Sabtu, 8 Jun 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


masa nak buat jambatan kedua pulau pinang....inilah projek barisan nasional untuk rakyat pulau pinang...bila jambatan runtuh...kunun ini sebenarnya projek kerajaan pakatan ...kepala BUTOH lu NAJIB....!!!!

Posted: 07 Jun 2013 04:01 PM PDT

Keratan akhbar yang pernah mengampu Najib sebagai pemimpin pertama menggunakan jambatan kedua Pulau Pinang.

Dengan penuh riak, angkuh dan bangga, mereka menyatakan ini adalah "Projek Untuk Rakyat Pulau Pinang Daripada Barisan Nasional."

Sekarang ini jawapannya!!! Bukankah ini juga projek Barisan Nasional atau dah tak nak mengaku dan hendak persalahkan kerajaan Pulau Pinang??

 

 

penyapu sial

 

project tak iklas, banyak rasuah jadi quality kerja terok. Tengok MMR2 k.L nyaris runtuh, patut kontractor yang mananggung repair, tapi nak cover kroni kes di tutup.Sampai bila nak tipu rakyat, tapi Allah tahu, tak malu kah makan rasuah/komisen dari project project mega ini.Lepas itu bagi keluarga makan, Jadi senang dunia tapi tak dapat takwa.Wang rakyat satu gunung habis jika amalkan rasuah/komisen pada setiap project, Islam tak ajar berasuah, bermegah megah dengan project

Delegasi Mongolia Mahu Tahu Siapa Yang Bertanggung Jawab Sepenuhnya Bunuh Altantuya....Najib Haramjadah Kena Jawab Ini Isu Dan Bukan Lari Dan Menyorok Di Sebalik Pintu....!!!!

Posted: 07 Jun 2013 03:37 PM PDT

Delegasi Mongolia di Sidang Kemuncak Global Wanita di Kuala Lumpur menggesa kerajaan Malaysia memberi jawapan atas kematian misteri wanita warganegara itu, Altantuya Shaariibuu di Malaysia.

Bercakap kepada media di luar persidangan itu, Presiden Persekutuan
Wanita Mongolia (MWF), J Erdenechimeg berkata, perbicaraan baru harus bermula untuk mengetahui siapa yang bertanggungjawab atas kematian Altantuya.

"Kami membuat permintaan khusus kepada Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Malaysia untuk bertindak atas ini dan supaya perbicaraan segera diadakan," tegasnya.

Diapit oleh kira-kira 70 anggota delegasi, beliau berkata ia demi untuk dua anak lelaki Altantuya yang kini membesar tanpa ibu mereka.

"Kami juga berharap diberi bantuan kewangan kepada kedua-dua
anak-anak tersebut," katanya.

Menurut pengarah eksekutif MWF, Ariunna Shagdarsuren (kanan), MWF telah memutuskan untuk membawa mesej itu bagi pihak keluarga si mati selepas bertemu dengan bapa Altantuya.

"Bapanya telah meminta kami supaya membangkitkan perkara ini kerana beliau perlu memberitahu cucunya mengapa ibu mereka mati di Malaysia," katanya.

"Sudah bertahun-tahun berlalu, berapa lama lagi mereka perlu menunggu?"


 

 

penyapu sial

 

Mesti menyesal punyalah siapa yang jemput mereka ni datang persidangan..

penaja hina sultan /raja raja tak kena dakwa...tapi pakatan rakyat pula jadi mangsa...ini kes kecik ajer...dakwa penaja utama ( UMNO-BN )...habis cerita...depa ajar rakyat menderhaka kepada raja raja....!!!!

Posted: 07 Jun 2013 03:16 PM PDT

so ada beza  tak antara  kedua duanya di atas....kalau yang di atas sekali cuma komen sahaja di facebook...tapi yang yang kedua lagi dasyat lagi penghinaan terhadap  raja raja...siap dengan perbuatan terkutuk lagi....tak pulak kena dakwa...haramjadah punya UMNO-BN.,,!!!

Kita merasa kecewa dengan suasana selepas PRU13 yang cuba mengaitkan sentimen 'nakal' dengan Pakatan Rakyat (PR) terutama isu penghinaan terhadap Yang di-Pertuan Agong.

Malaysia mempunyai Perlembagaan dan Rukun Negara yang menjadi pegangan kepada seluruh rakyat semenjak kita merdeka sehingga kini.

Bagi kita , apa yang sedang berlaku adalah cubaan pihak-pihak tertentu dari UMNO-BN  untuk  meletakkan kesalahan tersebut di bahu pihak di dalam PR..

Cubaan pihak-pihak berkenaan  'mengaitkan' kenyataan berbentuk tulisan di media sosial dengan PR dan membina persepsi bahawa PR dikaitkan dengan penghinaan tersebut amat dikesali.

Masih banyak usaha-usaha pihak tertentu 'menyamar' dengan memburukkan Institusi Raja yang sedang berleluasa.

Kita memohon pihak polis menangani isu ( walaupun tidak boleh di percayai ) itu tanpa prejudis dan segera bagi menghalang wabak tidak sihat itu menular.

Atas sifat rakyat yang taat kepada Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, kita  menyembah taat setia dan menjunjung kasih Ke Bawah Duli Tuanku Yang di-Pertuan Agong

 

lagi kes kes penderhakaan UMNO-BN  kepada raja raja yang tak kena dakwa....!!!

 

jambatan runtuh projek kroni dan komisen ( rasuah ) kerajaan persekutuan ( UMNO-BN ) tapi di gembar gembur kunun kerajaan pulau pinang yang bagi projek...!!!!

Posted: 07 Jun 2013 02:51 PM PDT

saja nak bagi tau supaya kita semua tak tertipu dengan taktik  jijik UMNO-BN...berhari hari gembar gembur isu jambatan runtuh di negeri di tadbir  pakatan rakyat....kunun projek jambatan runtuh tu  projek  rasuah dan kroni kerajaan pulau pinang ...supaya imej kerajaan negeri tercalar...

kita nak bagi tau kepada orang bodoh dan dungu yang sokong  UMNO-BN...projek jambatan runtuh ini adalah idea kerajaan haram UMNO BN yang perasuah untuk kroni kroni makan komisen( rasuah )....

baca ini ..

 

 

selanjutnya  di sini

 

Faktanya:

  1. Jambatan Kedua Pulau Pinang dibangunkan oleh KERAJAAN PERSEKUTUAN melalui Rancangan Malaysia ke-9 (RMK-9) sebagai sebahagian daripada pembangunan Koridor Ekonomi Wilayah Utara.

  2. Sejumlah RM1 bilion daripada perbelanjaan itu bagaimanapun diperoleh oleh syarikat dari China, China Harbour Engineering (CHEC) yang turut terlibat di dalam pembinaan jambatan itu

Tiada ulasan: