Sabtu, 17 Ogos 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


tentera yahudi samakan Suria KLCC dengan Gaza .. agaknya takut kehilangan sokongan sekutu UMNO nya di malaysia.... terpaksa berlakon minta maaf....!!!!

Posted: 17 Aug 2013 09:10 AM PDT

Pasukan Pertahanan Israel (IDF) memohon maaf atas kesalahan menerbitkan gambar sebuah pusat membeli belah di Malaysia, Suria KLCC di blog milik mereka www.idfblog.com (gambar) dengan meletakkan keterangan lokasinya di Semenanjung Gaza.

IDF menjelaskan keterangan gambar berkenaan yang disiarkan oleh sebuah blog berbahasa Inggeris merupakan satu kesilapan dan telah menggeluarkan gambar berkenaan.

Blog yang menyerupai risalah pelancongan itu bertujuan memberi gambaran Gaza tidak berhadapan dengan krisis kemanusiaan.

“Apa jua yang anda dengar di media, Gaza bukanlah sebuah penjara terbuka,” jelas blog tersebut.

Kiriman blog berkenaan menggambarkan sebuah pusat membeli belah, imej hotel mewah, penduduk Gaza bermain di tepi pantai dan menikmati suasana malam.

Lokasi sebenar pusat beli belah itu didedahkan oleh portal Intifada di pusat membeli belah terkenal Malaysia di Suria KLCC.

Perkara ini didedahkan oleh sebuah portal berita Israel Haaretz, yang memetik kenyataan jurucakap IDF memohon maaf melalui akaun Twitter atas kesalahan gambar dan keterangan.

“Apabila kesilapan itu diketahui, gambar tersebut segera dikeluarkan. Kiriman itu mempunyai 17 gambar lain yang tepat tentang keadaan di Gaza," katanya.

Jurucakap itu berkata ini bukan pertama kali gambar yang salah mengenai Gaza.

Semasa operasi pertahanan, media Palestin turut tersilap menyiarkan gambar yang didakwa diambil di Gaza.

Satu kes melibatkan satu gambar kanak-kanak yang terkorban diterbitkan oleh Briged Izz ad-Din al-Qasam, sayap tentera Hamas. Kemudian tentera Israel membuktikan gambar itu diambil di Syria beberapa minggu awal

 

 

penyapu sial

 

lepas nie agaknya....tentera yahudi bolehlah bom sekali suria KLCC sebab dah sama macam di Gaza....kah kah kah....!!!

budaya anjing anjing UMNO bila gagal dapat apa yang di rancang buat 360 darjah pusingan U...alahai zahid...dulu kaki pukol kini jadi broker perpaduan pulak...kini nak menafikan pulak....!!!!

Posted: 17 Aug 2013 08:56 AM PDT

Zahid Hamidi nafi jadi broker kerajaan perpaduan

dulu bukan main hebat...cakap berdegar degar nak tangkap anwar...kini boleh pulak menafikan jadi barua broker perpaduan dengan anwar....apa ko tak takut kena liwat dengan najib ke zahid...????

Ahmad Zahid Hamidi (gambar) hari ini menafikan menjadi broker kerajaan perpaduan antara kerajaan Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR).

Kenyataan Menteri Dalam Negeri itu hadir selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak turut membuat kenyataan sama menafikan khabar angin tentang perkara tersebut, serta menyifatkan ianya sebagai satu spekulasi yang sengaja ditimbulkan oleh pihak pembangkang.

"Tak adalah, jangan membuat spekulasi lah.

"Kalau berita itu datang daripada Perdana Menteri kita boleh tulis," kata Ahmad Zahid

Najib semalam berkata dakwaan berkenaan hanyalah “daya imaginasi” kerana tidak ada sebarang usaha ke arah mewujudkan sebuah kerajaan perpaduan antara BN dan PR.

Katanya, perbincangan mengenai kerajaan perpaduan tidak mungkin berlaku selagi pihak pembangkang terutamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim serta kepimpinan Pakatan Rakyat masih tidak menerima keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) dan menerimanya.

“Satu-satunya perjanjian politik yang ada ialah usaha yang dilakukan oleh bekas Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla sebelum PRU13 bagi mendapat persetujuan agar mengelak daripada menyerang antara satu sama lain dan menerima keputusan pilihan raya.

“Menurut Jusuf Kalla, Anwar telah berhubung dengan beliau sebelum PRU13 bagi mendapatkan perjanjian politik agar menghormati keputusan rakyat yang mana telah dipersetujui namun Anwar enggan berbuat demikian kerana mendakwa berlaku penipuan dalam proses PRU13,” kata Najib dalam satu kenyataan diedarkan oleh Pejabat Perdana Menteri semalam.

Perdana menteri menjelaskan pengesahan Anwar berhubung kerajaan perpaduan merupakan satu “ciptaan dan rekaan” kepentingan politik pihak pembangkang.

Asia Sentinel melaporkan pada Isnin Anwar mendedahkan Najib telah menghubunginya untuk mencadangkan agar diadakan kerajaan perpaduan antara Umno dan PKR.

Anwar berkata beliau menolak cadangan berkenaan berikutan isu asas mesti diselesaikan dahulu seperti menghentikan serangan perkauman ke atas kaum Cina dan India melalui akhbar milik Umno, Utusan Malaysia

 

 

penyapu sial

 

 

macam biasalah kalau dengar dari mulut jantan celaka altantuya...itu cuma hanya POYOOOOOOOOOOO....!!!!

Helikopter Anti pengganas Intip Ketua Pemuda MCA... Baru Padan Muka..Tiru Budaya UMNO Mengendap Geng Sendiri.....Elok Lah Tu...Bagus Pergi Melingkup....!!!

Posted: 17 Aug 2013 08:40 AM PDT

kepala gengster  negara  belaan  BN

Ketua Polis Negara yakin polis dapat menangkap suspek yang menghantar helikopter bagi merakam gambar rumah Ketua Pemuda MCA Datuk Dr Wee Ka Siong menggunakan sebuah helikopter kawalan jauh.

Menurut Tan Sri Khalid Abu Bakar (gambar), pihak polis sudah menerima laporan dari bekas timbalan menteri pendidikan itu dan kini sedang menyiasat kes itu.

"Beliau ada membuat laporan kepada kita, dan kini kita kita dalam proses meneliti rakaman tersebut.

"Bagaimanapun saya yakin tiada masalah untuk menangkap suspek yang menjadi dalang dalam insiden tersebut, katanya dalam satu sidang media selepas Majlis Pelancaran Desa Selamat Zon Selangor dan Majlis Sambutan Aidilfitri, di Putrajaya hari ini.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai butiran terkini perkembangan kes tersebut.

"Masih terlalu awal jadi jangan timbulkan spekulasi," tegas Khalid lagi.

Semalam Wee mendakwa terdapat sebuah sebuah helikopter kawalan jauh merakam video rumahnya di Bukit Kiara secara rahsia baru-baru ini.

Dalam sidang medianya tersebut mendedahkan helikopter dengan enam kipas (hexacopter) yang dilengkapi kamera itu ditemui di atas bumbung balkoni rumahnya pada 8 Ogos lalu oleh jirannya, seorang kanak-kanak lelaki berusia 14 tahun.

Wee kemudiannya menonton video tersebut yang dirakam dari helikopter mendapati ia dilakukan oleh dua orang lelaki.

Mereka menggendalikan helikopter itu dari satu gelanggang bola keranjang terbuka untuk merakam video rumah Wee dan jiran-jirannya.

Menurut Wee, berdasarkan kajian yang dilakukan melalui internet, sebuah kamera dalam hexacopter bernilai AS$399 (RM1,309) biasanya digunakan oleh Agensi Perisikan Pusat Amerika Syarikat untuk mengesan pergerakan pengganas.

"Adakah saya seorang pengganas? Mengapa saya mesti tertakluk kepada semua ini? Sila berlaku adil kepada saya," kata Wee.

Beliau berkata terdapat lima rakaman video dalam kamera dan salah satu daripadanya jelas menunjukkan wajah dua lelaki di belakangnya.

"Salah satu daripada mereka yang terlibat dipercayai dari China. Dia bercakap loghat Cina yang pekat dalam video itu," katanya.

Kejadian ini dipercayai berlaku menjelang pemilihan MCA yang akan berlangsung tidak lama lagi.

 

 

penyapu sial

 

bab bab mengendap  nie...memang UMNO pakar buat kerja jijik macam ini...lebih lebih lagi  anjing anjing yang ada dalam KDN di beri upah buat kerja tersohor macam ini...penjenayah makin berluasa...jenayah tembak menembak semakin  bermaharajalela...tapi anjing anjing ini tergamak mengambil upah buat kerja mudah mengintip sesama sendiri...aha baru padan muka...!!!

dulu  sibuk  kerja mengintip pembangkang sekarang  nie tukar trend  intip geng sendiri....apataknya  serupa dengan bahan letupan C4 hanya satu satunya di malaysia di gunakan oleh kementerian  pertahanan begitu juga  helikopter  ini yang hanya di pakai  oleh  kementerian yang di dokong oleh yahudi di negara ini...

begitulah jenis politik  yang gila kuasa...sampai  anjing anjing  pdrm  di beri makan untuk kerja kerja mengintip...!!!

dah tak der kerja lain... selain dari makan gaji buta...!!!!

Tiada ulasan: