Rabu, 11 September 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


pemimpin yang merasa nilai perjuangan boleh di jual / di gadaikan boleh tiru macam zahrain melalak macam anjing....boleh juga tiru macam azlina main belon acah dengan shahrizat sampai terpijak taik lembu..!!!!....

Posted: 11 Sep 2013 01:43 AM PDT

anjing yang melalak 24 jam untuk  UMNO sebelom PRU 13 dan selepas PRU 13 dapat habuan jadi duta ke indonesia...!!!

azlina...main belon acah dengan jantan rosmah...ada harapan dapat jawatan dalam GLC....!!!!

Ahli Parlimen Pengerang, Azalina Othman Said yang sebelum ini gah dengan keputusan mahu mencabar Shahrizat Jalil bagi jawatan Ketua Wanita Umno, dilaporkan akan membatalkan hasratnya itu setelah dinasihatkan untuk berbuat demikian.

Orang yang memberi nasihat itu juga diberitakan akan memastikan Azalina diberi jawatan kanan dalam Pergerakan Wanita Umno, selain kedudukan dalam syarikat berkaitan kerajaan atau GLC berikutan kesediaannya akur dan dan tunduk kepada nasihat tersebut.

Siapakah lagi dalam negara ini yang begitu berkuasa untuk memberi nasihat sambil membuat tawaran sedemikian selain daripada Perdana Menteri, malah sesiapa pun yang mendengar berita ini pasti tahu bahawa tiada orang selain Najib yang boleh boleh berbuat demikian.

Kenapakah Najib sanggup berbuat demikian?

Azalina ketika dihubungi sebuah portal berita menyatakan, beliau tidak akan mencabar Shahrizat dan akan membuat kenyataan rasmi mengenainya pada 20 September nanti. Ini secara langsung mengesahkan bahawa beliau membatalkan hasratnya itu dan bersetuju dengan tawaran serta ganjaran yang dijanjikan kepadanya oleh Perdana Menteri.

Maka, tindakan Najib ini bukan saja menghancur-leburkan transformasi yang diciptanya sendiri, malah tawaran jawatan dan kedudukan kepada Azalina ini boleh juga ditafsirkan sebagai perbuatan rasuah.

Bukankah antara intipati transformasi politik Najib ialah ingin menyuburkan demokrasi serta menggalakkan sesiapa saja bertanding melalui pindaan perlembagaan Umno yang dicadangkannya?

Oleh kerana sayangnya Najib kepada Shahrizat, yang menjadi perbualan ramai dalam Umno bahawa Ketua Wanita itu pernah berbudi baik kepada Najib dan Rosmah suatu ketika dahulu, Najib bukan saja sedia memberi jawatan penasihat bertaraf menteri kepada Shahrizat untuk memastikan kedudukannya lebih kukuh, malah sanggup pula memujuk dan menawarkan ganjaran kepada Azalina.

Dalam hal ini, Shahrizat bukan saja mendapat dua kali untung iaitu jadi penasihat dan kekal sebagai Ketua Wanita, bahkan Azalina juga mendapat untung sama hasil daripada rasa kasih sayang Najib dan keluarganya kepada Shahrizat yang mungkin berpanjangan sepanjang hayat itu.

Sebelum ini, apabila Azalina mengumumkan mahu mencabar Shahrizat, ramai yang memuji keberaniannya itu walaupun penerimaan Wanita Umno terhadapnya agak berbelah-bagi. Tetapi oleh kerana beliau pemimpin Umno yang paling awal menawarkan diri untuk bertanding, keberaniannya mencabar Shahrizat yang terbelenggu dengan isu lembu NFC tetap juga mendapat pujian dan sanjungan.

Di samping menawarkan iltizam untuk membawa perubahan kepada Wanita Umno melalui pengalaman kepimpinan sebagai bekas Ketua Puteri Umno dan menteri, Azalina juga turut membuka fanpage Azalina Untuk Wanita Umno di facebook untuk menunjukkan keseriusannya mencabar Shahrizat.

Walaupun satu demi satu Wanita Negeri dan pemimpin Umno lainnya menyatakan sokongan dan menghujahkan ketidaksesuaian Azalina memimpin Wanita, beliau dilihat tidak tergugat sama-sekali dengannya. Di ketika kes lama Azalina diungkit dan disebarkan juga, beliau juga tidak terganggu dengannya.

Beliau terus menyatakan kesungguhan untuk terus melawan, meskipun tidak ramai yang yakin kemenangan berpihak kepadanya. Azalina terus berkempen dan menemui pelbagai kelompok Wanita Umno di seluruh negara dengan harapan "silent majority" akan berpihak kepadanya berikutan isu-isu berkaitan Shahrizat masih panas dan berkesan lagi kepada kebanyakan orang.

Azalina akhirnya mula mendapat simpati dan diterima sebagai pencabar, tambahan pula seorang lagi calon yang diharapkan untuk menentang Shahrizat iaitu Halimah Sadique membatalkan hasratnya untuk bertanding kerana mengalami patah kaki dan terpaksa berehat selama tiga bulan.

Namun apabila akhirnya Azalina tunduk kepada pujukan dan nasihat Najib agar membatalkan hasrat melawan Shahrizat, ramai yang kecewa dan merasakan percubaan Azalina selama ini hanyalah acah-acah saja. Barulah kini difahami bahawa Azalina sebenarnya sudah membuat "kerja rumah" di sebalik gah pengumumannya mahu mencabar Shahrizat itu dan hasratnya yang sebenar ialah memancing kedudukan dan ganjaran daripada Najib.

Najib pula yang mahu mempertahankan Shahrizat kerana budi lama, dalam masa yang sama turut juga mahu menunjukkan Umno yang dipimpinnya dilihat harmoni dengan kurangnya jawatan utama dipertandingkan sehingga akhirnya terlupa kepada transformasi yang dijulangnya kini sudah mula dihempasnya ke lantai.

Dengan tangan Najib sendiri terlibat untuk mengelakkan pertandingan, terbukti sudah bahawa transformasinya selama ini hanyalah palsu belaka.

Kini, sementara Shahrizat bakal kekal lagi sebagai Ketua Wanita dan dan mendapat pula jawatan sebagai penasihat bertaraf menteri dan Azalina juga mendapat kedudukan dalam Wanita dan ganjaran dalam GLC yang mungkin akan diumumkan dalam waktu yang terdekat ini, persoalannya ialah apa Wanita Umno dapat?

Yang menyokong Shahrizat tidak dapat apa-apa, yang mahukan Azalina juga tidak memiliki apa-apa. Mereka hanya kekal sebagai alat. Malah Wanita Umno terus berketuakan seorang pemimpin yang sudah tercemar imej dan kredibilitinya.

Jika sebelum ini apabila beberapa bekas pemimpin PKR seperti Ezam Mohd Nor dijadikan senator dan Zahrain Hashim pula dijadikan duta besar ke Indonesia, ramai yang beranggapan bahawa jika inginkan habuan dan ganjaran daripada Najib, mestilah memaki-hamun Umno dan menjadi ahli parti pembangkang dahulu sebelum kemudiannya kembali kepada Umno dan memuji Umno serta Najib pula, rupa-rupanya mengacah-acah mahu bertanding sesuatu jawatan seperti yang dilakukan oleh Azalina turut taktik yang berbaloi juga.

Kepada mana-mana pemimpin yang merasakan nilai perjuangan mereka boleh dijual atau digadaikan dengan tukaran habuan, kedudukan atau ganjaran, bolehlah mencuba mana-mana taktik yang terbukti berkesan ini, terutama ketika Najib mahu menunjukkan kepada dunia beliau seorang pemimpin paling hebat dengan kejayaan mewujudkan suasana aman, damai dan harmoni ketika menerajui Umno.

 

 

 

shahbudindotcom

syaitan yang di kenali kembali nyanyuk...nafi tahu Projek IC

Posted: 10 Sep 2013 11:12 PM PDT

syaitan yang di kenali menjadi nyanyuk kembali berkata  hari ini , beliau tidak pernah mendengar mengenai "Projek IC" sehingga baru-baru ini dan tidak pernah mengeluarkan mana-mana perintah berkaitan pemberian kad pengenalan secara sembarangan kepada pendatang asing di Sabah.

Bekas perdana menteri yang berpakaian sut kelabu lengkap dengan tali leher merah dan kemeja ungu dan berusia 88 tahun itu mengundang tawa mahkamah yang penuh sesak apabila dengan sinis berkata:"Terima kasih banyak kepada pegawai Manoi Kurup yang memberitahunya bahawa Projek IC juga dikenali sebagai Projek M, M maknanya untuk Mahathir.

"Saya tidak pernah tahu mengenai Projek IC sehinggalah baru-baru ini," katanya ketika memberi keterangan di hadapan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berhubung dengan pendatang haram di Sabah.

Dr Mahathir mendakwa, beliau tidak kisah apabila namanya digunakan, dan berkata namanya digunakan di banyak tempat dan beliau digelar perkauman dan seorang ultra.

"Saya tidak pernah peduli dan kisah mengenai perkara itu," katanya dan menambah tidak pernah memberi sebarang arahan kepada bekas Ketua Menteri Sabah, Tan Sri Harris Salleh atau mana-mana individu merujuk kepada pemberian kad pengenalan kepada pendatang asing.

Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu hari ini dikawal lebih ketat daripada biasa dengan jumlah pengunjung lebih ramai sejak RCI bermula, apabila tersebar mengenai saksi ke-209 RCI ialah saksi paling terkemuka. Polis memeriksa lebih 140 orang yang memasuki ruang mahkamah dengan alat pengesan logam.

Ramai yang lain, kebanyakannya penyokong Dr Mahathir menunggu dengan sabar di luar mahkamah. Tun Siti Hasmah Ali, isteri Dr Mahathir adalah yang pertama masuk ke dalam mahkamah kira-kira jam 9.24 pagi sebelum perdana menteri paling lama berkhidmat itu memasuki mahkamah, beberapa minit kemudian.

 

 

penyapu sial

 

 

nie apa  citer...sah  tua kutuk keling nak mampos ni nyanyuk tahap gaban...

Sabah IC Project 'Lawful' - Tun M

Si-Pengkhianat ini mengakui dia bagi kerakyatan secara besar-besaran kepada pati disabah dengan alasan mereka itu semua beragama moslem dan dipaksa atau dinasihat supaya mengundi party yang ditubuh oleh simamakutty sendiri....tapi sekarang bila dipanggil untuk memberi keterangan dihadapan ahli2 Rci's ,sipengkhianat ini bercakap bohong lagi seperti mana yang dibuat di dalam isu-isu Rci's video linggam.......

syaitan ini memang mempunyai lidah bercabang dan bercakap bohong adalah ciri-ciri syaitan....ahli2 perkosa yang keturunan melayu tulen dinasihatkan supaya jauhkan diri mereka dari syaitan ini.....kerana sehari nanti kamu akan secara unconsciously lead by sisyaitan ini ke neraka....harap maklum....rakyat sabah telah menerima hakikat yang pati disabah akan kekal disini selagi party umno-barua diberi mandat memerintah malaysia...

seekor lagi iblis kata ...tak mau ikut UMNO-BN style boleh berambus keluar negara

Posted: 10 Sep 2013 10:53 PM PDT

tak mau sistem pendidikan malaysia boleh berambus  keluar negara...kata iblis lusoh...!!!

iblis lusoh....TAK SUKAAA.....KELUARRRRRRR!!!!

iblis pertama yang kata  keluar kalau tak suka

Datuk Seri Idris Jusoh berkata kerajaan tidak akan menghalang mana-mana pihak mengambil keputusan menghantar anak mereka ke luar negara kerana tidak meyakini sistem pendidikan di Malaysia.

Menurut Menteri Pendidikan II itu, tiada sebarang tindakan dapat diambil untuk menghentikan rancangan Putrajaya meneruskan pelaksanaan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 (PPPM) kerana ianya telah dirasmikan.

"Kalau ada kata sistem tak baik dan nak hantar anak ke luar negara kita tak halang, tapi kita nak pastikan sistem kita bertambah baik," katanya kepada pemberita selepas sesi dialog anjuran Karangkraf di Shah Alam awal hari ini.

Menurut Idris, sebagai sebuah kerajaan, Putrajaya tidak akan berdolak-dalih lagi meskipun pelan berkenaan menerima reaksi negatif daripada pertubuhan persatuan Cina seperti Dong Zhong dan juga parti politik dari Pakatan Rakyat (PR).

"Beri ruang kementerian untuk laksana sebaik-baiknya dulu, nak tembak-tembaklah, tapi beri ruang dulu," katanya.

Ahli Parlimen Besut itu menegaskan, kerajaan telah merencana pelan berkenaan dengan segala perincian, termasuk mengambil kira pandangan 55,000 pihak berkepentingan daripada dalam dan luar negara.

"Kerajaan akan terus melaksanakannya, lagi pun ia telah dilancarkan," kata Idris.

Mengambil kira kepentingan pembangunan sistem pendidikan negara, Idris menegaskan, kementeriannya mensasarkan untuk mencapai objektif mereka melalui pelaksanaan pelan berkenaan, yang mana terpaksa mengorbankan beberapa bantahan sesetengah pihak.

"Kerajaan dah rancang blueprint ini dan akan laksanakan, kerana pelan ini telah diberi perincian, kita tak boleh dolak-dalih.

"Kita tidak boleh ikut kehendak semua orang, kita kena tahu objektif kita. Kita kena tahu apa yang terbaik," tegasnya.

Dong Zong yang dianggotai 77 persatuan Cina sebelum ini berkata tidak menolak kemungkinan untuk membawa isu berkenaan ke mahkamah memandangkan pelan berkenaan dakwa mereka mengancam bahasa ibunda mereka.

PR pula melihat terdapat enam aspek yang menjadikan yang dilancarkan Menteri Pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Jumaat bukan satu platform menyeluruh.

Jawatankuasa Pendidikan Pakatan Rakyat berkata ketiadaan maklum balas daripada Kementerian Pendidikan terhadap pendedahan spesifik sistem pendidikan gagal memberi keyakinan bahawa PPPM akan dilaksanakan dengan betul dan cekap

 

penyapu sial

 

 

standard answer dari Menteri2 BN... kalau tak suka policies kerajaan.. you leave the country... nanti senang depa nak pulun negara...

Another idiot in the cabinet. Eloknye duduk dalam kabinet dapur je.

bila time pru ke 14 nanti muka muka penyundal ini jadi peminta sedekah kepada rakyat pijak semut pun tak mati...memang sial pemimpin UMNO - BN nie...!!!!

rakyat memang dah lama muak dengan UMNO....nak perintah negara sampai kiamat tapi hadapi krisis kredibiliti yang teruk....!!!!

Posted: 10 Sep 2013 02:58 PM PDT

krisis kredibiliti...UMNO terlibat dengan  amalan budaya porno dan aksi lucah di khalayah ramai....rakyat makin menyampah...!!!!

Rakyat   sememangnya sudah lama  muak dengan Umno.ini  kerana  Umno sedang berhadapan krisis kredibiliti yang serius.

Umno hari ini ada masalah kewibawaan yang sangat terukUmno  perlu menampilkan bukan sahaja pemimpin parti, tetapi juga dasar yang di bawa mereka untuk bertanding dalam pemilihan Umno yang dijadualkan penghujung tahun ini.

Mereka bertanding atas dasar apa, apa agenda mereka?Oleh sebab Umno  tidak menunaikan janji pada Pilihan Raya 2013, sekaligus menjadikan rakyat muak dengan parti Melayu itu.

Penyokong Umno curiga dengan kewibawaan pemimpin dan dasar Umno ... kalau Umno nak kuat sebagai parti induk pemerintahan negara, kembalikan kewibawaan, dan tunjukkan kewibawaan yang lebih tinggi untuk diyakini dan perlu buktikan parti itu berwibawa.

Umno buat pertama kalinya akan mengadakan pemilihan berdasarkan format berbeza berbanding sebelum ini, yang menyaksikan 150,000 ahli parti dominan dalam Barisan Nasional (BN) itu akan mengundi memilih kepimpinan parti

Tiada ulasan: