Selasa, 3 Disember 2013

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


Lagi kejadiian runtuh di Terengganu Darul Runtuh - kali ke 3 untuk tahun ini

Posted: 03 Dec 2013 08:50 PM PST

Post Pic
KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kuala Terengganu dari PAS Datuk Raja Kamarul Bahrin berkata sebuah lagi insiden bumbung runtuh telah berlaku di Terengganu, kali ini di Bangunan Dewan Canselor Kolej Universiti Tati (Tatluc) di Teluk Kalung, Kemamam, kelmarin.
Katanya, bumbung dewan kolej tersebut runtuh dalam tempoh kurang dari 14 bulan selepas siap dibina.
Kecewa dengan insiden yang sama, beliau berkata ia terjadi ekoran pelaksanaan dan urus tadbir yang lemah.
Katanya, bangunan berharga RM17 bilion itu dibuka pada Oktober lalu dan boleh memuatkan sekurang-kurangnya 2,000 orang pada satu masa.
Paling mengecewakan, katanya, kejadian seumpama itu adalah yang ketiga berlaku tahun ini di negeri itu.
"Insiden runtuh di Terengganu sedikit sebanyak mencerminkan nilai moral kerajaan negeri kerana setakat ini masih tiada sebarang tindakan dilakukankan termasuk melibatkan kes lepas," katanya.
Raja Bahrin turut berkata, beliau pernah membangkitkan isu berkenaan di Parlimen mengenai status kontraktor yang dilantik kerajaan bagi membina struktur bangunan tersebut dan jawapan diberikan hanyalah disenaraihitamkan.
"Agak mengejutkan apabila kita mendapati kontraktor yang memasang bumbung di masjid Kampung Tebauk adalah sama dengan Masjid Kampun Batu Putih.
Insiden runtuhan bumbung yang kerap kali berlaku menyebabkan Terengganu kini lebih dikenali sebagai Terengganu Darul Runtuh lebih-lebih lagi setelah kejadian runtuh di negeri itu dibuku dan ditulis oleh Dr Syed Azman.
"Sekiranya apa yang kerajaan katakan adalah benar apabila mendapati kejadian berpunca daripada kecuaian dan telah disenaraihitamkan, jadi syarikat tersebut boleh mendapat kontrak kerajaan.
"Dan lagi mengejutkan apabila syarikat tersebut masih lagi beroperasi dan telah menyiapkan beberapa lagi bangunan di Terengganu yang masih belum runtuh," katanya.
Beliau turut mendakwa tidak mustahil kontraktor tersebut mempunyai pengaruh besar di belakang mereka menyebabkan ia kebal daripada undang-undang.
"Selagi nilai moral kerajaan tidak diperbaiki, maka kita akan menyaksikan kejadian menakutkan ini akan berlaku berulang kali," katanya.
Beliau juga mengkritik kerajaan Terengganu kerana dilihat mengambil sikap acuh tidak acuh akan hal serius tersebut dan masih belum mengemukakan sebarang penyelesain.
Terdahulu pada Jun 2009 bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin bernilai RM292.9 juta runtuh menyebabkan lima pekerja cedera.
Ia disusuli runtuhan bumbung Masjid Kampung Batu Putih di Kerteh, Kemamam pada Oktober 2009 yang turut mengakibatkan tiga orang cedera.
Mei tahun ini, bumbung Masjid Kampung Binjai Kertas di Hulu Terengganu pula runtuh.
Terbaru, bumbung masjid Kampung Tebauk, Bukit Tunggal yang memakan kos pembinaan sebanyak RM6 juta turut dilaporkan runtuh.- antarapos

Erma Fatima bayar saman Rabecca RM11,200 dengan syiling 5 sen

Posted: 03 Dec 2013 04:38 PM PST

Rabu Disember 4, 2013
Oleh FERIDE HIKMET ATAK (feride@thestar.com.my)
Rabecca telah memenangi kes tuntutan terhadap Erma Fatima apabila Mahkamah Majistret Kuala Lumpur mengarahkan pengarah dan penerbit itu mengembalikan baki jumlah wang lakonan Rabecca sebanyak RM11,200.
PETALING JAYA: Pelakon Rabecca Nur Al-Islam yang menang saman terhadap Erma Fatima terkejut apabila menerima wang tuntutannya sebanyak RM11,200 dalam bentuk wang syiling 5 sen.
Rabecca, 23, berkata, pihak peguam Erma bersama beberapa pembantu menyerahkan wang tuntutan berkenaan di pejabat peguamnya, Nordin Othman pada petang Selasa yang dimasukkan dalam beberapa bungkusan termasuk sebuah kotak yang terdapat Al-Quran.
"Apa maksudnya itu apabila dia (Erma) membayar wang saman dengan cara begitu? Adakah dia masih tidak berpuas hati dengan kekalahannya di mahkamah? Kenapa dia perlu menghantar kitab Al-Quran kepada saya seolah-olah ingin sindir saya?," katanya yang menghubungi mStar Online di sini pada Selasa.
Pada 8 November lalu, Rabecca berjaya memenangi kes tuntutan terhadap Erma Fatima apabila Mahkamah Majistret Kuala Lumpur mengarahkan pengarah dan penerbit drama itu mengembalikan baki jumlah wang lakonan Rabecca sebanyak RM11,200 (40 peratus berserta lima peratus faedah) daripada bayaran selain membayar kos guaman kepadanya.
Kedua-dua artis itu sebelum ini pernah bertegang urat apabila Erma selaku pengarah drama Dejavu Di Kinabalu gagal melunaskan baki bayaran lakonan pelakon itu sebanyak 40 peratus sehingga menyebabkan Rabecca memfailkan saman pada 23 Julai 2013.
Dejavu Di Kinabalu diterbitkan oleh Rumah Karya Citra (M) Sdn Bhd sebanyak 28 episod dan disiarkan menerusi slot Akasia di TV3, bermula 18 Jun hingga 31 Julai 2012.
Foto beberapa bungkusan wang 5 sen yang diterima rabecca daripada pihak Erma.
Tambah Rabecca, sekiranya Erma berbuat demikian kerana ingin menimbulkan kemarahannya, perkara itu tidak mungkin akan berlaku.
Sebaliknya, dia akan memulangkan wang tersebut kepada Erma dan meminta penerbit dan pengarah itu membayar wang tuntutannya dengan cara berhemah.
Dalam pada itu, Rabecca mendakwa dia terkejut selepas mendapat tahu Erma cuba mempengaruhi pihak atasan sebuah organisasi media agar tidak menyiarkan apa-apa berita yang mengaitkan mereka berdua berhubung saman berkenaan.
"Saya tak faham kenapa dia perlu berjumpa dengan pihak atasan media tersebut meminta mereka tidak mengeluarkan berita tentang hal berhubung kekalahannya di mahkamah?
"Biarlah... apa tindakannya sekalipun, ia tidak akan menjejaskan saya," tegasnya -  mStar

Foto Pesta Sex Peserta 'Take Me Out' Beredar

Posted: 03 Dec 2013 06:30 AM PST

Pesta seks dan pesta minuman keras para peserta Take Me Out terbongkar. Foto-foto pesta mereka di rumah mewah beredar dan menjadi perbincangan di dunia maya.


Para peserta Take Me Out versi Inggris yang mencapai 90 orang itu, pergi ke sebuah pesta dua hari dua malam. Dalam foto yang tersebar, para peserta ajang pencarian jodoh itu terlihat mabuk, dan menumpuk di satu ruangan.


www.anehdidunia.com



www.anehdidunia.com

Salah seorang peserta pesta mengungkapkan, mereka awalnya hendak merayakan serial baru tayangan itu. Karena kebanyakan mereka mabuk berat, pesta seks tak terhindarkan, dan semua orang larut dalam pesta.

www.anehdidunia.com
                                                 Rumah Mewah Tempat Sex Partyhttp://anehdidunia.blogspot.com
Beberapa peserta wanita malah terlihat menikmati ketika pakaiannya dilucuti hingga bugil. Peserta pria juga terlihat bersuka ria sambil memamerkan kondom ke arah kamera. Selain dipenuhi kondom, ruangan juga dipenuhi botol minuman keras yang pecah.

www.anehdidunia.com
http://anehdidunia.blogspot.com
"Ada banyak seks yang terjadi. Orang-orang melakukannya di depan yang lainnya," kata seorang peserta seperti dikutip The Sun, Rabu (11/1/2012). "Tidak ada seorang pun yang peduli apa yang mereka lakukan selama mereka bersenang-senang," papar salah satu peserta wanita. - sumber

Santai Petang : Hati-hati dengan peminta sedekah [video inside]

Posted: 03 Dec 2013 03:15 AM PST

Topless Coffee-Shop Akhirnya Ditutup

Posted: 03 Dec 2013 12:07 AM PST


Sebuah kedai kopi terpaksa ditutup setelah didera gelombang penentangan dari warga sekitar di sebuah kota kecil di Inggris. Gelombang penentangan itu muncul bukan karena produk kopi yang ditawarkan Grand View Topless Coffee Shop di Vassalboro, Maine, melainkan karena para pelayan kedai kopi, baik pria maupun wanita, bertelanjang dada saat melayani pelanggan.


Meskipun ditentang oleh warga sekitar kota yang penduduknya kurang dari 5.000 jiwa itu, kedai kopi yang didirikan pada 2009 ini sempat berjalan dengan bisnisnya sebelum akhirnya diperintahkan untuk ditutup pada tahun ini juga oleh aparat pemerintah setempat karena dianggap memasang papan pengumuman secara ilegal.

Donald Crabtree, pemilik Grand View Topless Coffee Shop, mengakui, ia akhirnya memilih untuk menutup bisnisnya setelah berusaha mempertahankannya selama 2 tahun. "Saya hanya ingin menciptakan keceriaan dengan bisnis saya. Saya ingin melihat orang tersenyum," tutur Donald Crabtree kepada harian setempat, Maine Morning Sentinel.


"Saya membuka kedai kopi dengan servis pelayan bertelanjang dada untuk mewujudkan keceriaan itu dan terbukti berhasil. Namun, sekarang keceriaan itu telah berlalu. Saya telah berjuang untuk mempertahankan bisnis ini selama lebih dari 2 tahun dan apa pun yang saya lakukan saat ini tidak akan berbuah apa-apa, ada yang berusaha menyabotase saya," lanjut Donald Crabtree yang tidak bisa menerima perintah penutupan dari pemerintah setempat karena dianggap memasang papan pengumuman tanpa mengantongi izin resmi. - sumber

Tiada ulasan: