Selasa, 1 Oktober 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


akhbar tong taik tabur fitnah atas abu mayat chin peng...tuduh Chin Peng sebar fahaman komunis melalui Islam,

Posted: 30 Sep 2013 10:30 PM PDT

chin peng  walau pun seorang komunis lebih mulia dari akhbar tong taik utusan  kepunyaan melayu bangsat...yang kerjanya menfitnah dan makan rasuah

akhbar tongtaik atau nama  longkangnya utusex....dah habis modal menyiar cerita cerita fitnah rupanya penyebar fikiran sex di kalangan lembu lembu melayu UMNO...!!!

Akhbar milik Umno Utusan Malaysia hari ini mendakwa Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM) menjalankan rancangan propaganda memenangi hati orang Melayu dengan menaja penubuhan badan Islam dan mendekati orang Melayu supaya dapat meyakinkan mereka bahawa Islam dan komunisme tidak bertentangan antara satu sama lain.

Laporan itu menyatakan dalam satu mesyuarat Jawatankuasa Pusat PKM yang berlangsung di Beijing dan dipengerusikan oleh Chin Peng sekitar akhir 1962 dan awal 1963, ketua PKM itu menyarankan agar anggota komunis mendekati masyarakat Melayu dengan cuba memahami budaya dan adat resam mereka.

"Untuk meraih sokongan umum, kader PKM yang ditugaskan dalam kerja 'Min Yuen' iaitu memberi maklumat, mendapatkan bekalan makanan serta ubat-ubatan untuk komunis, mereka telah dicadangkan supaya menyusup masuk ke dalam aktiviti masyarakat.

"Kader ini juga akan menunjukkan keprihatinan terhadap kehidupan orang Melayu dan menampakkan kesediaan untuk membantu mereka pada bila-bila masa.

"Apabila sudah diterima oleh masyarakat setempat, mudahlah untuk kader menjalankan gerakan dengan menubuhkan 'Hsueh Hsih Cell' dalam kalangan orang Melayu telah dikenal pasti menunjukkan minat dan kecenderungan terhadap fahaman komunis di mana sasarannya ialah golongan remaja dan kanak-kanak," menurut akhbar itu yang memetik dokumen rasmi beberapa pemimpin PKM yang belum pernah didedahkan kepada umum sebelum ini.

Menurut laporan tersebut, kebanyakan saranan yang dikemukakan Chin Peng diterima anggota Jawatankuasa Pusat PKM yang hadir pada mesyuarat di Beijing walaupun penggunaan nama samaran Melayu oleh anggota komunis Cina dibantah oleh pengerusi parti, Musa Ahmad atas alasan isu agama dan kaum agak sensitif bagi orang Melayu yang mungkin melihatnya sebagai usaha untuk mengelabui mata mereka.

Chin Peng bagaimanapun mengetepikan pandangan Musa itu dengan menekankan yang kader PKM memang cukup terlatih dari segi penguasaan bahasa termasuk dialek sehingga mampu meyakinkan orang Melayu.

"Keyakinan Chin Peng itu dipercayai berdasarkan kejayaan anasir komunis menyusup masuk ke dalam badan agama di awal penubuhan PKM selain mempengaruhi individu dengan latar agama untuk menyertai gerakan itu walaupun pada asalnya atas dasar perjuangan nasionalis.

"Antara pemimpin PKM yang mempunyai latar pendidikan agama ialah Musa dan Shamsiah Fakeh. Musa mendapat pendidikan agama di Sekolah Agama Al Mashor, Pulau Pinang ialah Presiden Persatuan Penuntut Melayu Al Mashor dari 1939 hingga 1941," dedah laporan itu.

 

 

penyapu sial

 

 

orang melayu keturunan melayu bangsat ajer yang percaya cerita fitnah dan bohong macam ini.....yang tolak hudud dan tolak islam dalam dalam segala aspek kehidupan  termasuk dalam sistem pemerintahan di negara ini lebih bahaya dari komunis....!!!

tak hilang aset pun dah jadi perompak kini hilang aset dah tentu jadi penyamun kah kah kah ....Polis hilang aset RM1.33 juta.....ini tentu anwar ibrahim punya kerja kah kah kah....!!!!

Posted: 30 Sep 2013 10:03 PM PDT

Polis Diraja Malaysia (PDRM) kehilangan 309 unit aset meliputi gari, senjata api dan kenderaan yang bernilai RM1.33 juta, dedah Laporan Ketua Audit Negara yang dikeluarkan hari ini.

Daripada jumlah itu, statistik kehilangan aset yang dikeluarkan Bahagian Pengurusan Aset, Jabatan Logistik, PDRM daripada 2010 hingga 2013 mendapati aset yang paling banyak hilang adalah gari dengan sejumlah 156 unit, diikuti senjata api dan kenderaan dengan masing-masing sebanyak 44 dan 29 unit.

"Pengauditan yang dijalankan mendapati secara keseluruhannya pengurusan aset di Ibu Pejabat PDRM dan tiga IPK yang diperiksa adalah kurang memuaskan.

"Pengurusan aset yang yang tidak teratur dan bersistematik boleh menyebabkan berlakunya kehilangan aset terutamanya senjata api dan gari yang boleh mengancam keselamatan awam," kata laporan yang dikeluarkan Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang.

Antara kelemahan yang ditemui audit berkenaan adalah kehilangan aset lewat dikesan; kelewatan melapor kehilangan kepada Ketua Jabatan dan Polis; Ketua Jabatan lewat menyediakan Laporan Awal Kehilangan Aset; Jawatankuasa Penyiasat Kes kehilangan aset lewat ditubuhkan; dan Jawatankuasa Kehilangan Aset lewat menyediakan Laporan Akhir.

Kelemahan lain termasuk soal pengurusan aset seperti Urus Setia Kehilangan dan Hapus Kira lewat mengambil tindakan susulan; kelewatan mengambil tindakan diperingkat kontinjen setelah kelulusan hapus kira oleh Kuasa Melulus; Kelewatan mengambil tindakan surcaj; tempat penyimpanan tidak selamat; dan ruang penyimpanan aset yang sempit dan terhad.

Sehubungan itu, pihak audit mengesyorkan agar pasukan PDRM memastikan pemeriksaan berkala dilaksanakan mengikut ketetapan supaya dapat mengesan kes kehilangan aset berkenaan.

"Memastikan pematuhan kepada penetapan norma masa proses kerja hapus kira aset supaya punca kehilangan dapat dikenal pasti segera.

"Memastikan kehilangan aset yang berpunca daripada kecurian, penipuan, atau kecuaian pegawai/anggota dikenakan tindakan surcaj atau tatatertib supaya menjadi satu usaha pencegahan bagi mengawal kes kehilangan," syor audit berkenaan.

 

 

penyapu sial

 

 

dalam polis ada musang....dalam polis  ada beruang....dalam polis ada kepala gengster....dalam polis ada tokeh ahlong....dalam polis ada tokeh penyamun....kah kah...kah

mana tak hilang barang....sambil merompak sambil menyamun....kah kah kah...

KPN dia sendiri pon kepala penyamun....nak samun pesalah tak bayar saman ....kah kah kah...!!!

las las....aset sendiri yang yang kena samun dalam diam kah kah kah....!!!

siapa punya kilija....anwar ibrahim punya kilija kah...kah kah...tentu menteri seluar dalam konek pendek punya idea kah kah kah....!!!

Tiada ulasan: