Rabu, 30 Oktober 2013

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


Zain Saidin & Che Ta bernikah 11.12.13

Posted: 30 Oct 2013 10:24 PM PDT




    Zain dan Rozita akan mengadakan sidang media khas bagi mengumumkan tarikh pernikahan mereka pada bulan hadapan.
    PETALING JAYA: Pelakon Zain Saidin menolak desas-desus kononnya dia dan aktres Rozita Che Wan bakal bernikah pada 11 Disember depan mengambil angka 11.12.13.
    Zain, 29, berkata, dia dan Rozita akan mengadakan sebuah sidang media khas bagi mengumumkan tarikh pernikahan mereka pada pertengahan bulan hadapan selepas dia kembali dari Amerika Syarikat kerana menjalani penggambaran.
    "Saya tidak pernah memberitahu kepada sesiapa untuk bernikah pada tarikh tersebut dan itu hanyalah andaian daripada pihak lain dan bukannya datang dari mulut saya atau pun Rozita.
    "Bagaimanapun persoalan itu akan terjawab pada satu sidang media khas untuk mengumumkan perkara itu sekembalinya saya daripada Amerika Syarikat pada pertengahan bulan hadapan," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini pada Khamis.
    Akhbar melaporkan pasangan itu dipercayai memilih tarikh tersebut kerana ia mempunyai turutan angka yang menarik dan sumber turut mengesahkan mengenai perkara berkenaan.
    Dalam pada itu, Zain tidak menafikan tarikh berkenaan istimewa dan menjadi pilihan banyak pasangan pengantin untuk melangsungkan perkahwinan.
    Gambar majlis merisik Zain dan Rozita yang diadakan di Carcosa Seri Negara pada 29 September lalu. Foto Ihsan AnnasEaskey Photography.
    "Ia adalah tarikh popular dan saya agak bimbang sekiranya kami memilih tarikh itu ia akan bertembung dengan banyak majlis lain yang mungkin akan menimbulkan masalah.
    "Apa-apa pun masih belum ada keputusan muktamad mengenai tarikh kahwin kami dan ia akan dijelaskan pada sidang media itu nanti," ujarnya.
    Pada 29 September lalu, keluarga Zain merisik Rozita dalam satu majlis tertutup di Carcosa Seri Negara di Kuala Lumpur.
    Sementara itu, mengulas mengenai kekasihnya mengadakan sesi bergambar pra-perkahwinan di London baru-baru ini, Zain berkata, dia tidak dapat menyertai Rozita kerana sedang menjalani penggambaran Fear Factor di Cape Town, Afrika Selatan.
    "Rozita ke sana bersama ahli keluarga yang lain dan dia ke sana bukan semata-mata untuk mengambil gambar pra-perkahwinan tetapi menguruskan beberapa perkara lain," katanya.
    Dalam perkembangan lain, Zain berkata, dia bakal berangkat ke Amerika pada Jumaat (esok) untuk menjalani penggambaran telefilem Oh! My English.

    Umno layan rakyat macam roti canai - Bob Lokman

    Posted: 30 Oct 2013 08:05 PM PDT


    Umno layan rakyat macam ROTI CANAI - Bob Lokman
    JERAI - Bekas pelakon dan penulis lirik terkenal, Bob Lokman mengingatkan seluruh pengundi Dun Sungai Limau agar mengambil iktibar apa yang telah berlaku selepas Pilihan Raya Umum ke-13 lalu.
    Tampil di pentas ceramah PAS di Padang Lumat, Batu 16 di sini malam tadi, Bob atau nama sebenarnya Muhammad Hakim Lokman, melontar persoalan adakah rakyat di negara ini tidak serik diperlakukan seperti "roti canai" oleh Umno BN.
    "Mula-mula dia uli tepung penuh kelembutan, campur majerin, jadikan kecil-kecil sebesar penumbuk, sapu minyak, tutup dengan tuala good morning, perap dan simpan tempat sejuk.
    "Tapi bila nak makan, dia cengkam satu-satu, hempas atas meja, lenyek-lenyek, tarik-tarik, kemudian bakar atas tempat panas," katanya.
    Menurut beliau, itulah cara Umno melayan rakyat selama ini dengan membelai penuh kasih sayang ketika kempen, namun selepas pilihan raya, rakyat dijadikan mangsa.
    Beliau memberi contoh janji BN sebelum PRU13 lalu yang berjanji tidak akan menaikkan harga petrol dan barangan lain, namun selepas pilihan raya, petrol dan terbaru harga gula naik serta merta.
    Itu belum lagi dengan perlaksanaan cukai GST, yang sebelum ini dicanang tidak akan dilaksanakan, namun selepas pilihan raya semuanya berubah.
    "Waktu kempen PRU13 lalu saya dah kata jangan undi BN nanti minyak naik, gula naik, tapi ramai tak nak dengar.
    "Jadi sekarang saya nak kata apa lagi. Cukup la, jangan sebab dapat kain sarung, helmet, kita lupa apa yang dah mereka buat.
    "Jangan la kita jadi macam roti canai," katanya.
    Turut berceramah sepentas dengan beliau malam tadi termasuk Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat Aiman Atirah Al-Jundi, serta Timbalan Pesuruhjaya II PAS Terengganu Muhyidin Abdul Rashid.
    Semalam adalah malam kedua Bob Lokman hadir membantu kempen PAS di Sungai Limau di sini.
    Pada 2011 lalu, Bob mengumumkan menyertai PAS dan telah menyerahkan borang keahliannya kepada mantan Menteri Besar Allahyarham Tan Sri Ustaz Azizan Razak yang juga bekas Adun Sungai Limau dalan satu majlis di negeri ini.

    Harakahdaily

    Potong zakar kerana tiada teman wanita

    Posted: 30 Oct 2013 07:10 PM PDT

    Kerana terlampau tertekan selepas gagal mendapat teman wanita, seorang lelaki berusia 26 tahun, mengambil jalan singkat dengan memotong kemaluannya.


    Namun selepas berbuat demikian, Yang Hu, memutuskan untuk menyambungnya semula dan telah menaiki basikal untuk rawatan di hospital.

    Malang menimpanya apabila doktor memberitahu bahawa `nyawanya' itu tidak dapat disambung kerana kemaluannya itu tertinggal di rumah.

    Bagaikan pak pandir, Yang Hu kemudiannya menaiki basikal untuk pulang ke rumah bagi mengambil cebisan kemaluannya itu.

    Apabila Yang Hu tiba di hospital, doktor pula memberitahu bahawa mereka tidak dapat menyambungnya semula kerana dia kehilangan banyak darah untuk tempoh yang panjang.

    Betapa kecewanya Yang apabila mendapati kelakiannya itu tidak dapat disambung semula.

    Menurut rakan-rakannya, dia mengalami tekanan selepas gagal menemui teman wanita, meskipun sudah sekian lama bekerja di kilang membuat pakaian di Jiaxing.

    Kekecewaannya itu semakin buruk hingga menyebabkan dia memutuskan untuk memotong kemaluannya pada pukul 9 malam, dua hari lalu iaitu selepas pulang dari kerja.

    Dalam pada itu rakan-rakannya mengecam doktor di hospital terbabit kerana tidak menyediakan ambulan kepada Yang. Jika tidak sudah tentu kelakian Yang dapat diselamatkan.

    Padi Jantan [Blogger Umno] diarah bayar RM130 Ribu pada bekas SU ustaz Azizan

    Posted: 30 Oct 2013 08:57 AM PDT

    Sobbri Sudin (gambar), pengendali blog Padi jantan diarahkan mahkamah supaya membayar RM130 000 kepada bekas SU Menteri Besar, Tan Sri Azizan Abdul Razak, Muhammad Sanusi Md Nor kerana menfitnah.

    Dia diarah membayar gantirugi am sebanyak RM100,000 dan kos sebanyak RM30,000 dalam tempoh sebulan. 

    Mahkamah mengambil kira kedudukan plaintif sebagai bekas SU MB serta penglibatan dalam parti politik sebagai Timbalan Ketua Pemuda Pas dan Ketua Penerangan Pas Kedah, selain fitnah yang dibuat melalui internet, keluarga plaintif yang menanggung kesannya, kata Pesuruhjaya Kehakiman, Abu Bakar Katar dipetik Sinar Harian.


    Muhammad Sanusi yang ketika itu SU Politik Azizan memfailkan saman fitnah pada 27 Febuari berhubung laporan blog pada 22 Julai 2012, kerana mengaitkan dirinya dengan rasuah bernilai RM1.3juta, selain didakwa berada dalam lokap SPRM Kedah.

    Dakwaan itu bersifat fitnah kerana ketika itu, beliau hadir pada program MB menyampaikan sumbangan Ramadan di Masjid Alor Semela, Jalan Datuk Kumbar. 

    Tiada ulasan: