Ahad, 8 September 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


pelik sungguh...patutnya dah lama kerajaan trengganu runtuh...di sebabkan banyak banggunan yang runtuh....tapi tak runtuh runtuh....akhirnya banyak banggunan berterusan runtuh...!!!!

Posted: 07 Sep 2013 07:16 PM PDT

Sebuah tangki air di Sekolah Kebangsaan Pengkalan Berangan dekat Marang Terengganu telah meletup dan pecah menambahkan siri kejadian sedemikian di negeri Darul Iman ini.

Tangki air tersebut meletup kira-kira jam 11.30 malam pada 4 September lalu, hampir sama dengan kejadian yang berlaku di Sekolah Menengah Paka, Dungun pada 14 Julai 2012.

Oleh itu  kita  menggesa kerajaan negeri mengambil perhatian terhadap bangunan dan binaan kerajaan yang dilihat kerap runtuh dan rosak di negeri in.

Sewajarnya  pihak kerajaan  peka kerana ianya melibatkan keselamatan rakyat,dan kita hairan lepas satu-satu peritiwa (yang berlaku) dan yang terakhir tangki air yang pecah. Pecah, mendap, runtuh… ia melibatkan keselamatan orang ramai.

Sedangkan  bila  sesuatu projek dilaksanakan ia melibatkan banyak agensi dan jabatan kerajaan yang memastikan perkara (binaan) yang dibina itu mengikut spesifikasi (yang telah ditetapkan)...pelik sungguk bukan..

Kejadian binaan dan bangunan kerajaan yang runtuh dan rosak ini jarang berlaku waktu dahulu, namun ia sudah macam satu 'kelaziman' kini di Terengganu.

Kejadian itu berlaku seperti stadium runtuh, tanah mendap, sekolah senget, tangki air pecah dan lain-lain lagi. Bumbung Stadium Sultan Zainal Abidin Kuala Terengganu adalah yang paling popular runtuh di Terengganu.

Sekiranya tindakan sewajar tidak diambil, rakyat akan hilang keyakinan kepada jabatan dan agensi kerajaan. Oleh itu, perkara terbabit perlu diambil perhatian yang serius oleh pihak kerajaan BN Terengganu.

 

 

penyapu sial

 

 

selagi rasuah dan perompakan duit rakyat berleluasa yang di amalkan oleh kerajaan BN yang nyaris runtuh tak di runtuhkan maka banyak banggunan yang di bina bakal berterusan runtuh....inikalilah kena tukar...TRENGGANU DARUL RUNTUH AL JAHANAM UMNO-BN

Tiada ulasan: