Ahad, 21 Julai 2013

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


UMNO HARUS BERUBAH DENGAN MENUMBANGKAN 3 NAIN PRESIDEN INI.KENAPA?

Posted: 21 Jul 2013 07:31 AM PDT

Kenapa perlu menolak mereka bertiga ini? Kerana ianya tidak dapat memberi contoh dan teladan terbaik buat UMno. Tak payah Ulas bab Hishamuddin yang dikatakan gagal menangani isu Pencerobohan Sulu, Shafei Apdal dengan Isu bersama pelakon yang heboh dulu, dan juga Zahid isu kaki pukul dan samseng dalam dewan dan penyelesaian diluar mahkamah yang gagal

Ahli Umno haruslah menyokong muka baru yang memenangi pilihanraya baru-baru ini dan mereka harus berani tampil menentang 3  naib presiden ini.

3 naib presiden Umno pertahan jawatan

 
Menteri Pertahanan Datuk Seri Zahid Hamidi akan mempertahankan kerusi naib presiden Umno dalam pemilihan parti itu hujung tahun ini seperti rakan sejawatnya Datuk Seri Shafie Apdal.

"Saya telah menentu pendirian saya dengan jelas. Saya akan akan mempertahankan (jawatan).

"Kami bertiga (naib presiden sekarang) akan mempertahankan jawatan kami," katanya dalam sidang medianya Markas Taktikal PDRM di Kuala Besut petang ini.

Seorang lagi naib presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Husein yang juga menteri pertahanan.

Ditanya sama ada beliau mempunyai rancangan "lebih besar" daripada itu, Zahid berkata:

"Tidak secara keseluruhan. Kami tidak membenarkan diri kami bergerak ke atas dan ke bawah," katanya sambil menambah mereka terbuka untuk berdepan persaingan bagi mempertahankannya.
 
 
 
 
 
 

KEJADIAN PIJAK ALQURAN.SAMA ADA LELAKI INI WARAS ATAU BUKAN ISLAM?

Posted: 21 Jul 2013 05:18 AM PDT




.

[Video Rakaman] Seorang Lelaki Masuk Ke Dalam Masjid Dan Memijak-mijak Al-Quran Di Masjid Pengkalan Batu | Lagi Penghinaan Terhadap Islam

[Video Rakaman] Seorang Lelaki Masuk Ke Dalam Masjid Dan Memijak-mijak Al-Quran Di Masjid Pengkalan Batu | Mula-mula aku tengok video ini terkejut jugalah, pasal tiba-tiba masuk dalam Masjid dan pijak-pijak Al -Quran, aku harap pihak berkuasa dapat bertindak dengan segera, kemera CCTV dan mencukupi untuk menangkap makhluk yang jahil lagi bodoh itu
 
 
SEMOGA PIHAK BERWAJIB MEYIASAT, KERANA BANYAK SAKSI MELIHAT KEJADIAN INI DAN BERKEMUNGKINAN MENGENALI MALAUN INI.

Umno berubah apabila kalah pilihan raya, kata Kadir Jasin

Posted: 21 Jul 2013 04:13 AM PDT


Umno berubah apabila kalah pilihan raya, kata Kadir Jasin


July 21, 2013
Kadir sifatkan, sangat tipis untuk Umno berubah menjadi lebih baik Kadir sifatkan, sangat tipis untuk Umno berubah menjadi lebih baik Bekas Ketua Pengarang Kumpulan New Straits Times Press (NSTP) membayangkan peluang untuk Umno berubah tipis kecuali berlaku perubahan drastik termasuk kalah pilihan raya umum.
"Harapan Umno berubah kepada yang lebih baik melalui pemilihan kepimpinan tahun ini adalah tipis.
"Umno mungkin berubah hanya jika atau apabila kalah dalam PRU," kata Datuk A Kadir Jasin dalam blognya, hari ini.
Pemilihan Oktober ini dikatakan bersejarah berikutan sistem kuota dimansuh tetapi Kadir menyifatakan ia bukan jaminan untuk parti itu memenuhi tuntutan perubahan.
Seramai 146,500 perwakilan Umno dari 161 bahagian di seluruh negara akan membuat pemilihan pucuk pimpinan parti pada akhir tahun ini selaras dengan pindaan perlembagaan parti pada 2009.
Meskipun pindaan perlembagaan itu memberi ruang secara demokratik, Kadir berkata mustahil Datuk Seri Najib Razak dari kerusi Presiden Umno seperti yang berlaku kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 2009.
"Cuma elemen yang menyegerakan pengunduran Abdullah pada tahun 2009 mungkin tidak wujud lagi sekarang atau, kalau ada pun, tidak sekuat dulu," katanya.
Beliau membandingkan pengunduran Abdullah berlaku akibat tekanan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika itu.
Selain itu, Umno juga sudah mengumumkan jawatan presiden dan timbalan presiden tidak akan dipertanding atas alasan prestasi Umno yang baik berbanding parti lain.
Sebaliknya, Kadir berkata banyak faktor lain menyebabkan jawatan penting Umno sekalipun dipertanding, tiada siapa yang cabar berikutan faktor kewangan Najib yang tak siapa mampu tandingi.
"Banyak wakil rakyat Umno, khasnya dari Sawarak dan Sabah, diketahui telah "berunding" dengan Ku Li (Tengku Razaleigh Hamzah).
"Cuma bekas Naib Presiden Umno itu mungkin tidak mempunyai sumber (manusia dan wang) untuk melawan jentera Najib yang kaya sumber," kata Kadir.
Kadir juga tidak menjangka Muhyiddin akan mengambil langkah merebut jawatan presiden parti walaupun prestasi Najib paling buruk berbanding perdana menteri terdahulu.
"Muhyiddin pula dikatakan 'tidak berminat' mencabar Mohd Najib kerana 'sudah penat' dan tidak mahu dilihat sebagai tidak setuju dengan semua PM," katanya. - 21 Julai, 2013.

Tiada ulasan: