Sabtu, 19 Oktober 2013

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


ZAHID PUN KENA BEDAL......PUJI PORTAL PRO PEMBANGKANG. LULUSKAN PERMIT AKHBAR.

Posted: 19 Oct 2013 08:45 PM PDT

Janganlah salahkan portal pembangkang.Ianya wujud sejak zaman Mahathir memerintah. Wujudnya portal pembangkang  adalah sesuatu yang baik untuk keseimbangan berpolitik.Zahid Hamidi, misalnya, apa yang beliau tak kena bedal.Baik isu politik,isu semasa,KDN, Namun dilihat lebih matang dalam menangani apa itu berpolitik dan tanggungjawab.

Malah , jika dilihat dan baca di portal pro pembangkang dan bebas, Zahid dilihat antara Menteri yang tidak lekang dengan berbagai isu yang diketengahkan.Isu tembak,Isu Akta Pencegahan Jenayah,perkauman,kempen menjatuhkan beliau, malah banyak isu yang di ketengahkan.Namun kelantangan itu menunjukkan bahawa beliau seorang yang bekerja dengan jawatan beliau. Kita berharap agar Zahid juga dapat meluluskan permit akhbar yang belum di luluskan.Ini kan politik dan benarkanlah ianya menjadi medium politik sihat.Tahniah kerana mengekalkan jawatan sebagai  Naib Presiden Parti Perkauman Melayu, Umno.


-
Zahid hargai, Mukhriz salahkan 'portal pro-pembangkang'
 
 
11:14AM Okt 20 2013  
Naib presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengucapkan penghargaan kepada portal 'pro-pembangkang' tertentu yang menurutnya menyumbang kepada sokongan yang diperolehinya bagi mengekalkan kedudukan dalam pemilihan parti bagi jawatan itu semalam.

Liputan media berkenaan, yang tidak dinamakannya, turut membantu mempromosi beliau, katanya seperti dipetik dalam laporan portal Mstar Online.

 "Saya ucapkan terima kasih kepada portal-portal, majalah dan bahan-bahan liputan di media sosial pro-pembangkang.

"Mereka sebenarnya turut membantu mempopularkan saya," katanya, yang menerima undi terbanyak sebanyak 185 undi berbanding lima calon lain bagi jawatan tersebut.

Penghargaan seperti itu amat kontras dengan sikap yang ditunjukkan seorang lagi calon jawatan berkenaan, Datuk Mukhriz Mahathir yang tewas dalam pertandingan berkenaan.

Mukhriz menyalahkan "portal pro-pembangkang" The Malaysian Insider yang didakwa mencemar nama baiknya dalam satu laporan kerana menyebut beliau terlibat dengan politik wang dalam pertandingan tersebut.

Tiada ulasan: