Isnin, 7 Oktober 2013

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Pasal Bola Pun Nak Upah Pembunuh Upahan Ke?

Posted: 07 Oct 2013 07:16 AM PDT

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/q71/1376554_693472733996133_1920166410_n.jpg

mengucap banyak-banyak, belajar berlapang dada dan terima keputusan.

apa yang ditulis ni kadang-kadang boleh mengundang masalah.

Berita Mr Bean masuk Islam hanya bahan lawak

Posted: 07 Oct 2013 04:34 AM PDT

http://media.themalaysianinsider.com/assets/uploads/resizer/mrbean-Atkinson_Rowan_540_533_100.jpg


Berita pelawak terkenal, Rowan Atkinson (gambar) memeluk Islam nampaknya hanya menjadi bahan lawak sahaja apabila jurucakapnya, Lucy mengesahkan bahawa pelawak yang popular dengan komedi bersiri Mr Bean itu tidak berhasrat untuk memeluk Islam.

"Setahu saya, Rowan Atkinson tidak memeluk Islam," kata Lucy seperti dilapor Yahoo Entertainment hari ini.

Sebelum ini, berita mengenai pelawak terkenal dunia Mr Bean yang dikatakan memeluk Islam tersebar merata laman web dan juga media sosial.

Ia dikongsikan dalam Facebook selepas laman anti Israel, Salbadi.com dan media dari Indonesia, Islampos.com melaporkan pengucapan syahadah oleh Mr Bean.

Rowan dikatakan telah memeluk agama Islam selepas menonton filem "Innocence of Muslim", iaitu sebuah filem kontroversi yang menghina Nabi Muhamad.

Apa yang menguatkan lagi spekulasi tersebut adalah sumber itu turut medakwa tokoh agama dari Tunisia Sheikh Rashid Ghannousyi menjadi pembimbing dan individu bertanggungjawab mengajar Atkinson tentang Islam. - 7 Oktober, 2013.

CEO: Pinjaman Tekun memang hanya untuk ahli Umno

Posted: 07 Oct 2013 04:34 AM PDT

Pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) memang ditubuhkan bagi membantu ahli Umno kata ketua pengarah eksekutif (CEO) Datuk Abdul Rahim Hassan.

Ini kerana menurutnya, Tekun merupakan hasil usaha parti tersebut bagi memperkasakan ekonomi kaum Melayu dalam parti itu akan tetapi menambah Tekun tidak menolak seratus-peratus permohonan mereka yang bukan dari Umno.

"Pembangkang selalu kata (Tekun) hanya memberi pinjaman kepada ahli Umno, kami punyai hak untuk mempertahankannya kerana ia merupakan idea yang diasaskan parti.

"Namun tidak bermakna kita langsung mengendahkan permohonan lain asalkan mereka kaum Bumiputera kami terima tapi kepentingan sudah tentu kepada ahli Umno," katanya dalam sidang media bagi Program Kerjasama Strategi Tekun Nasional & Sohonista di Kuala Lumpur hari ini. – 7 Oktober, 2013.

Hutang Kroni Dari Bank Negara

Posted: 06 Oct 2013 07:00 PM PDT



Anda boleh klik pada gambar untuk tatapan lebih jelas.

Hutang kroni dibiarkan. Hutang rakyat dicari sampai ke lubang cacing.

Ini lah kerajaan umno bn.

Tiada ulasan: