Isnin, 25 November 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


woiii...bodoh ,banggang , babi sial punya najib....!!! memang lah pelaburan swasta tidak terjejas dengan sistem cuti baru di Johor....pelabur terjejas pasal banyak penghianat negara jenis macvam kamu yang kerjanya merompak khazanah dan rakyat negara ini....bahlul...!!!!

Posted: 25 Nov 2013 03:26 AM PST

Pelaburan swasta tidak terjejas dengan sistem cuti baru di Johor, kata Najib

Cuti pada hari Jumaat dan Sabtu yang diumumkan di Johor baru-baru ini tidak akan menjejaskan pelaburan sektor swasta negeri berkenaan, kata Datuk Seri Najib Razak (gambar) hari ini.

Perdana Menteri itu berkata, perubahan sistem cuti tersebut tidak tertakluk kepada swasta untuk mengikutnya dan mereka masih boleh beroperasi seperti biasa.

"Mengenai di Johor, kita masih melihat akan isu tersebut. Ia adalah keputusan negeri dan kita sedang melihat daripada aspek kepentingan pelabur.

"Swasta tidak menerima kesannya dan boleh beroperasi seperti biasa, hanya perkhidmatan awam perlu mematuhinya," katanya.

Menurut Najib, perkhidmatan awam di negeri Johor akan mengalami sedikit rombakan agar selari dengan perubahan cuti itu.

"Kita perlu membuat beberapa rombakan. Di bawah peruntukan Perlembagaan terdapat cuti di peringkat negeri dan juga pusat.

"Kami akan dapatkan keterangan lanjut tentangnya," kata Najib.

Semalam, Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin juga berkata sektor swasta tidak terikat dengan pengumuman sistem cuti baru tersebut.

Sebelum itu, laporan media di Singapura melaporkan keputusan tersebut akan menjadikan negeri Johor kurang menarik untuk pelaburan selain ia tidak tepat pada masanya berikutan kerjasama dalam pelbagai sektor semakin meningkat antara Johor dan republik itu.

Bagaimanapun, Khaled berkata ia bukan masalah utama memandangkan Johor pada tahun 1994 pernah melaksanakan sistem cuti sedemikian dan tidak akan memberi impak besar kepada ekonomi negeri tersebut.

Pertukaran cuti hujung minggu itu dititahkan Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar pada majlis Doa Kesyukuran, Majlis Terimaan, Majlis Mengadap Takzim dan Majlis Darjah dan Pingat sempena sambutan ulang tahun keputeraan baginda di Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim di Muar baru-baru ini

 

 

penyapu sial

 

 

apa pulak kena mengena peluang pelabur swasta  dengan cuti jumaat...pelabur swasta  lebih takutkan perangai perompak dan pelanun macam kamu...depa takut kamu tibai duit mereka dengan pelbagai cukai dan akta serta janji kelabu asap puak puak kamu....!!!!

malaysia kena intip dengan singapura...tapi najib buat bodoh ajer...apa kena blackmail pasal gambar altantuya dengan najib di singapura ke...????

Posted: 25 Nov 2013 03:13 AM PST

najib kena ugut dengan singapura pasal gambar  seperti  ini...????....tu pasal buat bodoh ajer negara ini kena intip....!!!

Singapura merupakan rakan utama kumpulan risikan "5 Eyes" yang memintas telefon dan memantau rangkaian komunikasi di Kuala Lumpur, ia didedahkan di dalam dokumen sama yang dikeluarkan pendedah maklumat Edward Snowden.

Kumpulan media berpengkalan di Australia, Fairfax Media melaporkan hari ini akhbar harian Belanda, NRC Handelsblad menamakan Singapura sebagai kunci utama "pihak ketiga" yang menyalurkan lima negara tersebut akses ke dalam saluran komunikasi di Malaysia.

Akhbar tersebut menerbitkan sebuah peta yang menunjukkan cengkaman Amerika Syarikat ke atas saluran komunikasi trans-Pasifik melalui kemudahan pemintasan di Pantai Barat Amerika Syarikat, Hawaii dan Guam.

Kemudahan fasiliti tersebut memintas semua kabel trafik merentas Lautan Pasifik, dan berhubung dengan Australia dan Jepun, Singapura adalah sebahagian daripada pembinaannya seperti yang ditunjuk dalam peta.

Menurut Fairfax, Malaysia dan Indonesia menjadi sasaran utama bagi kedua-dua perisikan Australia dan Singapura sejak tahun 1970-an, kerana kebanyakan telekomunikasi dan trafik Internetnya akan melalui kepulauan bandar raya negara tersebut.

Pada bulan Ogos, Fairfax juga melaporkan perisikan Singapura merupakan rakan kongsi agensi pengintipan elektronik Australia, Defence Signals Directorate, bagi meneroka kabel SEA-ME-WE-3 yang beroperasi dari Jepun, melalui Singapura, Djibouti, Suez dan Selat Gibraltar ke Utara Jerman.

Perbuatan tersebut didakwa didalangi oleh syarikat pengendali telekomunikasi Singapura, Singapore Telecommunications Limited (SingTel), salah sebuah syarikat yang dimiliki agensi pelaburan kerajaannya, Temasek Holdings.

Syarikat tersebut memiliki Peter Ong, ketua perkhidmatan awam Singapura yang dahulunya bertanggungjawab dalam hal ehwal keselamatan negara dan penyelarasan risikan, diberikan jawatan dalam lembaga sebagai wakil kerajaan.

Singtel juga dipercayai memperluaskan hubungan antara Australia dan Singapura dalam perisikan dan pertahanan sejak 15 tahun lalu, menurut pendedahan tersebut.

Bulan lepas, Snowden mendedahkan Amerika Syarikat menjalankan pengintipan mereka di kedutaan di Kuala Lumpur bagi memintas dan memantau rangkaian komunikasi telefon.

Menerusi peta yang diterbitkan oleh majalah Jerman Der Spiegel dan diteliti oleh Fairfax, menunjukkan 90 kemudahan pengawasan elektronik di seluruh dunia, termasuk di pejabat kedutaan AS di Jakarta, Bangkok, Phnom Penh dan Yangon.

Peta yang bertarikh 13 Ogos 2010, bagaimanapun tidak menunjukkan sebarang kemudahan seperti di Singapura, Australia, New Zealand, Britain, dan Jepun, yang merupakan sekutu rapat AS.

Pada bulan Ogos, sumber perisikan Australia telah mengesahkan alat perisikan rahsia XKeyscore – yang juga didedahkan oleh Snowden – digunakan untuk mengintip Malaysia dan negara-negara Asia Pasifik yang lain.

Program XKeyscore yang digunakan sejak tahun 2008 tersebut telah dikatakan berjaya menangkap pengganas daripada risikan yang diperoleh menerusi penggunaan alat tersebut

 

 

penyapu sial

 

 

tu yg tak nampak.. yg nampak pun buat bodoooo je.. jet2 pejuang Singapura melintasi ruang udara malaysia di Johor dan juga pekerja Singapura bebas keluar masuk Pulau Pisang tanpa mendapat kebenaran dari imegresen Malaysia. Selepas terlepas Pulau Batu Puteh, heboh nak rak dunia cerita pasal Pulau Pisang, itu ini begitu begini.. last2 diam entah kemana. hangat2 tahi manusia bau je mengalah segalanya tapi langsung tak berguna..

mb kedah sibuk nak kaji semula perjanjian pajakan pulau pinang .... lebih baik kaji semula perjanjian air antara s'pore dan malaysia yg berat sebelah dah lah kena initp perjanjian air kena kelentong ........half past six punya mind..

dasar keparat  geng2 ketuanan melayu BABI SIAL DAN PUKIMAK.....tu dia....,kah!kah!kah!

Tiada ulasan: