Selasa, 10 Disember 2013

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


[Video] Resipi Maut: Ayam Goreng Ranggup Bersalut PLASTIK

Posted: 10 Dec 2013 07:12 AM PST



Sebelum ini ada cakap-cakap yang menyebut bahawa bawang goreng rangup yang dijual di pasaran digoreng dengan campuran plastik straw. Tujuannya supaya bawang goreng itu ranggup dan dapat bertahan lama.

Meranggupkan? Bertahan lebih lama?

Menerusi video di bawah ini , ternyata dakwaan plastik dicampur untuk meranggupkan dan memastikan makanan bergoreng bertahan lebih lama ada asasnya. Walaupun pendedahan ini dilaporkan berlaku di Indonesia, namun tidak mustahil resepi maut ini turut dipraktikkan oleh peniaga di Malaysia.

Tonton video di bawah ini untuk maklumat lanjut. - DCM

Perompak Noda Gadis Datang Bulan

Posted: 09 Dec 2013 11:43 PM PST



[HM] Kuantan: Seorang lelaki layak digelar binatang apabila bukan saja merompak mangsanya, malah tergamak menodai wanita terbabit walaupun didatangi haid dalam kejadian samun dan rogol di sebuah taman perumahan di Sungai Karang Jaya, dekat sini.

Difahamkan, dalam kejadian pada jam 6.20 petang, 7 Disember lalu, mangsa berusia 25 tahun yang juga anak kepada seorang anggota polis bertugas di Temerloh diikat kaki, tangan dan mulut menggunakan kain serta pelekat sebelum rumahnya diselongkar dan pakaiannya ditanggalkan suspek. 

Kejadian berlaku apabila mangsa yang berada di rumah seorang diri terdengar pintu diketuk sebelum membukanya. 

Sumber berkata, mangsa yang menyangka rakan serumahnya pulang terus membuka pintu, namun terkejut apabila seorang lelaki memakai topi keledar dan menutup muka meluru ke arahnya. Lelaki itu kemudian menolak dan memeluk mangsa dari belakang sambil mengacukan pistol mainan bagi menakutkannya. -10/12/13

Tiada ulasan: