Rabu, 21 Ogos 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


mengalahkan firaun....UMNO ingat dialah satu satunya kera-jaan di dunia yang mampu memajukan negara........chitttt....bullshittttt...!!!!

Posted: 20 Aug 2013 05:29 PM PDT

cakap merapu dari tua yang semakin nyanyuk...!!!

Mana-mana kerajaan yang mentadbir Malaysia termasuk Umno sekalipun adalah menjadi tanggungjawabnya untuk membangunkan rakyat dan negara ini.

Selama 57 tahun Umno memerintah Malaysia takkanlah mereka langsung tidak boleh membuat perubahan, tidak gunalah Umno menjadi kerajaan yang memerintah.

Ini sebagai mengulas kepada surat terbuka bekas Perdana Menteri, bapak syaitan yang di kenali Mahathir  kutty  Mohamad yang berkata tidak mungkin rakyat dapat menikmati kesenangan hidup seperti sekarang tanpa bantuan dari parti pemerintah Umno.

Kita sememangnya  cukup sedih dengan kenyataan bekas Perdana Menteri itu seolah-olah lansung   tiada kelas pemikiran kerana bercakap  merapu  seperti itu.

Umno sebagai kerajaan ada pelbagai sumber kewangan untuk mentadbir negara termasuk pelbagai bentuk cukai, kerana rakyat tidak bayar cukai kepada pembangkang.

Kalau pembangkang yang keluarkan kenyataan sepertikita  itu tidaklah berasa pelik. Memberi pembangunan dan kesenangan kepada rakyat sudah menjadi tugasnya..

Dengan sumber yang ada melalui cukai khazanah negara menjadi perkara biasa dan tidak menjadi pelik kerajaan Umno membangunkan negara kerana cukai yang diperoleh daripada rakyat perlu dikembalikan semula kepada rakyat.

Keadaan berbeza di negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat, nama sahaja memerintah tetapi banyak kekangan yang dibuat oleh kerajaan Pusat. Kerajaan negeri mempunyai sumber yang terhad, tetapi Kelantan berjaya membayar hutang kerajaan sebelum ini satu kejayaan yang baik.

Bapak syaitan yang di kenali yang semakin nyanyuk Mahathir  kutty Mohamad  berkata dalam surat terbukanya kepada ahli parti itu, bekas perdana menteri  bangsat  ini  paling lama berkhidmat itu berkata setiap orang Melayu dan penyokong Umno pasti mendapat sesuatu bagi diri mereka.

Beliau juga turut membandingkan kerajaan diperintah Umno dengan negara lain apabila tidak ada kerajaan yang mampu menawarkan seperti mana yang parti itu beri.

"Pergilah ke negara lain yang sama miskin seperti kita dulu, sama dijajah dan sekarang merdeka, lihat keadaan mereka masih miskin, masih tidak bersekolah sehingga rakyat di negara mereka terpaksa berhijrah ke Malaysia demi mencari rezeki kerana kerajaan mereka tidak berjaya memajukan.

berita terhot ....pencuri lembu jadi penasihat perompak kapal selam scorpene...tahniah shahjilat , tahniah najib pundektuya , tahniah rosmah pundektua gemuk gedempol....anda bertiga makin membangkrapkan negara....!!!!

Posted: 20 Aug 2013 05:14 PM PDT

Betina  lembu  Shahrizat Jalil (gambar) mengesahkan pelantikannya sebagai penasihat kepada Perdana Menteri  Najib pundektuya untuk menguruskan hal ehwal wanita  lembu.

Bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat  lembu  itu akhirnya memberikan respon berhubung desas-desus pelantikannya yang mula dilaporkan oleh media kelmarin.

“Ya, saya adalah penasihat  lembu kepada Jabatan Perdana Menteri,” katanya

kelmarin Menteri Pembangunan Keluarga, Wanita dan Masyarakat, Datuk Rohani Abdul Karim menafikan tanggapan bahawa Ketua Wanita Umno itu akan dilantik sebagai penasihat di kementeriannya.

Semalam, media melaporkan Shahrizat dijangka akan dilantik sebagai penasihat khas  lembu  kepada Perdana Menteri dalam isu berkaitan wanita lembu  dan jawatan itu bertaraf menteri lembu.

Shahrizat juga akan mempertahankan jawatan Ketua Wanita lembu  pada pemilihan Lembu Lembu  Umno dan setakat ini, hanya penyanggak  minyak dan gas  pengerang   Azalina Othman Said menyatakan hasrat untuk mencabar Shahrizat.

Shahrizat juga pernah dilantik sebagai penasihat khas   kepada Perdana Menteri berhubung Hal Ehwal Pembangunan Wanita dan Sosial pada 2008, walaupun beliau tewas dalam pilihan raya pada tahun berkenaan.

Beliau kemudiannya dilantik sebagai Menteri Pembangunan Wanita , Keluarga dan Masyarakat Lembu  pada 2009 selepas beliau memenangi jawatan Ketua Wanita Lembu  selepas menewaskan penyandang jawatan berkenaan,  Rafidah Aziz. taiko lesen AP

Beliau kemudiannya mengangkat sumpah sebagai Senator  Lembu  pada 2009, namun meletakkan jawatannya pada April 2012,selepas ahli keluarganya  di sahkan  terbabit dengan skandal kontroversi National Feedlot Corporation (NFC) dan tidak bertanding dalam pilihan raya umum ke-13

 

 

penyapu sial

 

 

betina lembu comeback...tak bertanding PRU dan jadi kaki kipas lembu pun boleh jadi penasihat lembu kepada perompak kapal selam...apataknya perompak scorpene pun penaung kepada perompakan rakus lembu lembu NFC...terang terang bangkai bangkai haramjadah ini menglembukan rakyat..PRU 14 kita sebagai rakyat kena kasi ajar ini bangkai bangkai yang mencuri wang rakyat...kali ini jangan kasi can bangkai bangkai ini menipu lagi dalam PRU 14...kejar sampai dapat pengundi dann tong tong undi hantu yang datang untuk membantu menipu PRU.

pengundi bangsat sokong BN memang kaki berhutang dan kaya raya....BN Laksana CCRIS dan Senarai Peminjam Ingkar pun mereka masih bergumbira...tahniah pengundi bangsat BN kerana anda tergamak menyusahkan kehidupan pengundi yang tak menyokong BN...~!!!!

Posted: 20 Aug 2013 04:46 PM PDT

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan melaksanakan Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS) dengan kerjasama Bank Negara bagi menyenaraikan peminjam ingkar, bermula bulan ini.

Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh berkata CCRIS merupakan sistem pangkalan data Bank Negara yang menyimpan maklumat kredit peminjam yang telah dilaporkan oleh institusi kewangan.

Menerusi pendekatan ini peminjam PTPTN yang ingkar menerima kesan seperti peminjam institusi kewangan lain, terutama membabitkan kelulusan permohonan pinjaman, kad kredit, sewa beli dan sebagainya, kata Idris.

Beliau ditemui pemberita pada majlis mesra bersama pelanggan dan sambutan Aidilfitri PTPTN, di sini kelmarin

"Institusi kewangan atau bank akan menilai dan menganalisis setiap pinjaman, baki pinjaman, rekod bayaran balik serta bilangan bulan tertunggak yang terlibat. Ini akan mempengaruhi kelulusan permohonan atau jumlah pinjaman," katanya.

Idris berkata pelaksanaan CCRIS tidak bertujuan membebankan peminjam PTPTN sebaliknya mahu menggalakkan budaya pembayaran balik sebagai kemudahan pembiayaan pendidikan kepada generasi seterusnya.

Pada masa yang sama, beliau berkata PTPTN merangka beberapa penyelesaian bagi membantu peminjam yang disenarai dalam CCRIS termasuk membayar keseluruhan tunggakan serta membuat komitmen bayaran secara ansuran melalui potongan gaji atau Arahan Tetap bank.

"Selain itu peminjam juga mempunyai pilihan dengan membuat penjadualan atau penstrukturan semula pinjaman mereka yang tertakluk kepada syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh PTPTN," katanya.

Sehingga 30 Jun lepas PTPTN telah meluluskan pembiayaan pendidikan kepada 2.2 juta pelajar dengan amaun keseluruhan berjumlah RM49.9 bilion.

 

 

 

penyapu sial

 

Inilah satu satu "hadiah" UMNO BN untuk pengundinya  yang amat "setia" setelah kembali berkuasa selepas pilihanraya.

Nampaknya pengundi bangsat ini  tidak serik-serik dengan kezaliman dan penindasan mereka selama ini..

Sekalipun telah menawarkan penghapusan PTPTN, Rakyat  otak  lembu ini masih sayang  dengan hutang menimbun dan sanggup pula di ambil tindakan kerananya  namun pakatan Rakyat perlu mempastikan tindakan kerajaan UMNO BN ini yang mahu menyenaraikan Peminjam PTPTN ke CCRIS ditentang habis-habisan di dalam dan di luar parlimen.Pedulikan dengan pengundi totok  celah katak BN...!!!

Majoriti yang menyokong pakatan rakyat wajar di utamakan .

Penggangguran di Malaysia  belum lagi selesaikan bangsat  bangsat BN ini  nak paksa mahasiswa menganggur untuk bayar? Tidak ada orang tak mahu bayar kalau ada duit tapi masalah sekarang Mahasiswa tak ada duit dan ada yang menggangur hampir bertahun lamanya.

Untuk pengetahuan (Bagi you buat side income FOREX trading mesti tahu punya) negara luar seperti Jepun, England dan USA menganggap pengganguran sebagai racun yang boleh merosakkan ekonomi negara. Meningkat sahaja penganguran biarpun 0.1% terus sahaja menteri kewangan negara diaorang buat mesyuarat tergempar kerana kes penganguran adalah satu kes yang serius.

Menteri kewangan Malaysia pula  makin bodoh bila kerap sangat  makan tahi lembu tinggalan lembu  puki shahrizat jalil  kalau penganguran meningkat Menteri automatik balik rumah dan kasi duit untuk big mama belanja. Ini bezanya menteri kewangan sini dengan menteri kewangan negara diaorang. Pilih pemimpin beragama Melayu inilah akibatnya.

Ternyata ramai graduan menganggur atau yg bekerja dgn jawatan dibawah tahap sebenar bagi pemilik ijazah,anda dituntut membayar balik pjman PTPTN dlm apa jua keadaan. Dalam pada itu cuba buat bancian berapa ramai graduan dikalangan anak2 menteri dan pembesar negara yg menganggur..

Tangan sendiri pangkah undi
Badan sendiri tanggong beban
Sekarang bukan masa tudoh menudoh
Diri yang pilih BN
Dirilah yang merana papa kedana

Memilih BN berarti ada cita cita menjadi bangsat di bumi sendiri

Pemimpin senang lenang hidup mewah makan rasuah
Rakyat jadi bangsat hidup merempat

BERSATU KITA BERSATU untok menjadi hantu
DENGAN SETIA BERGANDING BAHU buleh pulak jadi lembu
JIWA TEGUH BERPADU rakyat tongong pemimpin bengong
KITA RUMPUN MELAYU sokong OMNU kudakayu

AMNU TERUS MARA semacam orang gila
UNTUK RAKYAT MALAYSIA jadi papa kedanaaaaa

Tiada ulasan: