Sabtu, 30 November 2013

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


Siti Aishah Akan Pulang dalam Masa Sembilan Bulan Lagi

Posted: 30 Nov 2013 05:17 AM PST



[AA] KUALA LUMPUR: Siti Aishah Abdul Wahab yang menjadi hamba psikologi selama 30 tahun di London berjanji akan pulang ke Malaysia dalam masa sembilan bulan.

Hasrat itu dinyatakan kepada kakaknya Kamarmahtum yang berkesempatan mengadakan pertemuan selama lebih kurang 40 minit.

Kamarmahtum menerusi perbualan telefon dengan Astro AWANI memaklumkan dalam pertemuan itu Aishah juga berjanji akan pulang ke tanah air selepas segalanya selesai.

"Dalam pertemuan itu dia (Aishah) kata selepas sembilan bulan selepas siasatan selesai dia akan balik,

"Tapi itu pun kalau dia tidak pulang, hanya Allah saja yang mengetahui, itu antara dia dengan Allah," kata ketika dihubungi.

Menurut Kamarmahtum sepanjang pertemuan itu juga, dia tidak berkesempatan untuk bertanyakan mengenai penghambaan adiknya itu.

"Kami hanya berjumpa dalam tempoh lebih kurang 40 minit jadi hanya itu masa yang saya ada untuk marah dia, peluk dia, cium dia dan itulah masanya saya hendak memberinya nasihat," ujarnya lagi.

Kamarmahtum juga berharap Aishah tidak melupakan identitinya dan pulang ke tanah air satu hari nanti.

"Pertamanya, dia mesti menjadi seorang Muslim yang baik, kedua dia mesti baca Al-Quran, ketiga dia mesti balik ke Malaysia. Ini harapan saya dan saya harap harapan saya ini akan dimakbulkan Allah dan ia tidak sia-sia," katanya sebelum menaiki penerbangan pulang ke Malaysia.

Sebelum ini Pesuruhjaya Tinggi Malaysia Datuk Seri Zakaria Sulong mengesahkan Kamarmahtum Abdul Wahab telah berjumpa dengan Siti Aishah di suatu lokasi rahsia.

Perjumpaan selama setengah jam itu dilakukan di sebuah lokasi yang dirahsiakan oleh pihak Scotland Yard, dan ia merupakan perjumpaan pertama bersendirian di antara kedua-duanya.

Dalam pertemuan itu, Kamarmahtum meminta adiknya agar mengutus surat buat ahli keluarga yang masih diingatinya di Malaysia.

Pada 26 November lalu Kamarmahtum terbang ke United Kingdom untuk berjumpa adiknya dan dijangka tiba di Malaysia pada Ahad bersama anak saudaranya Zan Azlee Zainal Abidin yang juga merupakan Editor Majalah Astro AWANI. -30/11/13



Budak 11 Tahun ROGOL Budak 6 Tahun, Ceritanya....

Posted: 29 Nov 2013 08:17 PM PST

Sekadar hiasan.

[Mstar] MELAKA: Seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun telah didakwa merogol seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun di rumah pengasuh kanak-kanak itu.

Insiden itu dilaporkan berlaku pada 7 November lalu dan laporan perubatan yang baru sahaja dikeluarkan menunjukkan selaput dara kanak-kanak itu koyak.

Polis kini menyiasat kes yang boleh menjadi sebagai perogol yang paling muda di negara ini.

Kedua-dua kanak-kanak itu berada di rumah pengasuh pada kira-kira pukul 2 petang apabila seorang jiran, yang hanya mahu dikenali sebagai Shima, 43, menyedari bahawa rumah di Alor Gajah itu senyap tidak seperti biasa.

Pengasuh itu pergi ke kedai runcit berhampiran, maka jiran tersebut memasuki rumah melalui pintu belakang dan pergi untuk menyiasat.

Secara tiba-tiba kanak-kanak perempuan berkenaan keluar dari bilik dengan tergesa-gesa dengan ketika itu tidak berpakaian sepenuhnya.

"Dia menangis dan kelihatan terkejut," kata Shima.

Selepas menenangkan kanak-kanak perempuan itu di bawah, jiran telah memeriksa rumah tersebut dan budak lelaki itu, yang merupakan anak tirit kepada pengasuh kanak-kanak terbabit, bersembunyi di sebalik pintu bilik yang lain.

"Dia hanya memakai seluar," kata Shima.

"Dia memberitahu saya bahawa dia sedang bersiap untuk menghadiri kelas agama."

Mengesyaki sesuatu yang tidak kena, jiran yang kemudian menelefon ibu gadis itu , 35, dan menceritakan kejadian itu.

Apabila ibu meminta anaknya menceritakan apa yang terjadi, dia menjawab bahawa budak itu telah baring di atasnya dan kemudian dia merasakan sakit yang amat sangat pada kemaluannya.

Ibu kanak-kanak perempuan itu kemudiannya membuat laporan polis pada hari yang sama.

Polis kini sedang menyiasat kes itu di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Kanak-kanak perempuan itu, merupakan anak kedua daripada tiga adik-beradik, telah dihantar ke rumah pengasuh kerana dia merupakan seorang anak kecil berbanding adik-beradik yang lebih tua dan lebih muda daripadanya.

Dua kanak-kanak lain sedang tidur pada waktu tengah hari ketika kejadian itu berlaku.

Pengerusi Malacca Action Group for Parents in Education (Magpie), Mak Chee Hin percaya budak itu mungkin boleh bertindak sedemikian berdasarkan apa yang telah dilihat dalam filem lucah, mungkin di Internet.

"Adalah sukar untuk mempercayai bahawa seseorang yang berusia 11 tahun boleh pergi sampai ke tahap itu," katanya.

Terdapat beberapa kes kanak-kanak meniru perbuatan buruk yang mereka telah melihat di laman web tertentu, katanya.

Mak meminta supaya penapis web dan menyekat perisian diharuskan untuk mengelakkan kanak-kanak daripada mengakses laman web yang tidak sesuai seperti lucah atau lain-lain.

"Atau kita harus menetapkan umur minimum untuk melayari laman web," katanya.


P/s: GILA!!!!

Siti Aishah Tak Mahu Pulang, Nafi Dihambakan

Posted: 29 Nov 2013 06:22 PM PST



Hishamuddin Rais: Siti Aishah Tak Mahu Pulang, Nafi Dihambakan

[TMI] Wanita yang dikatakan menjadi mangsa penghambaan selama 30 tahun, Siti Aishah Abdul Wahab enggan pulang ke Malaysia dan berkata beliau tidak pernah diperhambakan di London, kata aktivis Hishamuddin Rais.

Katanya, Siti Aishah yang mendakwa dirinya tidak diperhambakan masih berpegang kepada ideologi Maoist.

"Siti Aishah berkata dia tidak pernah menjadi hamba kepada sesiapa. Itu adalah ideologi kepercayaannya.


"Dia juga tidak mahu pulang ke Malaysia," kata Hishamuddin yang berada di London ketika dihubungi oleh The Malaysian Insider.

Mengulas lanjut,Hishamuddin melalui blognya Tukar Tiub menceritakan butiran lanjut situasi pertemuan Siti Aishah bersama kakaknya, Kamar Mahtum Abdul Wahab.

"Perjalanan enam jam dari kota London dan dua kali bertukar kereta di dua balai polis. Cikgu Kamar jumpa adiknya di satu tempat rahsia. Ada dua pegawai polis wanita dan lapan pegawai polis lelaki.

"Wakil dari kedutaan juga tidak dibenarkan turut serta. Cikgu Kamar memeluk adiknya sambil menangis penuh emosi dan Siti Aishah juga dilihat menitiskan air mata," katanya mengulas mengenai pertemuan dua beradik itu yang berlangsung selama 40 minit.

Kamar Mahtum merupakan bekas guru sekolah yang terbang ke London pada Selasa dalam impiannya untuk bertemu adiknya yang sudah lama terpisah dan ditemani oleh Hishamuddin.

Pihak berkuasa United Kingdom mengesahkan status Siti Aishah sebagai warganegara Malaysia dengan nama berdaftar Aishah Wahab dan dilahirkan pada 27 Mei, 1944.

Hishamuddin berkata, Aishah dilihat memakai baju merah dan berseluar hitam sementara Kamar Mahtum membawa bungkusan untuk diberikan kepada adiknya.

Katanya, dalam pertemuan singkat itu, Siti Aishah sempat bertanya keadaan ibunya dan adik-beradik yang lain.

"Cikgu Kamar membawa beg yang berisi hadiah iaitu sejadah, jubah dan kain tudung. Aishah bertanya tentang ibu, Kamar Mahtum menjawab telah lama pergi.

"Aishah bertanya tentang kakak yang satu lagi, beliau turut memberi jawapan sama," katanya.

Hishamuddin berkata, ketika dijemput pulang ke Malaysia untuk diperkenalkan dengan saudara-mara di sini, dia menjawab: "Satu masa nanti."

"Aishah diberitahu tentang ajaran Islam dan dia menjawab di London pun ada masjid serta ramai kawan beragama Islam," kata Hishamuddin.

Katanya, Kamar Mahtum berusaha sedaya upaya memujuk adiknya pulang ke Malaysia namun tiada sebarang petanda positif.

Kamar Mahtum Abdul Wahab minta adiknya pulang ke Malaysia."Saya berleter. Aishah amat British," kata Kamar Mahtum.

Di hujung pertemuan itu, Hishamuddin berkata, Siti Aishah mengakui bahawa dia senang di kota London dan mempunyai ramai kawan di sana.

Katanya, Kamar Mahtum dapat merasakan bahawa ada perkara sulit dalam hidup Siti Aishah yang ingin diceritakan namun tidak disampaikan dalam pertemuan singkat tersebut.

"Ada tiga permintaan Kamar Mahtum kepada adiknya iaitu meminta Siti Aishah tidak lupa membaca Al-Quran, meminta Siti Aishah mengirim surat dan terakhir sekali Kamar Mahtum meminta adiknya itu agar kembali ke Malaysia," katanya yang kini masih berada di kota London.

Siti Aishah adalah salah seorang daripada tiga wanita yang dibebaskan pada 25 Oktober di London selepas seorang daripada mereka menghubungi pertubuhan kebajikan.

Dua lagi wanita adalah warga Ireland berumur 57 tahun dan warga Britain berumur 30 tahun.

Akhbar Britain melaporkan pasangan yang ditahan ialah Aravindan Balakrishnan, juga dikenali sebagai "Comrade Bala" berasal dari Singapura dan isterinya Chanda dari Tanzania.

Polis Britain mengesahkan pasangan itu pernah ditahan pada 1970-an tetapi tidak menyatakan sebabnya.

Polis juga enggan mengesahkan identiti pasangan itu yang dibebaskan dengan ikat jamin sehingga tarikh perbicaraan pada Januari depan tetapi mengatakan ketiga-tiga mangsa tidak kelihatan seperti didera secara seksual tetapi tidak menolak dakwaan wanita itu dipukul.

Ketiga-tiga mangsa bebas daripada "perhambaan" selepas salah seorang daripada mereka menghubungi badan kebajikan Freedom Charity pada 18 Oktober. - 30 November, 2013.


[Video] Bulan Mei Umum Bersara Ceramah 28 November...29 November Dilantik MT UMNO

Posted: 29 Nov 2013 05:13 PM PST

18 Mei 2013

(Umum bersara ceramah mulai 28 November 2013 atas alasan...)


29 November 2013




P/s: Sudah dirancang atau kebetulan? 

Hahahaha Kazim oh Kazim!!!

Patutlah...


Macam mana Ahli PAS boleh jadi MT UMNO? 


Sokong UMNO pula?



Respons Si Yeob ini di FB:


Mudah-mudahan Si Yoeb ini nampak jalan kebenaran.


Tiada ulasan: