Rabu, 11 Disember 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


malang si mat sabu...dulu di tuduh komunis sekarang jadi syiah pulak ...NGO musibat tak pulak suruh siasat skandal rasuah UMNO -BN tapi menghasut suruh tangkap syiah....dasar NGO tong taik otak kosong....!!!!

Posted: 11 Dec 2013 07:17 AM PST

NGO gesa KDN segera dedah bukti Mat Sabu Syiah

Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM)  aka  MUSIBAT menggesa Kementerian Dalam Negeri (KDN) mendedahkan bukti mengaitkan pemimpin nombor dua PAS, iaitu Mohammad Sabu (gambar) dengan fahaman Syiah seperti didakwa menterinya,Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Pengerusinya, Abdul Rani Kulup....err...kulup kecil ke kulup besar ( jenis  manusia  kulup ni auta besar)...????, berkata dakwaan yang dikatakan menteri tersebut adalah perkara serius sekiranya benar kerana ia bakal mengancam agama Islam di negara ini.

"Kita mahu KDN segera kemukakan bukti kerana sekarang ini kita hanya mendengar tuduhan tanpa bukti. Rakyat sekarang ini tertunggu-tunggu kerana kalau benar, maka tindakan perlu disegerakan," katanya .

Abdul Rani berkata, sebagai sebuah badan pertubuhan bukan kerajaan yang mendukung Malaysia sebagai sebuah negara Islam, beliau menuntut KDN dan pihak berkuasa yang lain menumpukan pelaksanaan dengan mengambil tindakan daripada hanya membuat tuduhan.

"Kita tidak mahu benda sebegini menular masuk ke dalam negara terutama perkara yang boleh menjejaskan keamanan negara.

"Kita tidak mahu fahaman ini akan meresap kepada pemikiran anak muda," katanya.

Beliau turut menyelar penafian Timbalan Presiden PAS, Mohammad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu kerana ia tidak disertakan dengan bukti.

"Sebagai NGO, kita tidak berpihak dengan mana-mana parti politik kerana apa yang kita tentang ialah fahaman Syiah.

"Penafian Mat Sabu juga perlu disertakan dengan bukti, barulah rakyat yakin," katanya.

kepala mafia no 1 .....penganut  fahaman  samseng ,rasuah dan ayah PIN....NGO musibat tak sibuk pulak....!!!!

Isnin lalu, NGO  musibat itu  membuat laporan polis berhubung dakwaan Ahmad Zahid yang menuduh Mat Sabu berfahaman Syiah dalam ucapan penggulungannya di Perhimpunan Agung Umno 2013.

Abdul Rani berkata, laporan polis yang dibuat di Balai Polis Dang Wangi menggesa polis menjalankan siasatan terhadap pemimpin PAS yang didakwa Ahmad Zahid sebagai pengikut Syiah.

Tuduhan itu mendapat perhatian Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menempelak pihak menyerang Syiah dengan berkata fahaman itu juga tidak kurang beza dengan nasionalis sekular.

"Saya tidak menyatakan Syiah tidak bahaya tetapi saya pelik apabila sang harimau tiba-tiba berlagak baik mengingatkan sekumpulan kambing tentang bahaya serigala.

"Baguslah kalau sang harimau tiba-tiba ingin menjadi baik tetapi sekurang-kurangnya bersihkan taring dan kuku terlebih dahulu daripada daging manusia," katanya.

Beliau juga mencabar pihak berkuasa supaya melakukan tangkapan dan tidak perlu berdolak-dalik jika mahu membanteras Syiah

 

 

penyapu sial

 

 

Musibat MJMM mahu Mat Sabu beri bukti yg dia bukan Syiah. Ini agak mengelirukan. Bolehkah MJMM berikan contoh bukti yg menunjukkan bahawa seseorang itu adalah Sunni?

zahid adalah pemimpin paling cabul sekali tak layak langsung dan buat tuduhan tak ada bukti. beliau juga yang tumbok orang sesuka hati sampai kini orang yang kena tumbuk dengan nya tak dapat di kesan...kemungkinan boleh jadi nasibnya seperti altantuya .

Mengikut undang2, orang yg menuduhlah kena buktikan tuduhannya dulu.....

wa tengah tunggu bukti dari zahid....pemimpin pembangkang yang jadi dalang pencerobohan sulu di lahad datu sehingga kini lansung zahid tak berani keluarkan bukti...menuduh orang pandai...dasar samseng taik minyak!!!

kaw tim maaa dengan kepala lembu...musti sayang punya ...sikit hari kalau nasib tara baik boleh tido sekatil...baru suami lembu hilang kotenya...kah kah kah

Posted: 11 Dec 2013 06:52 AM PST

 

Ketua Wanita  LEMBU Umno Shahrizat Jalil (gambar) masih mengagungkan  KEPALA LEMBU Najib Razak meskipun kesalahan demi kesalahan dilakukan Perdana Menteri  Lembu  itu.

Antara kelemahan Najib adalah kegagalannya menawan semula Selangor dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang disifatkannya rekod lebih buruk berbanding mantan perdana menteri  Abdullah Ahmad Badawi.

Najib tidak tahu apa yang perlu dilakukan di Selangor. Inilah kelebihan  'mahaguru' LEMBU  Shahrizat,..

Krisis moral juga turut membayangi  LEMBU Umno dan BN setelah  Datuk Seri Anwar Ibrahim disingkirkan daripada parti LEMBU  atas isu tersebut.

Mujur Najib tidak meluluskan usul  LEMBU Shahrizat semasa Perhimpunan Agung LEMBU Umno 2013 (PALU 2013) lalu untuk menubuhkan Bank Wanita LEMBU yang turut menyarankan agar akaun Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat LEMBU  diperiksa bagi memastikan ia berada dalam keadaan teratur.

LEMBU  BETINA Shahrizat tinggal serumah dan tidur bersama suami LEMBU PEDAJJAL Mohamad Salleh Ismail tetapi LEMBU WANITA  ini mendakwa tidak tahu-menahu  urusan LEMBU suami dan anak LEMBUnya  terlibat dengan  projek haram  National Feedlot Corporation (NFC), yang cuba mengLEMBU  dan  mengsonglap  duit rakyat RM 250 juta .

Najib  wajar di selar  atas cubaannya melantik bekas ahli PAS Mohammad Kazim Elias ke dalam ahli Majlis Tertinggi (MT)  LEMBU Umno pada hujung bulan lalu namun ditolak oleh pendakwah bebas itu.

Adakah Najib tidak mempelawa Mohammad Kazim menyertai MT? Mujur PAS tidak segeliga mana menyerang Mohammad Kazim. Mereka sepatutnya tidak bersuara dan biarkan beliau menjadi pengintip parti lawan.

Mengapa mengadu negara lain mengintip kita? Najib sendiri menjemput pengintip menyertai MT LEMBU . Jangan terkejut jika beliau suatu hari nanti menjemput ahli DAP dan PKR juga,..kah kah kah....

dasar LEMBU di takut takutkan BINI... habis semua di jembutnya ....kah kah kah....!!!!

oleh kerana satu panggilan telefon yang menakutkan jantan takut nasi kangkang bini....berita BINI yang menakutkan wajar jadi menteri telah ditarik balik....kah kah kah

Posted: 10 Dec 2013 11:10 PM PST

Ekoran panggilan telefon dari Pejabat Perdana Menteri, laman web Astro Awani online telah menarik balik satu berita mengenai cadangan bekas Ketua Pengarang New Straits Times Datuk A. Kadir Jasin yang mencadangkan agar isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor dilantik sebagai menteri.

Berita itu tidak ada lagi dalam laman web sejak tengahari semalam selepas disiarkan sehari sebelum itu. Namun begitu tulisan asal kadir masih disiarkan oleh laman ini.

Ketika dihubungi, seorang kakitangan Astro Awani memaklumkan, ia dibuang atas arahan Pejabat Perdana Menteri.

Namun pengarang laman ini ketika dihubungi enggan memberikan sebarang pengesahan dan meminta pihak atasannya menjawab persoalan ini.

Kadir pula ketika dihubungi menegaskan beliau tidak tahu-menahu arahan penarikan balik penyiaran berita tersebut.

Beliau enggan memberi komen lain mengenai hal itu dan berkata artikelnya yang bertajuk "PAU 2013: Antara Cinta dan Jasa" yang disiarkan Ahad lalu adalah pandangan sebagai rakyat jelata dan wartawan.

"Saya tidak tahu-menahu mengenai adanya arahan menarik balik berita Astro Awani atau mana-mana portal media, maka pertanyaan itu saya tidak boleh jawab.

"Bagaimanapun artikel adalah berdasarkan atas hak saya sebagai wartawan dan rakyat yang bebas menyuarakan apa sahaja asalkan ia tidak melanggar undang-undang dan peraturan dalam perlembagaan," katanya.

Beliau juga turut menjelaskan catatannya dalam blog boleh digunakan oleh mana-mana media untuk diubah menjadi berita asalkan pihak tersebut memetik sumber artikel yang diperolehi.

Sebelum ini, Datuk Seri Najib Razak dalam Perhimpunan Agung Umno 2013 memuji isterinya, Rosmah, di atas jasanya kepada negara.

Selain, bertungkus-lumus membantu mangsa banjir, Najib mendedahkan Rosmah juga dikatakan berjasa kerana berjaya membebaskan seorang pelajar Malaysia yang ditangkap pihak berkuasa Mesir akibat disyaki sebagai pengintip dengan hanya menggunakan pengaruhnya menelefon isteri Presiden Mesir Suzanne Mubarak (isteri kepada Hosni Mubarak).

Lebih dari itu, Rosmah juga dikatakan mengguna pengaruhnya dengan keluarga Diraja Arab Saudi untuk membebaskan pelajar Malaysia yang terkandas di Mesir semasa kebangkitan Arab Spring untuk memasuki negara itu tanpa menggunakan visa.

Susulan dari itu Kadir dalam tulisan diblognya, mencadangkan Rosmah perlu diberi jawatan menteri, malah mungkin jawatan perdana menteri.

Mengulas kenyataan Najib yang memuji isterinya ketika Perhimpunan Agung Umno itu, Tokoh Wartawan Negara itu berkata, pendedahan perdana menteri menyebabkan kedudukan Menteri Luar dan menteri lain harus dikaji kerana ternyata ia tidak setanding dengan Rosmah dalam menyelesaikan krisis antarabangsa

bini yang menakutkan atau bini yang selalu menakut-nakutkan suami atau sememangnya jantan tak ada telor yang takutkan nasi kangkang bini....kah kah kah.....!!!!

Posted: 10 Dec 2013 11:03 PM PST

takut bini punya pasal ....jantan  lain ragut maruah isteri pun dia tak peduli....jangan dayus tak ada telor najib altantuya....!!!!

Tidak berapa lama dahulu ada rakan-rakan saya berjenaka semasa bersembang dalam satu majlis keramaian yang saya hadiri. Semasa itu isu pertemuan sulit di antara Najib dengan Anwar sedang heboh diperkatakan ramai. Ada seorang sahabat berkata Muhyiddin terasa dirinya tidak selamat lagi jika ada perundingan dan dilaksanakan keputusan perundingan itu.

Dalam rundingan itu dikatakan Najib akan terus menjadi Perdana Menteri. Anwar pula akan menerima jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Muhyidin akan menjadi Timbalan Perdana Menteri Kedua. Betul atau tidak persetujuan itu berlaku tidak siapa yang tahu kerana pertemuan itu diuruskan oleh Yusuf Kala, bekas Naib Presiden Indonesia.

Sahabat saya berkata, "Muhyidin sekarang pun adalah Timbalan Perdana Menteri Kedua kerana Timbalan Perdana Menteri Pertama ialah Najib Razak. Perdana Menteri sebenarnya ialah Rosmah Mansor." Semasa itu kami mengambilnya hanya sebagai jenaka dan tidak serius. Maklum sajalah politik di negara ini, sarat dengan spekulasi yang tidak menentu.

Tetapi Sabtu lepas jenaka di antara kami di majlis keramaian itu sudah bukan jenaka lagi. Rakan yang berjenaka dengan kami dahulu itu menelefon dan berkata: "Ha bro, betui tak yang teman beritahu dulu? Najib sendiri 'confirm' kan yang isterinya sememangnya mempunyai keupayaan lebih daripada beliau sendiri. Isterinya lebih hebat. Ha…isterinya sememangnya bertaraf Perdana Menteri kemampuannya."

Maksud rakan saya tadi ialah Najib sebenarnya adalah seperti Timbalan kepada Rosmah Mansor. Maka Muhyidin itu adalah Timbalan Perdana Menteri Kedua. Jika kita percaya dengan kata-kata Najib semasa ucapan penggulungan beliau Sabtu lalu, sememangnya benar Rosmah itu adalah seperti 'Perdana Menteri de facto' kita. Itu sebabnya buat kali pertama kita mendengar Najib mengampu isterinya sendiri di hadapan khalayak ramai.

Najib pula disebaliknya ditakuti dan menjadi ampuan jemaah Kabinet. Menteri-Menteri Besar serta Menteri seperti Shahidan Kassim yang mengampu Najib dan Rosmah sendiri. Maka benarlah Rosmah Mansor itu 'Perdana Menteri de facto' negara dan Timbalannya ialah Najib, suaminya yang pandai berucap bergegar itu.

Maka adalah elok dan molek jika Najib memberi laluan kepada isterinya untuk menjadi Perdana Menteri. "Let her become our real PM rather than acting like one" kata salah seorang sahabat saya yang selalu berhubung dengan saya.

Najib tercari-cari alasan untuk menutupi perlakuan isterinya, yang mengambil kesempatan kepada kuasa PM yang ada kepada suaminya. Di dunia ini sebenarnya ramai wanita yang menjadi isteri Perdana Menteri tetapi tidak dikempenkan oleh suami mereka untuk isteri mereka dalam apa-apa hal pun.

Tidak ada siapa yang mengenali isteri Lee Kuan Yew, pemimpin ternama di rantau ini. Isterinya hanya dikenali semasa beliau meninggal dunia, tetapi setelah beberapa lama beliau meninggal dunia orang ramai kembali lupa kepada nama beliau sehingga hari ini.

Tetapi di sini berlainan keadaannya. Isteri Perdana Menteri kita hidup 'glamour' tidak tentu arah, seolah-olah negara ini beliau sahaja yang punya. Kerana menyelamatkan seorang pelajar dan menguruskan membawa pulang pelajar-pelajar kita pulang ke Malaysia itu, isteri PM kita dibolehkan membelanjakan wang negara sesuka hatinya.

Tetapi kita hendak beritahu Najib, yang bukan beliau sahaja yang sayangkan atau takut isteri ini. Ramai yang lain begitu juga. Mungkin jika ada perbezaan sedikit, yang lain itu bukannya takut isteri sangat, tetapi isteri mereka selalu menakut-nakutkan mereka.Tetapi apakan daya, kita mempunyai slogan 'Malaysia Boleh'.

Semuanya boleh, selain daripada menggugurkan jawatan seorang Perdana Menterinya. "Nasib kaulah jang!". –

 

aspanaliasnet

Tiada ulasan: