Selasa, 5 November 2013

dollah yankee

dollah yankee


Selamat Berjaya

Posted: 05 Nov 2013 06:02 PM PST

Blogger dollahyankee & gurkah-gurkah politik di'port' Jalan Hutton,Pulau Pinang yang sentiasa perihatin dengan perkembangan pelajaran anak-anak bangsa melayu. 
Dan yang penting ingat pesan dari cikgu dibawah ini ...

dollah yankee -
Kalau yang rasa tak ada kemampuan dari segi wang ringgit, tenaga, kemahuan, tak ada minat mahu belajar boleh lah masuk alam pekerjaan bulan depan. Jangan biarkan semua kerja-kerja di monopoli olih orang-orang pendatang asing ...

Anwar kerenyeh,Mahathir mencuka .. Kah..Kah..Kah..

Posted: 05 Nov 2013 12:22 AM PST

Kah..Kah..Kah.. gurkah-gurkah politik di'port' gelak besar ...
Orang  atau individu yang paling gembira dengan kemenangan PAS di Sungai Limau tentu lah Anwar Ibrahim. Biar pun Anwar tak ada kena mengena dengan PAS (cuma sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen), namun 'kerenyah' Anwar cukup lebar hingga ke telinga.

Kalau penyokong-penyokong PAS nak harapkan kenduri atau acara makan-makan besar dari Anwar untuk menyambut kemenangan itu ... minta maap la ... sebab Anwar bukanlah orang yang macam tu. Anwar hanya akan meraikan kemenangan itu sorang-sorang diri. Kita hanya boleh baca 'body language' dia. Tengok lah sendiri kalau tak percaya. Seminggu dua ini Anwar akan 'kerenyeh' sampai ke telinga.

Kah..Kah..Kah.. lagi besar gelak gurkah-gurkah politik di 'port' ... sebab nya Mahathir akan mencuka dan masam dalam seminggu dua ini. Sebab nya, dia lah orang yang paling terasa akan kekalahan BN/umno pada pilihanraya kecil Sg.Limau ini kerana ini ada lah kekalahan kedua berturut-turut anak kesayangan beliau dalam arena politik. Sejak malam kelmarin Mahathir terasa seperti tangan nya sendiri yang telah menampar muka sendiri dengan kekalahan ini. Ini kerana Mahathir telah sanggup berkampung di beberapa buah kampung dalam Sg.Limau dua tiga hari sebelum hari mengundi demi mahu membantu kemenangan BN/umno dan yang paling penting adalah membantu memenangkan anaknya untuk merebut kerusi itu selaku orang nombor satu dalam BN/umno Kedah.

Dan yang paling Mahathir tak boleh lupa ialah bila dia diberitahu olih pembantunya yang kunjungan Anwar ke Sg.Limau telah disambut cukup hebat seperti mana peminat-peminat menyambut kedatangan bintang filem terkenal pujaan mereka kerana ini lah pertama kalinya Anwar Ibrahim turun pijak kaki di Sg.Limau manakala sambutan untuk kunjungan Mahathir hanya lah 'gitu-gitu aje'.

Kalau tak percaya kita semua tengok lah nanti, dalam seminggu dua ini Mahathir akan menyerang semua orang.

dollah yankee -
Nasihat gurkah-gurkah ini cuma satu..Mahathir perlu cari Anwar untuk 'team-up' macam dulu-dulu.

Tiada ulasan: