Jumaat, 22 November 2013

Tukar Tiub

Tukar Tiub


SABAH SARAWAK TUNTUT MERDEKA

Posted: 22 Nov 2013 07:30 PM PST





NASIONALISMA DAYAK IBAN
SEMAKIN MEREBAK



MAMAK KERALA
Bro TT, Sabah Sarawak bukan nak merdeka......mamak kerala kata merdeka dah lama dah.....Sekarang sabah sarawak mintak cerai talak 18/20......perkahwinan ini tak sebahagia dan semewah kak mah naik jet sana sini.....sangat bosan perangai ketuanan melayu....tersangat bosan dengan mulut busuk banduan katak perkosa.....mintak kes cerai dirujuk kepada mahkamah icj tuntut harta sepencarian.....

tuntut nafkah........malulah sket....kalau dah gagal dah la......german boleh belah dua cantum balik......korea belah dua tak cantum-cantom....USSR dah pecah belah macam kena c4.....takan hasanmalek lebih pintar dari putin si rusia......takan katak terlebeh pintar dari nelson mandela......kah....kah....kah.....malu la woi.....apa lagi ketuanan mau ? on SABAH SARAWAK NAK MERDEKA
Anonymous
on 11/20/13
 
 OTAK KUTTY
Sultan kiram sama otak dengan mamak kutty,bila otak kitam disimpan dalam lutut, begitulah mamak kerala. bila wang padjakan tidak cukup untuk bail out syarikat perkapalan dan boleh membeli 1 tin arak beer san miguel, maka si mamak kutty mahu buat jambatan melintang patah diselat johor.

Tindakkan ini diteruskan oleh anak mamak kutty apabila minta sewa padjakan pulau pinang dinaikkan kepada kedah.Sudahlah mamak kutty, jangan sampai rakyat malaysia tolak ideologi kolar kuning supaya hak kesamarataan rakyat dalam agama islam dapat diperjuangkan.Jadilah mamak yang jujur dan jangan jadi melayu yang penipu. on SABAH SARAWAK NAK MERDEKA
Anonymous
on 11/19/13
 
BORNEO KAYA RAYA
Putrajaya memperkudakan kekayaan borneo dan pemimpin borneo pula memerkudakan putrajaya demi keselamatan salahlaku mereka tapi harus diingat,.......putrajaya cakap sama borneo......you boleh kaya sampai berbilion-bilion tapi you jangan pintar sangat kalau tak you jumpa Abang ISA.....kah....kah....kah.........

sangat brutal projek memelayu rayakan sabah sehinggakan masuk dewan dengar ceramah pon dah jadi mualaf....pendatang haram baru sampai kelmarin pon dah dapat ic blue...disarawak pula lebih halus sebab jauh pilipina dan suweylasi indon.....kerja semua ada kouta.....kouta hanya untuk yang berugama islam saja....kalau rakyat bodoh, maka 40 kalilah bodohnya pemimpin yang memimpin.... on SABAH SARAWAK NAK MERDEKA
Anonymous
on 11/19/13

 KENAPA UNDI GEROMBOLAN?
heyyyy sibodoh sarawak dan sabah.Kalau engkau tidak mahu semenanjung kenapa engkau undi BN.Kau sendiri yang bodoh atau orang semenanjung?.Kalau kau orang sarawak dan sabah pandai dan kompeten berilah orang lain masuk secara adil.tidak perlu visa kerja,passport seperti kami disemenanjung, Tapi takutt.kesimpulannya rakyat sarawak dan sabah lagi rasict dari UMNO. kah kah kah on SABAH SARAWAK NAK MERDEKA
Anonymous
on 11/19/13

 

------------

MARI KITA TEKA KERJA SIAPA INI

Posted: 22 Nov 2013 06:33 PM PST





NOTA
hingga ke hari ini
pasangan yang 
menjadikan tiga perempuan ini
hamba abdi selama 
30 tahun di selatan london
TIDAK di umumkan  bangsanya

salah seorang dari hamba paksa ini
ialah rakyat malaysia

justeru
mari kita teka bangsa apa
pasangan  yang menjadikan
3 perempuan ini hamba?

Women freed from 'slavery' in London thank charity that helped them

Aneeta Prem of Freedom Charity says three women are relieved to be out but face difficult rehabilitation
All three – a 69-year-old from Malaysia, a 57-year-old from Ireland and a 30-year-old who had had no contact with the outside world – were freed from a house in south London last month

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... 30 TAHUN JADI HAMBA... kah kah kah..

kah kah kah..MARI TEKA INI KERJA SIAPA?... kah kah kah..

kah kah kah..JEPUN? SWISS?.. GERMAN atau TOK ARAB?... kah kah kah

kah kah kah..ATAU DARI KOREA  CHINA INDIA?... kah kah kah

kah kah kah... ATAU DARI AFRIKA.... kah kah kah

NOTA 
ini  hamba abdia di london
berapa berapa ramai
pulak hamba abdi  di saudi
kah kah kah

-----

AHAD PETANG RUMAH PASONG DANG WANGI

Posted: 22 Nov 2013 05:30 PM PST



SIAPA AJEN CIA ITU?

Ejen CIA: Dang Wangi Menjadi Medan Mendesak Siasatan Ke Atas Pejabat Peguam Negara (AG)

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyifatkan dakwaan Tun Mahathir yang menyatakan terdapat dua agen perisik CIA dalam pejabat Peguam Negara adalah sangat serius dan pihak polis wajar bertindak segera. Pengakuan tersebut merujuk kepada akuan bersumpah Mat Zain (bekas ketua siasatan jenayah PDRM).

Namun setelah 13 laporan polis dibuat oleh SAMM bersama aktivis sekutu di seluruh negara sejak Sabtu lalu, masih tiada tanda-tanda kertas siasatan dibuka terhadap pejabat Peguam Negara dan juga terhadap Gani Patail. Ini amat menggusarkan menyedari kesan daripada pengintipan ini memudharatkan tanahair.

Paling ketara, beberapa keputusan penting yang melibatkan pihak Peguam Negara dilihat menyebabkan negara kerugian besar, malah Pulau Batu Putih juga tidak sepatutnya terlepas dari kedaulatan tanahair. Peguam Negara Gani Patail telah mengetuai misi mempertahan Pulau Batu Putih di mahkamah antarabangsa tetapi berakhir dengan kegagalan. 

Gani Patail dikatakan turut disasar oleh Tun Mahathir sebagai ejen perisik langsung tidak dipersoal di atas kekalahan tersebut. Malah timbul persoalan, apakah Gani sengaja membenarkan Pulau Batu Putih jatuh ke tangan Singapura yang menjadi sekutu rapat Amerika?

Antara lain, kes PKFZ yang berakhir dengan pembebasan Ling Liong Sik tidak dirayu oleh AG menjadikan kerugian berbilion ditinggal tanpa jawapan. Kes pembunuhan Altantuya juga tidak dirayu lantas skandal rasuah berprofil tinggi pembelian Scorpene yang juga melibatkan bilion ringgit terlepas begitu sahaja. 

Lantaran itu, SAMM meneruskan lagi desakan dengan lebih serius supaya pejabat dan peguam negara segera disiasat. Gani Patail harus ditahan segera kerana perbuatan khianat, atau Tun Mahathir harus didakwa kerana menipu. Apa yang lebih penting di sini ialah di mana tindakkan PDRM?

Justeru itu, SAMM menyeru semua aktivis, pendokong parti dan orang ramai agar bersama dalam satu aksi mendesak di hadapan IPD Dang Wangi pada 24 November (Ahad) bermula jam 2 petang. 

Sekian

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)



----------

ANAK MUDA TAK SUKA SULTAN

Posted: 22 Nov 2013 05:30 AM PST






KOMENTAR TUKAR TIUB
dari mana datangnya sultan ini
dari mana datangnya raja?

para ulamak pas patut bincang pekara ini
bukan hanya bincang 
tentang kapir harbi karpal singh

dizaman nabi muhamad
adakah raja wujud raja dan sultan?
ini ulamak pas wajib timbulkan




DARI FACE BOOK 


Apa2 pun kalau libatkan raja, sultan atau firaun, keputusannya tetap lembab... Islam di malaysia lembab berkembang sebab ada makhluk berjawatan perabis harta rakyat, namanya sultan. ..
Like ·  ·  · 6 hours ago · 


-------------

TANGKAP GHANI PATAIL

Posted: 21 Nov 2013 10:02 PM PST






SIAPA AJEN CIA
DALAM PEJABAT PEGUAM NEGARA
APA TUGAS AJEN INI?
SIAPA BERI KEBENRAN AJEN INI MASUK?


SILA DATANG BERAMAI RAMAI
PETANG AHAD INI
BUAT LAPORAN POLIS
DI RUMAH PASONG
DANG WANGI


ADAKAHG NAJIB DI PAU
OLEH CIA?





-------

NAJIB DAN BANGLANYA

Posted: 21 Nov 2013 08:30 PM PST








KOMENTAR TUKAR TIUB
kenapa ini dilakukan?

najib ke hulu ke hilir
bawa cerita bangla kerana
anwar dan pakatan masih belum
menerima secara resmi kerajaan najib

dunia masih menunggu
kenyataan resmi ini
media seluruh dunia
ternanti nanti

dalam bahasa politik 
pakatan ' tidak mengalah - no concede'
tidak ada kenyatan 'concede'

najib sedar united malays national organisation 
hanya dapat 47% undi

najib sedar pakatan rakyat dapat 52% undi rakyat

najib sedar  gerombolan ketuanan melayu
menang dengan jalan tipu
tipu yang disusun dan di rancang oleh spr

justeru najib ke hulu ke hilir
meroyan dengan kesah 40.000 bangla

Najib minta bantuan PM Bangladesh tutup penipuan pilihan raya

"Tetapi sekarang ini, dia (Najib) lemparkan (tuduhan) dan minta bantuan Perdana Menteri Bangladesh untuk mengatakan tidak ada pengundi Bangladesh mengundi di negara ini. Mana PM Bangladesh tahu. Ini urusan dalam…

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... LAWAK LAAA.... kah kah kah..

kah kah kah..ALI BABA ADA 40 PENYAMUN... kah kahkah..

kah kah kah..NAJIB RAZAK DENGAN 40.000 BANGLA... kah kah kah..

kah kah kah..I REST MY CASE MY LORD.... kah kah kah

--------

PROJEK MEMBODOHKAN MELAYU

Posted: 21 Nov 2013 08:00 PM PST




NOTA
takut nak bersaing
dengan bukan melayu
takut terus corot
kah kah kah




BOIKOT PRK UiTM?

Selaku pensyarah baru di UiTM, saya sangat tertarik untuk menulis cerita ini rentetan peristiwa yang telah berlaku beberapa hari sebelum . Mungkin tulisan ini agak ringkas tetapi cukup untuk kita berfikir.

Semua tahu bahawa dikatakan UiTM merupakan kubu kuat Pro – Aspirasi. Walau apa pun terjadi, Aspirasi akan terus bertahan di UiTM.

Semalam salah seorang daripada pelajar saya minta supaya berjumpa, katanya ada suatu cerita menarik. Ramai kawan-kawan lain tidak mahu turun mengundi.

Pelajar yang berjumpa dengan saya itu katanya mahu bertanding.

 Justeru, dia meminta jasa baik saya supaya menyeru pelajar-pelajar turun ke padang dan mengundi.

Namun begitu, terdetik di hati saya untuk menyiasat apa sebenarnya yang terjadi.

Kabinet Majlis Perwakilan Pelajar dibubar pada 18 November 2013. Malangnya, hal ini tidak digembar-gemburkan kepada sekalian pelajar. 

Selain itu, menurut maklumat yang saya terima. Selepas tarikh pembubaran, pelajar yang berminat untuk bertanding hendaklah datang ke pejabat Hal Ehwal Pelajar dan mengambil borang dan menyerahkan semula pada hari khamis semalam. 

Apa yang saya dapat lihat ialah berita ini juga tidak digembar-gemburkan dan segalanya sepi. 

Ia terjadi seolah-olah segalanya bersifat eksklusif dan dalaman. Pelajar tidak dimaklumkan!

Dalam hal ini, pelajar yang berjumpa dengan saya juga menyatakan wujud akaun twitter seperti UiTM Insider, Kelab Sosialis UiTM, Pro Mahasiswa UiTM, GAMUS UiTM dan lain-lain yang menyeru supaya pilihan raya kampus yang akan diadakan pada 27 November 2013 (Rabu) ini diboikot. 

Kumpulan-kumpulan ini datang dengan hashtag #DemiUiTM, #BlackUiTM, dan #BoikotPRKUiTM.

Selaku ahli akademik, saya tidak mahu mengulas isu ini secara politikal.

Tetapi, saya tertanya – tanya. Jika inilah perkara yang terjadi dan ia mendapat sambutan luas dalam kalangan pelajar. Maka, ada sesuatu yang "tidak kena" dalam sistem kita.

Dr. Jamaluddin Ahmad
Pensyarah Fakulti Pendidikan,
UiTM Shah Alam.


PENCAPAIAN TERHEBAT PELAJAR
membuat
KEPALA BANA TERBESAR

Para pelajar dan warga Universiti Teknologi Mara Cawangan Jengka mengelilingi logo 1Malaysia yang diperbuat daripada 370,000 cawan plastik terpakai di universiti berkenaan, semalam.

KUALA KRAU 31 Jan. - Universiti Teknologi Mara (UiTM) Pahang mencatat nama dalam Malaysia Book Of Records (MBOR) apabila membentuk logo 1Malaysia menggunakan bahan kitar semula iaitu cawan plastik semalam.

Pengiktirafan itu diumumkan oleh wakil MBOR, Zulhairi Md. Zin apabila kumpulan penuntut terbabit berjaya menyiapkan logo itu menggunakan 370,000 bekas minuman tersebut.

-----------

SANDIWARA LAHAD DATU

Posted: 21 Nov 2013 07:30 PM PST








PENULIS SKRIP
SANDIWARA LAHAD DATU


NOTA
ingat tak kenyatan ketua gerila  raja solo
'lepas priu nanti.. kita akan mula kan kembali...'

kah kah kah
mana punay gerila buat strateji macamn ini
kalau musuh sedang sibuk
itu lah masa menyerang

ini gerombiolan sedang sibuk
maka dilakukan gencatan senjata
kah kah kah

NOTA
tak caya?
tanya rosmah
berapa kali dias menjanda?
kah kah kah

PELAKON SANDIWARA
LAHAD DATU

Dedah dalang pencerobohan Lahad Datu

KUALA LUMPUR 20 Nov. - Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mendesak kerajaan mendedahkan identiti tiga pemimpin pembangkang yang disyaki terlibat dalam insiden pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di Lahad Datu, Sabah Februari lalu.

Presiden Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM), Laksamana (B) Mohd. Anwar Mohd. Nor berkata, dalang yang disyaki menggugat keselamatan negara itu harus didedahkan kepada masyarakat kerana mereka dianggap sebagai pengkhianat negara.

"Bukan sahaja perlu didedahkan, tetapi jika didapati bersalah, mereka harus dihukum secara maksimum berpandukan undang-undang sedia ada," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... NI NGO BANGANG.... kah kah kah..

kah kah kah...KES TIGA PEMIMPIN ITU SANDIWARA... kah kah kah..

kah kah kah..ITU SKRIP LAHAD DATU... kah kah kah..

kah kah kah..ITU SKRIP NAK TAKUT KAN RAKYAT SABAH.... kah kah kah..

kah kah kah...LAHAD DATU ITU SANDIWARA.... kah kah kah..

kah kah kah..DI PENTASKAN UNTUK DAPAT UNDI SABAH... kah kah kah..

woit...PASAL APA BANGANG SANGAT NI.... kah kah kah..

kah kah..TUNGGU LAAA SAMPAI ROSMAH JADI ANAK DARA...  kah kah..

kah kah kah...KES INI TAK AKAN ADA... kah kah kah


SOALAN UNTUK KURUN INI
pada hari kedua pemimpin gerila
telah mengeluarkan kenyatan
merek datang untuk bertemu dengan personaliti
SAMPAI HARI INI 
TAK TAHU 
SIAPA PERSONALITI ITU
skrip ini tergantung

KALAU 3 PEMIMPIN PEMBANGKANG 
DI DAKWA
malah orang ramai
mahu lihat mereka di dakwea
maka lagi bocor 
skrip sandiwara
kah kah

---------

Tiada ulasan: