Sabtu, 9 November 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Nik Amar perlu ukur baju di badan sendiri

Posted: 08 Nov 2013 05:28 PM PST



 Kedudukan penyandang jawatan timbalan presiden PAS Mohamad Sabu kini dilihat lebih selamat apabila dua tokoh yang sebelum ini hangat diperkatakan sebagai calon yang akan menggalas cabaran bertanding jawatan timbalan presiden membuat kejutan apabila mengumumkan tidak akan bertanding jawatan tersebut.

 Ini bererti, Mohamad Sabu bakal berdepan satu lawan satu dengan Nik Amar dalam perebutan jawatan Timbalan Presiden.Baca  di sini

 Saya bersetuju benar dengan pandangan  MSO  di sini,  bahawa "Orang akan mempersoalkan kenapa calon yang mendapat pencalonan lebih banyak dari beliau menarik diri tetapi tidak beliau…"

 MSO dalam entrinya itu mendedahkan mengenai kedua-dua tokoh yang mendapat undi terbanyak untuk merebut jawatan Timbalan Presiden telah menolak pencalonan masing-masing.

 Tuan Ibrahim Tuan Man yang mendapat melebihi 100 pencalonan menolak untuk mencabar Mohamad Sabu.

"Pada saya, jawatan (timbalan presiden) itu adalah sangat besar dan di luar kemampuan saya untuk memikulnya buat masa kini, tambahan pula terdapat beberapa nama lain yang layak untuk memikul amanah ini.Sila rujuk  di sini

 Husam Musa pula yang mendapat pencalonan kedua terbanyak juga berbuat tindakan demikian.Penolakan Husam itu atas alasan beliau mementingkan perpaduan parti.

 Mohamed Sabu dilihat boleh merentasi hubungan antara kaum dan parti dalam Pakatan Rakyat.Beliau merupakan aktivis parti yang cukup berpengalaman dan rajin keluar masuk penjara!

 Beliau boleh menjadi jambatan yang baik untuk mengukuhkan tahalluf siyasi bersama-sama DAP dan PKR.Apakah Nik Amar juga mampu berbuat demikian?

 Pencalonan untuk Mohd Amar adalah lebih rendah dari Mohamad Sabu dan Husam.Ramai yang mahukan Nik Amar supaya menarik diri dan menumpukan perhatiannya kepada negeri Kelantan.  - Gambar ehsan Malaysiakini

Tiada ulasan: