Jumaat, 1 November 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


JAKIM jadi lidah syaitan kerajaan UMNO-BN...peralat khutbah jumaat untuk perlekeh kesusahan rakyat....!!!!

Posted: 01 Nov 2013 05:18 AM PDT

JABATAN KEMAJUAN MALAUN  MALAYSIA = JAKUN....!!!!

Mimbar Jumaat hari ini menggesa umat Islam menyokong pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) serta tidak meremehkan usaha kerajaan "memperteguh ekonomi ummah" melalui pengenalan cukai baru itu.

Melalui khutbah itu, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sebagai pengelolanya berhujah, GST tidak membebankan kerana ia menyusun semula sistem percukaian supaya lebih berkesan, saksama dan telus serta mengelakkan cukai terselindung dan bertindih.

Malah, tambahnya, sistem cukai itu juga telah dilaksanakan di luar negara.

"Janganlah kerana mengharapkan bulan dan bintang jatuh ke riba dan terpesona dengan bayangan palsu yang diciptakan oleh pihak musuh, jangan meremehkan dan mempersendakan usaha murni kerajaan yang sedang berjuang bagi membela dan mengangkat martabat ummah," khutbah itu dipetik.

Sementara itu, mimbar juga berhujah, belanjawan yang dibentangkan menteri kewangan Jumaat lepas juga mengambil kira kepentingan rakyat, antaranya melalui pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM), bonus kakitangan awam, pembinaan rumah mesra rakyat dan bantuan yuran taska.

Khutbah juga mengucapkan tahniah kepada pemerintah, terutamanya perdana menteri atas pembentangan bajet yang disifatkannya mendahulukan kepentingan rakyat.

 

 

penyapu sial

 

 

Sepatutnya JAKIM Menegur KERAjaan Kerana Membebankan Rakyat Ini Lain Pulak Jadinya..Ke JAKIM Udah Jadi Salah Satu Komponen OumnoBeEnd aka 'syaitan yang dikenali'..nampaknya kerajaan haramjadah umno sudah amat terdesak kerana kelemahan dan kesilapan senri yg akhirnya rakyat terpaksa menerima akibatnya..

Patutnya khutbah jumaat menegur pemimpin2 yang rasuah, korup dan salah tadbir urus negara hingga menyebabkan hutang negara meningkat berbillion bilion ringgit dan kini rakyat marhaen menjadi mangsanya. Rakyat marhaen bukannya kaya raya seperti pemimpin BN

lebih baik tonton Tanda Putera dalam TANDAS.....parti GERAKAN pun dah jual kote....KAH KAH KAH....!!!!

Posted: 01 Nov 2013 04:58 AM PDT

Di hari-hari terakhir menjelang pengundian pilihan raya kecil Sungai Limau, BN kini yang semakin bangkrap idea  memulakan tayangan filem sampah  Tanda Putera di bilik gerakannya.

Ditayangkan dengan layar besar, buah tangan pengarah Shuhaimi Baba ditayangkan menggunakan sistem bunyi yang canggih sehingga dapat didengar hingga ke jalan raya berdekatan.

Ia ditayangkan di pusat operasi BN dan pondok yang kebetulan berdekatan dengan markas lawan mereka PAS.

Tayangan itu  di kesan  dibuat di Pekan Sungai Limau Dalam, sebuah kawasan majoriti Cina dengan kira-kira 1,800 pengundi.

Difahamkan, tayangan akan turut dibuat esok di Sekolah Kebangsaan Sungai Daun Tengah, yang terletak 4.7km dari Sungai Limau.

Bagaimanapun, parti  Gerakan, yang disasarkan dalam beberapa insiden keganasan dalam filem itu tidak merasakan apa-apa masalah dengan langkah itu

Ketua Pemuda Gerakan Tan Keng Liang  mencadangkan pemilih di Sungai Limau menontonnya daripada mendengar ceramah PAS.

Antara lain, katanya, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal menetapkan pendiriannya berhubung pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dalam siri-siri ceramah mereka.

"Mereka berbolak balik dalam isu dan berbeza pendapat berhubung GST," kata Tan

"Saya tidak nampak apa-apa salah dengan filem itu, Barangkali, dengan Umno menayangkannya, mereka dapat tarik undi buat calon."

 

 

penyapu sial

 

 

dulu heboh dan kecoh bantah kini tergamak jual kote sendiri....tu dia malaun cina yang tergamak menjilat tuan besar pukimak UMNO...pencacai nak jawatan menteri pengangkutan....cina mca pun nak menagih kerusi so lawanlah siapa yang berpengaruh membodohkan masyarakat cina....tak sedar tandas gerakan akan disapu oleh mca..

Tiada ulasan: