagaimana kelentong dilakukan
pada awalnya di hebohkan bahawa kdn
memiliki bukti tentang mat sabu

tup tup
bukan bukti
hanya maklumat

ini namanya putar alam


KDN kemuka 10 maklumat

PUTRAJAYA 12 Dis. - Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini mengemukakan 10 maklumat yang didakwa mengaitkan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu dengan fahaman Syiah.

Ketua Setiausaha KDN, Abdul Rahim Mohamad Radzi menegaskan, Mat Sabu pernah menggesa umat Islam mencontohi kepemimpinan Islam berdasarkan cara Ayatollah Khomeini melalui tulisannya bertajuk 'Teladan pemerintahan Nabi Yusuf, Khomeini' dalam ruangan Fikrah akhbar Harakah keluaran 15 Julai 2008.

KAH KAH KAH


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... 10 MAKLUMAT... kah kah kah..

kah kah kah... RAKYAT NAK 10 BUKTI.... kah kah kah..

kah kah kah...JANGAN KELENTONG KELENTONG... kah kah kah


----------

KAGUMI KAGUM

Posted: 12 Dec 2013 06:00 PM PST








SIAPA KAGUMI ROSMAH MANSOR?


AMARAN DARI KDN
mat sabu kagumi ayatolah khomeini jadi shiah
kagumi che guevera jadi revolusineer
kagumi marx jadi komunis
kagumi ghandi jadi hindu
kagumi sidhratha jadi buddha
kagumi mandela jadi itam

bagaimana kalau kita
kagumi rosmah mansor

adakah kita akan jadi gemok pendek dan hodoh?



--------

BERITA BAIK -TAMBANG NAIK

Posted: 12 Dec 2013 05:00 PM PST







BEKUKAN SEBARANG KENAIKAN TAMBANG PENGANGKUTAN AWAM SEHINGGA 2017

Kenyataan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) seperti yang dilaporkan media bahawa kerajaan sedang menimbang untuk menaikkan tambang pengangkutan awam mengesahkan lagi dakwaan saya sebelum ini bahawa tahun 2014 bakal diingati sebagai Tahun Barang Naik (BN) 2014.

Saya pernah memberi amaran bahawa Barisan Nasional merancang untuk menaikkan satu persatu harga perkhidmatan dan barang keperluan sepanjang tahun 2014 untuk memastikan kenaikan harga ini berlaku sebelum GST dilaksanakan menjelang Mac 2015. Barisan Nasional tahu bahawa pelaksanaan GST akan melonjakkan kadar inflasi, maka sukar untuk mereka menaikkan harga barang keperluan selepas pelaksanaan GST memandangkan pilihanraya umum perlu dipanggil sekitar 2017 atau 2018.

Keputusan untuk menaikkan harga barang telah pun dibuat seawal tahun pertama Dato' Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dalam tahun 2009 lagi. Malah sejak 2009, PEMANDU dan menteri yang bertanggungjawab, Dato' Seri Idris Jala secara terbuka membincangkan rancangan penarikan balik subsidi dari pelbagai sektor termasuk kadar pengurangannya sekali. Ini melibatkan kadar tol, harga gula dan makan, tarif elektrik dan lain-lain.

Kenaikan-kenaikan hanya tidak dilaksanakan kerana Barisan Nasional takutkan kemarahan rakyat mempengaruhi tahap sokongan PRU13. Namun kini, selepas penyelewengan PRU13 yang mengembalikan Barisan Nasional ke Putrajaya, mereka mengambil kesempatan untuk mula melaksanakan keputusan-keputusan menaikkan harga barang yang telah dirancang selama ini. Pengumuman berturut-turut melibatkan kenaikan harga petrol/diesel, harga gula dan harga elektrik mengesahkan bahawa akan ada lagi kenaikan lain yang bakal diumumkan.

Malangnya, kenaikan-kenaikan ini melibatkan barang dan perkhidmatan ruji (essential goods and services) yang membawa kesan berganda kepada harga-harga barang yang lain. Peningkatan kos tenaga dan makanan utama bermakna kos pelbagai barang dan perkhidmatan lain yang berkait dengannya akan turut naik. Kesan berganda ini sudah tentu mempengaruhi kadar inflasi yang akhirnya menaikkan harga barang secara keseluruhan.

Lebih memualkan ialah apabila sebarang penjimatan yang diperolehi Kerajaan Persekutuan dari kenaikan harga barang ini akan dibazirkan melalui pembaziran projek-projek besar dan pemberian BR1M yang tidak mengubah kedudukan sosio ekonomi golongan berpendapatan rendah. Jumlah bantuan yang diberikan melalui BR1M, walaupun menelan hingga RM7 billion, tidak pun dapat membantu rakyat berhadapan dengan kenaikan harga yang berturut-turut ini.

Oleh yang demikian, jika Barisan Nasional ingin membuktikan bahawa mereka tidak merancang untuk menaikkan harga barang satu persatu sepanjang tahun 2014 sebelum pelaksanaan GST seperti yang saya dakwa, saya mendesak Barisan Nasional membuat akujanji dengan rakyat bahawa tidak akan ada sebarang kenaikan tambang pengangkutan awam sehingga tahun 2017.

Jika akujanji ini dibuat, saya bersedia memohon maaf secara terbuka kepada Barisan Nasional kerana konsisten mengkritik cadangan mereka memotong subsidi dan menaikkan harga barang satu persatu dalam tahun 2014 ini.

RAFIZI RAMLI
Pengarah Strategi

12 DISEMBER 2013 

----------------

SATU LAGI BERITA BAIK

Posted: 12 Dec 2013 06:00 AM PST



      BERITA AMAT BAIK


Spad: Semakan tambang mungkin 3-6 bulan lagi
Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat menyatakan bahawa bahawa badan itu akan mengkaji terlebih dahulu sebelum memberi kelulusan kepada operator perkhidmatan awam untuk menaikkan harga tambang, susulan kenaikan tarif elektrik.

Kajian untuk menyemak semula harga tambang bas dan teksi itu difahamkan sedang berlangsung dan akan siap menjelang suku pertama tahun depan.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BERITA BAIK... kah kah kah..

kah kah kah..BAIK UNTUK HASUT RAKYAT... kah kah kah..

kah kah kah... BENCI PADA GEROMBOLAN... kah kah kah


------------

SHIAH HEBAT

Posted: 12 Dec 2013 03:26 AM PST





  • Saifuddin: Saya juga kagumi Khomeini
  • NONEBukti yang didedahkan oleh KDN berhubung dakwaan bahawa timbalan presiden PAS Mohamad Sabu seorang pengikut Syiah tidak meyakinkan bekas anggota kabinet Saifuddin Abdullah.

Saifuddin dalam tulisan di Twitter berkata, beliau juga mengagumi Khomeini, dan juga tokoh revolusi lain seperti tokoh anti-apartheid Nelson Mandela, pemimpin gerila Bolivia Che Guevara, dan pejuang kebebasan India Mahatma Gandhi.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..SORANG LAGI SHIAH... kah kah kah..

kah kah kah... HEBAT SHIAH INI... kah kah kah..

kah kah kah..BAGUN LAWAN RAJA ..kah kah kah..

kah kah kah..LAWAN AMERIKA... kah kah kah


-----------

IBRAHIM ALI SHIAH?

Posted: 12 Dec 2013 01:32 AM PST





DARI FACE BOOK


Bakal ditangkap KDN kerana amalkan Syiah. Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali, antara yang terawal bertemu dengan Imam Khomeini di Paris sebelum berlakunya Revolusi Islam Iran.
 — with Ying HooiTukar Tiub,Ahmad Mokhtar SelatSyed Shahir Syed MohamudHaji Yuhaizad AbdullahFadzil BaharumKhairol Basri M Arifand Tajjawad Rumi.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah... ZAHID KATA ..kah kah kah..

kah kah kah...KALAU KAGUM DENGAN KHOMEINI JADI SHIAH... kah kah kah

woit... ADAKAH  IBRAHIM ALI JUGA SHIAH?.... kah kah kah...






-------------

KITA SEMUA SHIAH

Posted: 12 Dec 2013 01:02 AM PST



KOMENTAR TUKAR TIUB
adakah blog tukartiub 
kini jadi blog shiah
kerana memaparkan gambar khomeini?
atau
tukar tiub jadi blog shiah
kerana menentang sunni wal rasuah
 KDN: Kagumi Khomeini, satu contoh Mat Sabu berfahaman Syiah
Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini mendedahkan 10 bukti penglibatan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dalam kegiatan Syiah yang kebanyakannya melibatkan perjuangan pemimpin besar revolusi Islam Iran Ayatollah Ruhullah Musawi al Khomeni.
Ketua Setiausaha KDN  Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata, Mohamad adalah orang yang disebut Menteri Dalam Negeri Ahmad Zahid Hamidi sebelum ini.
"Penama yang menjadi subjek dalam kenyataan Ahmad Zahid sebelum ini adalah Mohamad. Beliau pernah menggesa umat Islam mencontohi kepimpinan Islam berdasarkan cara Imam Khomeini melalui tulisan di Harakah pada Julai 2008.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit..JELAS ..SAHEH... kah kah kah..

kah kah kah...HAMPIR 90% BANI MELAYU KINI JADI SHIAH... kah kah kah..

kah kah kah... HAMPIR 80% WARGA MALAYSIA JADI SHIAH... kah kah kah..

kah kah kah... KERANA SEMUA KAGUM DENGAN AYATOLAH KHOMENI... kah kah kah

NOTA
tunggu dan nanti
gambar ibrahim ali di paris dengan ayatolah
lebih awal dari mat sabu
kah kah kah




-----------

SUNNI WAL RASUAH

Posted: 11 Dec 2013 11:05 PM PST





KOMENTAR TUKAR TIUB
nama gerombolan united malays national organisation
tapi mengakui ketuanan melayu

warga tanah melayu bangun menentang penjajah british
united malays national organisation bangun
menentang orang yang menentang bristish

hari ini rakyat satu malaya melawan rasuah
hari ini rakyat satu tanah melayu melawan kezaliman
united malays national organisation melawan shiah

NOTA
shiah menjadi ikutan anak muda
kerana shiah berani bangun melawan kezaliman
shiah menjadi ikutan anak muda
kerana shiah melawan penindasan
mazhab shiah bukan sunni wal rasuah


Dulu komunis, sekarang syiah, akan datang...?


Daripada saya bersekolah pada tahun 1961, kita mula ingat dengan berbagai-bagai peristiwa sejak daripada darjah 3, 4, 5, 6 dan seterusnya ke sekolah menengah, sampailah kepada institut pengajian tinggi. Cerita yang popular pada waktu itu ialah kejahatan komunis, buruknya ideologi komunis, iaitu komunis kerjanya ialah membunuh orang ramai, menjahanamkan infrastruktur kerajaan, tidak percaya kepada Tuhan, mereka adalah pengganas dan amat ganas.

Melawan komunis adalah merupakan satu jihad, kerana pada waktu itu British dan kuasa barat mengahadapi komunis "insurgent" di Eropah, di Russia dan di Malaya. Komunis dan rangkaiannya bangun menentang penjajah British dan juga berusaha untuk menghalau British daripada Malaya dan tanah jajahannya.



baca disini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/kesatuan-fikrah/24176-dulu-komunis-sekarang-syiah-akan-datang



------------

JANGAN JADI NATO

Posted: 11 Dec 2013 08:40 PM PST




KOMENTAR TUKAR TIUB
jangan rancang
buat rancangan
tak sudah sudah
lakukan


Kos sara hidup melonjak, mahasiswa rancang ke jalan raya

KUALA LUMPUR 11 DIS: Sekiranya kerajaan dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak enggan menurunkan kos sara hidup rakyat yang melonjak, mahasiswa di seluruh negara akan turun ke jalan raya membuat bantahan.


"Jika tiada tindakan segera dibuat kerajaan, maka mahasiswa seluruh negara sedia ke jalan raya," kata pengerusi Majlis Politik Nasional Gabungan Mahasiswa Islam Malaysia (Gamis) Ahmad Afif Zulkifli,.
Ahmad Afif berkata, Gamis turut bekerjasama bersama Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun) serta parti politik bagi memastikan hasrat itu direalisasikan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..KALAU NAK TANAM PADI....kah kah kah..

kah kah kah..TANAM PADI....kah kah kah..

kah kah kah..BUKAN BINCANG HAL PADI.. kah kah kah...

kah kah kah..BUKAN HAL BAJ\A.. HAL TIKUS.. HAL AIR...kah kah kah..

kah kah kah..NAK TANAM PADI ..TANAM PADI.... kah kah kah



GEMOK PENDEK DAN  HODOH
fat short and ugly

-----------

Tiada ulasan: