Sabtu, 20 Julai 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


untung besar tapi jadi penyamun....TNB lubuk sarang penyamun UMNO dan kroni....dah untung RM 2 billion tapi sibok nak menyamun rakyat....!!!!!

Posted: 20 Jul 2013 12:45 AM PDT

Mari kita belajar matamatik baru gaya umno bn.....

Makcik Ani niaga karipap..hari hari niaga untung..maka makcik ani putuskan nak naikkan harga jualan karipapnya..akibat harganya mahal.Pelangan mula boikot karipap jualan makcik Ani.

Makcik Ani rugi.jualannya tak laku.banyak yg tak habis.bagi mengatasi kerugian..makcik Ani naikkan lagi harga karipapnya..

Kah kah kah..apa punya niaga ni..

Begitulah berlaku pada TNB..korang sedar tak..untuk merembat wang negara. Mantan PM iaitu dr setan M telah menswastakan syarikat penjana tenaga yg dulunya milik kita semua..hak kerajaan Malaysia.

Penjana benas ( IPP) ini rata2nya milik cina YTL dan krony Dr M.tak sudah dengan krony..IPP ini diberi suntikan subsidi sebanyak 22 bilion setahun baginpembekalan gas dan lain2.. hingga hari ini..tiada sebarang audit dilakukan bagaimana wang cukai rakyat digunakan oleh krony Dr M ini.

TNB teraniaya..mereka dipaksa membeli tenaga dari krony ini drngan harga tinggi dan jual kembali kpd pengunna iaitu rakyat.bisnes kongkalikong ini beryerusan sampai hari ini..sila googles knp bekas ceo TNB tan sri ani arrof letak jawatan..googles dan baca..fahami bagaimana liciknya Dr M menipu kita semua dan mengaut keuntungan berpuluh bilion setiap tahun dengan duit cukai kita semua!!!

Dalam kontek ini..kenapa sebuah syarikat besar..tunggal..tiada persaingan.. untung tetapi masih menaikkan takrif elektrik?

Boleh tak kita rakyat Malaysia. .terutama yg sokong BN bergikir sejenak..wang kita sebanyak 22 bilion setahun diberi kpd krony2..dalam masa yg sama..subsidi rakyat semakin lama semakin dikurangkan?

Ingat..semakin dikurangkan subsidi..bermakna kos terpaksa ditanggung oleh kita semua..

Mengapa 22 bilion subsidi krony tidak pernah disentuh?

Apa perasaan anda bila membaca berita niaga..untung besar..tiba2 nak naikkan kos?

Tiada ulasan: