Isnin, 2 September 2013

dollah yankee

dollah yankee


"Dari mana laa Najib kutip dia ni .."

Posted: 02 Sep 2013 05:30 PM PDT


KUALA LUMPUR - Dakwaan mengenai kenaikan harga minyak petrol RON95 sebanyak 20 sen tengah malam ini hanya khabar angin, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Hasan Malek Hasan berkata, beliau tidak tahu menahu mengenai kenaikan harga minyak tersebut.

"Saya tidak tahu, kita tengoklah dahulu macam mana. Siapa yang bercakap?"

"Kita jangan galakkan rakyat dengan khabar angin. Jika tidak ada fakta, jangan buat andaian yang bukan-bukan. Kalau sampai masanya, saya akan berikan penjelasan," katanya.

Hasan berkata, orang ramai dinasihatkan tidak mendengar khabar angin mengenai kenaikan harga minyak RON95.

SILA AMBIL PERHATIAN...KENYATAAN MENTERI BERKENAAN DALAM BEBERAPA AKHBAR PERDANA TELAH DITARIK BALIK SECEPAT KILAT


dollah yankee -
Dia cakap benda ni pada 2 hb..

Pukul 12 minyak naik,pukul 2 pagi minta tambang naik!!!

Posted: 02 Sep 2013 04:30 PM PDT


Pukul 12 tengah malam semalam minyak petrol dan diesel dinaikan harga, pukul 2 pagi Presiden Persatuan Teksi keluarkan 'statement' ... "memandangkan kenaika harga ini tinggi dimana kos nya akan di tanggung olih pengguna, dia mencadangkan pihak berkuasa kaji semula harga tambang teksi yang sebelum ini 20 sen per 100 meter perjalanan dinaikan kepada satu ringgit per 115 meter perjalanan..."

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..
Kah..Kah..Kah..
Kah..Kah..Kah..

Bila rakyat maki sebab minyak harga ...

Posted: 02 Sep 2013 04:00 PM PDT

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..

'Endless Possibility'? Kah..Kah..Kah..

Posted: 02 Sep 2013 07:33 AM PDT


Rakyat Malaysia am nya terdiri dari 3 kumpulan. Kumpulan pertama ada lah yang selalu berkata BN/umno ada lah kerajaan yang terbaik. Mereka tak kira macam mana punya rasuah, berapa besar rasuah, siapa  pemimpin-pemimpin yang rasuah serta yang banyak buat dosa kepada rakyat.Yang sentiasa nak mencekik rakyat.

Kumpulan yang ke-2 pula adalah mereka yang ada otak atau yang ada 'akai' yang telah memilih Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat sebagai pilihan alternative yang boleh membawa Malaysia ke arah yang lebih baik dan lebih bagus untuk kita semua dan rakyat am.

Manakala kumpulan ke-3 ada lah mereka yang tak ambil 'pot', tak peduli pun walau bom meletup di sebelah. Mereka tak mahu tahu dan tidak mahu ambil apa-apa bahagian pun tentang politik. Mereka langsung tidak kisah minyak naik, barang naik, kos sara hidup naik dan barang mahal. Mereka hanya fikir mahu bekerja, mahu membesarkan anak-anak dan mahu jaga 'family'.

Gurkah-gurkah politik di'port', sahabat handai, jiran-jiran dan saudara mara mereka semua terdiri di dalam kumpulan yang nombor 2 kerana mereka ini semua banyak ambil hal dan ambil berat tentang keadaan situasi politik dalam Malaysia dari pelbagai sumber sebab itu mereka semua tahu siapa yang baik, siapa yang bagus, siapa yang tak boleh pakai dan siapa yang patut di'penerajang'.

dollah yankee -
49% rakyat Malaysia yang undi BN sekarang ni sedang memaki hamun dan menyumpah seranah Najib, termasuk Nazri Aziz yang guna 'body language' ... Kah..Kah..Kah..

Tiada ulasan: