Selasa, 23 Julai 2013

Tukar Tiub

Tukar Tiub


BAHAYA DARI FAHAMAN SUNNI WAL RASUAH

Posted: 23 Jul 2013 07:00 PM PDT




Bertegas dengan penganut Sunni Wal Rasuah

KUALA LUMPUR 23 Julai - Pihak berkuasa diminta mengambil tindakan tegas terhadap penganut fahaman Sunni Wal Rasuah dan membendung pengembangannya di negara ini sebelum nasi menjadi bubur.

Ahli Dewan Negara, Senator Rohani Abdullah berkata, gejala perpecahan, berebut harta negara dan kuasa antara pengikut  Ahli Sunni Wal Rasuah  akan  membawa kepada bencana peperangan  saperti di beberapa negara di Asia Barat wajar dijadikan iktibar.

Menurut beliau, pengembangan fahaman Sunni Wal Rasuah  di negara ini telah menarik pengikut yang terdiri daripada golongan profesional, ahli politik, pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) dan orang awam.



SATU JEMPUTAN


----------

APA MAKNANYA BERITA INI?

Posted: 23 Jul 2013 06:00 PM PDT





 Jangan Timbul Kontroversi Sepanjang Proses Pengundian Esok - Ketua Polis Terengganu

BESUT: Polis pada Selasa mengingatkan penyokong parti bertanding tidak menimbulkan provokasi sepanjang proses pengundian pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut, pada Rabu.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... APA MAKNA KENYATAAN INI?.... kah kah kah..

kah kah kah...INI MAKNA NYA PENIPUAN SEDANG DIRANCANG.... kah kah kah..

kah kah kah...INI MAKNANYA KALAU ADA PENIPUAN... JANGAN KOMPLAIN... kah kah kjah..

kah kah kah...KALAU KENA TIPU...JANGAN BUAT BISING...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU KENA TIPU BUAT BODOH MACAM IBRAHIM ALI... kah kah kah


SATU JEMPUTAN

--------

LAGI AMARAN TENTANG SUNNI

Posted: 23 Jul 2013 08:00 AM PDT





Negara dalam bahaya, kata NGO



SHAH ALAM – Kerajaan digesa bertindak segera bagi membendung gelombang Sunni Wal Rasuah yang kini berada di paras bahaya sehingga boleh mencetuskan krisis.

Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma),  Abdullah Zaik Abd Rahman berkata, kealpaan semua pihak membendung penularannya menjadi punca Sunni Wal Rasuah berkembang pesat di Malaysia.

"Pada awal 1990-an, bilangan pengikut Syiah sekitar 400 orang sahaja, tetapi kini kita tidak ambil perhatian dengan perkembangan itu.



"Pada awalnya, mereka menyebarkan ajaran itu di universiti-universiti, tetapi gerakan Sunni Wal Rasuah  telah mengeksploitasikan perkembangan masyarakat Malaysia melalui  hubungan antara masyarakat, politik, NGO dan perdagangan," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Ditanya bagaimana ajaran Sunni Wal Rasuah  ini mampu berkembang dengan cepat, beliau berkata, antara strategi yang digunakan adalah melalui tarkiyah (berpura-pura) di sebalik badan NGO dan politik.

Katanya, satu ketika dahulu Malaysia pernah menerima kunjungan seramai 70,000 pengikut Sunni Wal Rasuah.

"Ini proses normalisasi, apabila ada pemimpin politik dan gerakan Islam yang menjadi pendukung Sunni Wal Rasuah, masyarakat akan anggap ia tidak bahaya.

"Apabila ada perkara buruk dilemparkan terhadap kumpulan ini, akan ada pemimpin cuba neutralkan keadaan dengan memberitahu kebaikan Sunni Wal Rasuah," katanya.



--------

JAGA JAGA BAHAYA SUNNI WAL RASUAH

Posted: 23 Jul 2013 07:00 AM PDT



 SUNNI WAL RASUAH
 Pemimpin politik didakwa 
terlibat fahaman Sunni Wal Rasuah

ALOR SETAR - Gabungan Institusi Pondok, Tahfiz dan Ilmuwan Sunni (GIPTIS) mendakwa terdapat segelintir pemimpin parti politik di negara ini terlibat dengan kegiatan ajaran  Sunni  Wal Rasuah.

Timbalan Pengerusinya, Ashiq Elahi berkata, kegiatan itu mula dikesan pihaknya hasil pemerhatian yang dijalankan sejak beberapa tahun lalu.

"Dalam kalangan pemimpin parti politik memang ada yang mengikut dan menyokong ajaran Sunni Wal Rasuah. Walaupun segelintirnya tidak beramal, tetapi dia tetap menyokong.

"Apa yang saya tahu sekurang-kurangnya terdapat belasan pemimpin dari parti politik di negara ini turut terlibat dengan ajaran tersebut," katanya.



Beliau mendakwa, di Kedah ada lebih kurang enam pemimpin parti politik  termasuk seorang India Muslim  yang terlibat dengan kegiatan itu. Saorang  daripadanya adalah pemimpin utama sebuah parti, selebihnya pula sebagai jawatankuasa dalam parti berkenaan.

Mengulas mengenai cadangan untuk mewartakan fatwa anti-Sunniah Wal Rasuah di negara ini, beliau berkata, satu tindakan tegas perlu diambil kepada mereka terlibat.

"Saya sarankan Kementerian Dalam Negeri (KDN) supaya perhatikan ajaran Sunni Wal Rasuah tidak menular kerana tekah terbukti bahawa Sunni Wal Rasuah ini amat aktof dalam pasokan  polis," katanya.


PERTANG AHAD INI
MADRASAH TARBIAH 
KAMPONG DANDA DALAM GOMBAK



---------

BERITA DARI KUALA BESUT

Posted: 23 Jul 2013 12:30 AM PDT





NOTA
kempen di kuala besut makin hangat
ini pertanda baik
lagi hangat lagi baik untuk pakatan

malam ini jam 11:00 
radio bangsar akan memberi 
laporan terkini tentang prk kuala besut
sila layari stesen punk rock ini



 


BESUT: Dr Dzulkefly berkata, dengan jumlah pengundi sebanyak 17,683 orang, nilai satu kertas undi bernilai RM27,000 sekaligus meletakkan nilai PRK Kuala Besut antara yang tertinggi dalam sejarah pilihan raya. Lagi..

PRK Kuala Besut: Polis nasihat parti bertanding tidak cetus provokasi

JERTIH: Ketua Polis Terengganu, Datuk Jamshah Mustapha menasihatkan penyokong kedua-dua parti supaya tidak menimbulkan sebarang prvokasi ke atas mana-mana pihak bagi menghormati proses pembuangan undi esok. 

PRK Kuala Besut: PDRM terima laporan simbah cat kain rentang gambar PM

JERTIH: Polis Diraja Malaysia (PDRM) menerima satu laporan simbah cat ke atas kain rentang yang memaparkan gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di depan Sekolah Kebangsaan Kuala Besut, di sini, kira-kira jam 7 pagi tadi. 



---------

HIMPUNAN HIJAU BERTAMAROD

Posted: 22 Jul 2013 09:00 PM PDT





KOMENTAR TUKAR TIUB
tidask ada jalan lain
melainkan bertamarod
meliankan turun ke jalan raya 
hanya gerakan jalan raya
yang akan mengkuburkan lynas

 Himpunan Hijau mahu kumpul sejuta tandatangan, berhimpun
Kumpulan pejuang alam sekitar, Himpunan Hijau hari ini merancang mengumpulkan sejuta tandatangan dan mengadakan perhimpunan besar-besaran Oktober ini bagi membantah operasi kilang nadir bumi Lynas di Kuantan, Pahang.

Presidennya, Wong Tack, berkata kempen itu bermula 1 Ogos ini dan kemuncaknya pada 24 Ogos apabila semua 10,000 sukarelawan berhimpun di stesen masing-masing bagi mengumpul sejuta tandatangan.
"Kempen ini bermula 1 Ogos dan tempoh 100 hari ialah jarak masa untuk mengumpulkan sejuta tandatangan," katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur, hari ini. 22 Julai, 2013.


NOTA
belajar dari anak muda mesir
pungut tanda tangan
kemudian turun ke jalan raya






---------

PROGRAM UNTUK PENCERAHAN

Posted: 22 Jul 2013 08:30 PM PDT



PENGUMUMAN

RADIO BANGSAR 
DI KUALA BESUT
radio bangsar utama
dari malam kelmarin
pada jam 11:00 malam
akan membuat laporan langsung
dari kuala besut
sila layari stesen punk rock
untuk tahu apa yang sedang berlaku di kuala besut

 

HIMPUNAN HIJAU
 PUNGUT TANDA TANGAN

sila ambil bahagian
dalam kempen tanda tangan himpunan hijau
sila daftar sekarang
sila layari laman himpunan hijau


PERBINCANGAN 
TENTANG MESIR
terhangat tentang mesir
terhangat tentang morsi

satu perbincangan pada petang ahad ini
di madrasah tarbiah 
kampong banda dalam
gombak selangor

 warga  disekitar lembah klang
di jemput hadir

warga diluar lembah klang
atau dimana sahaja
sila layari radio bangsar utama
yang akan membuat liputan langsung


----------

MAMAK BIKAN KACAU ORANG MELAYU

Posted: 22 Jul 2013 08:00 PM PDT






Semua negeri perlu warta bendung Syiah


LAGI MAMAK BIKIN KACAU



Alor Setar: Keputusan kerajaan Kedah yang mahu mewartakan fatwa anti-Mamak wajar dicontohi negeri lain bagi membendung penularan fahaman Mamak  itu yang dikesan semakin serius, kata  seorang lelaki India  Mahathir Anak Lelaki Iskandar Kutty. 

Lelaki India ini berkata, usaha bagi mengekang Mamak ini harus diambil setiap negeri berikutan penyamaran  Mamak itu dalam kalangan orang Melayu. Mamak  terbukti telah  menyamar sebagai Melayu dengan tujuan memecah-belahkan dan melemahkan orang Melayu. 

"Kita tak soal kulit hitam mereka, saperti kulit saya tapi apa yang kita tahu apabila ada Mamak  dengan Mami ... mesti ada kacau , ada permusuhan sehingga berperang dan berbunuh seperti di luar negara.  


MAMAK INI MENGHILANGKAN DIRI
SEDANG DI CARI
ADA KUMPULAN NAK AJAK MAKAN KENDURI
SIAPA TERJUMPA IKLANKAN

----------

Tiada ulasan: