Jumaat, 26 Julai 2013

dollah yankee

dollah yankee


Siapa yang bangang? Kita atau Pak Menteri?

Posted: 26 Jul 2013 02:23 AM PDT

 29 kampung dimajukan, libatkan sejuta belia menganggur - Shafie Apdal
20/07/2013 4:07pm
KUALA LUMPUR - Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) mengenal pasti 29 buah kampung untuk dimajukan menerusi beberapa program, membabitkan kira-kira sejuta belia menganggur di kawasan terbabit...

Apa tujuan projek ini mahu dibangunkan? Mahu rembat sebahagian daripada peruntukan yang diperuntukan? Atau adakah sememangnya sebab ramai belia diSabah menganggur? Jikalau ianya melibatkan satu juta belia yang menganggur, tentulah ia akan melibatkan satu juta kerja kosong.

Kalau lah ianya disebabkan masalah pengangguran belia dan menteri ini mahu mencuba untuk menyelesaikan masalah ini,nampak sangat menteri ini cuba nak mem'bangangkan penduduk-penduduk di sana kerana masalah pekerjaan bukanlah merupakan satu isu di negara kita yang termasuk negeri di Sabah. Telah berjuta imigran haram (pati) yang masuk ke Negara kita ini untuk bekerja. Bila dia 'announce' akan ujudnya projek ini, ini bermakna akan ada lagi satu juta kerja kosong untuk di isi. Gurkah-gurkah politik disini percaya yang pengumuman ini akan menjadikan nya sebagai satu kuasa 'magnet' yang cukup kuat untuk menarik kemasukan lebih banyak imigran haram masuk.

Hallo.. mangkuk hayun!, selesaikan lah dulu masalah imigran haram yang berlambak-lambak ni !Selesaikan dulu masalah imigran yang datang dengan visa pelajar kemudian jadikan Malaysia sebagai 'port' untuk menipu orang ramai. Ini lah hang punya kerja musibat Shafiee !!! Kalau betul lah akan ada satu juta kerja kosong nanti, kami mahu kan data, tunjukan kami dan kepada seluruh rakyat Malaysia data-data tersebut. Kalau engkau gagal, beerti sah yang projek ini akan merupakan satu lagi projek nak rembat harta rakyat. Bukan saja rakyat Malaysia dah masak dengan kisah menteri kita yang suka rembat-merembat harta rakyat ni tapi imigran haram pun dah pandai sekarang,mereka juga tahu yang menteri kita semua banyak yang bangang.

dollah yankee -
Kalau yang datang kemudian jadi 'jalang' tak apa, sebab yang itu kita panggil ekonomi ... Kah..Kah..Kah.. 

Tiada ulasan: