Sabtu, 16 November 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


woiiiii.....bermimpikah aku......UMNO sokong hudud di Kelantan.....wooiii...ko orang tak takut ke pelir kamu di pancung dek bini rosmah....bapak syaitan yang di kenali macammana...ada berani ka bila dia mula melalak nanti....wooiiii.....kah kah kah....!!!!

Posted: 16 Nov 2013 02:51 AM PST

Umno sokong PAS laksana Hudud di Kelantan

 

natang nie tolak hudud

dia ni sokong hudud....jaga jaga kote mu dalam perhatian bini ROSMAH.....!!!!

 

Pemimpin Umno yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno, Tan Sri Annuar Musa (gambar) menyokong cadangan pelaksanaan hukum Hudud di negeri Kelantan.

Bekas Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri Kelantan itu berkata, pengumuman tersebut adalah sesuatu yang dinantikan dan sesuai pada masanya, malah Brunei juga sudah mengambil pendekatan sama dengan melaksanakannya.

"Urusan agama terletak di bawah bidang kuasa negeri sepenuhnya, jadi kita kena bersatu bagi mendaulatkan hukum Allah di negeri ini," kata Ahli Parlimen Ketereh itu seperti dilaporkan Sinar Harian hari ini.

Rabu lalu, Ketua Hakim Syarie Kelantan, Datuk Daud Muhammad, berkata Mahkamah Syariah Kelantan bersedia melaksanakan hukum Hudud lantaran daripada prasarana yang mencukupi bagi membolehkan hukuman tersebut dilaksanakan.

Daud bagaimanapun berkata, barisan hakim khas perlu dilantik, menepati dengan tuntutan hukum Hudud sendiri dan perlu mendapat kelulusan kerajaan negeri sebelum hukum Hudud ataupun Kanun Jenayah Syariah II Kelantan 1993 boleh dilaksanakan.

Sejurus pengumuman tersebut, Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah menyahutnya dengan baik dan berkata, kerajaan negeri Kelantan sudah menubuhkan Jawatankuasa Teknikal itu bagi mengkaji pelaksanaan hukum Islam yang terkandung di dalam Al-Quran itu di negeri yang diperintah PAS sejak lebih 20 tahun.

Beliau bagaimanapun tidak menjelaskan fungsi jawatankuasa yang dimaksudkan dengan lebih terperinci.

Mohd Amar, yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas II Kelantan turut berharap kerajaan pusat tidak menghalang kerajaan negeri Kelantan daripada melaksanakan hukum Hudud di negeri itu nanti.

"Betul, memang dulu kerajaan pusat halang (daripada melaksanakan hukum Hudud). Kita harap kali ini kerajaan pusat beri kerjasama dan perkara lalu tidak akan berulang," katanya.

Pengumuman tersebut dijangka mengundang rasa kurang senang terutama di kalangan masyarakat bukan Islam dalam negara, malah sebelum ini Putrajaya sendiri pernah menghalang kerajaan negeri Kelantan melaksanakannya.

Selain itu, parti komponen Barisan Nasional (BN), MCA serta rakan PAS dalam Pakatan Rakyat (PR), DAP sebelum ini menentang pelaksanaan undang-undang Islam tersebut kerana bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

Sementara itu, Annuar yang juga pengerusi Majlis Amanah Rakyat (Mara) dipetik berkata, beliau menggesa supaya pihak luar khususnya DAP agar tidak mencampuri urusan di negeri tersebut memandangkan tiada wakil daripada parti tersebut di Kelantan.

"DAP tiada kerusi langsung dalam DUN. Kita tidak kacau urusan hukum di Pulau Pinang atau Selangor.

"Biar Kelantan buat dahulu, kemudian mereka boleh ikut serta," katanya.

Sementara itu, kerajaan negeri Kelantan ketika ini sudah memperuntukkan RM1 juta dalam Bajet 2014 negeri bagi melaksanakan hukum Hudud

 

 

 

 

penyapu sial

 

 

 

itulah hikmah bila brunei nak laksanakan hudud sekurang2nya org yg kata hudud x blh dilaksanakan dimalaysia berfikir semula.ALLAH tetapkan sesuatu utk hambanya bukan utk menyiksa.itulah aturan yg perlu dipatuh kalau nakkan syurga

Pelaksanaan undang-undang Islam wajib disokong. Undang-undang ciptaan Allah untuk kesejahteraan manusia. Ini untuk kebaikan bersama. Kelantan tunjukkan contoh dulu supaya diikuti negeri lain.

Tanya najib kalau dia sokong hudud....atau bini gedabak mengamuk sakan....ada pelir yang kena pancung dengannya....tanya perompak,,penjoli  cincin dan beg tangan rakyat...dan pembunuh altantuya   gerenti  100000%   tak sokong punya...percayalah cakap aku...kalau dia bersetuju....jaga jaga ada  C4 di sebalik meee......kah kah kah...!!!!

SPY BONGGOK.....KPN penjaga burid UMNO berimaginasi kunun nurul izzah mereka reka isu berkenaan....mangkuk najis ni lepas berimaginasi kunun pistol dan gari kepunyaan PDRM hilang di laut....orang bercakap berdasarkan fakta....dia bercakap nak bikin auta.....mabuk todi ke apa...!!!!!

Posted: 16 Nov 2013 01:58 AM PST

terlebih berimaginasi  ke dalam laut sampai pikir orang lain pun berimaginasi....chittt...talking cock only....!!!!

IGP: Boleh jadi senjata api jatuh dalam laut....kah kah kah......!!!!!!!

 

Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Khalid Abu Bakar (gambar) menyifatkan Nurul Izzah Anwar sebagai individu yang penuh imaginasi susulan pendedahan wujudnya 30 anggota Unit Cawangan Khas (SB) di London, baru-baru ini.

Beliau menafikan dakwaan tersebut dan berkata, jumlah yang diberikan tersebut terlalu besar serta tidak munasabah.

"Apa yang beliau (Nurul Izzah) kata tidak benar. Jumlah itu terlalu besar. Sesetengah orang mempunyai imaginasi yang lebih," kata Khalid ketika ditemui di Masjid Bukit Aman, pagi ini.

Tanpa mendedahkan sebarang butiran, Khalid mengakui terdapat anggota SB ditempatkan di sana tetapi jumlahnya lebih kecil.

Beliau berkata, polis tidak mempunyai perancangan untuk mengambil tindakan ke atas Ahli Parlimen Lembah Pantai tersebut berikutan kenyataannya itu.

"Tidak perlu. Tidak perlu bazirkan masa siasat perkara yang tidak betul," katanya.

Sementara itu, beliau juga menggesa semua pihak supaya berhenti mengkritik pasukan tersebut dan biarkan polis menjalankan kerja mereka dalam menjaga keselamatan awam.

Khalid berkata, semua pihak perlu fokus kepada bidang tugasan mereka daripada mencampuri urusan pasukan polis.

"Biarkan saya buat keputusan mengenai jumlah anggota polis yang akan diturunkan untuk tangani isu keselamatan dan pencegahan. Biar saya dengan polis lakukannya," katanya.

Nurul Izzah semasa menghadiri forum Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) di Bangsar, Kuala Lumpur baru-baru ini, mempersoalkan tindakan kerajaan menempatkan 30 SB di London.

Katanya, kos menempatkan kontinjen tersebut di London dibiayai oleh dana awam sedangkan setahu beliau, tiada ancaman keselamatan dalaman pada Malaysia yang berasal dari negara Eropah itu.

Beliau juga membidas langkah menempatkan 30 pegawai di London adalah contoh Kementerian Dalam Negeri (KDN) tidak betul-betul memperuntukkan sumber polis untuk memerangi jenayah.

Nurul Izzah juga mendakwa peningkatan bilangan anggota polis yang diberikan tugas dalam cawangan khas sebagai bukti kementerian dan pentadbiran Barisan Nasional (BN) menyalahguna keutamaan daripada sudut penguatkuasaan undang-undang.

Kenyataan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu turut mendapat kecaman daripada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim yang mahu kerajaan menyiasat dakwaan Nurul Izzah.

 

 

 

penyapu sial

 

 

anjing kerajaan ini sepatutnya sediakan fakta yang betul dan bukan melalak tak tentu pasal menyalahkan orang itu dan ini .berapa banyak spy bonggok di london sila beri fakta yang jelas sebagai pemakan gaji yang di bayar oleh rakyat .jangan banyak auta .kalau niat bercakap bukan sebagai ahli politik..so buatlah kerja sebagai orang yang makan gaji dengan rakyat .jika berminat berpolitik sila letak jawatan dan bertanding dalam pru.jangan mencemarkan imej kakitangan awam...anda kakitangan awam bukan kakitangan UMNO-BN...rakyat bayar gaji anda...!!!

kita pun pelik juga...kenapa ada spy bonggok di london...apa kejadahnya...kat sini penjenayah bermaharajalela....dia seronok seronok ke london mengintip pembangkang...apa pembangkang lebih bahaya dari komunis dan ayah pin ke...????

Tiada ulasan: